Top Gear! We’re back! 30 juni @21.00 uur Series 20

Gestart door PaulB., mei 9, 2004, 12:48:21

Vorige topic - Volgende topic

Tiekhaak

Wat trouwens ook opvalt in die Top Gear polar special, is dat op het moment dat Jeremy en James claimen het exacte punt van de noordpool bereikt te hebben, het navigatiesysteem de coordinaten N78˚35'7" W104˚11'9" aangeeft. Dit is raar, want de geografische noordpool ligt toch echt op N90, dat is dus 90 graden noorderbreedte. Je zou misschien denken dat ze naar de magnetische noordpool zijn gereden, maar deze lag in 2005 op 82.7°'N 114°4′W. Dit is ongeveer 490 kilometer van de plek vandaan waar de top gear crew naartoe is gereden... En ik verwacht toch niet dat de magnetische noordpool in 2 jaar tijd 490 kilometer is opgeschoven.  ???

Voor de rest een erg gave special, misschien zelfs wel leuker dan de top gear special in de USA. Hillarische situaties.. Jeremy die in een wak wordt geduwd en James met z'n gin and tonic.. Prachtig  ;D. Ik kijk alweer uit naar serie 10 die eind dit jaar uitkomt.

Ik vraag me trouwens af of deze special nu voor of na de crash van richard hammond is opgenomen. Als hij na de crash is opgenomen, dan is richard toch wel erg goed hersteld.. Natuurlijk heeft hij heel seizoen 9 ook al gepresenteerd na zijn herstel, maar dat presenteren is lang niet zo veeleisend als een noordpoolexpeditie :P.

bart_nl

Citaat van: Tiekhaak op augustus  5, 2007, 21:03:07
Wat trouwens ook opvalt in die Top Gear polar special, is dat op het moment dat Jeremy en James claimen het exacte punt van de noordpool bereikt te hebben, het navigatiesysteem de coordinaten N78˚35'7" W104˚11'9" aangeeft. Dit is raar, want de geografische noordpool ligt toch echt op N90, dat is dus 90 graden noorderbreedte. Je zou misschien denken dat ze naar de magnetische noordpool zijn gereden, maar deze lag in 2005 op 82.7°'N 114°4′W. Dit is ongeveer 490 kilometer van de plek vandaan waar de top gear crew naartoe is gereden... En ik verwacht toch niet dat de magnetische noordpool in 2 jaar tijd 490 kilometer is opgeschoven.  ???
was de positie van magnetische noordpool in 1996. Die positie verschuift wel zo veel alleen niet in 2 jaar maar 10 ;)

Tiekhaak

Citeerwas de positie van magnetische noordpool in 1996. Die positie verschuift wel zo veel alleen niet in 2 jaar maar 10

Je gaat me niet vertellen dat deze special in 1996 is opgenomen :P. Ik heb nog eens beter gegoogled en je hebt gelijk; de magnetische noordpool in 1996 is exact gelijk aan de locatie die in top gear wordt aangegeven. Maar omdat de magnetische noordpool constant variabel is en in 2007 op een compleet andere locatie ligt, zijn ze in feite niet naar de noordpool geweest. Ik kan ook wel op een muur slaan met een vliegenmepper en zeggen dat ik een vlieg heb doodgeslagen omdat daar 2 uur geleden een vlieg zat. :P

Bovendien wordt hun expeditie constant vergeleken met andere noordpoolexpedities, terwijl die in de meeste gevallen de geografische noordpool als doel hadden. Die ligt echter op 90 noorderbreedte, en daar is top gear ook niet naartoe gegaan.

De show wordt er natuurlijk niet minder leuk op, maar het is achteraf altijd wel jammer om weer geconfronteerd te worden met de waarheid.. Het is voor een deel weer in scene gezet. Het was een avontuurlijke expeditie, maar ze waren niet op de locatie van de noordpool, terwijl ze dat wel beweren. Een beetje jammer is dat wel.

bart_nl

Citaat van: Tiekhaak op augustus  6, 2007, 01:48:57
De show wordt er natuurlijk niet minder leuk op, maar het is achteraf altijd wel jammer om weer geconfronteerd te worden met de waarheid.. Het is voor een deel weer in scene gezet. Het was een avontuurlijke expeditie, maar ze waren niet op de locatie van de noordpool, terwijl ze dat wel beweren. Een beetje jammer is dat wel.
"De Noordpool" zoals jij stelt is ook niet zo duidelijk omdat er een magnetische pool en geografische pool is. Ik vind je opmerkingen onzin omdat het Top Gear team wel laat zien waar ze heen gaan. De lokatie die zij gebruikten komt van de Polar Race en is daarom zo gek nog niet. Die race is een race naar de pool. Volgens mij kan Top Gear daarom wel stellen naar de noordpool te racen.
Gelukkig is Top Gear wel top entertainment en geen wetenschap  ;)

Tiekhaak

--

Ghosty J

is er morgen weer Top Gear ?
kan er niks over vinden op tvgids.nl
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

In oktober komt topgear terug met een nieuw seizoen. Weet eigelijk niet of dit al was vermeld in het topic. Kocht het tijdschrift laatst (rib uit het lijf overgens) en daar stond het in aangegeven na de collums van Jeremy en James.

Ghosty J

Top Gear will be back on your screens with a brand new series on Sunday October 7

http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/
Rotel, B&W & Velodyne!

dijle

Citaat van: Ghosty J op september 21, 2007, 19:35:55
Top Gear will be back on your screens with a brand new series on Sunday October 7

http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/

Whoeha! De HTPC staat er al helemaal klaar voor!  ;D

bart_nl

vanavond is dan eindelijk zo ver, niet vergeten  8)

Joep

Citaat van: bart_nl op oktober  7, 2007, 19:09:05
vanavond is dan eindelijk zo ver, niet vergeten  8)

Ik kan het helaas nooit zien (ned1, 2, 3), maar ik laat het door mijn broer opnemen!  ;D

JCL

Citaat van: Proprius op oktober  7, 2007, 19:20:07
Ik kan het helaas nooit zien (ned1, 2, 3), maar ik laat het door mijn broer opnemen!  ;D

Waarom kun je het nooit zien?

PjotrrrNL

Hij heeft blijkbaar alleen ontvangst publieke zenders....

Top Gear vanavond om 21.00 weer op BBC2

Joep

Idd Pjotr!  :D

Omdat ik enkel de publieke zenders ontvang (en daar ook bewust voor gekozen heb). De programma's die ik daardoor zou missen, kijk ik bij m'n vriendin (voetbal, ja het is mogelijk bij sommige vrouwen!) of laat ik opnemen door mijn broer of ouders (top gear).  ;)

De rest mis ik niet zozeer. Ik ben niet zo'n tv-kijker.. :)

Robbo

Gemist.....

Top Gear wordt toch zaterdags herhaalt op BBC3 ?

advr

het was wel een leuke uitzending! ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

denoontje

Moets halverwege overschakelen naar exp robinson  >:(

B.J.

Citaat van: advr op oktober  8, 2007, 07:51:38
het was wel een leuke uitzending! ;D

Hmm vergeten. Ik zal hem even downloaden!

Joep

Oh, wat heb ik weer gelachen om Captain Slow!  ;D

Ondanks het gevloek, getier en gezweet in de auto, bleef hij het buiten de auto prachtig volhouden tegen de andere jongens.
"No, really, I love this car!" ;D

Een erg leuk begin van het nieuwe seizoen! :)

Sjors

Hebben jullie gisteren gehoord dat ze nog een interieur zoeken uit een Opel/Vauxhall Senator ?  ;) dat was die stoelen set waar ze altijd op zaten en de gasten op ontvangen.. altijd maar katten op Opel/Vauxhall.. maar wél op hun stoelen zitten  ;D :)

Was zeer zeker een leuke uitzending.

Groet, Sjors

Ghosty J

was zeker een leuke uitzending! vooral die golf W12 !!! bruut ding zeg
Rotel, B&W & Velodyne!

jowi

Citaat van: Ghosty J op oktober  8, 2007, 11:20:57
was zeker een leuke uitzending! vooral die golf W12 !!! bruut ding zeg
Ja lekker op de weg te houden ook... echt een onzinnige auto. Niks bruut aan, wegligging/handling van niks. Reed met de stig maar nét iets sneller het rondje dan de 147 3.2 V6 GTA...

Ghosty J

Citaat van: jowi op oktober  8, 2007, 11:24:24
Ja lekker op de weg te houden ook... echt een onzinnige auto. Niks bruut aan, wegligging/handling van niks. Reed met de stig maar nét iets sneller het rondje dan de 147 3.2 V6 GTA...
ach het zelfde was ook het geval met de clio die ook de motor achterin heeft zitten.... volgens mij hadden ze het ook over dat misschien de wielbasis iets verlengt moest worden om deze goed op de weg te houden :)
Rotel, B&W & Velodyne!

jowi

Ja het is natuurlijk gewoon een oefening voor de VW ingenieurs geweest om een Veyron/Phaeton motor in een Golf te prakken... wat op zich erg stoer is ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: jowi op oktober  8, 2007, 11:24:24

Ja dan is het ZEKER niks... ;D >:D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!