Mijn stereo setje

Gestart door advr, juni 3, 2004, 19:33:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: rovinggecko op juni 20, 2015, 14:37:37
Leuk project, ga ik even volgen....

Zal proberen er iets van te maken.
Even wachten nu nog op de Alu plaat.
had eigenlijk vandaag binnen moeten komen, maar tijd genoeg! :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alex Groningen

Citaat van: rovinggecko op juni 20, 2015, 14:37:37
Leuk project, ga ik even volgen....


+1

Dit beloofd wat. Erg nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Succes met je project!

advr

Citaat van: Alex Groningen op juni 20, 2015, 14:47:36

Succes met je project!

Dank, het is vooral leuk om iets zelf in elkaar te prutsen.  :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alex Groningen

Als je de technische vaardigheden bezit wel ja ;). Maar helaas bezit ik deze (elektronica) niet.

rovinggecko

Citaat van: advr op juni 20, 2015, 14:46:48
Zal proberen er iets van te maken.
Even wachten nu nog op de Alu plaat.
had eigenlijk vandaag binnen moeten komen, maar tijd genoeg! :P
De lol begint al bij het uitzoeken van de onderdelen, etc.
Mijn probleem is altijd dat ik net iets lulligs vergeet mee te bestellen (want natuurlijk niet alles vooraf helemaal doorgedacht, het blijft wel hobby :) ), en dan vervolgens en een tijd moet wachten en de wereld aan schipping betaal voor iets kleins.
Maar maakt het niet minder leuk.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

advr

Klopt, het uitzoeken is inderdaad ook heel leuk en de voorpret is eigenlijk het leuke eraan en ik zal vast iets vergeten zijn maar hij hoeft ook niet voor een bepaalde week af te zijn.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hvlemmi

Nee, maar het hoeft ook geen eeuwigheid te duren Ad...

Trouwens, gefeliciteerd, straks kan je de naam het topic veranderen in 'Mijn stereo SETje'  :coffee:
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

advr

#132
Mooie woordspeling, ga ik zeker doen. Een eeuwigheid gaat het zeker niet duren. Een paar dingen gaan tijd kosten. De bovenplaat passend krijgen en de gaten. Maar dat gaat goed komen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Witalik

Vet ! Volgmodus aan  :clapping:
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

gast2018

Mooi project Ad, Ga dit even goed volgen ;D

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mitch--

Tof project zeg! Ben erg benieuwd naar het resultaat :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Citaat van: Mitch-- op juni 21, 2015, 10:55:41
Tof project zeg! Ben erg benieuwd naar het resultaat :)

ik ben allang blij als de boel niet ontploft. :hehe: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mitch--

Citaat van: advr op juni 21, 2015, 11:21:43
ik ben allang blij als de boel niet ontploft. :hehe: :hehe:

hehe  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

sultankat

ook hier gaat de volgmodus op "aan"! Succes en vooral niet haasten.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

advr

#140
Vooral denkwerk nu :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

een eerste indeling van de componenten...

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje


advr

#143
Dank je Tuur, gaat lukken :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

De eerste gaten zitten erin...

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#145
Het wachten is op de geanodiseerde aluminium plaat van 4 mm dik. Dus wat verder gewerkt aan de rca gaten. Het kunststof plaatje is tijdelijk om te kijken hoe zoiets uitpakt. Maar is voor later zorg.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kingpin

Mooi project, dat ga ik zeker volgen. Veel suc6!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: advr op juni 20, 2015, 13:41:53
Genoeg geprutst aan de AI, het wordt een tijd om een eigen versterker te gaan bouwen..
Naar het ontwerp Oliver van Triode Dick ben ik wat componenten gaan verzamelen.

Veelal zijn de componenten gewoon goed tot zeer goed. Het gaat vooral om het foutloos in elkaar te zetten en dan langzamerhand wat dingetjes gaan veranderen.

Wat wel meteen subliem is gekocht, de trafo's van AE. waarvan de ingegoten uitgang trafo's en smoorspoelen een Amorfe kern hebben, ook de voedingstrafo is van zeer goede kwaliteit. Het duurste van alles bij elkaar maar elke cent waard.

Zo'n 16,5 kg aan trafo's.

Let the game begin!

Geweldig, 300B Oliver :pompom:    Succes, één volger heb je iig al ;)

advr

Citaat van: Kingpin op juni 28, 2015, 20:20:02
Mooi project, dat ga ik zeker volgen. Veel suc6!
Dank je.  :-)
Citaat van: twani op juni 28, 2015, 20:39:03
Geweldig, 300B Oliver [emoji14]ompom:    Succes, één volger heb je iig al ;)
Helemaal goed. Deze week heb ik waarschijnlijk alles binnen en kan ik eindelijk verder gaan. Het lastigste voor mij... Gaten maken in het aluminium.  We gaan het meemaken.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: advr op juni 28, 2015, 22:28:18
Dank je.  :-)Helemaal goed. Deze week heb ik waarschijnlijk alles binnen en kan ik eindelijk verder gaan. Het lastigste voor mij... Gaten maken in het aluminium.  We gaan het meemaken.


Heb jij geen plasma snijder in de schuur dan? :tounge2: