PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

CinéHome

Citaat van: rdebruin op mei 22, 2021, 16:16:24
Bevalt hij ?
Ja... mensen als Pascal hebben geduld. Anderen ... 🙄
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Citaat van: MichelDW op mei 22, 2021, 18:06:16
Ja... mensen als Pascal hebben geduld. Anderen ... 🙄

En dan vinden sommigen mij al ongeduldig... maarre heb je die kabel al opgestuurd  :devil: :tounge2:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Ongeduldig jij? Nee joh... maar je heb wel vier van die monsters in een maand tijd weten te bemachtigen haha lol.
Is je fundering wel sterk genoeg? Pfffff ik heb al medelijden met de transporteur van PostNL  :wacko:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

CinéHome

Citaat van: PascalP op mei 22, 2021, 19:10:34
En dan vinden sommigen mij al ongeduldig... maarre heb je die kabel al opgestuurd  :devil: :tounge2:
Maandag gaan halen bij rdebruin... als hij de breakout werkend krijgt.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Citaat van: buckler op mei 22, 2021, 19:21:05
Ongeduldig jij? Nee joh... maar je heb wel vier van die monsters in een maand tijd weten te bemachtigen haha lol.
Is je fundering wel sterk genoeg? Pfffff ik heb al medelijden met de transporteur van PostNL  :wacko:

Tja was ook niet het plan eigenlijk, maar als ik ze tegenkom in het wild kan ik ze niet voorbij laten gaan  :P
Fundering/Kelder is sterk genoeg lijkt me, alles opgemetseld en betonnen dek  :angel:

Citaat van: MichelDW op mei 22, 2021, 20:23:21
Maandag gaan halen bij rdebruin... als hij de breakout werkend krijgt.

:clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Jefften op mei 22, 2021, 08:47:31
Lekker bezig Pascal, ben benieuwd naar je bevindingen.


Gisteren dan de kabel ertussen gehangen, had eerst wat stukjes muziek geluisterd in de oude situatie met Supra LoRad SPC kabels en Supra schuko en IEC om alles op te warmen.
Vervolgens de Acurus uit de stroom, Furutech 3ST20 met de FI-E28/38 Gold connectoren eraan, flip de switch achterop de Muse weer aan en pats, stroom uit.... (tenminste de groep van de HT met de apparatuur).
Dus kabel weer eruit gezien ik dacht dat daar dan sluiting inzat, naar de meterkast en de aardlek van de HT groep ligt eruit, zekering zelf nog goed.
Aardlek weer in en pats weer eruit, dit dus met de Acurus nog losgekoppeld, mmm, vreemd.
Even gelaten voor wat het was en in de tussentijd de Furutech doorgemeten of daar geen sluiting in zat maar alles in orde volgens mijn metingen, ding toch maar even opengehaald en meteen voorzien van WBT adereindhulzen aan beide zijdes ipv bare wire tussen de klemmen.
Kabel nogmaals getest en ook op een andere groep in de keuken aangesloten zonder problemen.
Aardlek van de HT weer erin en nu klapje die er niet meer uit, Furutech weer aan de Muse en switch weer aan zonder problemen.
Denk misschien met alles op de groep dat de inschakelpiek van de pre-pro hem net deed klappen, immers stonden de eindtrappen nog aan, de projector nog aan en ook alledrie de subs aan.

Afijn, uiteindelijk wat stukjes muziek geluisterd en hoor ik verschil, moeilijk, lijkt iets detailrijker in het hoog maar dan niet op een manier dat het scherp of too much wordt.
Meer alsof het detailrijker is maar toch tegenlijkertijd afgeronder en in balans.
Al met al een positief verschil naar mijn waarneming, moeilijk te zeggen want er zat immers alweer behoorlijk wat tijd tussen ivm de aardlek en ook het nieuw afmonteren van de Furutech.

Werd al later en maar een film opgezet en hier vielen me dezelfde dingen op als met muziek luisteren (ik had de eerste helft van de film al de avond ervoor gezien), en het kan zijn dat ik nu dingen ga zien/horen die ik wil zien en horen en was me eigenlijk puur op het geluid aan het focussen, maar tijdens de film was ik mezelf toch wel vaker achter de oren aan het krabben of het beeld nu niet ook een tikje contrastrijker en 'zwarter' was.
Ik weet het niet, maar de kabel blijft in ieder geval zitten. Wellicht later nog eens wat A/B testen doen met de oude Supra maar dan haal ik wel eerst de subs uit de stroom :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CinéHome

Een 'simpele' Supra Lorad Silver is moeilijk te toppen binnen 2x zijn prijs, maar er zijn natuurlijk wel verbeteringen mogelijk.
Succes met de nieuwe kabel en sub!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

morca

Een pre neemt maar een paar watt.
Dat is wel apart dat je aardlekschakelaar eruit  gaat, en niet je zekering.
Bij een inschakel piek zou je zekering gaan...

mel

Citaat van: PascalP op mei 21, 2021, 15:52:28
Ik wil het ook wel eens ervaren met 4 stuks van deze jongens, zwaar overkill waarschijnlijk maar kan ik wel jaaaarrrren vooruit op sub gebied hoop ik :D

Maar als jij je eigen systeem net hebt aangeslingerd wat doe je dan hier op het forum, hup die laptop uit en met een dikke smile op je bakkus je HT in  :headbanging:

Heb je er eigenlijk nooit aan gedacht om voor meerdere MK subs uit de X reeks te gaan ?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

CinéHome

#1934
Citaat van: mel op mei 23, 2021, 10:14:14
Heb je er eigenlijk nooit aan gedacht om voor meerdere MK subs uit de X reeks te gaan ?
Dat lijkt me een (veel) duurdere operatie. :D
(om nog te zwijgen van de andere filosofie achter beide types subs).
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

PascalP

Citaat van: MichelDW op mei 23, 2021, 09:46:40
Een 'simpele' Supra Lorad Silver is moeilijk te toppen binnen 2x zijn prijs, maar er zijn natuurlijk wel verbeteringen mogelijk.
Succes met de nieuwe kabel en sub!

Supra is ook onverslaanbaar denk ik, zeker als je kijkt dat de Furutech kabel en ook die connectoren zo'n x4 kosten.
Maar wellicht dus binnenkort wat Supra kabels in de verkoop, ik heb er genoeg van zoals je weet ;)
De subs zullen op de Supra blijven stukken van 7m en 8m van de Furutech wordt wel zeer kostbaar :P

Citaat van: morca op mei 23, 2021, 09:52:41
Een pre neemt maar een paar watt.
Dat is wel apart dat je aardlekschakelaar eruit  gaat, en niet je zekering.
Bij een inschakel piek zou je zekering gaan...

Daarom was ik ook zo verrast toen ik de meterkast bekeek, was er ook vanuit gegaan dat de zekering zelf gegaan was ivm sluiting.
Aardlek zou duiden op een lekstroom, maar waarvan? En ook omdat ie de 2e nogmaals eruit klapte terwijl de Pre en de Furutech niet aangesloten waren.
Heb in verleden ooit een soortgelijk iets gehad met een stekkerdoos met surge protection, misschien dat + ikzelf nog net iets statisch geladen ofzo toen ik de Pre inschakelde?
Kan het ook niet reproduceren nu, zojuist nogmaals de stekker uit de Pre, stekker erin en de power switch omzetten, niks aan het handje  :plain:
Dit terwijl de subs ook altijd van stroom voorzien zijn en gebruik de standby modus ervan niet, dus dat kan het ook niet zijn.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: mel op mei 23, 2021, 10:14:14
Heb je er eigenlijk nooit aan gedacht om voor meerdere MK subs uit de X reeks te gaan ?

Zeker, maar er zijn naar mijn mening betere opties dan de MK X12 ;)
Niet dat dit een slechte sub is, verre van, maar de filosofie achter de Kreisel sub staat me wel aan + ander principe mbt het push-pull gebeuren.
Waar de X12 een 400W versterker heeft en beide drivers hierop heeft aangesloten (uit fase) heeft de Kreisel 2 stuks versterkers van ieder 375W voor iedere driver apart en staan de versterkers t.o.v. mekaar uit fase.
Maar als je me 6 weken geleden had gezegd dat ik nu 4 stuks van deze monster zou bezitten had ik je nooit geloofd :P

Citaat van: MichelDW op mei 23, 2021, 10:28:58
Dat lijkt me een (veel) duurdere operatie. :D
(om nog te zwijgen van de andere filosofie achter beide types subs).

En de prijs inderdaad, 4x nieuw was geen optie geweest en X12's 2e hands kom je nu ook niet bepaald tegen...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Dit is ook zeer moeilijk vind ik en ik had er toevallig gisteren een discussie over met Stephan... over exact hetzelfde.
Het zal allemaal wel aardig dicht bij elkaar liggen maar waar Pascal en Stephan zweren bij de 12012 beweren meerdere MK installers aan de de over kant van de plas (UK) het tegenovergestelde. Ze zeggen dat ze in hun demo ruimtes en een aantal klanten in hun ht ruimtes over zijn gegaan van de 12012 / 5000 naar de X12 en het allemaal een upgrade vonden dus ja wat klopt er nou?
Ik las dit op het avsforum ook trouwens maar ik las ook dat ze de push pulls in het algemeen ook afkraakte... eigenlijk alles van Mk kraakte ze af... athans sommige dan en die zweerde dan weer bij DIY.
Zuurpruimen? Jalours? Of simpel gezegd gewoon forum bashers?
Geen idee maar ik denk dan 'lekker laten lullen' , zolang iedereen zelf enorm tevreden is is het toch allemaal goed lijkt mij.
Persoonlijk vind ik het mijn beste sub ooit en ook beter dan ik elders zelf heb gehoord en ik weet dat Pascal er ook zo over denkt en hij heeft zelfs vier van die geweldenaars.
Is in mijn ogen gewoon absolute topsubs en of je het dan over de oude of de nieuwe heb lijkt mij allemaal niet zo uit te maken.
Inderdaad ga je wel failliet op vier X12 subs dat is zeker  :crazy:

Het is een prachtig product en niet veel mensen zullen voor vier van die subs gaan zoals Pascal maar hij mag er zeer trots op zijn dat hij ze heeft... en dat in 6 weken tijd bij elkaar heb gekregen  :clapping:
Top ruimte verdient zo'n top set en hij heeft het goed voor elkaar.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

Citaat van: buckler op mei 23, 2021, 13:19:35

Het is een prachtig product en niet veel mensen zullen voor vier van die subs gaan zoals Pascal maar hij mag er zeer trots op zijn dat hij ze heeft... en dat in 6 weken tijd bij elkaar heb gekregen  :clapping:


djee ff snel 2 velo's vinden voor mooie prijs dan :-P

morca

Citaat van: buckler op mei 23, 2021, 13:19:35
Dit is ook zeer moeilijk vind ik en ik had er toevallig gisteren een discussie over met Stephan... over exact hetzelfde.
Het zal allemaal wel aardig dicht bij elkaar liggen maar waar Pascal en Stephan zweren bij de 12012 beweren meerdere MK installers aan de de over kant van de plas (UK) het tegenovergestelde. Ze zeggen dat ze in hun demo ruimtes en een aantal klanten in hun ht ruimtes over zijn gegaan van de 12012 / 5000 naar de X12 en het allemaal een upgrade vonden dus ja wat klopt er nou?
Ik las dit op het avsforum ook trouwens maar ik las ook dat ze de push pulls in het algemeen ook afkraakte... eigenlijk alles van Mk kraakte ze af... athans sommige dan en die zweerde dan weer bij DIY.
Zuurpruimen? Jalours? Of simpel gezegd gewoon forum bashers?
Geen idee maar ik denk dan 'lekker laten lullen' , zolang iedereen zelf enorm tevreden is is het toch allemaal goed lijkt mij.
Persoonlijk vind ik het mijn beste sub ooit en ook beter dan ik elders zelf heb gehoord en ik weet dat Pascal er ook zo over denkt en hij heeft zelfs vier van die geweldenaars.
Is in mijn ogen gewoon absolute topsubs en of je het dan over de oude of de nieuwe heb lijkt mij allemaal niet zo uit te maken.
Inderdaad ga je wel failliet op vier X12 subs dat is zeker  :crazy:

