Svs pb12 plus/2

Gestart door HJ, oktober 13, 2019, 19:17:26

Vorige topic - Volgende topic

HJ

Ik heb deze sub al jaren maar mss zou ik toch eens een gesloten ontwerp willen proberen.
Het is een zwarte grittex versie.
Wat kan deze sub zoal opbrengen?

RalphH

Wellicht wil fluis m toch nog?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fluissie

Als de prijs normaal is wellicht wel ...

Heb alleen een sub voor ht nodig , muzikaal zit er meer dan genoeg bass in de r900 (al hoewel ze met een film ook geen flater slaan)

HJ

Tja dat was idd de vraag, die prijs... ;-)

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

hayabusa

Citaat van: holco op oktober 13, 2019, 21:13:08
Staan er 2 op Hifi-Shark vermeld.

https://www.hifishark.com/search?q=svs+pb12+plus%2F2

Ik heb die van mij destijds voor 750 euro verkocht (en de vraagprijs op 900 gezet).
Hij was toen in no-time verkocht, dus kan zijn dat de prijs nog wel iets omhoog kan :)
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

HJ

Citaat van: hayabusa op oktober 14, 2019, 06:02:55
Ik heb die van mij destijds voor 750 euro verkocht (en de vraagprijs op 900 gezet).
Hij was toen in no-time verkocht, dus kan zijn dat de prijs nog wel iets omhoog kan :)
Pcies! ;-)

noot87

Dus je wilt bij film onnatuurlijk veel bass en bij muziek niet.
Waarschijnlijk switch je daarom zoveel van subwoofers en klinkt niets zoals je wilt.

Maak gewoon 2 instellingen, 1. Spectaculair, lekker veel bass voor je films, en 2. Een zo juist mogelijk ingeregelde stand voor je muziek. Naar mijn idee is het onzin dat je voor muziek geen sub nodig hebt. Een goed ingeregelde sub is alleen maar een meerwaarde.

Citaat van: fluissie op oktober 13, 2019, 20:07:17
Als de prijs normaal is wellicht wel ...

Heb alleen een sub voor ht nodig , muzikaal zit er meer dan genoeg bass in de r900 (al hoewel ze met een film ook geen flater slaan)
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

RalphH

Een goed ingeregelde sub is idd altijd een meerwaarde (in onze gemiddelde woonkamerachtige ruimtes).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

HJ

Citaat van: RalphH op oktober 17, 2019, 16:09:11
Een goed ingeregelde sub is idd altijd een meerwaarde (in onze gemiddelde woonkamerachtige ruimtes).
Ik kan me voorstellen dat niet elke sub met elke frontspeaker lekker gaat klinken vw muziek betreft.
Film is wel een ander verhaal.

noot87

Tja, een slechte sub zal nooit veel toevoegen.
De voorwaarde is ook dat de sub zo goed mogelijk is afgesteld en geplaatst.
Er zijn wel meer maren, maar bijvoorbeeld de R900 zullen best diep gaan. Maar ook daar kan een goed ingeregelde sub altijd wel wat aan toevoegen.
Bij film of een spelletjes kan ik me ook goed voorstellen dat het leuk is als het allemaal net wat spectaculairder klinkt.

fluissie

Citaat van: noot87 op oktober 17, 2019, 16:49:03
Tja, een slechte sub zal nooit veel toevoegen.
De voorwaarde is ook dat de sub zo goed mogelijk is afgesteld en geplaatst.

Volledig waar maar dat maakt de ene sub de andere nog niet ...

En ik denk dat ik er verder even buiten ga blijven want ik heb al wel een vermoeden welke rythniks kant dit op gaat

Plus hou is aub op met die sch*t beweringen van wat ik wil of niet wil .... NEE zeker geen rythniks , ik weet allang wat ik wil

Wil dat zeggen dat ik niet lekker verder mag hobbyen ?!?
Krijg de indruk dat sommigen zich drukker maken om mijn spullen dan ik zelf of denken te willen wat ik wil

RalphH

Citaat van: hans. op oktober 17, 2019, 16:31:21
Ik kan me voorstellen dat niet elke sub met elke frontspeaker lekker gaat klinken vw muziek betreft.
Film is wel een ander verhaal.

Ondanks alle hoog oplopende meningen moeten we de audiofiliteit van subs hier niet gaan overdrijven natuurlijk. Als je een bij sub specifieke merken blijft, kan het echt niet zomaar fout.

noot87

Volgens mij heb ik het helemaal niet over Rythmik. Denk je dat ik niet begrijp dat het leuk is om veel dingen te switchen? Dat kan juist de hobby zijn.
Maar jij voelt je kennelijk nogal aangevallen. Zeg ik ergens dat jij niet moet doen waar je zin in hebt? Ik heb wel een tip, maak je niet zo druk.

Ps. met een slechte sub bedoel ik geen SVS of Arendal, maar eerder iets wat geen sub mag heten.

fluissie

Je had het specifiek over de r900 en vervolgens weer over het hele riedeltje gezwam over subs

Vind je het gek dat ik me aangevallen voel ?
En daarna ; ja maar ik had het over iets anders ...

noot87

Ja klopt, omdat dat een speaker is die ik ken.

fluissie

Citaat van: noot87 op oktober 17, 2019, 17:44:57
Ja klopt, omdat dat een speaker is die ik ken.

Ok verkeerd begrepen en  :yinyang:

fluissie

En idd wat Marco schrijft, waar t om ging überhaupt..

Ter indicatie, heb de mijne een half jaar ? Terug gekocht voor  550 en met heul veel moeite verkocht voor 700

Tip ; verkoop m hier en zet m niet op marktplaats
Veel testpiloten maar schrikken vd grote of ze willen hem wel hebben voor 400 omdat hij wat ouder is

HJ

Citaat van: RalphH op oktober 17, 2019, 17:07:10
Ondanks alle hoog oplopende meningen moeten we de audiofiliteit van subs hier niet gaan overdrijven natuurlijk. Als je een bij sub specifieke merken blijft, kan het echt niet zomaar fout.
Mee eens hoor maar tussen gesloten en gepoort zit echt wel verschil.
Maar ik ga het beleven, binnenkort een gesloten erbij en er zal er maar één blijven staan.

HJ

Citaat van: fluissie op oktober 17, 2019, 17:50:38
En idd wat Marco schrijft, waar t om ging überhaupt..

Ter indicatie, heb de mijne een half jaar ? Terug gekocht voor  550 en met heul veel moeite verkocht voor 700

Tip ; verkoop m hier en zet m niet op marktplaats
Veel testpiloten maar schrikken vd grote of ze willen hem wel hebben voor 400 omdat hij wat ouder is
Hoezo niet op mp? Mijn ervaring is inmiddels dat daar verkopen soms veel sneller/simpeler gaat.

Ding is redelijk aan de maat maar mensen die dit zoeken weten toch zeker wel wat ze binnen gaan halen?
Voor een normale huiskamer is het wel een beetje overkill kan ik melden... :-))

fluissie

Citaat van: hans. op oktober 17, 2019, 18:10:50
Hoezo niet op mp? Mijn ervaring is inmiddels dat daar verkopen soms veel sneller/simpeler gaat.

Ding is redelijk aan de maat maar mensen die dit zoeken weten toch zeker wel wat ze binnen gaan halen?
Voor een normale huiskamer is het wel een beetje overkill kan ik melden... :-))

Zou je denken  :colgate: ,   :nowink:

En ja in veel gevallen gaat het sneller, helemaal eens
Maar ik denk dat dit meer specifiek gericht is

Ik had in ieder geval een hoop onzinnige mails

morca

Citaat van: hans. op oktober 17, 2019, 18:07:44
Mee eens hoor maar tussen gesloten en gepoort zit echt wel verschil.
Maar ik ga het beleven, binnenkort een gesloten erbij en er zal er maar één blijven staan.
Ik kon niet kiezen, dus heb beide maar gehouden .
:)

HJ

Citaat van: morca op oktober 17, 2019, 21:15:05
Ik kon niet kiezen, dus heb beide maar gehouden .
:)
Ik heb geen plek :-))