Dune Vision serie mediaplayers

Gestart door riwi, juli 25, 2021, 13:29:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Hopelijk hebben ze het opgelost maar ik gebruikte de video preview functie niet.

eduard

#426
korte vraag ik heb zojuist de nieuwe alpha versie klaar gezet en vervolgens de file gestart de upgrade start en vervolgens flashed hij de firmware en met de melding dat hij op niet gaat opstarten gaat hij uit. Maar hij lijkt niet zelf meer op te starten moet ik deze nu zelf weer aan zetten. Speler lijkt niet op de ab te reageren als ik hem aan wil zetten maar dan komen dat de ab weer gekoppeld moeten worden?

Ik was ongeduldig en heb na een minuut of 10 de stekker er uit en weer in gehaald. Dune starte toen weer op en begon de upgrade. Daar is hij nu nog mee bezig.

Upgrade lijkt gelukt. Hij reageert ook weer op de AB.
Straks ook nog even de dune in mijn slaapkamer upgraden.

Downloaden van de firmware gaf weer diverse veiligheidswaarschuwingen, chrome wilde het sowieso niet doen. Met edge lukte het wel als ik aangaf dat ik inderdaad tegen de waarschuwingen in de file wilde downloaden.

eduard

Update Dune slaapkamer verliep vlotter. Na firmware flash herstarte hij netjes om de update af te maken.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


riwi

#428
Ik heb dat in het begin een keer gehad. Dat ie minuten lang niks meer leek te doen. Toen ook de power eraf en erop en ging ie alsnog opdaten.
Tijdens de update flasht dat ledje rood en blauw heel snel. De upgrade is anders dan op de oudere dunes.

Upgrade hier net ook gedaan.

@Kjelt net hier de auto resolution aan gezet. En als ik 1080p files speel dan gaat ie naar 1080p en als ik 2160p files speel dan gaat ie naar 2160p. Maargoed jij had laatst ook andere resultaten dan ik.

htjan160756

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

Staat wel bij de specs :

Citaat
Connectivity

Media sources: external HDDs (USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), built-in micro SD card slot, external optical disc drives (USB), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP/DLNA, HTTP), other Internet and local network media sources

2x USB 3.1 host: enjoy the great performance of USB 3.1; conveniently connect USB HDDs, USB flash drives, USB card readers, USB DVD/BD drives, USB hubs and other USB devices

MaxxMark

Citaat van: riwi op februari 17, 2022, 21:40:14
Ik heb dat in het begin een keer gehad. Dat ie minuten lang niks meer leek te doen. Toen ook de power eraf en erop en ging ie alsnog opdaten.
Tijdens de update flasht dat ledje rood en blauw heel snel. De upgrade is anders dan op de oudere dunes.

Upgrade hier net ook gedaan.

@Kjelt net hier de auto resolution aan gezet. En als ik 1080p files speel dan gaat ie naar 1080p en als ik 2160p files speel dan gaat ie naar 2160p. Maargoed jij had laatst ook andere resultaten dan ik.

Had ik op de eerste dag dat ik hem had. Ging ie updaten en duurde vrij lang. Ik dacht meteen dat ik een DOA unit had :D

Uiteindelijk ging ie na lange tijd gewoon weer verder. Ik verwonderde me er toen ook al over dat nergens aangegeven stond dat het veranderd was.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

htjan160756

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

Teejoo

#433
Nu ik heb besloten al mijn discs zelf te gaan rippen heb ik ook een mediaspeler nodig. Ik wilde eerst voor de Zappiti reference gaan, maar lees dat Dune in feite daar de software voor aanlevert en er nog wat zaken niet op orde zijn.

Dan kan ik wellicht beter meteen voor Dune gaan. Ook omdat ik de interface mooier vind, en wellicht goedkoper.

Zijn er met de Dune nog zaken in die niet goed werken? Ik maak dus full rips met MakeMKV, die ik vanaf een Unraid server ga afspelen. Ik kijk dan naar de max of ultra vision. Wat zijn eigenlijk de verschillen, of zit dat alleen in het analoge deel?


Teejoo

#434
Ik vind dit trouwens toch echt wel erg mooi uitzien!

Post van Leo:

Hier een paar screenshots van de nieuwe GUI van de Dune.












maximus79

Zeer teleurstellend in werkelijkheid helaas en onpraktisch.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Citaat van: maximus79 op maart 28, 2022, 22:22:06
Zeer teleurstellend in werkelijkheid helaas en onpraktisch.
Huh? Waarom? Dit antwoord had ik niet verwacht.

marcel1970

#437
Beetje kort door de bocht, maar de Dune real vision is inderdaad niet de perfecte mediaplayer (als die al bestaat) Officiele updates zijn er al bijna een jaar niet geweest, maar veel problemen zijn wel opgelost met de alpha firmware.
Mij bevalt hij op zich goed. (hoewel die nieuwe Zapiti's qua spec erg mooi lijken)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

maximus79

#438
Citaat van: Teejoo op maart 28, 2022, 22:29:31
Huh? Waarom? Dit antwoord had ik niet verwacht.
Ik zelf vind de GUI niet fijn, er mist veel om het goed te maken. Geen media tags, veel titels herkent hij niet, het ziet er niet strak uit, eerder rommelig, geen sorteer opties of look opties. Als je van zo iets als Kodi af komt is het echt behelpen wat mij betreft.

Op AVSforum zijn het daar ook wel over eens.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Die indruk had ik van de Gui op basis van de foto's niet.

Is de Zapitti dan beter qua Gui? Die vind ik juist minder zakelijk/strak uitzien. En daar lees ik ook dat hij langzaam is en nog wat ongewenste invloed heeft op de video output.

Over het niet herkennen van titels had ik nog niet veel gelezen. Ligt dat dan aan de naam van de file? I download niks en mijn rips hebben gewoon de titel van de film als naam.

Ik heb wel een filmpje van de Kodi GUI spelers gezien bij Pascal. Maar hoe presteren die qua kwaliteit? Ik vind ze namelijk niet echt kwalitatief uitzien, maar wellicht zijn er spelers die wel qua bouw ok zijn. Ik wil daarin geen concessies doen t.o.v. de disc als het gaat om audio en video kwaliteit.




Teejoo

#440
Citaat van: marcel1970 op maart 28, 2022, 23:30:28
Beetje kort door de bocht, maar de Dune real vision is inderdaad niet de perfecte mediaplayer (als die al bestaat) Officiele updates zijn er al bijna een jaar niet geweest, maar veel problemen zijn wel opgelost met de alpha firmware.
Mij bevalt hij op zich goed. (hoewel die nieuwe Zapiti's qua spec erg mooi lijken)
De Zappiti Reference is in feite hardwarematig toch bijna gelijk aan de Dune? Ik heb het dan over de top modellen. En ik lees dat Dune ook de software maakt voor Zappiti.

riwi

Op zich werkt de GUI wel vind ik. Maar je kan niet makkelijk zoeken en selecteren zeker met een grote collectie.
Er is echter in de alpha versie ook de "folder"view. Dan kan je gewoon door de folders op je NAS lopen. Dat werkt prima als je de films netjes georganiseerd op je NAS hebt staan. Dat is echter nog niet af, en bij series vindt ie een boel niet.

Kwa aantallen FW releases. Die zijn er in de alpha stream ongeveer elke maand. Dus ik snap niet hoe je kan zeggen dat er te weinig aan gewerkt wordt. Volgens mij werken ze continu aan verbeteringen. https://dune-hd.com/firmware/alpha/

Ik vind ook de integratie met de Dune Control app op de telefoon handig.

@Teejoo de download van je drive was mislukt zag ik, ik probeer het vanavond als ik thuis ben nog een keer.

Ik heb juist met Kodi dat ik de media wall niet goed krijg. Tenminste ik heb dat opgegeven omdat Kodi er niet tegen kan dat ik regelmatig media verplaats op de NASsen en dan staan de films/series er dubbel in en moet je alles opnieuw scannen en indexeren. Ook folders met BDMV structuur doen het niet goed met Kodi. En folders in folders snapt de scraper ook niet. En met 150TB aan media is dat telkens herscannen te veel werk.

Teejoo

#442
Citaat van: riwi op maart 29, 2022, 12:07:36
Op zich werkt de GUI wel vind ik. Maar je kan niet makkelijk zoeken en selecteren zeker met een grote collectie.
Er is echter in de alpha versie ook de "folder"view. Dan kan je gewoon door de folders op je NAS lopen. Dat werkt prima als je de films netjes georganiseerd op je NAS hebt staan. Dat is echter nog niet af, en bij series vindt ie een boel niet.

Kun je dan niet gewoon een titel ingeven? Of scrollen door een gemaakte lijst in de videowall?

Dat lijkt me toch redelijk basic.

Mijn rips hebben idd een BDMV structuur.

Kjelt

Waar ik tegenaan loop wat ik graag opgelost wil zien is dat hij bij films ook nu alle Netflix films laat zien.
Ik wil alleen mijn eigen collectie op de NAS hier terug zien. Ik vind dat vrij storend zeker omdat ik ook enkele malen een film klikte en dat weer ergens anders vandaan kwam en hij dan meldt dat deze niet beschikbaar is. Als ik de Netflix app er af gooi is het dan opgelost of moet ik dan toch een volledige rescan initieren ?

riwi

Citaat van: Kjelt op maart 29, 2022, 12:47:27
Waar ik tegenaan loop wat ik graag opgelost wil zien is dat hij bij films ook nu alle Netflix films laat zien.

Volgens mij is er een setting dat je geen online content wil zien. Ik moet daar nog eens naar zoeken. Maar in de folder browse mode doet ie dat niet.

En in de 17 maart versie : Bugfix: Auto framerate and auto resolution were not supported during DVD-menu playback.

Citaat van: Teejoo op maart 29, 2022, 12:26:44
Kun je dan niet gewoon een titel ingeven? Of scrollen door een gemaakte lijst in de videowall?
Volgens mij kan je alleen scrollen door de hele lijst. Of eerst een genre selecteren en dan scrollen. Zoals al gezegd het is niet heel handig in het gebruik.

Verschillen tussen de modellen staat op de dune website en ik heb in de eerste post een overzicht proberen te maken. Anders koop je eerst een van 200 euro en kijk je of het wat is voor je voordat je de duurdere versie neemt.

Teejoo

#445
Citaat van: riwi op maart 29, 2022, 12:54:22
Volgens mij is er een setting dat je geen online content wil zien. Ik moet daar nog eens naar zoeken. Maar in de folder browse mode doet ie dat niet.

En in de 17 maart versie : Bugfix: Auto framerate and auto resolution were not supported during DVD-menu playback.
Volgens mij kan je alleen scrollen door de hele lijst. Of eerst een genre selecteren en dan scrollen. Zoals al gezegd het is niet heel handig in het gebruik.

Verschillen tussen de modellen staat op de dune website en ik heb in de eerste post een overzicht proberen te maken. Anders koop je eerst een van 200 euro en kijk je of het wat is voor je voordat je de duurdere versie neemt.
Ik zie in het screenshot van Leo een vergrootglas rechtsboven. Kun je dan niet gewoon intypen?


PascalP

Citaat van: riwi op maart 29, 2022, 12:07:36
Ik heb juist met Kodi dat ik de media wall niet goed krijg. Tenminste ik heb dat opgegeven omdat Kodi er niet tegen kan dat ik regelmatig media verplaats op de NASsen en dan staan de films/series er dubbel in en moet je alles opnieuw scannen en indexeren. Ook folders met BDMV structuur doen het niet goed met Kodi. En folders in folders snapt de scraper ook niet. En met 150TB aan media is dat telkens herscannen te veel werk.

Kunt in Kodi ook aangeven (met een add-on) dat ie op een gekozen tijdstip zoals iedere nacht om 03:00 de library gaat cleanen, dan hoef je dit niet zelf te doen handmatig nadat je een film verplaatst of verwijderd ;)

Ik vond Kodi veruit de beste kwa matchen van films, ook het handigste om zelf de juiste/beste scraper te kiezen of nieuwe/andere scrapers toe te voegen.
Ook 100-en skins beschikbaar zou je willen als vond ik zelf de Estuary skin het fijnste na 10+ jaar Aeon Nox gebruikt te hebben.

@Teejoo,
Kwa box voor Kodi vond in na zelf jaren een HTPC gehad te hebben de Vero4K+ eigenlijk heerlijk, het enige wat eigenlijk nooit lekker werkte was BD Menu's maar dit is volgens mij sinds V19 gefixt want de testfiles die ik voor je geprobeerd heb werken gewoon goed met menu zoals je in mijn filmpjes gezien hebt.
Zappiti heb ik gehad maar echt van 'ellende' binnen een week weer terug gestuurd, zag er niet uit de skin, traag met een grote library en ook ging het scrapen van TV series vaker fout dan goed waar ik in Kodi met dezelfde source 0,0 mismatches had.
De Zidoo die ik daarna als vervanger heb gekocht van de Zappiti was voor mij de ideale combinatie van alles, goede interface, mooie skin en videowall,
Over Dune kan ik niks zeggen, zelf nooit gehad en mijn ervaring met de Zappiti waren dan nog met de vorige chipset, deze is inmiddels vernieuwd zoals je wellicht weet maar de hele UI is nog hetzelfde zover ik kan beoordelen dus weet niet zeker of je nu wel handmatig een andere (lees; betere) scraper kunt kiezen. Ook heeft Zappiti met de nieuwe chipset geen problemen meer met SMB v2/3 of NFS waar voorheen enkel SMB v1 werkte.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Citaat van: PascalP op maart 29, 2022, 14:38:27
Kunt in Kodi ook aangeven (met een add-on) dat ie op een gekozen tijdstip zoals iedere nacht om 03:00 de library gaat cleanen, dan hoef je dit niet zelf te doen handmatig nadat je een film verplaatst of verwijderd ;)
's nachts staan de grote NAS PC's uit, dus dat werkt niet echt. Ik had ook 10k entries met 0000.m2ts enzo. En ik draai Kodi17.7/DSPlayer met MadVR op een PC met een RTX2060 kaart, dus een oude Kodi versie. De kleur van de knoppen in de GUI interesseert me helemaal niks. Ik heb in de Dune ook de oude GUI uit 2005 terug gezet.

Ik heb wel eens gelezen over Emby een soort externe database met alle artwork. Dat lijkt me dan wel weer handig.

htjan160756

Volgens mij kan je gewoon zoeken naar een titel.
Voor deel was voor mij dat de Dune Blu-ray menu's aan kan.

Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

riwi

Citaat van: Teejoo op maart 29, 2022, 14:18:47
Ik zie in het screenshot van Leo een vergrootglas rechtsboven. Kun je dan niet gewoon intypen?

Eerlijk gezegd had ik dit scherm nog nooit gevonden in de Dune  :dozingoff: :blink: :bored: :hehe:  oops
Ik had de oude GUI look gekozen zoals in de Dune 3.0, en dan heb je kennelijk die movie view niet. Ik had tot nu toe alleen de oude "media collection" app gevonden. Nu de nieuwerwetse look gekozen en dan zie ik inderdaad dit scherm.
Je kan daar ook zoeken, maar handiger is om dat in de Dune Control app op de telefoon te doen.

Ik zie zoals Kjelt al zei ook film die ik niet heb, dat is niet zo handig.