Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

Vorige topic - Volgende topic

Gerjan1994

Citaat van: skank1 op april 17, 2021, 20:27:49
Nice cap america shield
Waar gekocht?

Marktplaats een keertje

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Gerjan1994

Even een update van mijn kant
De vrouw bleef aandringen om het kleed even te wassen, ik had geen idee hoe vies een kleed kon zijn  :blink:
Verder hebben we zwarte verduisterende stof in het raam kozijn geniet en dat is aardig gelukt.

En toen was het eindelijk tijd om de eerste film te gaan kijken.
Het werd tripple x return of sander cage in 4k.
Het beeld was wel oke (wel veel ruis)
Geluid van de fronts was goed en ik misde de center verder niet.
Ik stoorde me sommige momenten wel aan de surrounds, ze waren te nadrukkelijk aanwezig.
Ik heb ze tijdens de film -4 decibel gezet maar bleef nog steeds wat TE achter ons.
Ik had ook nog keine chario speakers staan en kwam tot het idee om deze te testen.
Deze lekker boven op de achterste torens gezet en het was na een paar test stukjes te hebben gedraaid volgens mij een goede verrandering.
Misschien ook omdat de surrounds wel super dichtbij staan.
De surrounds zou ik waarschijnlijk nog een beetje afmoetten stemmen maar vind het al beter klinken als de torens.
Ook de hoogte waar ze staan valt me niks tegen.
Iemand tips om surrounds goed aftestellen ?
Word vervolgd  :pompom: :pompom:

denoontje

Of de surround torens zelf wat hoger zetten (tegels).

Maar goed dat je kleed ff gewassen hebt ;-)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Citaat van: reza op april 18, 2021, 21:18:28
DB meter..
Totaal geen ervaring daarmee, welke zou je aanraden ?
En op hoeveel db moet je het afstellen ?
Alles op dezelfde db ?

PascalP

Citaat van: Gerjan1994 op april 18, 2021, 21:21:11
Totaal geen ervaring daarmee, welke zou je aanraden ?
En op hoeveel db moet je het afstellen ?
Alles op dezelfde db ?

Yes. dB meter met C-meting die ook 'slow' kan meten.
Meeste simpele van Ali kunnen het of een app op je telefoon werkt ook vrij goed om het (grof) te doen.

Dan pink noise afspelen op je receiver en de levels allemaal gelijk zetten.
Meter uiteraard op de MLP op oorhoogte.

Rears lijken me ook flink in de leuning van de stoelen te blazen wat ook niet ideaal is.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Gerjan1994

Citaat van: PascalP op april 18, 2021, 21:27:41
Yes. dB meter met C-meting die ook 'slow' kan meten.
Meeste simpele van Ali kunnen het of een app op je telefoon werkt ook vrij goed om het (grof) te doen.

Dan pink noise afspelen op je receiver en de levels allemaal gelijk zetten.
Meter uiteraard op de MLP op oorhoogte.

Rears lijken me ook flink in de leuning van de stoelen te blazen wat ook niet ideaal is.

Thx !
En mlp is dan de mindelste stoel de sweet spot ?

PascalP

Citaat van: Gerjan1994 op april 18, 2021, 21:51:06
Thx !
En mlp is dan de mindelste stoel de sweet spot ?

Yes sir :)

Normaal alles op 75dB en de sub iets harder, maar als je het volume van je receiver wat zachter zet tijdens de meting is dit natuurlijk ook prima. Als het maar gelijk is
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Skyfox

Eens met dat je torens hoger horen, ze blazen zo tegen de achterkant van de stoelen aan. De boekenplankers staan in dat opzicht op ideale hoogte. Wellicht de stoelen ietsje naar voren trekken ook? Een paar centimeter kan een wereld van verschil maken voor je surround beleving, maar dat is een kwestie van testen. Nadat je de torens hoger hebt gezet of de boekenplankers zo laat staan.

Heb je Audyssey al gedraaid op je amp? Heb ik wellicht even gemist, maar daarmee kan je de puntjes al deels op de i zetten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

Citaat van: PascalP op april 18, 2021, 21:58:01
Yes sir :)

Normaal alles op 75dB en de sub iets harder, maar als je het volume van je receiver wat zachter zet tijdens de meting is dit natuurlijk ook prima. Als het maar gelijk is

Ik begin altijd met zon audisity meting met de versterker op 0 te zetten en dan doen wat het programma zegt.

Er word op een gegevenmoment ook gevraagd om room eq enz dacht ik aan te zetten.
Twee instellingen waar ook je ook snachts nog films kan kijken die heb ik aan staan.
Audisy ziet al mijn speakers als full.

Ik ga even googlen naar een db meter  ;D

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op april 18, 2021, 21:59:31
Eens met dat je torens hoger horen, ze blazen zo tegen de achterkant van de stoelen aan. De boekenplankers staan in dat opzicht op ideale hoogte. Wellicht de stoelen ietsje naar voren trekken ook? Een paar centimeter kan een wereld van verschil maken voor je surround beleving, maar dat is een kwestie van testen. Nadat je de torens hoger hebt gezet of de boekenplankers zo laat staan.

Heb je Audyssey al gedraaid op je amp? Heb ik wellicht even gemist, maar daarmee kan je de puntjes al deels op de i zetten.
Zouden de torens geen overkill zijn ivm ruimte ?
Ik zit te denken de surrounds op stands te zetten :coffee:
Audisy zet alle speakers op full.
Miss moet ik ze op small zetten en dan een DB meter regelen en gaan meten.

MLCinema

Sowieso is het aan te raden alle speakers op small te zetten zodat je het crossover kunt instellen dat past. Met large kun je niks qua bass management aanpassen. Je hebt die Klipsch sub toch nog steeds? Die heeft wel een workout nodig[emoji6].

Bij mij staat Audessey aan maar DynamicEQ bijvoorbeeld staat uit. Hierdoor worden de lage tonen geboost zodat je bij lager volume toch nog een vol geluid haalt.

Wat wordt bedoeld met db meter en level matchen is n het runnen van je setup met de Audessey microfoon de levels van de individuele speakers na te meten met een db meter zodat ze op de Main Listening Position (MLP) allemaal net zo hard staan. Hiervoor heb je een losse db meter nodig. Of je telefoon met app.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

scoc

Niet vertrouwen op die automatische Audyssey meting. Gewoon nadien handmatig veranderen en alle speakers op small met crossover op 80 Hz naar de subs. Achteraan kan je op die manier die towers niet gebruiken. Gebruik gewoon die bookshelfs op die hoogte op een plank en hoog statief. Verder in Audeysey ook die andere meuk van Dynamic eq etc allemaal uit. Verder ook afstanden handmatig corrigeren.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

MLCinema

Citaat van: scoc op april 18, 2021, 22:55:31
Niet vertrouwen op die automatische Audyssey meting. Gewoon nadien handmatig veranderen en alle speakers op small met crossover op 80 Hz naar de subs. Achteraan kan je op die manier die towers niet gebruiken. Gebruik gewoon die bookshelfs op die hoogte op een plank en hoog statief. Verder in Audeysey ook die andere meuk van Dynamic eq etc allemaal uit. Verder ook afstanden handmatig corrigeren.
Afstand is het enige waar ik vanaf zou blijven want dat is geen fysieke afstand maar vertraging uitgedrukt in meters. Verder eens en sluit aan bij wat ik hiervoor aangaf. 80hz is een logisch startpunt.

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Gerjan1994

Citaat van: Kamdioblitz op april 18, 2021, 22:51:15
Sowieso is het aan te raden alle speakers op small te zetten zodat je het crossover kunt instellen dat past. Met large kun je niks qua bass management aanpassen. Je hebt die Klipsch sub toch nog steeds? Die heeft wel een workout nodig[emoji6].

Bij mij staat Audessey aan maar DynamicEQ bijvoorbeeld staat uit. Hierdoor worden de lage tonen geboost zodat je bij lager volume toch nog een vol geluid haalt.

Wat wordt bedoeld met db meter en level matchen is n het runnen van je setup met de Audessey microfoon de levels van de individuele speakers na te meten met een db meter zodat ze op de Main Listening Position (MLP) allemaal net zo hard staan. Hiervoor heb je een losse db meter nodig. Of je telefoon met app.

Is DynamicEQ niet makkelijk zodat ik andere mensen niet tot last ben kwa geluid ? , kwa nacht modus zegmaar

reza

Werkt voor geen meter, is allemaal voor de marketing.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjaak_Banaan

Denk dat je die andere functie bedoelt, Audyssey LFC.... die zou ik ook niet gebruiken.

Ik vind Dynamic EQ juist heerlijk omdat ik niet op referentie niveau luister, maar wel die impact wil hebben.

Volgens mij is het wel zo dat Dynamic EQ de surrounds iets boost, dus die zou je dan wel iets zachter kunnen zetten.
Hier vind ik het niet storend, mogelijk omdat mijn stoelen een hoge rugleuning hebben.
Wanneer je hoofd boven de rugleuning uitsteekt kan ik mij voorstellen dat het wel hinderlijk kan zijn.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Gerjan1994

Over een paar dagen op de mat  :pompom:

PascalP

en nu even de order annuleren en een meter bestellen die wel een C-meting kan doen en niet enkel een A-meting ;)

Bijgevoegd een plaatje waarom je en C-meting wilt doen, ook wel aangeduid met dBC

Skyfox

Citaat van: Gerjan1994 op april 18, 2021, 22:29:43
Ik begin altijd met zon audisity meting met de versterker op 0 te zetten en dan doen wat het programma zegt.

Er word op een gegevenmoment ook gevraagd om room eq enz dacht ik aan te zetten.
Twee instellingen waar ook je ook snachts nog films kan kijken die heb ik aan staan.
Audisy ziet al mijn speakers als full.
Je hoeft voordat je aan een Adsy meting begint niet de versterker op 0 te zetten. De amp kiest zelf het volume die hij nodig acht om een goede meting uit te voeren. Dingen die je extra kan aanzetten zou ik altijd uit laten staan, om bonken van de sub enzo te voorkomen.

Citaat van: Gerjan1994 op april 18, 2021, 22:32:05
Zouden de torens geen overkill zijn ivm ruimte ?
Ik zit te denken de surrounds op stands te zetten :coffee:
Audisy zet alle speakers op full.
Miss moet ik ze op small zetten en dan een DB meter regelen en gaan meten.

Ja en nee. Ze zijn voor torens niet heel bijzonder groot, de driver is volgens mij net zo groot als die van de boekenplanker of hooguit ietsje groter? Feit is dat het niet handig is als woofers tegen de rugleuning van een stoel stralen. Dus óf je verhoogt de torens, óf je zet de boekenplankers op stands waarmee ze ongeveer de hoogte krijgen die ze hebben wanneer ze op de torens staan. Ik denk niet dat er een slechte keuze is in deze.

Zoals door anderen ook gezegd, het is een goed idee om de crossovers op 80hz te zetten en van daaruit met de crossovers nog wat te spelen. Ik speel bijvoorbeeld met de crossovers op 100hz, omdat ik vind dat de overgang naar de sub het fijnst klinkt. Kwestie van uitproberen. Jouw speakers staan net als mijn speakers redelijk in de hoeken opgesteld, waardoor ze nogal kunnen dreunen als je ze diep door laat lopen. Dat Adsy ze op large zet is een soort meetfout, die deels veroorzaakt wordt door de plaatsing van de speakers. Dat is overigens geen plaatsingsfout, maar echt iets waar Adsy gewoon niet mee om kan gaan.

Lekker bezig verder!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

Citaat van: PascalP op april 19, 2021, 09:01:36
en nu even de order annuleren en een meter bestellen die wel een C-meting kan doen en niet enkel een A-meting ;)

Bijgevoegd een plaatje waarom je en C-meting wilt doen, ook wel aangeduid met dBC
Welke zou ik moeten hebben dan ?

PascalP

denoontje

Citaat van: Gerjan1994 op april 19, 2021, 09:41:46
Hey Pascal geanuleerd en die gene van allekabels besteld  :colgate:

oe hopend dat je email en inlog veilig is dan ;-)