Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

Vorige topic - Volgende topic

Skyfox

Ik zou inderdaad niet voor de wedges gaan maar voor de vlakke platen, de SH001. En dan 8cm dik, voor de betere absorptie, of 5cm waar je 8 niet kwijt kan. Voor goede absorptie, ook in de lagere tonen, heb je helaas gewoon volume nodig (of veel geld voor vlakke oplossingen).

Als je Aixfoam wilt bestellen dan heb ik misschien nog een kortingscode liggen voor iets van 5 of 10% korting, maar dan moet ik even zoeken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

Ik heb ook nog wat rondzitten kijken en misschien dat ik wel gewoon weer akotherm d40 of gg bestel
Is stukken voordeliger  :colgate:

Gerjan1994

Druk druk druk thuis en helemaal geen tijd om een film af te kijken haha.
Heb redbarron en davinci code allebij de helft gekeken  :tounge:
Even wennen met een kleine erbij haha  :pompom:
Ik heb nog wel wat films gescoord voor de collectie 
Ik heb echt weer zin om passengers te kijken dat is weer te lang geleden :pompom:

En voor mijn verjaardag maandag.
Alvast een leuk kado van het vrouwtje gekregen  :clapping:

Jep

Alvast van harte Gerjan!

Leuk die Bud Spencer box, puur jeugd sentiment!  ;D Ik heb die sinds 4 februari in bestelling staan bij Amazon...
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Gerjan1994

En weer een dagje ouder 27jaar alweer  :P :pompom:
Nog even wat aankopen gedaan voor de Mini HT.
Ook nog even wat films geshopt die ik graag in de collectie wilde hebben.
Het plan met de panelen is als volgt.
Ik wil twee panelen tegen het plafond hebben, en drie achter de fronts en de center.
De panelen wil ik gaan lijmen op houten platen.
De houten platen spuit ik in de kleur zwart zodat ze mooi een geheel vormen met het plafond.
Ook loop ik met de gedachten om bij mijn Epson een  ISF calibratie te laten uitvoeren.
Ben benieuwd of het plaatje dan nog mooier word.
Ik heb nu 1160 uren op de lamp staan en speel alleen in eco en hoop er nog lang van plezier te mogen hebben, dus misschien is het een optie om te overwegen  :tounge2:

En dat was het wel zon beetje voor nu  :coffee:
Morgen komt de 4k versie van shallows nog binnen.
En dan gaat de stop er even op.
Ik heb mezelf beloofd eerst nu even wat films te gaan kijken voordat ik nieuwe ga kopen

Tabcam

Citaat van: Gerjan1994 op april 30, 2021, 17:20:17
...
En voor mijn verjaardag maandag.
Alvast een leuk kado van het vrouwtje gekregen  :clapping:

Jeugdsentiment en ik meen zelfs één van mijn eerste ervaringen met film kijken op het grote doek, lagere school en nog met verplichte pauzes omdat de rollen verwisseld moesten worden.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Gerjan1994

Citaat van: TabCam op mei  3, 2021, 23:33:55
Jeugdsentiment en ik meen zelfs één van mijn eerste ervaringen met film kijken op het grote doek, lagere school en nog met verplichte pauzes omdat de rollen verwisseld moesten worden.

Kijken heerlijk weg en ook nog mooie beeldkwaliteit hebben ze mooi opgepoetst  :pompom:

Gerjan1994

Even een update  ;D
Panelen zijn binnen en gelijk maar even getest door middel van klappen.
De schelle echo is weg  :pompom:
Nu alleen nog hout ophalen en afwerken  :coffee:

Skyfox

Ziet er goed uit hoor! Flinke stappen in een kleine tijd. Dat moet heerlijk film kijken zijn!
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Gerjan1994

Het verbouwen en steeds een stapje verder gaan, heb ik meer tijd voor dan daadwerkelijk een film er te kijken  :laugh:

Vanavond even hout halen voor de panelen  :pompom:

Skyfox

Hahaha, tsja... anders wanneer het af is kijk je gewoon een halve film. Of zoek je ze uit op Max 1 1/2 uur.

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op mei  7, 2021, 18:46:18
Hahaha, tsja... anders wanneer het af is kijk je gewoon een halve film. Of zoek je ze uit op Max 1 1/2 uur.

