Mijn stereo setje

Gestart door advr, juni 3, 2004, 19:33:24

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Lekker bezig, Ad. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: scrutinizer op juni  5, 2020, 12:13:07
Lekker bezig, Ad. ;)
Het is een leuke ontdekkingsreis...

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Even een tussendoortje. Wat wijzigingen gemaakt in het preamp gedeelte van de Musical Fidelity A1-X.
De pre-amp zit op het veroboard en is door anderen ook al toegepast. Werkt ontzettend goed. Heb de gain wat verlaagd waardoor makkelijker te bedienen.
Rechts even provisorisch een fan gemaakt voor de noodzakelijke koeling.
Dit ding klinkt ontzettend goed. Blij dat ik hem nog steeds heb.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

Eerder al alle condensatoren, veel weerstanden, transistoren vervangen, e.d. dus weer helemaal klaar voor de komende jaren.

Xander32

Is dat die beruchte MF klasse a versterker waarop je een eitje kan bakken?

Citaat van: advr op oktober 12, 2020, 21:30:02
Even een tussendoortje. Wat wijzigingen gemaakt in het preamp gedeelte van de Musical Fidelity A1-X.
De pre-amp zit op het veroboard en is door anderen ook al toegepast. Werkt ontzettend goed. Heb de gain wat verlaagd waardoor makkelijker te bedienen.
Rechts even provisorisch een fan gemaakt voor de noodzakelijke koeling.
Dit ding klinkt ontzettend goed. Blij dat ik hem nog steeds heb.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

advr

Citaat van: Xander32 op oktober 13, 2020, 06:34:35
Is dat die beruchte MF klasse a versterker waarop je een eitje kan bakken?
Yep[emoji274]

advr

En dan zijn we ineens een paar jaar verder. Lastige jaren achter de rug met ook helaas long Covid klachten waardoor audio op een wat lager pitje draaide.

Inmiddels een nieuwe versterker gebouwd en heeft de dac/streamer ook alweer de nodige wijzigingen ondergaan.

De versterker is opgebouwd met Hashimoto trafo's incl interstage trafo en een Tribute AVC.
Nu inspelen maar de komende periode.
De plint is gemaakt in de stijl en van hetzelfde Afrormosia hout als de LP12. het moet toch een beetje een geheel zijn.

Pjotr27

Mooi Ad!
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Tinus_

Erg fraai.
300B volgens mij, welk merk buizen heb je erin zitten?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

Kwabbernoot

Westen electric zo te zien.

mmuetst

Nice! En sterkte met die long covid, hier helaas ook wat nare ervaringen. Hoop dat daar toch snel door onderzoek oplossingen voor komen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Peerless Monster

Oh Ad. Long covid. Bah! Sterkte man.

Maar wat een prachtige set heb je! :inlove:
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

RCD

Mooi gebouwd Ad.

Xander32

Goed om weer wat van je te vernemen, welkom terug 👋🏻

En tof dat je zoiets zelf kan bouwen, gouden handjes 👌🏻
Je speakers zijn daarnaast ook niet "alledaags", kan je daar wat over vertellen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

RZeemering

Wauw, dat ziet er echt prachtig uit!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

vanzomereng

Welkom terug en by the way, fraaie set  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

advr

Citaat van: Tinus_ op februari 17, 2025, 18:15:28Erg fraai.
300B volgens mij, welk merk buizen heb je erin zitten?
Heb keuze uit inderdaad de WE300B, Elrog  en Takatsuki(mijn favoriet).

advr

Citaat van: Xander32 op februari 18, 2025, 06:14:45Goed om weer wat van je te vernemen, welkom terug 👋🏻

En tof dat je zoiets zelf kan bouwen, gouden handjes 👌🏻
Je speakers zijn daarnaast ook niet "alledaags", kan je daar wat over vertellen?
Dank 😊

Het zijn Devore O/96. Heerlijke speakers zijn het.

advr

Dank allemaal voor de reacties.
long Covid is een rot iets, je leert er mee omgaan echter accepteren is maar lastig. Gekukkig gaat het nog steeds vooruit.

Het was weer leuk om iets te bouwen. Had er ook de energie weer voor.

mmuetst

Als ik tel dan kom ik aan 4 transformatoren bovenop de versterker per kanaal. Kun je daar meer over vertellen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Mitch--

Citaat van: advr op februari 21, 2025, 23:13:11Dank 😊

Het zijn Devore O/96. Heerlijke speakers zijn het.

Jaaa die zijn echt heerlijk idd  :worship:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

advr

Citaat van: mmuetst op februari 22, 2025, 08:26:17Als ik tel dan kom ik aan 4 transformatoren bovenop de versterker per kanaal. Kun je daar meer over vertellen?

De versterker is volledig met trafo's. Er zijn 2 voedingstrafo's achter in het midden, de rest zijn de ugt's, smoorspoelen, interstage trafo's en een paar lundahl voedingssmoorspoelen (onder een gewone kap).
een stapel trafo's dus.  ::)  ::)

Tinus_

Citaat van: advr op februari 21, 2025, 23:10:44Heb keuze uit inderdaad de WE300B, Elrog  en Takatsuki(mijn favoriet).

Die Takatsui zijn top maar zeer prijzig.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

advr

Citaat van: Tinus_ op februari 22, 2025, 13:02:15Die Takatsui zijn top maar zeer prijzig.
[/quot
Citaat van: Tinus_ op februari 22, 2025, 13:02:15Die Takatsui zijn top maar zeer prijzig.

Dat geldt ook voor de WE en Elrog.
Het geluk ze alledrie te hebben. 🤭

Tevens ook de Takatsuki 274b...