Review Hitachi PJ-TX100

Gestart door RCD, juni 15, 2004, 18:19:45

Vorige topic - Volgende topic

zonewarrior

hmm klinkt goed heb allen 1 vraagje kan je deze ook ondersteboven aan je plafond hangen?

Kerstmanno

Citaat van: zonewarrior op juni 17, 2004, 17:22:28
hmm klinkt goed heb allen 1 vraagje kan je deze ook ondersteboven aan je plafond hangen?

ja

vincent1966

Heb vandaag mijn hitachi projector besteld.....ben benieuwd.......spannend hé....zonder kijken toch kopen....thats a no brainer.....

En als het niet goed genoeg is.....:) dan zijn er nog genoeg tw200 eigenaars die hem willen kopen...:)   lol

Maar ik denk echter dat er ALTIJD wel iets zal mankeren aan elk apparaat.

vincent1966

Maar wat kost nu zo'n kleurfilter? en is dit voor alle soortgenoten hetzelfde? of moet dit per projector nagekeken worden?

Zit eraan te denken dit soort filter gelijk te kopen, doch.....geen besef van prijs.....dan koop ik niets.

(had trouwens al vergeleken met epson sanyo en panasonic....)het beeld ontloopt mekaar praktisch niet en als je naar 1 film op 1 projector, zonder vergelijken en bekritiseren kijkt, dan is een projector hoofdzakelijk...genieten.

Wel een stukje beter als een simpele 32 inch breedbeeld tv'tje van Sony (32fq70)....das wel tof....maar kan niet boeien.

Erik

Citaat van: vincent1966 op juni 17, 2004, 19:57:14
Maar wat kost nu zo'n kleurfilter? en is dit voor alle soortgenoten hetzelfde? of moet dit per projector nagekeken worden?

Zit eraan te denken dit soort filter gelijk te kopen, doch.....geen besef van prijs.....dan koop ik niets.

En wat staat er op bladzijde 1 van dit topic?

"DrAce het filter schat ik tussen de 150 en 200 Euro omdat het een vrij grote diameter is".
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vincent1966

Bedankt Erik....had er helemaal overheen gelezen.....was eigenlijk niet de bedoeling...maar ja.... O0

frank1397

Frank, Kun je voor de hitachi ook een filter gebruiken en heeft dat zin?

Kerstmanno

Citaat van: frank1397 op juni 17, 2004, 22:44:43
Frank, Kun je voor de hitachi ook een filter gebruiken en heeft dat zin?

Lees even de openingspost, daar staat het in  ::)

chronix

Ik heb er ook 1 besteld vandaag  ;D .. ben zeer benieuwd ..

armand

Citaat van: StrayDog op juni 17, 2004, 14:44:57
Een ding begrijp ik dan nog niet helemaal Armand; je stoort je aan de VB maar bent toch tevreden met de Hitachi?

Ja. Ik moet er op gaan letten om me te storen. Als het weg te regelen blijkt is mooi. Heb daar ergens iets over gelezen (mbt de tx100) en vind het niet terug. Kan het niet beter verwoorden dan in de conclusie van cine4home:
"Bei genauem Betrachten ist in Kameraschwenks die leichte Streifenbildung zu erkennen, stört aber den Filmgenuss nicht wesentlich." ...

Bovendien, de keuze voor juist deze projector was voor mij de juiste, VB of niet.
Bovendiener, FPE (forum panic effect) mbt VB is groter dan VB op de Hitachi.

Denk overigens niet dat het lijkt op de geposte plaatjes.

Mario303

CiteerEn als het niet goed genoeg is..... dan zijn er nog genoeg tw200 eigenaars die hem willen kopen...   lol

Mij niet gezien.. laat m eerst maar eens fatsoenlijk een paar maandjes draaien op de markt. Problemen en tegenvallers duiken vanzelf op! Tegen die tijd is er ongetwijfeld ook wel weer 'beter' te krijgen voor mischien nog minder geld  ;D

Menno.... geniet van je tw200!!! Tenslotte is epson ook diegene die de panelen maakt en vb volledig wegkrijgt.

DrAce

Hahaha Mario303, en dat beters=een nieuwe pj, met kinderziektes, en dan ga je zeker weer een paar maanden wachten totdat alles is opgehelderd, en tegen die tijd etc. etc.

Eens ga je toch iets kopen, nietwaar  ;)  ?

frankly

Frank,

Is deze projector niet een heel mooi powerbuy product?

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

Mischien wel.
Ik wil hem alleen eerst zelf zien voordat ik me er echt helemaal ingooi.

Hij is een stuk goedkoper dan de TW200 maar het VB wil ik zien en ik wil de algehele perfomance zelf beoordelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

chronix

Er zijn er (schijnbaar) alweer genoeg (waaronder ik) die niet hebben kunnen wachten en 'm al besteld hebben ...

Weet iemand misschien waar en voor hoeveel de reservelampen te koop zijn?

frankly

Waar weet ik niet, maar in de hierboven geplaatste duitse testlinks staat 2000 uur en euro 240
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

jeroen_v

Heeft de TX100 ook een RGB aansluiting of alleen component? Of is het, net zoals bij de Epson TW200, een gecombineerde RBG/component aansluiting?

Jeroen

vincent1966

Dus de hitachi is spotgoedkoop voor het grote genieten.....

Ik was overtuigd van een epson tw200 of ++, waarbij ik na een demonstratie overdonderd was voor de epson...my card was in the Holster, ready to be used........en dan.......ach ja, epson was een paar honderd euro duurder geworden!!!! Had dat dan medegedeeld voor ik 220 km ging rijden voor een demo.....Knap klote en einde oefening.......Zij hebben geen klanten nodig....en ik geen epson. heb nog een nare smaak van epson printers dus ik weet hoe ze met hun klanten omgaan. Mocht er iemand nog een epson 925 printer willen hebben tegen vervoerskosten( ok, this is off topic, for one second).........die krijgen ze zo!! Ik DURF dat ding niet meer te verkopen. Is geen leuke print waardig zonder altijd een nieuwe inktcardridge in te steken. Tjonge jonge....na 15 printers kan ik ECHT zeggen....uitmelkerij. Nu ze ineens die prijzen omhoog doen, denk ik......de inkt is op.....

chronix

Ik heb zowaar een review movie gevonden over de PJ-TX100 .. hierin kun je mooi alle menu instellingen zien voorbij flitsen. Tis ook nog eens in het Frans .. maargoed .. de beelden zeggen genoeg. :)

http://www.cinenow.com/fr/streaming.php#  .. en daar op de PJ-TX100 klikken.

DrAce

OT: vincent, ik heb nu al een 2e epson printer en een 1e scanner (ca 4 resp 3 jaar), en ik ben er uiterst tevreden over ;)

Mario303

CiteerHahaha Mario303, en dat beters=een nieuwe pj, met kinderziektes, en dan ga je zeker weer een paar maanden wachten totdat alles is opgehelderd, en tegen die tijd etc. etc.

Eens ga je toch iets kopen, nietwaar    ?

Geloof dat jij me niet helemaal begrijpt MrAce.

Met een paar maandjes bedoel ik een vergelijking maken met een dergelijke PJ als de TW200. Wachten doe ik nooit te lang want dan is er idd. alweer beters. Die Hitachi is net op de markt en men moet maar afwachten of deze zo goed is als ze zeggen, dit is voor TW200 inmiddels al bewezen.

Als er iets nieuws is ben ik er over het algemeen als eerste bij, wachten is nogmaals niet mijn grootste hobby.

DrAce

Mario, excuus voor het eventuele onbegrip. Om dit topic niet te off-topic-en heb ik je een PM gestuurd.

Morgen kan ik -en iedere andere geinteresseerde ;D - eindelijk eens de TX100 gaan bewonderen in Ridderkerk (op afspraak).

DrAce

Vanochtend in Ridderkerk geweest:

Projector kwam zo uit de doos, nix aan de instellingen veranderd (kleur temp op 9000 of zo), alleen keystone op +15 gezet.
Er was behoorlijk wat ambient light.

Projector stond op 2 meter; kijkafstand 3 en 4 meter.
Scherm 2 meter breed 16:9 (merk vergeten te vragen, maar had wel iets geinigs: twee zwarte banen links en rechts uit te trekken om er een 4:3 van te maken bij dezelfde hoogte) .
Weinig tot geen screendoor.
Behoorlijke VB, vergelijkbaar met de Panasonic500-uit-de-doos.
Mooie kleuren. Zwart vond ik acceptabel, contrast ook.
Hogere lumen in verg.met de TX10 die er naast stond valt meteen op.
Iris werkt prachtig (stond volledig open).
Projector is stil.
Bij The Right Stuff waren wat onregelmatigheden te zien: kammetjes (of ligt dat aan de dvd speler?) en trapjes.
Bij Dark Blue World waren de vliegtuigen niet helemaal scherp.

PC aangesloten op de vga ingang: mooi scherp beeld.

Demo films:
- Shrek via onbekende dvd speler over composiet.
- The Right Stuff, Dark Blue Sky en LOTR: 2T op mijn eigen mickey mouse dvd speler (een Marquant 33K uit de Super de Boer  :-[ ) , over s-video.

Persoonlijke conclusie: aan de VB ga ik me behoorlijk storen. Zeker als liefhebber van films met veel vliegtuigen en dus wolken en egaal blauwe luchten vind ik de VB zo uit de doos onacceptabel. Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre dat is weg te regelen, als het uberhaupt al mogelijk is.
Aan de kammen en trappen is neem ik aan wel wat te doen, evt. andere dvd speler of HTPC.

En ben ook zeer benieuwd naar het plaatje van een gecalibreerde TX100 naast die van een gecalibreerde TW200.

Ik ben er nog niet uit ...

spotmatic

Met de voorgaande post gaat Menno heel, heel, heel blij zijn!!!  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

FrankB

Citaat van: spotmatic op juni 21, 2004, 15:04:58
Met de voorgaande post gaat Menno heel, heel, heel blij zijn!!!  ;D

Hehehe volgens mij heeft ie zich inmiddels wel bij z'n keuze neergelegd en geniet ie van het ek op de beamer ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12