Mijn stereo setje

Gestart door advr, juni 3, 2004, 19:33:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



tussendoor waren de printplaten aan de beurt. ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


en zo maar wat foto's...
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



Toen moest ik ook nog alles ga nameten...Nou dat was even wennen maar uiteindelijk is dat ook weer gelukt.

Met dank aan Scrutinizer (met de hoofdletter S) met allerhande tips!!


In korte tijd toch leren schema lezen en een beetje waar e.e.a. voor dient, ondervonden daar het aarde schema enorm belangrijk is!

Het heeft geresulteerd in een volledig gerestaureerde AI 500  ;D

Sommige onderdelen waren nog van 1987. Niet kapot maar het werd wel allemaal minder. (achteraf gezien goed te horen)

Nu een versterker die, nu tijdens het inspelen te horen, met een meer controle, diepte, laag en vooral muzikaal!! :music: :music:

Het is nu (heel) even klaar en laat ik alle wijzigingen inspelen en tot mij komen. :xmas: :xmas:

Daarna gaan we met wat onderdelen spelen en misschien andere bekabeling.  :thumbs-up:

Al met al zeer leerzaam!!



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr



Een maandje verder en er is weer een hele hoop gebeurt en verandert...

Er steekt wat meer onderuit...

De Russische papier in olie heb ik vervangen door Jensen papier in olie. Nu nog de eenvoudigste maar er is nog ruimte voor iets groters...
verder het hele aarding schema opnieuw gedaan. Alles wat aarde heeft is in ster aangelegd. Meer draden maar een enorme vooruitgang in rust, diepte, meer laag en ook een enorm laag nieveau brom en ruis. Je zit met je oren in de tweeters om iets te horen. Voor mij goed genoeg.

Ondertussen vele condensatoren op verschillende plaatsen gemonteerd gehad en weer gewisseld. Met dank aan Anton voor vele tips. Zonder hem was ik nu niet zo ver gekomen. Maar het is het topje van de ijsberg. De ruimte in de Ai is echter zo beperkt dat ik er wel eens over nadenk een andere kast te gaan ontwerpen...

Tevens zoek ik een schema van de Border Patrol. Die wil ik ook wel eens maken.

Het was wel erg leuk om allemaal te doen.



Alle nieuwe componenten spel nu in. Dat kan nog wel even duren maar de potentie kun je nu al horen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

er zijn blauwe Wima's onderweg Anton... :xmas: :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#106
hier  staan vele foto's van verschillende configuraties... :P


ook hoe het eens was. (laatste foto) :angel:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

even een update...

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

#108
Heel mooi, alleen die witte kabel ;-p

advr

Citaat van: denoontje op november 19, 2012, 11:56:05
Heel mooi, alleen die witte kabel ;-p

jahaaaaaaa, die moet ik nog wegwerken... :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

frank2

Ad het ziet er mooi en fraai uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

en we zijn weer aan het prutsen geslagen....

mooi die Mundorf Tubecaps... :google:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Xander32

Citaat van: advr op maart 11, 2013, 14:39:23
en we zijn weer aan het prutsen geslagen....

mooi die Mundorf Tubecaps... :google:
Respect, ik wou dat ik zo handig en geduldig was!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

advr

#113
Citaat van: Xander32 op maart 11, 2013, 18:59:38
Respect, ik wou dat ik zo handig en geduldig was!

Dank u, dank u.  :hehe: :hehe:

het is erg leuk om te doen!!

Er komen nog een paar van deze jongens in.  Mundorf Tubecap 200uF/550V ( 65mmD x 80mmH)
Ze zijn iets groter dan de foto doet vermoeden...

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maze

Leuk om te zien !! Ik ben zelf niet zo handig, ik heb het dus maar gewoon tweedehands gekocht. Je vroeg in mijn topic wat er allemaal aan mijn 500 was verbouwd. Hier een opsomming. Geen idee hoe oud hij is eigenlijk. En hij heeft geen 16 Ohm aansluitingen.

Phono trap is verwijderd (om ruimte te maken voor modificaties). Slechts 2 ingangen actief aan de source, overige zijn aanwezig maar uit de signaalweg gehaald. Voorzien van 3 nieuwe (handgewikkelde) Tribute trafo's, black gates, audyn cap, sic safco en andere hoogwaardige componenten. Noble volume knop. Art Speak zilver bekabeling in de signaalweg. Buizen zijn 6l6 GC (gekocht bij Audio Magic) en staan in Triode, levert nu 17 W per kanaal. ECC 83 als stuurbuis van philips of telefunken.


advr

Citaat van: Maze op maart 12, 2013, 16:06:00
Leuk om te zien !! Ik ben zelf niet zo handig, ik heb het dus maar gewoon tweedehands gekocht. Je vroeg in mijn topic wat er allemaal aan mijn 500 was verbouwd. Hier een opsomming. Geen idee hoe oud hij is eigenlijk. En hij heeft geen 16 Ohm aansluitingen.

Phono trap is verwijderd (om ruimte te maken voor modificaties). Slechts 2 ingangen actief aan de source, overige zijn aanwezig maar uit de signaalweg gehaald. Voorzien van 3 nieuwe (handgewikkelde) Tribute trafo's, black gates, audyn cap, sic safco en andere hoogwaardige componenten. Noble volume knop. Art Speak zilver bekabeling in de signaalweg. Buizen zijn 6l6 GC (gekocht bij Audio Magic) en staan in Triode, levert nu 17 W per kanaal. ECC 83 als stuurbuis van philips of telefunken.

Zie nu pas je bericht, beetje laat ;D

Nou, daar is ook vanalles in gewijzigd. heb je er foto's van?
De mijne staat ook in Triode maar dacht dat daar maar 8W van over blijft?

Welke 6L6GC's heb je? de NOS GE's zijn geweldige buizen.

De ECC83 heb ik vervangen door een 6072 en daar de spanning op afgestemd.

De Tribute traofo's ken ik niet. Zal eens kijken. De mijne zouden de beste zijn die de AI ooit gehad heeft..

Wordt vervolgd.





Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#116
Inmiddels weer een aantal stappen verder.
Alle printplaten zijn verdwenen en alles is hardwired nu een direct op buisvoeyen. Speelt weer een stapje verfijnder, snelheids winst, muzikaler met betere afrekening.
Tevens weer wat andere weerstanden geprobeerd. Vooral Shikoh en Audio Note.

Nu alles weer draait en zonder ruis of andere bijgeluiden is het de komende tijd het soldeerwerk te verbeteren en signaalwegen nog verder te verkorten. Tevens zijn er de gedachten om alles over te zetten in een andere behuizing zodat alles meer ruimte krijgt en ik signaal en stroom bedrading beter kan scheiden.

Leuk project blijft het. 8)




Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Dit is alweer oud. Mijn AI-tje nadert het einde van het uitprobeertijdperk en nadert zijn laatste wijzingen.
Ik heb de aarde waar aangepast en 3 stuks Yamomoto buisvoeten erin gesoldeerd. Zijn erg mooie voeten...  Verder nog Rike condensatoren en vergulde signaal draden voor de input.
Het is een mooi iets geworden. Vind ik Vanwege gebrek aan ruimte kan ik er niet veel meer aan doen. Het is mooi zo. Het enige wat ik nog doe is wat soldeer verbindingen opnieuw doen. Mooier. 8)



.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Natuurlijk heeft mijn LP12 ook een updatetje gehad...









Geheel up to date nu...:D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#119
:P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Genoeg geprutst aan de AI, het wordt een tijd om een eigen versterker te gaan bouwen..
Naar het ontwerp Oliver van Triode Dick ben ik wat componenten gaan verzamelen.

Veelal zijn de componenten gewoon goed tot zeer goed. Het gaat vooral om het foutloos in elkaar te zetten en dan langzamerhand wat dingetjes gaan veranderen.

Wat wel meteen subliem is gekocht, de trafo's van AE. waarvan de ingegoten uitgang trafo's en smoorspoelen een Amorfe kern hebben, ook de voedingstrafo is van zeer goede kwaliteit. Het duurste van alles bij elkaar maar elke cent waard.

Zo'n 16,5 kg aan trafo's.

Let the game begin!



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


Als ombouw wordt een oude LP12 plint gebruikt, daarop komt een 4 mm aluminium plaat welke stevig genoeg moet zijn om al het gewicht te dragen. Om de 20 jaar oude plint te ontlasten ga ik waarschijnlijk de plaat ook ondersteunen. het wordt een zware versterker...
Tevens wordt een remote volume control van Tentlabs gebruikt. Ik wil proberen geen knoppen aan de voorkomt te monteren. Kijken of dat gaat lukken.

Vele ideeën reeds in mijn hoofd. Gaat in ieder geval leuk worden en daar gaat het zich in eerste plaats om. :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

rovinggecko

Leuk project, ga ik even volgen....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer