PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Citaat van: denoontje op augustus 15, 2022, 13:18:31
Even snel op telefoon gekeken.

Ik zie dat aantal dalen in laag >7db gecorrigeerd worden.
Dit werd toch altijd afgeraden...

Je gebruikt dus een hele rechte targetcurve nu?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klopt, je hebt dus geen individuele punten die je omlaag kunt trekken in de dippen zoals bij de 'oude' Dirac methode, deze lijn volgt gewoon een beetje de respons van je speakers over het gehele gebied.
Bij mij is ie dus vrij vlak en alleen in het hoog loopt ie iets af, kan hem zelf wel verder omlaag trekken als ik zou willen overigens.

Ik weet nog niet goed hoe Dirac werkt overigens omdat ik meerdere subs heb (op individuele uitgangen) en dacht altijd dat Dirac maar 1 sub, of 1 algemene correctie voor alle subs, kan corrigeren.
Vandaar dat ik ook die Dirac BM Multi sub licentie overweeg, maar ja, kost ook weer €499 die upgrade :(
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: RonG op augustus 15, 2022, 13:27:21
Ah, ok. Had deze ook nog nooit gezien O0

Volgens mij heb ik nu ook wel bijna alle van dergelijke boxset die er zijn, enige die ik mis zover ik weet is de Game of Thrones 4K steelbook boxset.
En zag laatst op eBay USA ook dat er een dergelijke Batman 1989-1997 set was, maar die had ik ook nog nooit eerder gezien.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Als je nu eens gewoon een maandje geen content koopt, dan kan je die Dirac BM multisub licentie eindelijk eens scoren. You will not be disappointed.  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op augustus 15, 2022, 13:33:07
Als je nu eens gewoon een maandje geen content koopt, dan kan je die Dirac BM multisub licentie eindelijk eens scoren. You will not be disappointed.  :pompom:

Daar heb je wel een punt idd, 1 maand geen content en kom ik al een heel eind :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Alle steelbook boxsets op een rij, mis dan nog Game of Thrones en Lord of the Rings is onderweg en die komt morgen binnen als het goed is  :pompom:

Iemand nog bekend met boxsets die ik mis?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG


PascalP

Citaat van: RonG op augustus 15, 2022, 15:10:33
Zag deze net, komt ook binnenkort beschikbaar.
Jurassic 1-6 (4K Ultra HD Blu-ray) (Steelbook)

https://www.bol.com/nl/nl/p/jurassic-1-6/9300000113409230/?bltgh=ugnLunZndM2dxZfCfGVDsA.2_6.7.ProductTitle

Yes die heb ik in UK al een tijdje in pre-order staan, release half november dacht ik?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Citaat van: PascalP op augustus 15, 2022, 15:13:37
Yes die heb ik in UK al een tijdje in pre-order staan, release half november dacht ik?

volgens bol eind October ergens, denk dat ik deze ook ga aanschaffen. Steelbooks zijn gaaf.

Sjaak_Banaan

Citaat van: PascalP op augustus 15, 2022, 11:15:16
Zeker, dit is de laatste meting die ik gedaan heb, 9 punten gemeten met 'focussed image'

Ziet er wel gelikt uit die interface! :D
Maar hoe werkt dit nou eigenlijk? Jij meet iedere speaker op 9 punten in jouw ruimte en Dirac corrigeert daar dan een gemiddelde van of...?

Hieronder ben ik even hardop aan het denken, dus voel je vrij die gedachtegang volledig af te schieten! Dan leer ik misschien weer wat. :tongue2:

Je corrigeert het hele bereik van 10 tot 20K Hz of lijkt dat maar zo. Ik vraag het omdat ik ooit gelezen heb dat corrigeren boven de schroederfrequentie in een akoestisch behandelde ruimte af te raden is, je zou dan de frequentierespons op andere zitplaatsen onnodig corrigeren.
Zoals ik het begreep zijn de frequenties onder de schroederfrequentie meer als resonerende golven, dus daar zitten de dikke pieken en dips en die je na behandeling van je ruimte verder wil EQ-en.
De frequenties daarboven zijn meer als stralen, dus daar hebben de reflecties meer invloed op jouw respons. Jij hebt de reflectiepunten behandeld met absorptie en diffusie, dus krijgt voornamelijk direct geluid, waarom zou je dat gebied nog verder willen corrigeren met DSP? Jouw speakers geven dat gebied probleemloos vlak weer.
Op de website van Amroc kun je de afmetingen van jouw ruimte invoeren met je RT60 en dan berekent deze de schroederfrequentie. Misschien leuk om eens te proberen (als je dat niet al lang hebt gedaan).
Aan de geleerden vraag ik: Klopt deze beredenering?



Heb jij deze resultaten onlangs nog eens met REW geverifieerd?
Lijkt mij leuk om eens te zien hoe nauwkeurig Dirac daarin is. Audyssey plaatst bijvoorbeeld slechts een voorspelling die totaal niet overeen komt met REW-metingen, best wel crappy helaas.
Daarnaast zou ik de resultaten stiekem eens willen vergelijk met mijn eigen metingen. Kijken of ik enigszins in de buurt kan komen met zo'n mooi setup. Haha!  :tongue2:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

#2959
Citaat van: PascalP op augustus 15, 2022, 13:29:04
Klopt, je hebt dus geen individuele punten die je omlaag kunt trekken in de dippen zoals bij de 'oude' Dirac methode, deze lijn volgt gewoon een beetje de respons van je speakers over het gehele gebied.
Bij mij is ie dus vrij vlak en alleen in het hoog loopt ie iets af, kan hem zelf wel verder omlaag trekken als ik zou willen overigens.

Ik weet nog niet goed hoe Dirac werkt overigens omdat ik meerdere subs heb (op individuele uitgangen) en dacht altijd dat Dirac maar 1 sub, of 1 algemene correctie voor alle subs, kan corrigeren.
Vandaar dat ik ook die Dirac BM Multi sub licentie overweeg, maar ja, kost ook weer €499 die upgrade :(
Ik dacht dat je nog steed punten kan aanmaken op de lijn. Alleen kun je nu makkelijker de basiscurven  samenstellen ipv de voorgedefineerde van dirac (uitgangspositie).

Maar ben er zelf nog niet zo ingedoken..

Ik volg grotendeels de speakerkarateristiek en haal dips op tot max 7db. Dan zou ik denk ik met deze versie ook doen (alle speakers hebben bij mij een bult op dezelfde plek). Ook afval in het hoog voor alles gelijk getrokken.

Eens met skyfox
Ipv content ff die bm kopen[emoji48] met zoveel subs[emoji23][emoji23].
Dirac meet nu subs samen en corrigeert die als 1.

In mij arcam iig ook dus 1 time alignement. (Mijn subs staan op gelijke afstand van de mlp).
Dus als je geen timing kan regelen per sub is bm ook wel een pre lijkt me.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Citaat van: RonG op augustus 15, 2022, 15:17:25
volgens bol eind October ergens, denk dat ik deze ook ga aanschaffen. Steelbooks zijn gaaf.

Dat klopt, al kreeg ik een aantal dagen nadat ik hem besteld had deze mail;

We hebben vernomen dat de geschatte releasedatum voor Jurassic World Ultimate Zavvi Exclusive Steelbook Collection 4K Ultra HD (includes Blu-ray) is gewijzigd naar 14/11/2022. Onze excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken

Afijn, maakt geen bal uit en zie hem wel een keer komen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Sjaak_Banaan op augustus 15, 2022, 15:20:57
Ziet er wel gelikt uit die interface! :D
Maar hoe werkt dit nou eigenlijk? Jij meet iedere speaker op 9 punten in jouw ruimte en Dirac corrigeert daar dan een gemiddelde van of...?

Hieronder ben ik even hardop aan het denken, dus voel je vrij die gedachtegang volledig af te schieten! Dan leer ik misschien weer wat. :tongue2:

Je corrigeert het hele bereik van 10 tot 20K Hz of lijkt dat maar zo. Ik vraag het omdat ik ooit gelezen heb dat corrigeren boven de schroederfrequentie in een akoestisch behandelde ruimte af te raden is, je zou dan de frequentierespons op andere zitplaatsen onnodig corrigeren.
Zoals ik het begreep zijn de frequenties onder de schroederfrequentie meer als resonerende golven, dus daar zitten de dikke pieken en dips en die je na behandeling van je ruimte verder wil EQ-en.
De frequenties daarboven zijn meer als stralen, dus daar hebben de reflecties meer invloed op jouw respons. Jij hebt de reflectiepunten behandeld met absorptie en diffusie, dus krijgt voornamelijk direct geluid, waarom zou je dat gebied nog verder willen corrigeren met DSP? Jouw speakers geven dat gebied probleemloos vlak weer.
Op de website van Amroc kun je de afmetingen van jouw ruimte invoeren met je RT60 en dan berekent deze de schroederfrequentie. Misschien leuk om eens te proberen (als je dat niet al lang hebt gedaan).
Aan de geleerden vraag ik: Klopt deze beredenering?



Heb jij deze resultaten onlangs nog eens met REW geverifieerd?
Lijkt mij leuk om eens te zien hoe nauwkeurig Dirac daarin is. Audyssey plaatst bijvoorbeeld slechts een voorspelling die totaal niet overeen komt met REW-metingen, best wel crappy helaas.
Daarnaast zou ik de resultaten stiekem eens willen vergelijk met mijn eigen metingen. Kijken of ik enigszins in de buurt kan komen met zo'n mooi setup. Haha!  :tongue2:

Je zet de microfoon op 9 verschillende posities neer en Dirac doet dan een sweep op iedere speaker, de belangrijkste is wel je eerste meting op de MLP omdat ie van daaruit alle timings/delays gaat bepalen, de rest zal ie wel iets van een gemiddelde pakken voor de freq correctie.
Je kunt ook meer/minder punten meten tot een totaal van 13.
Ik heb alle 9 metingen wel redelijk centraal rondom de MLP gedaan, weinig nut naar mijn mening om een compleet afwijkende respons te meten op 2m van de MLP waar nooit iemand zit :)

Maar je gedachtegang klopt wel redelijk volgens mij met mijn weten, ik kan idd de 'curtains' van Dirac dichttrekken hoever ik wil tot waar hij de freq respons corrigeert, als corrigeert hij op de achtergrond nog steeds de timing over de volledige range als ik het goed heb.
In mijn ruimte is de Schroeder freq iets van 350Hz dacht ik hoe ik ooit berekend heb, en in de Dirac metingen zie je ook wel dat ie boven dat gebied weinig afwijkingen heeft (en dus ook weinig corrigeert, denk ik?) ik kan de curtains eens dicht trekken en met een ander profiel 1:1 vergelijken.
Maar zoveel tijd/moeite heb ik er ook (nog) niet ingestoken, zoals je weet heb ik hele lange tijd helemaal zonder Dirac gedraaid haha.
De enige speaker in mijn metingen waar je in de hogere frequenties wat verloop ziet tov de target curve is de top middle.

Ik heb het resultaat ook nog niet nagemeten in REW, nogmaals, geen tijd :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: denoontje op augustus 15, 2022, 16:18:26
Ik dacht dat je nog steed punten kan aanmaken op de lijn. Alleen kun je nu makkelijker de basiscurven  samenstellen ipv de voorgedefineerde van dirac (uitgangspositie).

Maar ben er zelf nog niet zo ingedoken..

Ik volg grotendeels de speakerkarateristiek en haal dips op tot max 7db. Dan zou ik denk ik met deze versie ook doen (alle speakers hebben bij mij een bult op dezelfde plek). Ook afval in het hoog voor alles gelijk getrokken.

Eens met skyfox
Ipv content ff die bm kopen[emoji48] met zoveel subs[emoji23][emoji23].
Dirac meet nu subs samen en corrigeert die als 1.

In mij arcam iig ook dus 1 time alignement. (Mijn subs staan op gelijke afstand van de mlp).
Dus als je geen timing kan regelen per sub is bm ook wel een pre lijkt me.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nee dacht ik niet, je kunt alleen helemaal links en rechts die sliders omhoog/omlaag slepen en geen individuele punten in het midden toevoegen, maar kan ik nog eens testen.
Die bult die jij hebt (1000Hz ongeveer dacht ik?) zou je dus overal plat slaan, of je moet de curtains tot onder de 1000Hz trekken natuurlijk.

Mbt de multisubs, ik kan dus wel delay/timing/level (en ook handmatige PEQ) per sub doen, ook na de Dirac correctie kan ik dit nog handmatig corrigeren hoe ik wil.
Ik denk dus dat Dirac wel de freq response middelt tussen de 2 subs? Al meet hij ze wel individueel en stelt ie ook de delay en alles individueel in..., dus ik weet het ook niet exact :P

Die Dirac BM maar eens overwegen dan  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#2963


Dat ga ik natuurlijk nooit redden op één avond met ongeveer 1 uur er rip  :tongue2:

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo



denoontje

#2967
Citaat van: PascalP op augustus 15, 2022, 16:48:22
Nee dacht ik niet, je kunt alleen helemaal links en rechts die sliders omhoog/omlaag slepen en geen individuele punten in het midden toevoegen, maar kan ik nog eens testen.
Die bult die jij hebt (1000Hz ongeveer dacht ik?) zou je dus overal plat slaan, of je moet de curtains tot onder de 1000Hz trekken natuurlijk.

Mbt de multisubs, ik kan dus wel delay/timing/level (en ook handmatige PEQ) per sub doen, ook na de Dirac correctie kan ik dit nog handmatig corrigeren hoe ik wil.
Ik denk dus dat Dirac wel de freq response middelt tussen de 2 subs? Al meet hij ze wel individueel en stelt ie ook de delay en alles individueel in..., dus ik weet het ook niet exact :P

Die Dirac BM maar eens overwegen dan  :angel:


The auto target curve, introduced in Dirac Live® 3.3, will preserve your speaker's character while subtracting any negative effects like excessive reflections or distortion.
The handles to the left and right side of the Filter Design window will let you adjust bass and treble response, respectively. Simply drag the handles up or down to tune the curve to your liking.
The old system of managing the target curve with control points can still be accessed by clicking the control point button in the speaker groups panel:

https://confluence.dirac.services/pages/viewpage.action?pageId=159549716


en basscontroll: https://confluence.dirac.services/pages/viewpage.action?pageId=142848300


PascalP

Citaat van: denoontje op augustus 15, 2022, 23:06:17

The auto target curve, introduced in Dirac Live® 3.3, will preserve your speaker's character while subtracting any negative effects like excessive reflections or distortion.
The handles to the left and right side of the Filter Design window will let you adjust bass and treble response, respectively. Simply drag the handles up or down to tune the curve to your liking.
The old system of managing the target curve with control points can still be accessed by clicking the control point button in the speaker groups panel:

https://confluence.dirac.services/pages/viewpage.action?pageId=159549716


en basscontroll: https://confluence.dirac.services/pages/viewpage.action?pageId=142848300

Ja dat klopt, je kunt gewoon terug naar de 'oude' methode en naar hartelust de curves tweaken, dat doe je met deze buttons.
Maar is dan of/of, je kunt dus niet met de nieuwe curve bolletjes toevoegen etc.
Zou ook nog per speakergroep kunnen kiezen tussen 'oud' en 'nieuw', ik heb nu gewoon alles op nieuw en klaar :P

Zal je links zo ff lezen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaak_Banaan

Citaat van: PascalP op augustus 15, 2022, 16:42:42
Je zet de microfoon op 9 verschillende posities neer en Dirac doet dan een sweep op iedere speaker, de belangrijkste is wel je eerste meting op de MLP omdat ie van daaruit alle timings/delays gaat bepalen, de rest zal ie wel iets van een gemiddelde pakken voor de freq correctie.
Je kunt ook meer/minder punten meten tot een totaal van 13.
Ik heb alle 9 metingen wel redelijk centraal rondom de MLP gedaan, weinig nut naar mijn mening om een compleet afwijkende respons te meten op 2m van de MLP waar nooit iemand zit :)

Maar je gedachtegang klopt wel redelijk volgens mij met mijn weten, ik kan idd de 'curtains' van Dirac dichttrekken hoever ik wil tot waar hij de freq respons corrigeert, als corrigeert hij op de achtergrond nog steeds de timing over de volledige range als ik het goed heb.
In mijn ruimte is de Schroeder freq iets van 350Hz dacht ik hoe ik ooit berekend heb, en in de Dirac metingen zie je ook wel dat ie boven dat gebied weinig afwijkingen heeft (en dus ook weinig corrigeert, denk ik?) ik kan de curtains eens dicht trekken en met een ander profiel 1:1 vergelijken.
Maar zoveel tijd/moeite heb ik er ook (nog) niet ingestoken, zoals je weet heb ik hele lange tijd helemaal zonder Dirac gedraaid haha.
De enige speaker in mijn metingen waar je in de hogere frequenties wat verloop ziet tov de target curve is de top middle.

Ik heb het resultaat ook nog niet nagemeten in REW, nogmaals, geen tijd :P

:thumbs-up:

Tijd blijft wel altijd een issue ja, hier is het gelukkig bijna vakantie. Hopelijk kan ik dan weer wat stapjes zetten.


Voor wat betreft jouw subs is MSO wel leuk eens te proberen, kunnen we misschien een volgende keer eens doen.

https://www.youtube.com/v/WtMq73BzOIA&feature=25s


Of anders alleen even deze kijken zodat je correct meet, dan wil ik ze best door MSO halen voor je.

https://www.youtube.com/v/odsMMYXW1y4&feature=25s
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Kunnen we zeker eens doen Sjaak :)

Hier ook vakantie komende week en dan kunnen we in september wel eens gaan stoeien, dat MSO moet idd echt goed zijn.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jefften

Afgelopen zaterdag weer een fijne M&G gehad bij Pascal. Na een lekker bakkie koffie en een tour door de Pokémon kaartjes van zijn zoontje zijn we naar de kelder gegaan. Anton zou pas rond 13:00 komen dus in de tussentijd alvast wat leuke referentie stukjes (voor mij) bekeken.

Eerst der Peter samen met Ilse de lange en Katie Malua bekeken en daarna door met Sing 2.
Sing 2 de final Song is voor mij toch echt wel de laatste tijd referentie materiaal geworden.
Wanneer alles goed staat ingesteld is het kippenvel all over!
En ook hier bij Pascal is dit weer het geval. Wat een super mooie weergave zeg!  Je hebt echt het gevoel midden in het publiek te zitten.  Alles klinkt zoals het bedoelt is.

Na het middagbroodje duurde het niet lang voor Anton ook aanwezig was en na wat gezellige praat over onze HT's en eventuele upgrade plannen zijn we weer naar beneden vertrokken. 
Nu ditmaal niet voor de gebruikelijke afspeelronde van alle, voor ons bekende, test disc's voor het vergelijken van de sets maar voor een heuse filmmiddag.

We waren er snel uit dat het Edge of Tomorrow ging worden...  echter toch nog even héél snel Bladerunner 2049 erin en James Bond: No time to Die. Beide disc's ken ik goed en hier werd wederom duidelijk dat Pascal zijn set echt top klinkt. Met name de snelle en lage bass weergave vond ik erg mooi in het geheel en de Dirac afstelling is een hele mooie toevoeging.
Op naar Edge of Tomorrow, lange tijd geleden dat ik deze had gezien dus was erg benieuwd naar de 4K uitgave hiervan. De disc is echt gewoon referentie materiaal waar de blu-ray bij de intro inderdaad iets dieper gaat qua laagweergave echter mag dit de pret zeker niet drukken.

Beeld kwaliteit wat de N7 incl. CM light mod neerzet is gewoon om van te smullen en heb ik als niet beeld man niks op aan te merken.
Pascal gebruikt ook "maar" 2 Atmos speakers, maar de bubble welke neergezet wordt is gewoon erg mooi. Je merkt af en toe dat je iets mist tijdens het pannen maar dat is maar zeer weinig.

Rond 17:00 was de film mooi op tijd klaar en zijn Anton en ik huiswaarts gegaan. Het was echt weer een zeer geslaagde M&G en weer veel leuke dingen hoort.

Pascal Hartstikke bedankt!  Je hebt het echt mooi voor elkaar en ben blij dat ik deze ruimte nog heb mogen ervaren voor alles wordt afgebroken.

Mannen, tot de volgende ronde! 
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Haha, ja die Pokémon kaartjes zijn helemaal hot in ons huishouden dus je ontkomt er niet aan als je op bezoek komt  :tongue2:

Fijn dat Sing 2 in de smaak gevallen is, blijft toch leuk om te kijken en vond het ook wel grappig toen wij midden in die scène zaten dat Loes binnen kwam lopen met de jongste en daarna ook bevestigde dat het toch wel goed klonk zo in de kelder  :angel:

Was een leuke middag en fijn om te horen dat alles in de smaak is gevallen!
Vond het zelf ook leuk om gewoon weer eens echt film te kijken ipv dezelfde demo clips iedere keer.

Voor jou was er ook veel veranderd sinds je er de vorige keer was, volgens mij had ik toen net mijn vorige Atmos en rear surrounds verkocht en was ik in afwachting van de nog te leveren nieuwe speakers.
Voor Teejoo zal er overigens ook veel anders zijn, want als ik me niet vergis draaide ik ook nog 5.2.2 toen hij er een keer was en was dit ook nog met de vorige subs?
Ik zou zeggen tot snel weer eens, of bij jou, of bij mij als we gesettled zijn in de nieuwe woning  :popcorn: :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Er is enorm veel veranderd:
- subs
- rondom direct stralers ipv tripoles
- JVC
- ?

PascalP

Citaat van: Teejoo op augustus 16, 2022, 11:28:38
Er is enorm veel veranderd:
- subs
- rondom direct stralers ipv tripoles
- JVC
- ?

Volgens mij zijn enkel de LCR's en het projectiedoek nog hetzelfde...

Acurus -> Bryston
Hypex -> Parasound
Tripoles -> S150/MP150's
MK V12 x2 -> Kreisel DXD12012 x4
Sony X800M2 -> Oppo 203
JVC RS400 -> JVC N7
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono