Subjectief testen van kabels ... gewoon luisteren dus.

Gestart door CinéHome, februari 24, 2022, 11:55:58

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Tuurlijk geef ik het een eerlijke kans. Als er een verschil dan hoor ik dat simpelweg gewoon. Zo ingewikkeld is dat niet.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Volgens mij wel. Trek de ketel uit het stopcontact en dan heb ik ook nog eens een aparte groep. :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

toetertje

Citaat van: chansig op februari 26, 2022, 20:37:54
Trek de ketel uit het stopcontact ...

Gr. Hans

Dan verdien je die kabels zo terug.  ;D

twani

Citaat van: MichelDW op februari 26, 2022, 18:54:49

Of is Hans de 'absolute' autoriteit? :D

Qua nuchterheid, aangaande deze materie, voor mij in ieder geval wel.

Een forumsponsor, en dit is niet persoonlijk bedoeld, die vrolijk meekeuvelt over de te verwachten positieve klankmatige verschillen betreffende kabels uit z'n eigen leveringsgamma, staat bij mij wel een nulletje of 7 áchter :D

chansig

Citaat van: chansig op februari 26, 2022, 20:18:42
Want ?

Of als iemand anders de vraag aan Rob kan stellen. Hij negeert volgens mij mijn Posts.

Gr. Hans

Ik zag dat Frank2 de post van Rob gelikked heeft. Ws om de zin dat het de verwchting is dat ik het niet ga horen.

Frank2, kan jij uitleggen waarom je dat denkt.
Coax AQ Carbon

Xander32

Wellicht is het een idee dat meerdere leden dezelfde set kabels gaan testen en hun ervaringen hier gaan delen?
Dat zal wellicht een wat breder beeld geven, verschillende inzichten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Er zitten geen interlinks bij. Het ter beschikking stellen aan mij vind ik al bijzonder aardig van MichelDW, wetende dat de kans bijzonder groot is dat alles simpelweg retour komt. Maar het is niet aan mij.

Maar aan wie zou je ze dan willen doorsturen ? Waarom ik het wil doen heb ik in een eerdere post uitgelegd. Gaat voor mij niet om beter/slechter maar om wel/geen verschil. Netwerkkabel hoorde ik een paar jaar terug ook.

Gr. Hans

Coax AQ Carbon

Xander32

Het is idd geheel aan Michel en ik kan het mij voorstellen dat hij er niet op zit te wachten.
Mogelijk zijn er leden die zo'n test wel willen aangaan. Die gaan zich dan vast wel melden.

Zelf heb ik geen interesse.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

CinéHome

Er zijn best wel wat forumleden die kabels hebben getest en veelal gekocht. Maar dat zijn niet altijd leden die op regelmatige basis posten op het forum.
Misschien zullen ze in dit topic toch hun ervaring durven neerschrijven.
En uiteraard is iedereen vrij om zich aan te melden voor een test. Verzending is op mijn kosten. Retour op kosten van de tester. Wanneer een pakket kabels dan kan worden doorgestuurd van de ene naar de andere tester, scheelt mij dat alvast de verzendkosten! :clapping:
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Zijn er trouwens mensen die twijfel hebben of mijn set eventuele verschillen weer zou kunnen geven ?

Of ik doof ben ga ik niet vragen.😁

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: MichelDW op februari 27, 2022, 09:18:00
Er zijn best wel wat forumleden die kabels hebben getest en veelal gekocht. Maar dat zijn niet altijd leden die op regelmatige basis posten op het forum.
Misschien zullen ze in dit topic toch hun ervaring durven neerschrijven.

Durven ? Mag niet van hun partner ? :D

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op februari 27, 2022, 09:18:51
Zijn er trouwens mensen die twijfel hebben of mijn set eventuele verschillen weer zou kunnen geven ?

Of ik doof ben ga ik niet vragen.😁

Gr. Hans

Ja ik, niet dat je doof bent maar meer omdat je deze test al vaker met Henk hebt gedaan en je geen tot nauwelijks verschil hoorde. En dat vind ik wel logisch aangezien je niets aan stroomvoorziening hebt gedaan
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

CinéHome

Citaat van: chansig op februari 27, 2022, 09:18:51
Jouw specifieke situatie heb ik zelf eigenlijk nog geen ervaring mee. Omdat je tijdens het gehele pad binnen het digitale domein blijft. Van coax uit op de dac naar coax in op de Hypex plates en dan digitaal doorlussen.
Standaard situatie is een bron die via coax naar een dac gaat waar het naar analoog wordt omgezet.
Dus ik ben benieuwd.
Ik ga wel even wat kabels moeten bijbestellen,  dus zal wel minstens een weekje extra vergen.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

chansig

Citaat van: frank2 op februari 27, 2022, 09:22:19
Ja ik, niet dat je doof bent maar meer omdat je deze test al vaker met Henk hebt gedaan en je geen tot nauwelijks verschil hoorde. En dat vind ik wel logisch aangezien je niets aan stroomvoorziening hebt gedaan

Ik heb netwerkkabels getest. Geen netsnoeren. Plus ik meende toen verschil te horen. Stekkerblok hebben we wel een soort van getest. Probeer me even voor de geest te halen hoe dat toen is gegaan. Ga het nog opzoeken.

Maar als ik dus geen verschil hoor ligt dat wat jou betreft aan de stroomvoorziening. Check.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: MichelDW op februari 27, 2022, 09:25:04
Jouw specifieke situatie heb ik zelf eigenlijk nog geen ervaring mee. Omdat je tijdens het gehele pad binnen het digitale domein blijft. Van coax uit op de dac naar coax in op de Hypex plates en dan digitaal doorlussen.
Standaard situatie is een bron die via coax naar een dac gaat waar het naar analoog wordt omgezet.
Dus ik ben benieuwd.
Ik ga wel even wat kabels moeten bijbestellen,  dus zal wel minstens een weekje extra vergen.

Ach tsjemig. Je doet echt je best. ✌️

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Frank2: Hoorde jij pas verschillen tussen kabels toen je je groep had aangepast ?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: frank2 op februari 27, 2022, 09:22:19

BAM!  Die komt aan.

frank2

Citaat van: chansig op februari 27, 2022, 09:43:53
Frank2: Hoorde jij pas verschillen tussen kabels toen je je groep had aangepast ?

Gr. Hans

Ja voordat hoorde ik nauwelijks verschil, al had ik toen wel een compleet andere set
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Maar de set had geen invloed op het wel of niet horen van verschillen in kabels, zei je eerder.

Groeten...

Laat gaan, Kwabber.

CinéHome

Ik heb alvast niet de ervaring dat je een aparte groep moet hebben om verschillen te horen.
Wel dat de gepaste 'mindset' een rol kan spelen. Dan vooral de focus die belangrijk is. Luisteren doe je doorgaans op je eentje in alle rust. Wanneer er 3 vrienden langskomen met een hoop kabels en ... lol, kan het best zijn dat je verschillen niet echt weet in te schatten. (kan ook door de geestrijke drank komen die dan weleens durft te vloeien - dat vermindert nu eenmaal de zintuiglijke waarnemingen :D).

patsijb

Ik heb in mijn leven toch inderdaad diverse interlinks versleten..prijsrange van 150 naar 3500 euro
Stroomkabels waren eerste de standaard snoeren van de bouwmarkt, totdat ik deze verving voor anderen..dezen heb ik nu dus nog.
Daar ik eerst niet geloofde iets daarvan te merken, is nu het tegenovergestelde.
Meestal alles tweedehands aangeschaft.

Kocht ik een andere deed ik gelijk de vergelijk, doet het wat?
Als ik ga lachen is het een goed teken.
Maar soms is het verschil bijna 0.

Verder zie ik een set als een geheel, alles moet goed op elkaar afgestemd zijn, ruimte, componenten en bekabeling.
Voor mijzelf maak ik altijd de vergelijk met een menselijk lichaam
Zie de bekabeling als je aders/zenuwen..

chansig

Citaat van: frank2 op februari 27, 2022, 10:05:04
Ja voordat hoorde ik nauwelijks verschil, al had ik toen wel een compleet andere set

Geen idee wanneer jij je groep had/kreeg, maar toen je net je Ushers had gekocht hoorde je al duidelijke verschillen. Dat was in 2006.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: MichelDW op februari 27, 2022, 10:46:20
Ik heb alvast niet de ervaring dat je een aparte groep moet hebben om verschillen te horen.
Wel dat de gepaste 'mindset' een rol kan spelen. Dan vooral de focus die belangrijk is. Luisteren doe je doorgaans op je eentje in alle rust. Wanneer er 3 vrienden langskomen met een hoop kabels en ... lol, kan het best zijn dat je verschillen niet echt weet in te schatten. (kan ook door de geestrijke drank komen die dan weleens durft te vloeien - dat vermindert nu eenmaal de zintuiglijke waarnemingen :D).

Mijn set klinkt wel beter wanneer ik bv een Triple of 2 op heb. Maar ik ga het in alle rust vergelijken.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon