Subjectief testen van kabels ... gewoon luisteren dus.

Gestart door CinéHome, februari 24, 2022, 11:55:58

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

'Gehaaide verkoper' is wel het laatste wat ik ben. :D
Dan zou ik heus niet al die moeite moeten doen om zelf luidsprekers, subwoofers en versterkers te gaan bouwen. Dan surfte ik gewoon mee met de hype van de dag. 😅
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Citaat van: MichelDW op maart  4, 2022, 08:31:48
'Gehaaide verkoper' is wel het laatste wat ik ben. :D
Dan zou ik heus niet al die moeite moeten doen om zelf luidsprekers, subwoofers en versterkers te gaan bouwen. Dan surfte ik gewoon mee met de hype van de dag. 😅

Het komt mogelijk negatiever over dan dat ik bedoel. Slimme is misschien een beter woord. Heb ik volgens mij al eerder aangegeven. Je moet ook gewoon brood eten. Dus ik vind er niet zoveel mis mee.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

DustinV

Kwabbernoot

Want? Ik zie opportunistisch zeker niet als een negatieve eigenschap.

En als je bedoelt: moet dat nu in dit topic? Dan heb je wellicht gelijk dat dit niet moet.

Groeten...

chansig

Kwam natuurlijk voort uit de pluim die ik MichelDW gaf waarbij ik aangaf hoe en wat. Dus volgens mij is er niets aan het handje. Kunnen we natuurlijk voor zorgen door nog wat olie op het vuur te gooien. Zeg het maar ?

Nog een tip meegekregen van Micheldw om de digitale kabels wel goed aan te sluiten. Dus dat de signaalrichting het pijltje volgt of andersom. Goed dat die het wel even meldt. Want het zou zonde zijn als het verkeerd aansluiten een argument gaat worden in de mogelijke discussie nav mijn ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Straks krijg je nog allerhande satanische boodschappen te horen door de muziek achterstevoren te spelen  :omg:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Dan is er in ieder geval een duidelijk verschil hoorbaar.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Hangt er van af wat je anders luistert zeker?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Fransje Bauer, dus ja behoorlijk satanisch.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

mmuetst

Citaat van: chansig op maart  4, 2022, 14:25:48
Fransje Bauer, dus ja behoorlijk satanisch.

Gr. Hans
Reminder, Topic is subjectief testen van kabels en niet subjectief testen van volksmuziek  8)
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

chansig

Doosje subjectieve kabels.

En alles aangesloten. Netkabels en digitale kabels.

MichelDW al laten weten dat ze nu al met 1-0 achterstaan. Ruis over de speakers. Andere kabels waren stil. Dus een verschil ? Zeker.  :D

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

RalphH

Mag ik, niet gehinderd door enige kennis en geen zin hebbend om 3 paginas terug te lezen ;D,
de hele domme vraag stellen waarom er digitale kabels naar je wooferts lopen? Heeft elke speaker zn eigen DAC?

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Zeker een domme vraag. Maar goed, het zij je vergeven. Amen

Alle kasten hebben hun eigen versterking/DAC etc. Dus ook eigenste stroomkabels.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

HuubF

Citaat van: chansig op maart  4, 2022, 07:46:46
Ik ga er niet naar luisteren. Ben je gek.

Overigens dikke duim voor Micheldw: Onze gedachten aangaande dit soort zaken matchen absoluut niet met elkaar. Ik vind hem een gehaaide verkoper. En wetende dat de boel ws terugkomt zonder er ook maar een cent aan over te houden, in ieder geval niet van mij dan, en dan toch meewerken aan mijn experiment. Pluim.

Gr. Hans

Tsja, en ik was een gehaaide ICT'er (nu een doortrapte pensionado). En jij bent een gehaaide hulpverlener. ;D
UltraRendu, Chord M Scaler, Chord Dave, Sugden Masterclass LA4, Hedd 05 a Core, Adam T10S sub, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Wave, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

addesmo

Is het niet " beter" om de kabels een voor een te vergelijken. Nu heb je alles zo te zien in een keer omgewisseld en kan het zijn dat verbeteringen door verslechteringen worden gecompenseerd ;)

chansig

Citaat van: HuubF op maart  4, 2022, 17:27:59
Tsja, en ik was een gehaaide ICT'er (nu een doortrapte pensionado). En jij bent een gehaaide hulpverlener. ;D

:D

Is it nu de olie?  :D

Citaat van: addesmo op maart  4, 2022, 17:30:49
Is het niet " beter" om de kabels een voor een te vergelijken. Nu heb je alles zo te zien in een keer omgewisseld en kan het zijn dat verbeteringen door verslechteringen worden gecompenseerd ;)

Al mijn kabels zijn allemaal standaard en kosten bij elkaar nog geen 50 euro. Als het resultaat is dat het met de wirewold kabels slechter wordt dan is er in ieder geval verschil. Dat is waar het mij om gaat.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

RalphH

Citaat van: chansig op maart  4, 2022, 17:20:51
Zeker een domme vraag. Maar goed, het zij je vergeven. Amen

Alle kasten hebben hun eigen versterking/DAC etc. Dus ook eigenste stroomkabels.

Gr. Hans

Ahja, fancy! ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

CinéHome

Citaat van: chansig op maart  4, 2022, 17:34:35
Al mijn kabels zijn allemaal standaard en kosten bij elkaar nog geen 50 euro. Als het resultaat is dat het met de wirewold kabels slechter wordt dan is er in ieder geval verschil. Dat is waar het mij om gaat.
De kabels introduceren de ruis niet hoor... ze laten hem enkel horen. Mooi toch!? :D
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Zeker..het is een goed teken dat de kabel dit laat horen. Dat kenmerkt de betere kabel.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Rowdy

Citaat van: chansig op maart  4, 2022, 16:59:05

Doosje subjectieve kabels.

En alles aangesloten. Netkabels en digitale kabels.

MichelDW al laten weten dat ze nu al met 1-0 achterstaan. Ruis over de speakers. Andere kabels waren stil. Dus een verschil ? Zeker.  :D

Gr. Hans
Wat heb je ontvangen?

Heb je alle netstekers in fase staan?

chansig

Ja de fase heb ik ook nog gecheckt. Ben al the way gegaan. Bij het luisteren gaat de ketel eruit.

Allemaal Wireworld volgens mij. Types ed kan MichelDW wel vertellen.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

CinéHome

Supra Lorad Silver SPC power cords.
Wireworld Starlight 8 coax digitale kabels.
Allemaal om en bij de €100/stuk.

jahtari

Zeer benieuwd naar je ervaringen, Hans.  :headbanging:

En lees hier graag welke kabels dit zijn en wat ze kosten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Cyreg

Citaat van: MichelDW op maart  4, 2022, 18:05:15
Supra Lorad Silver SPC power cords.
Wireworld Starlight 8 coax digitale kabels.
Allemaal om en bij de €100/stuk.

en.... niet onbelangrijk ook 'n WireWorld Matrix*2 stekkerdoos; deed het bij mij eerder ook prima  ;D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)