Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

Vorige topic - Volgende topic

Skyfox

Als je in de buurt van Utrecht komt, ik heb nog wat velours over. Moet net voldoende zijn voor die stang ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Skyfox

Citaat van: skyfox op april 14, 2021, 14:20:37
Als je in de buurt van Utrecht komt, ik heb nog wat velours over. Moet net voldoende zijn voor die stang ;)
Qua deuk, geen idee of je het hoort. Eerst even testen voordat je een keuze maakt?
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op april 14, 2021, 14:20:37
Ik kom heel eerlijk gezegd niet verder dan max 30km rondom mijn huis  ;D

Gerjan1994

Vandaag begonnen met het sorteren van alle films haha ik hoop dat ze in de zes kasten gaan passen maar ik ben er bang voor  :unhappy:

Martijnst1990

Die deuk is zonde ja.. maar volgens mij is het niet hoorbaar. Al doet "tussen de oren" wel veel qua gevoel.. Vraag anders aan je vriendin of ze stiekem de fronts een keertje wisselt, kijken of je het dan nog hoort. Als de rears dezelfde speakers zijn heeft ze zelfs 4 plekjes om uit te kiezen :D

En wat betreft dat velours op de onderste stang.. ik zou het zeker doen! Succes met uitzoeken van de BD's ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Skyfox

Leuke collectie zo! Heb je alles al in een app staan, zoals My Movies? Kan je meteen bijhouden wat je al gezien hebt. Erg leuke en mooie app, wat mij betreft.

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op april 15, 2021, 14:11:33
Leuke collectie zo! Heb je alles al in een app staan, zoals My Movies? Kan je meteen bijhouden wat je al gezien hebt. Erg leuke en mooie app, wat mij betreft.

Ja die app heb ik weleens gebrukt maar dat scannen ging soms niet zo lekker, de app gaf aan dat ik de film niet had terwijl ik 100% wist dat ik hem had gescant en in de kast had staan.

Gerjan1994

Vandaag weer wat kunnen doen. :colgate:
Ik heb alle blu rays in de kasten staan, ik houd weinig ruimte over zo.
Eigenlijk te weinig kast ruimte om het mooi op categorie te sorteren.
Ik heb nu twee panelen gevult met de d40, de d40 panelen gewoon op maat geesneden met een keuken mes van de action ging prima.
De beamer hangt eindelijk weer op zijn plek, ik ontkom er niet aan om te lens shiften maarja het is niet anders.
Even een stukje van up gekeken, maar wat een heerlijk geluid in de kleine kamer en wat een prachtig mooi beeld.
Ik mis totaal de center speaker niet.
Ik heb echt weer vol bewondering geluisterd en gekeken :clapping:
De beamer hangt nu dichterbij als in de vorige HT en kan nu overal de zelfde hdmi voor gebruiken en dat merk je voor mijn gevoel direct terug in mijn set.
Ook de twee panelen die ik neer heb gezet. Beetje moeilijk te omschrijven maar ik heb het gevoel dat het nu meer naar mij toekomt maar dat zou ook te maken hebben met de kleine ruimte.
Ook klinken mijn fronts stukken beter dan eerder bij mijn ouders.
Veel meer details enz.
De ingedeukte woofer hoor ik voor nu nog weinig verschil miss dat de ene woofer iets zachter klinkt maar kan ik me ook verbeelden.
We gaan het meemaken in de toekomst  :clapping:
We hebben ook getest kwa geluid of je het hoort in andere kamers en dat is gelukkig niet het geval.
Zelfs de slaapkamer en de hal ernaast hoor je niks.
Morgen komt de stof als goed is binnen om de panelen te bekleden.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik ze op wil hangen of zo wilt laten staan.
Ik ben in die dingen een echte autist, als een schilderij bijv iets scheef hangt of niet gelijk met de rest vind ik dat al storend  :coffee:
Ik twijfel nog of ik wat decoratie moet ophangen maar ben bang voor reflecties enz dus twijfel nog wat te doen, het is nu wel mooi strak.
Maar voor nu nog even rondkijken voor een mooi kleed en heel misschien nog een 8ste kast  :pompom: :pompom:

reza

Hoe bouw ik een HT in 3 dagen :thumbs-up:
Goed gedaan man!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Woonkamer: Onkyo Muse Y-40, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Koen K

Lekker bezig hoor! Mooi werk.

Citaat van: Gerjan1994 op april 16, 2021, 00:02:54
De ingedeukte woofer hoor ik voor nu nog weinig verschil miss dat de ene woofer iets zachter klinkt maar kan ik me ook verbeelden.
We gaan het meemaken in de toekomst  :clapping:

Zo'n deukje in de stofkap kan er in principe niet voor zorgen dat de woofer zachter gaat klinken. Als er al een hoorbaar effect door ontstaat, dan is dat eerder in de vorm van bijgeluiden/resonanties, maar ik zou er geen problemen van verwachten.

Gerjan1994

Ik kwam nog een paar kleine stukjes velours tegen, dus gelijk maar afwerken  :pompom:

De panelen zijn klaar en kunnen gestoffeerd worden, de stof is binnen nu alleen nog even bij iemand een electrische nietmachine ophalen  :popcorn:
Ik had net een film aangezet en even beneden wezen luisteren en gevraagd of ze iets gehoord hadden, ze hadden gelukkig niks gehoord dus ik kan lekker een filmpje kijken op een leuk volume  :pompom:

Gerjan1994

Andere stoelen en een kleed gekocht  :inlove:

reza

Jij hebt toch net een baby gekregen?
Waar haal je al je tijd vandaan :sarcasm:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Valkyrie

Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

MLCinema

Goed bezig! Mooie stoelen gekozen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Gerjan1994

Citaat van: reza op april 17, 2021, 13:24:44
Jij hebt toch net een baby gekregen?
Waar haal je al je tijd vandaan :sarcasm:

Heb 3 weken verlof/vakantie  :pompom:

Gerjan1994

Gerjan1994

Citaat van: Kamdioblitz op april 17, 2021, 14:56:03
Goed bezig! Mooie stoelen gekozen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor het advies  :clapping:

Gerjan1994

Alles staat en ligt op zijn plek  :pompom:
Twijfel alleen nog of ik het kleed een slag moet draaien of zoe laat liggen.
De stoellen passen net in de ruimte  :laugh:
Ik heb nu de perfecte sweet spot voor mezelf  :inlove:

denoontje

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Gerjan1994

Toch nog maar even het kleed gedraaid  :pompom:
Ziet er een stuk strakker uit zo :worship:

skank1

Nice cap america shield
Waar gekocht?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Skyfox

Strak hoor! Het laat maar weer eens zien dat je geen 100m2 nodig hebt om een lekker HT te bouwen. Top bezig, kerel! En nu lekker film kijken [emoji1303]