Het is een prachtig product en niet veel mensen zullen voor vier van die subs gaan zoals Pascal maar hij mag er zeer trots op zijn dat hij ze heeft... en dat in 6 weken tijd bij elkaar heb gekregen  :clapping:
Top ruimte verdient zo'n top set en hij heeft het goed voor elkaar.
Daar zijn ze aardig direct idd ;D,
ook omdat er meer merken leverbaar zijn,kant en klaar maar ook voor DIY.
Uiteindelijk gaat hem om wat je zegt
Als we er zelf maar plezier van hebben.

Iedereen heeft zo zijn voorkeurmerken  :)

PascalP

Ach Martin, niet alles geloven wat die Engelsen allemaal roepen, als hun zeggen dat aan de andere kant van de weg rijden beter is dan ga je dat toch ook niet doen  :tounge2:

Haha, maar zonder gein, zijn beide gewoon top producten met ieder hun sterke punten.
De X12 doet ook nog wel iets aan EQ in de plate amp dacht ik met een iets voller/vetter middengebied en de Kreisel daar integen is iets 'vlakker'.
Die forums in USA zijn ze natuurlijk wel vaker een tikkeltje apart, 4x PB16-Ultra minimaal anders tel je al niet mee, en dan inderdaad zoals je zegt het DIY geweld met o.a. de UM18, maar ook veel al aan de 21" en 24" DIY... en dan JTR die ook nog een stuk eenvoudiger te krijgen is dan hier, hele andere markt.

En als de X12 dan toch beter is dan de Kreisel zoals je zegt, dan zet ik er toch gewoon nog 2 bij om te compenseren  :headbanging: :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: PascalP op mei 23, 2021, 22:46:15
Ach Martin, niet alles geloven wat die Engelsen allemaal roepen, als hun zeggen dat aan de andere kant van de weg rijden beter is dan ga je dat toch ook niet doen  :tounge2:

Haha, maar zonder gein, zijn beide gewoon top producten met ieder hun sterke punten.
De X12 doet ook nog wel iets aan EQ in de plate amp dacht ik met een iets voller/vetter middengebied en de Kreisel daar integen is iets 'vlakker'.
Die forums in USA zijn ze natuurlijk wel vaker een tikkeltje apart, 4x PB16-Ultra minimaal anders tel je al niet mee, en dan inderdaad zoals je zegt het DIY geweld met o.a. de UM18, maar ook veel al aan de 21" en 24" DIY... en dan JTR die ook nog een stuk eenvoudiger te krijgen is dan hier, hele andere markt.

En als de X12 dan toch beter is dan de Kreisel zoals je zegt, dan zet ik er toch gewoon nog 2 bij om te compenseren  :headbanging: :devil:

Inderdaad daar zitten een hoop mafkezen al heb ik dit van de inbouwers uit Engeland en het Engelse avforums maargoed ook die hebben misschien wel een 'agenda'
Ennnnne.... 'ik' beweer niet dat de X12 beter is he... dat zeggen die Engelse inbouwers tegen mij en jij weet ook wel wie dat zijn en dat zijn serieuze gasten die al honderden HT's voorzien hebben met MK.
Ze hadden laatst trouwens bij een klant een ruimte gedaan met twee x12 subs en twee PB-16 Ultra's en hebben dat gewijzicht naar 4 X12's omdat dat een beter resultaat gaf... moest gelijk aan jou denken. Het ultime 4 push pulls in elke hoek (en het type maakt dan niet uit lijkt mij zelf).
Mij maakt het allemaal niet uit want je kent mijn mening in alles, zolang iedereen maar tevreden is dan is het prima.
Jij heb gewoon een top set, de 300 als fronts met meer output , vier van die monsters in elke hoek en al jou andere prachtige spullen.

