JVC x7900 fan

Started by J.A.F._Doorhof, July 7, 2020, 09:58:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Quote from: rdebruin on July 16, 2020, 11:09:02
Als het goed is heb ik hem vandaag terug. Zodra hij terug op zijn plek staat laat ik het weten.
Wel mijn complimenten voor Frank en Annewiek , die zijn waarschijnlijk doodziek van me geworden  :D
Maar ze hebben er vanaf vrijdag iedere dag achteraan gezeten

Ik hoop geen corona ;-)

Mooi dat het wellicht is opgelost

Edliver

Heb ook een X7900,nu 1,5 jaar ( en nog steeds de bijhorende reservelamp niet ontvangen !!! ).
Wat het geluid aangaat : +/- 1,70m hoog en +/- 1,2m achter in een open kast zonder achterwand en de kast +/- 10 cm van de muur .
Ga niet beweren geluidloos maar daar is het niet veraf !
Misschien een domme vraag , en waarschijnlijk al 100 keer nagezien,is het lucht filter op z'n plaats en heeft dit een vrije doorvoer aan lucht ?
Uw situatie doet me denken aan m'n eerste Sharp projector en die ging om de reden van teveel lawaai weg.
Veel succes gewenst en een goede snelle herstelling.
Ed.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

J.A.F._Doorhof

Het was een defect en "direct" verholpen.
Dus was absoluut niet normaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

#79
Was het uiteindelijk een inschattingsfout van ze? Of een interpretatie van jouw (Frank) mail of evt de beschrijving van het probleem? Misschien een (te) kort door de bocht reactie van ze? Of de in dit geval onterechte (maar logische) aanname dat de eindgebruiker geen expert is?


Niet om JVC onderuit te halen, ik ben gewoon benieuwd! Integendeel zelfs. Ik heb zelf namelijk met mijn RS-10 indertijd een situatie gehad die uiteindelijk resulteerde in dat het optisch blok buiten mijn schuld om, vervangen diende te worden, en dat heeft JVC volledig, zeer netjes, en zonder aanvullende kosten verholpen!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat ze het verkeerd geïnterpreteerd hebben.
De fan kan harder en zachter draaien bij bv extreem warm weer of bv bij te weinig ruimte. Maar niet op die manier.

Vandaar dat ik het ook eerst even wilde inventariseren. Gewoon om duidelijk te krijgen of er andere mensen waren met soortgelijke ervaringen maar zich er bv niet aan stoort.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Dan hadden we hem alsnog behandeld trouwens. Want als de klant niet tevreden is dan zorgen we daarvoor.

Alleen word het verhaal naar JVC dan natuurlijk anders.
Maar ze hebben het mooi opgelost tot nu toe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Quote from: Edliver on July 16, 2020, 11:41:33
Heb ook een X7900,nu 1,5 jaar ( en nog steeds de bijhorende reservelamp niet ontvangen !!! ).
Wat het geluid aangaat : +/- 1,70m hoog en +/- 1,2m achter in een open kast zonder achterwand en de kast +/- 10 cm van de muur .
Ga niet beweren geluidloos maar daar is het niet veraf !
Misschien een domme vraag , en waarschijnlijk al 100 keer nagezien,is het lucht filter op z'n plaats en heeft dit een vrije doorvoer aan lucht ?
Uw situatie doet me denken aan m'n eerste Sharp projector en die ging om de reden van teveel lawaai weg.
Veel succes gewenst en een goede snelle herstelling.
Ed.
Een bijbehorende reservelamp zegt me niks, maar als je kunt aantonen dat je die er bij hoort te krijgen hoor ik dat graag van je!  :pompom:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

#83
Quote from: pameijer on July 16, 2020, 20:44:48
Een bijbehorende reservelamp zegt me niks, maar als je kunt aantonen dat je die er bij hoort te krijgen hoor ik dat graag van je!  :pompom:

Die lamp was een actie van ons, dat is dus compleet mijn fout dat die nog niet verstuurd is, shame on me  :blush:


Martijnst1990

Fijn dat het is opgelost door JVC! Veel kijk plezier met je nieuwe PJ! 8)

Quote from: home@the movies on July 16, 2020, 21:14:50
Die lamp was een actie van ons, dat is dus compleet mijn fout dat die nog niet verstuurd is, shame on me  :blush:
Hulde voor de eerlijkheid!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 16, 2020, 12:17:16
Het was een defect en "direct" verholpen.
Dus was absoluut niet normaal.
:pompom:

Snel weer genieten rdebruin  :popcorn: :popcorn:

Goed opgepakt door Doornhof  :worship:

J.A.F._Doorhof

Was meer Doorhof die het deedt ;)
Doornhof is een ander. Krijgen we vaak mail van lol
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

zeker een doorn in het oog  :headbanging:

badaboem  O0

m9

was het een eenvoudig te verhelpen euvel of heeft jvc een nieuwe pj beschikbaar gesteld, aangezien het direct verholpen is?
ben wel benieuwd.

vik

Mooi dat het opgelost is maar ik had ook niet anders verwacht.   8)

Veel plezier!!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Ze hadden het in 1 dag gevonden en hersteld de volgende dag. Dus neem aan iets van een sensor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

m9

klinkt logisch, zou jvc simpelweg een ntc gebruiken of iets in de trant van een current sensing schakeling.