Ik heb nog 3 halve films liggen 😆

Gerjan1994

Nog even hout wezen halen voor de panelen  :coffee:
Het rechte stuk plafond is straks voor de helft met panelen lijkt me voldoende zo  :inlove:

pameijer

Het lijkt me dat je nu wel heel random verschillende frequentiegebieden aan het dempen bent. Zit er nog een plan achter of ga je straks alles proberen weer recht te EQ-en?
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Gerjan1994

Citaat van: pameijer op mei  8, 2021, 08:46:43
Het lijkt me dat je nu wel heel random verschillende frequentiegebieden aan het dempen bent. Zit er nog een plan achter of ga je straks alles proberen weer recht te EQ-en?
Mijn idee is meer dat ik alleen de na galm aan wou pakken en die is nu weg  :pompom:

pameijer

Citaat van: Gerjan1994 op mei  8, 2021, 10:22:00
Mijn idee is meer dat ik alleen de na galm aan wou pakken en die is nu weg  :pompom:
Weg weg weg weg weg weg  ;D
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Skyfox

Lol lol lol [emoji1787][emoji1787]

Gerjan1994

Regenachtige dag dus lekker aan de knutsel  :coffee:
Bezig geweest met de stands van de surrounds zwart te maken en atmos speakers  :pompom:

Gerjan1994

De HT is bijna af nog even de puntjes op de ï.
Wat ik nog moet doen is de schuimpanelen afmaken en plafond afmaken.
De andere panelen moeten nog even stof omheen geniet worden.
En de atmos kabels moeten nog weggewerkt worden.
En dan is het klaar  :pompom: :pompom:

Mijn vriendin heeft de nieuwe iphone gekocht dus kan ik mooi even wat betere fotos plaatsen  :pompom:

MLCinema

Echt leuk geworden zo in korte tijd! Veel filmplezier de komende tijd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Zijfers

Waarom heb je die KEF eitjes aan die blokken vast gemaakt? Je kan het voetje van de KEF Eitjes aan de achterkant verstellen, zodat ie recht naar beneden straalt. Dan kan de muurbeugel rechtsreeks aan het plafond.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Gerjan1994

Citaat van: sion op mei 16, 2021, 20:38:27
Waarom heb je die KEF eitjes aan die blokken vast gemaakt? Je kan het voetje van de KEF Eitjes aan de achterkant verstellen, zodat ie recht naar beneden straalt. Dan kan de muurbeugel rechtsreeks aan het plafond.
Geprobeerd maar straalden niet goed genoeg naar de zitplekken

jahtari

Mooi geworden zo, zal genieten zijn.  :clapping:

Het schuim dat je hebt gekozen met die piramides, wordt vaak niet meer gebruikt omdat deze enkel het hele hoog absorberen. Als je nog kunt, beter wisselen voor wat dikker of beter materiaal, bijv. Akotherm d40.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Gerjan1994

Citaat van: jahtari op mei 16, 2021, 20:45:52
Mooi geworden zo, zal genieten zijn.  :clapping:

Het schuim dat je hebt gekozen met die piramides, wordt vaak niet meer gebruikt omdat deze enkel het hele hoog absorberen. Als je nog kunt, beter wisselen voor wat dikker of beter materiaal, bijv. Akotherm d40.
Wisselen gaat niet meer lukken, maar ben blij met het piramide spul haha.
Ik had eerst alleen de d40 en telkens als ik ik mijn handen klap een schelle echo.
D40 tegen het plafond gehouden en iemand anders laten klappen en het was weg.
Toen kwam ik toevallig het piramide spul tegen en dat vond ik makkelijker te verwerken.
Dat tegen het plafond gehouden weer iemand laten klappen.
Het was dezelfde uitslag wat ik wou bereiken.
Natuurlijk kan ik mijn dsp meter er beter bij pakken en alles opmeten ect ect ect plaatsing enz enz.
Maar ik heb het gewoon op het gehoor geluisterd.
Misschien demp ik weer de teveel, of iets wat niet moet.
Ik gebruik ook alleen absorptie.
En dd piramides aan de deur kant is meer het idee dat het een klein beetje het geluid tegen houd op de gang.
Verder niks bijzonders.
Ik heb net een filmpje gekeken en vond het geweldig klinken icm atmos.
Daar gaat het uiteindelijk ook om toch ?  :pompom:

Dirk

dat piramideschuim is ook perfect...voor flamencoliefhebbers  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea