Purifi versterkers

Gestart door Tabcam, oktober 5, 2019, 18:21:01

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.


Tabcam

Citaat van: Richi op november 30, 2020, 23:04:33
Nou, de Purifi EVAL1 versterker is klaar. Het klinkt super en ik vind hem nog mooi om te zien ook. Helaas moet ie van mijn vrouw in de kast staan, dat is dan weer jammer.  ;D

Hoe dan ook, ik heb een bouw instructie gemaakt, die ik hier plaats voor diegenen die ook graag zelf een Purifi EVAL1 versterker willen bouwen:

https://www.icloud.com/iclouddrive/0Fk5C80t6AltCvFT_niiQZ_mw#Purifi_EVAL1_Ghent_case_kit_build_instruction

Veel plezier met bouwen en als je opmerkingen hebt over de instructie, dan hoor ik dat graag.

Mvg,
Richard
Chapeau voor de gedetailleerde en mooie bouwhandleiding  :clapping: :worship:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jellejanssen

Helemaal mee eens met bovenstaand !!! :popcorn:

Roeru117

Met zo'n handleiding had ik het zelfs gekund. Ziet er netjes en professioneel uit. Mooi gedaan.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

kermy

Heel netjes gedaan die bouwhandleiding, en de uiteindelijke uitvoering.

Een kleine vraag over de aangebrachte koperfolie om de verbindingskabels tussen de SMPS en de evaluation boards. Misschien had je aan de koperfolie een draad kunnen solderen die aan de aarde schroef in de kast vast komt.

De folie heeft dan een betere werking dan nu. Was maar een idee, en ik weet niet wat het zou brengen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Citaat van: kermy op december  2, 2020, 11:24:14
Heel netjes gedaan die bouwhandleiding, en de uiteindelijke uitvoering.

Een kleine vraag over de aangebrachte koperfolie om de verbindingskabels tussen de SMPS en de evaluation boards. Misschien had je aan de koperfolie een draad kunnen solderen die aan de aarde schroef in de kast vast komt.

De folie heeft dan een betere werking dan nu. Was maar een idee, en ik weet niet wat het zou brengen.

Met vriendelijke groet,
Kermy
Hoi Kermy,

Daar zie je dus aan dat ik geen technicus ben. :eh: Mijn gevoel zei ook al dat als je die koperfolie met de kast verbindt (die geaard is) je daarmee een actieve afscherming creëert. De mogelijkheid bestaat inderdaad nog. Het is vrij gemakkelijk te realiseren. Misschien ga ik dat nog eens proberen. StereoMike opperde ook al dat het omdraaien van de SMPS verbetering geeft, dus ik zal al te kijken om een koperplaat te bestellen en die tussen de SMPS en de EVAL1 te plaatsen. Er valt nog genoeg te tweaken.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Citaat van: kermy op december  2, 2020, 11:24:14
Heel netjes gedaan die bouwhandleiding, en de uiteindelijke uitvoering.

Een kleine vraag over de aangebrachte koperfolie om de verbindingskabels tussen de SMPS en de evaluation boards. Misschien had je aan de koperfolie een draad kunnen solderen die aan de aarde schroef in de kast vast komt.

De folie heeft dan een betere werking dan nu. Was maar een idee, en ik weet niet wat het zou brengen.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Precies, zo doe ik ook al mijn langere en AC kabels. Met shielding of mu koper inwikkelen en allen naar 1 aardpunt brengen.
Meestal de schroef die ik gebruik voor randaarde, dus zo dicht mogelijk bij de inlet.
Daarnaast twist ik alle kabels, ook die in de geshielde kabels.

Klein puntje Richi ... bij de randaarde hoort onder de schroef een borgring zodat deze nooit kan lostrillen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Richi

Citaat van: Kingpin op december  2, 2020, 13:12:10
Precies, zo doe ik ook al mijn langere en AC kabels. Met shielding of mu koper inwikkelen en allen naar 1 aardpunt brengen.
Meestal de schroef die ik gebruik voor randaarde, dus zo dicht mogelijk bij de inlet.
Daarnaast twist ik alle kabels, ook die in de geshielde kabels.

Klein puntje Richi ... bij de randaarde hoort onder de schroef een borgring zodat deze nooit kan lostrillen.
Bedankt voor je reactie! Die shielding zal ik later aanbrengen, kijken of dat nog verschil maakt.

Die borgring moet er zitten, ik kijk het na. Ben er vrij zeker van dat die er wel zit. Misschien is het niet goed zichtbaar op de foto.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

kermy

Maar, hoe bevalt hij nou?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Citaat van: kermy op december  2, 2020, 14:35:07
Maar, hoe bevalt hij nou?

Met vriendelijke groet,
Kermy
Super goed eigenlijk. Vooral nu hij niet meer achter de Audioquest Niagara hangt klinkt het heel fraai: dynamisch, open, vloeiend met een heel zwarte achtergrond. Vooral de stilte in de weergave (denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel) is erg mooi. Het klinkt nog een tikje klinisch af en toe, maar dat deden de nCores ook in eerste instantie en dat verdween na een week of twee spelen. Dus ik hoop en verwacht dat dat hier ook zo zal zijn. De Naim Atom klinkt wat wolliger en vriendelijker. Ook heerlijk, maar de Purifi trekt het meer naar high-end weergave: zuiverder en dynamischer. Ik denk wel dat ik in onze ruimte met deze luidsprekers aan het plafond zit nu. Andere bron, versterking of bekabeling zal nog wel verschil maken, maar grote stappen ga ik niet meer zetten.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

eduard

#885
De lang verwachte mono versie van purifi van audiophonic lijkt er te zijn, 750 euro lijkt me een mooie prijs.

https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-mpa-m400et-amplificateur-mono-class-d-purifi-1x400w-4-ohm-p-14951.html

vanzomereng

#886
Bij de weg,  ik heb hier de nieuwe stereo-tijdschrijft liggen nr. 1/2021 met een test v/d  C 298
- KLANK-NIVEAU 80% en max. 5 sterren voor prijs/kwaliteitsverhouding
- gemeten continu vermogen p/kanaal  8 Ohm = 260W  / 4 Ohm = 516W

Maar wat me eigenlijk opviel was het volgende in de test (n.a.v. een vraag aan een zekere C. Oostvogel productmanager van NAD)
Dat 2 stuks C-298 (of eigenlijk 2 klasse D eindversterkers in het algemeen) weinig tot niet geschikt zijn voor horizontale BI-Amping.
(1 aparte versterkers voor link & rechts voor het mid/hoog en 1 aparte versterkers voor link & rechts voor het laag,
mits je speakers een BI-wiring terminal bevatten)


De versterker die het LAAG aanstuurt zou het probleem niet zijn maar wel die voor het mid/hoog, die komt in de knoop met zijn
"energiehuishouding" omdat die te weinig vermogen kwijt kan wat tot beschadiging van het uitgangsfilter kan leiden of in het gunstige
geval steeds in de beveiliging schiet i.v.m. overhitting.

Gewoon ff uit technische interesse, heeft iemand idee waarom ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

eduard

Ik zou denken dat het te weinig vermogen verbruiken alleen maar speelt voor wanneer je ook actief filtert.

Rob46

Wellicht een aardige aanvulling dan. Ik heb de afgelopen week de M33 in huis gehad. Daarnaast twee C 298 Purifi eindversterkers en de
C 658 streamer/dac/vv.

De M33 is een dijk van een all-in-one. Punt. En gezien ik de afgelopen twee jaren steeds enthousiaster over dit concept ben geworden, heb ik inmiddels kennis mogen maken met de NAIM UNITI ATOM, NAIM UNITI NOVA en de NAD M10. Allemaal prachtige audio componenten met uiteraard hun eigen karaktereigenschappen. De NAIM's wat 'zwaar', de NAD's 'fris'. De Hegel en Lyngdorf alleen in de winkel kunnen luisteren. Dan merk ik dat ik met BluOs wel erg verwend ben. Maar ook dit zijn prachtige audio componenten. Optisch speelt ook een rol en naast de sound vind ik het saaie klassieke van NAD Classic gewoon mooi. Goed he? Zoveel keus.

De korte versie: ik wilde wel eens een vergelijk doen met de M33 en later de NAD C 658 en een C 298. Tja, natuurlijk subjectief, maar wil het tosch met jullie delen. Laten we hier eens mee starten. Ik vond de verschillen echt miniem. De M33 gaf een groter podium weer. Dat was het. Dan maar eens experimenteren met twee C 298 eindversterkers (ik heb een week een C 298 op de M10 gehad). Aangesloten op de C 658 met (voorlopig, want ik ben een PureCable liefhebber) Audioquest MaKenzien XLR veters. Stroomkabels nog origineel en rechtstreeks in het stopcontact (wel een aparte stroomgroep). Mijn ervaring is dat dit een stuk beter is dan de PowerQuest 3 van AudioQuest ertussen. Spullekus in bridge, dus twee mono eindversterkers met veel, heel veel vermogen. Mijn Dynaudio C1 Platinum luidsprekers met 85db vinden dit wel erg lekker hoor! Muziek dan maar, eerst zonder DIRAC. Dat was ook met de M33 overigens de situatie.

Dit klinkt toch wel erg lekker hoor. Ja, zelfs beter dan de M33. Er is een wezenlijk verschil hoorbaar in met name de diepte en holografisch beeld. Het is niet alleen groot, maar alles komt ook rondom de speakers goed los. Nu verdwijnen de luidsprekers echt.

Dan nog maar eens een dag met de M33 en Dirac. Dirac ingemeten (Full version) met een Umik-1 meetmicrofoon. Ondersteuning van Dirac is hier wenselijk gezien de akoestiek die niet optimaal is. Bij de M10 heb ik hier ook zeer goede resultaten mee behaald. Ook nu weer. De M33 klinkt wat verfijnder. Instrumenten worden wat strakker geplaatst. Dan maar eens een dag met de C set en Dirac aan de slag. Ja, dat was al erg goed, maar hier komen, zeg maar gerust, weer enkele stappen bij. Rust, basloopjes nog droger. Erg mooi hoor. De C 658 functioneert fijn. Natuurlijk een fijn streamingsluik van BluOs wat voor snelheid en degelijkheid zorg draagt. De DAC sectie in de C 658 is mooi. Ik merkte in vergelijk met de M33 geen verschil, terwijl deze een iets andere DAC configuratie heeft. Maar nogmaals; subjectief.

Besloten, ondanks het feit dat ik een all-in-one als de M33 op mijn verlanglijstje had staan, toch overstag gegaan en de C set gekocht. De C 658 kan mooi in een bijna afgesloten ruimte staan en de twee eindversterkers passen mooi links in het meubel.     






[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Roeru117

Mooie stappen en heel herkenbaar. Ik heb afgelopen week de NAD M10 ook vervangen door een c658 in combinatie met een Purifi eindversterker en dat is een hele mooie combinatie samen met Dynaudio. Je hebt een hele mooie set zo. Vooral met 2 eindversterkers en de C1.  :inlove:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Xander32

... komende vanuit een verleden met vele prachtige losse componenten, naar all in one's om rust te creëren, nu weer "terug bij af".

Maar gelukkig lees ik dat het betreffende de kwaliteit een mooie stap voorwaarts is. Hoe fraai dan ook die all in one's, maar het huidige trio spreekt mij veel meer aan  :thumbs-up: . Hetzelfde trio heb ik zelf eveneens overwogen, waarbij ik het no nonsense ontwerp juist ook een dikke plus vond. Een set geheel in dienst van de muziek, zonder onnodige opsmuk welke enkel maar kan afleiden (ledjes, wappers, een glimmend huidje, knopjes, ...). Al moet ik eerlijk bekennen dat desondanks een Accuphase versterker er toch ook wel heel appetijtelijk uit zag 🤓. Twee uitersten.


Citaat van: Rob46 op december  6, 2020, 10:39:12
Wellicht een aardige aanvulling dan. Ik heb de afgelopen week de M33 in huis gehad. Daarnaast twee C 298 Purifi eindversterkers en de
C 658 streamer/dac/vv.

De M33 is een dijk van een all-in-one. Punt. En gezien ik de afgelopen twee jaren steeds enthousiaster over dit concept ben geworden, heb ik inmiddels kennis mogen maken met de NAIM UNITI ATOM, NAIM UNITI NOVA en de NAD M10. Allemaal prachtige audio componenten met uiteraard hun eigen karaktereigenschappen. De NAIM's wat 'zwaar', de NAD's 'fris'. De Hegel en Lyngdorf alleen in de winkel kunnen luisteren. Dan merk ik dat ik met BluOs wel erg verwend ben. Maar ook dit zijn prachtige audio componenten. Optisch speelt ook een rol en naast de sound vind ik het saaie klassieke van NAD Classic gewoon mooi. Goed he? Zoveel keus.

De korte versie: ik wilde wel eens een vergelijk doen met de M33 en later de NAD C 658 en een C 298. Tja, natuurlijk subjectief, maar wil het tosch met jullie delen. Laten we hier eens mee starten. Ik vond de verschillen echt miniem. De M33 gaf een groter podium weer. Dat was het. Dan maar eens experimenteren met twee C 298 eindversterkers (ik heb een week een C 298 op de M10 gehad). Aangesloten op de C 658 met (voorlopig, want ik ben een PureCable liefhebber) Audioquest MaKenzien XLR veters. Stroomkabels nog origineel en rechtstreeks in het stopcontact (wel een aparte stroomgroep). Mijn ervaring is dat dit een stuk beter is dan de PowerQuest 3 van AudioQuest ertussen. Spullekus in bridge, dus twee mono eindversterkers met veel, heel veel vermogen. Mijn Dynaudio C1 Platinum luidsprekers met 85db vinden dit wel erg lekker hoor! Muziek dan maar, eerst zonder DIRAC. Dat was ook met de M33 overigens de situatie.

Dit klinkt toch wel erg lekker hoor. Ja, zelfs beter dan de M33. Er is een wezenlijk verschil hoorbaar in met name de diepte en holografisch beeld. Het is niet alleen groot, maar alles komt ook rondom de speakers goed los. Nu verdwijnen de luidsprekers echt.

Dan nog maar eens een dag met de M33 en Dirac. Dirac ingemeten (Full version) met een Umik-1 meetmicrofoon. Ondersteuning van Dirac is hier wenselijk gezien de akoestiek die niet optimaal is. Bij de M10 heb ik hier ook zeer goede resultaten mee behaald. Ook nu weer. De M33 klinkt wat verfijnder. Instrumenten worden wat strakker geplaatst. Dan maar eens een dag met de C set en Dirac aan de slag. Ja, dat was al erg goed, maar hier komen, zeg maar gerust, weer enkele stappen bij. Rust, basloopjes nog droger. Erg mooi hoor. De C 658 functioneert fijn. Natuurlijk een fijn streamingsluik van BluOs wat voor snelheid en degelijkheid zorg draagt. De DAC sectie in de C 658 is mooi. Ik merkte in vergelijk met de M33 geen verschil, terwijl deze een iets andere DAC configuratie heeft. Maar nogmaals; subjectief.

Besloten, ondanks het feit dat ik een all-in-one als de M33 op mijn verlanglijstje had staan, toch overstag gegaan en de C set gekocht. De C 658 kan mooi in een bijna afgesloten ruimte staan en de twee eindversterkers passen mooi links in het meubel.   
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StereoMike

Citaat van: Rob46 op december  6, 2020, 10:39:12
Spullekus in bridge, dus twee mono eindversterkers met veel, heel veel vermogen.
Zoals NAD het liever niet graag ziet? (1 aparte versterkers voor link & rechts voor het mid/hoog en 1 aparte versterkers voor link & rechts voor het laag) of 1 aparte versterker per speaker?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rob46

#892
Dat is nu niet de situatie. Ik denk dat ik jouw vraag/opmerking niet begrijp...

Ik gebruik 1 C 298 per speaker....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Dura

#893
Je kunt op 2 manieren bi-ampen: een ev voor het hoog en een voor het laag, of zoals jij het hebt, een ev per luidspreker. Van de eerste toepassing heeft een NAD medewerker gezegd dat de ev die het hoog bedient zijn warmte niet kwijt kan en in de protectie springt. Staat ergens in een van de beide NAD draadjes.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

StereoMike

Citaat van: Rob46 op december  6, 2020, 12:18:18
Dat is nu niet de situatie. Ik denk dat ik jouw vraag/opmerking niet begrijp...

Ik gebruik 1 C 298 per speaker....
Maakt niet uit. Je geeft wel een juiste antwoord. 1 versterker per speaker zoals ik de purifi's zelf ook heb aangesloten. Ik vond het verschil inderdaad ook opmerkelijk t.o.v. 1 versterker per 2 speakers.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Richi

Citaat van: Rob46 op december  6, 2020, 10:39:12
Besloten, ondanks het feit dat ik een all-in-one als de M33 op mijn verlanglijstje had staan, toch overstag gegaan en de C set gekocht. De C 658 kan mooi in een bijna afgesloten ruimte staan en de twee eindversterkers passen mooi links in het meubel.   
Gefeliciteerd! Leuk ook dat je de moeite hebt genomen om zo uitgebreide je ervaringen met ons te delen. Heel waardevol. Mooi dat je zo ruim de tijd hebt genomen om de verschillende combinaties te vergelijken.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

StereoMike

Citaat van: TabCam op november 29, 2020, 11:31:31
De Eval1 heeft een buffer, met de OPA1612 als opamp. Zonder buffer is dus echt anders.
Het gaat over de buffer gain bypass waarbij de OPA1612's niet meer meedoen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

scrutinizer

Citaat van: StereoMike op november 29, 2020, 02:34:22
Bij de EVAL1 is dit niet het geval. Claus moest er wel om lachen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Citaat van: StereoMike op december  7, 2020, 17:46:55
Het gaat over de buffer gain bypass waarbij de OPA1612's niet meer meedoen.
Bedoel je dat de buffer gain bypass optie van de EVAL1 de plus/min ook omwisselt en je er geen last van hebt?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

#899
Het valt me op dat in diverse draadjes hier op het forum in vrij algemene bewoordingen wordt geschreven en geoordeeld over Purifi versterkers. Wat men volgens mij vergeet, is dat de 1ET400A versterker modules (want daar gaat het dan over) slechts een onderdeel zijn van de complete eindversterker. Er zit nog een front-end module bij (in mijn geval die van de FE02 die onderdeel is van de EVAL1 set) met een bepaalde opamp en diverse andere onderdelen. En dan is er uiteraard nog de voeding, in mijn geval een Hypex SMPS1200, maar er zijn natuurlijk andere configuraties mogelijk.

Er zijn daardoor klankverschillen tussen de verschillende Purifi implementaties, waar m.i. wel heel gemakkelijk overheen wordt gestapt. NAD heeft een eigen front-end, voeding en zelfs aangepaste versterkermodule toegepast in haar ontwerpen. En dan is er bij de M33 ook nog de voorversterker die een rol speelt in de klank (dat wordt maar al te vaak vergeten).

Er wordt gesproken over een vlak en kil middengebied in sommige van de berichten. Het viel mij al op dat juist in de middengebied de Audiophonics implementatie van TabCam (die ik hier achter de Naim Atom heb gehoord) en mijn EVAL1 van elkaar verschillen. Er zat nogal wat tijd tussen beide luistersessies, vandaar dat ik mijn EVAL1 een keer naar TabCam ga meenemen om de verschillen te beluisteren (en meteen ook te vergelijk met de TriPath versterker die hij nu heeft staan).

In mijn setup (Naim Atom als voorversterker en Hypex SMPS1200/EVAL1 als eindversterker) herken ik dat vlakke en kille midden juist helemaal niet. Ik vermoed dat dat komt omdat de Naim Atom een heerlijke geïntegreerde versterker is met een super streamer/voorversterker met de bekende Naim klank signatuur: een tikje aan de warme kant met veel drive. De combinatie van een wat warmer klinkende bron/versterker met een neutrale eindversterker is er een die bij mij uitstekend uitpakt (heb dit al eerder ervaren met de Esoteric nCore combinatie).

Moraal van dit verhaal: er zijn volgens mij duidelijke (grote?) verschillen waar te nemen tussen de diverse Purifi implementaties en hier wordt m.i. al te gemakkelijk aan voorbij gegaan. De ene Purifi implementatie is volgens mij niet zondermeer vergelijkbaar met de andere.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a