Review Hitachi PJ-TX100

Gestart door RCD, juni 15, 2004, 18:19:45

Vorige topic - Volgende topic

Peter R.

Hoi,

heeft iemand toevallig de Hitachi al eens aangesloten op een Samsung 935 via DVI. Ik las gisteren op het AVS forum dat bij het herkennen van de aansturing op DVI problemen oplevert. Kan wellicht aan de kabel liggen.

Ik heb zelf een Samsung 935 en een Hitatch besteld vandaar. ;)

Grtjs Peter

Peter R.

Redyak

Link werkt niet, volgens mij door de secure line.
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

DrAce

Nee hoor, werkt uitstekend ;)
Maar je moet wel Acrobat reader hebben geinstalleerd, allicht ;)

Redyak

Duh  ???

Ik heb acrobatreader 6 erop staan dat kan hij zeker niet aan. Alle PDF'jes op het net pakt hij gewoon en deze niet.
DrAce mail hem me dan, je weet het adres ;D

Redyak

Citaat van: Redyak op juli 14, 2004, 19:16:59
Duh  ???

Ik heb acrobatreader 6 erop staan dat kan hij zeker niet aan. Alle PDF'jes op het net pakt hij gewoon en deze niet.
DrAce mail hem me dan, je weet het adres ;D

Lezen in combi met geen Hyperlinks is altijd een probleem.  :P. Het is me gelukt. Met 18 jaar IT ervaring  ^-^

Burger1

Hoi,

recent heb ik de pjtx10 aangeschaft en via MIT componentkabels aangesloten op mijn philips dvd963SA.
Bij het spelen via progressive scan zijn er aan de linkerkant in het scherm 3 verticale heldere strepen te zien van 5 tot 10 cm breed. Behoorlijk vervelend al zeg ikzelf. Daarnaast is(zijn) er bij donkere scenes een soort van blauw/zwarte continu bewegende schaduw(en) te zien. Bij gewoon interlaced heb ik dit probleem niet, maar dan is het beeld veel vlakker (meer 2-dimensionaal).

Ik heb zo'n beetje al van alles geprobeerd met kleurinstellingen, contrast, gamme etc etc, maar niets helpt. Wat kan ik nog doen? Is de projector (of dvd speler) niet goed of is dit normaal bij een beamer van deze prijsklasse?

Kan een kalibratie door ISF dit vervelende probleem verhelpen?

Wilfred

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je mag altijd een keer langs komen voor een calibratie dat ik er naar kijk.
Als je dat kan combineren met een demo dag voor de TW200 doe ik de calibratie gratis voor je.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Burger1

Hoi Frank, dat klinkt goed. Wanneer heb je zo'n demo dag?

Ondertussen informeer ik ook even bij Hitachi over 'mijn' probleem, maar daar verwacht ik niet zoveel van.

mvg
Wilfred

J.A.F._Doorhof

Ik moet hem plannen, maar eind van de maand komen de nieuwe Epson's weer.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank1397

Hallo,

Meschien kan iemand helpen.

We hebben vanavond met een htpc op de dvi van de hitachi geprobeerd.

We hebben het volgende gemerkt na twee uur spelen is de lamp ongeveer 20% warmer geworden?

Is dit normaal??

Mvrg,

Frank

J.A.F._Doorhof

Zou niet mogen.
Heb je wel dezelfde blacklevel stand geselecteerd ?
Custom installer

frank1397

Hallo Frank,

We hebben geen instellingen veranderd alleen de htpc aangesloten op de dvi ingang.

Mvrg,

Frank

J.A.F._Doorhof

Ok,
Check dan toch even je blacklevel.
Als je een andere input gebruikt veranderd het blacklevel naar normal, zet dat weer terug naar deep black.

MvrGr.
Frank
Custom installer

RCD

Hoi Burger

De strepen zijn volgens mij een bekent probleem van de Philips 963 ik zou even een andere dvd speler proberen.

Frank1397 ik denk dat dat vrij normaal is na 2 uur is de totale projector warmer geworden waardoor hij makkelijk 20% warmer kan worden.

Rob

J.A.F._Doorhof

Oh ik las het verkeerd.
Ik dacht dat met de opmerking bedoelt werdt 20% warmer dan met component in.

MvrGr.
Frank
Custom installer

frank1397

Hallo Frank,Rob

Dit is de derde keer dat dit gebeurt met een htpc op de dvi ingang.Als je de Yuv gebruikt is er geen probleem.

Bij dvd spelers heb ik het probleem ook niet gevonden als ik die op de dvi aansluit.

Frank,Rob Ik ga er momenteel vanuit dat de het VB probleem ligt in het menu van de Hitachi.

Reden hier voor het Amerikaanse mod. menu heeft een aantal extra opties.3 gama instelling, gamma filter aan/uit,Hdmi upsample aan/uit(De hdmi upsample is  naar 1600x1200 pixels )

Er zijn 2 chips bij het paneel, bij de Europese versie worden ze niet gebruikt. Bij de Amerikaanse versie wordt de links gebruikt.De rechtse is denk ik voor de gamma filter.

Mvrg,

Frank

Randal

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli 17, 2004, 19:07:22
Hi,
Je mag altijd een keer langs komen voor een calibratie dat ik er naar kijk.
Als je dat kan combineren met een demo dag voor de TW200 doe ik de calibratie gratis voor je.

MvrGr.
Frank

Hoi Frank,

Zo te lezen betreft het wel een PJ-TX10 en niet een PJ-TX100.
Ik neem aan dat je op een demo dag de PJ-TX 100 wil vergelijken met de TW200?

mvg,
Randal

J.A.F._Doorhof

Hi,
Een TX100 gaat het inderdaad om :D.
Custom installer

frankly

Dus,

Gisteren met mijn TX100 en een Momitsu880 naar Rob geweest voor een calibratie. Het was het eerst dat hij ze zo uit de doos (zie bijlage  ;D)binnen kreeg. Afijn, spul uitgepakt, opgesteld, calibratie op 2 van de 3 poorten, standaardinstellingen waren, behalve blauw, prima. Calibratie verliep redelijk snel, heldere uitleg erbij. Lichte VB te zien, maar niet storend gezien de prijs kwaliteit verhouding. Lekker stil, roodfilter geprobeerd, is nog in beraad, de Momitsu ach alles er op en eraan, schakelt wat l a n g z a a m maar wel veel instellingsmogelijkheden. Jammer dat de 720P optie bij Component zichzelf terugzet van 50 naar 60 HZ zodat je alles 3 keer ziet :-\. Eens kijken of er op het web her en der wat te vinden is qua firmware.
Rob helemaal bedankt en wellicht tot later voor het filter en de DVI.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

lex

draait die momitstu op diesel of benzine?

groet,
lex

frankly

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Dergert

goedendag zeg, wat een zooi postzegels, hahahaah echt nie normaal hahahah

Starred

Hoe goed is de scaling van de momitsu? Beter dan de interne scaler van de projector?

frankly

Citaat van: dergert op augustus  5, 2004, 13:35:53
goedendag zeg, wat een zooi postzegels, hahahaah echt nie normaal hahahah

Ja, en dit is de andere kant :P