En inderdaad nog twee DXD 12012 stacken aan de voorzijde zou een optie kunen zijn haha lol, maar dan vallen je vullingen er waarschijnlijk uit als je hard draait  :clapping:

ik zeg: 'Goed gekeurd door de bond van huisvrouwen'  :nowink:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Haha, gelukkig dat ik de zegen van de huisvrouwen heb :D
Zal ze gaan stacken in beide front hoeken, dus niet 4 stuks in iedere hoek trouwens.
We gaan het meemaken  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Het is heel goed mogelijk dat de surge protection in het Supra blok de oorzaak is. Het is een actief proces wat op de achter grond mee draait.  (Ik heb dit vaker gehoord.)

Ik zou sowieso persoonlijk nooit kiezen voor een blok met enige vorm van surge protection of filtering.

Als het vaker voorkomt mag je van mij wel eens een passief blok testen om te kijken wat dit doet geen enkel probleem.  8)

Citaat van: PascalP op mei 23, 2021, 08:52:49
Gisteren dan de kabel ertussen gehangen, had eerst wat stukjes muziek geluisterd in de oude situatie met Supra LoRad SPC kabels en Supra schuko en IEC om alles op te warmen.
Vervolgens de Acurus uit de stroom, Furutech 3ST20 met de FI-E28/38 Gold connectoren eraan, flip de switch achterop de Muse weer aan en pats, stroom uit.... (tenminste de groep van de HT met de apparatuur).
Dus kabel weer eruit gezien ik dacht dat daar dan sluiting inzat, naar de meterkast en de aardlek van de HT groep ligt eruit, zekering zelf nog goed.
Aardlek weer in en pats weer eruit, dit dus met de Acurus nog losgekoppeld, mmm, vreemd.
Even gelaten voor wat het was en in de tussentijd de Furutech doorgemeten of daar geen sluiting in zat maar alles in orde volgens mijn metingen, ding toch maar even opengehaald en meteen voorzien van WBT adereindhulzen aan beide zijdes ipv bare wire tussen de klemmen.
Kabel nogmaals getest en ook op een andere groep in de keuken aangesloten zonder problemen.
Aardlek van de HT weer erin en nu klapje die er niet meer uit, Furutech weer aan de Muse en switch weer aan zonder problemen.
Denk misschien met alles op de groep dat de inschakelpiek van de pre-pro hem net deed klappen, immers stonden de eindtrappen nog aan, de projector nog aan en ook alledrie de subs aan.

Afijn, uiteindelijk wat stukjes muziek geluisterd en hoor ik verschil, moeilijk, lijkt iets detailrijker in het hoog maar dan niet op een manier dat het scherp of too much wordt.
Meer alsof het detailrijker is maar toch tegenlijkertijd afgeronder en in balans.
Al met al een positief verschil naar mijn waarneming, moeilijk te zeggen want er zat immers alweer behoorlijk wat tijd tussen ivm de aardlek en ook het nieuw afmonteren van de Furutech.

Werd al later en maar een film opgezet en hier vielen me dezelfde dingen op als met muziek luisteren (ik had de eerste helft van de film al de avond ervoor gezien), en het kan zijn dat ik nu dingen ga zien/horen die ik wil zien en horen en was me eigenlijk puur op het geluid aan het focussen, maar tijdens de film was ik mezelf toch wel vaker achter de oren aan het krabben of het beeld nu niet ook een tikje contrastrijker en 'zwarter' was.
Ik weet het niet, maar de kabel blijft in ieder geval zitten. Wellicht later nog eens wat A/B testen doen met de oude Supra maar dan haal ik wel eerst de subs uit de stroom :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Citaat van: vik op mei 24, 2021, 11:12:55
Het is heel goed mogelijk dat de surge protection in het Supra blok de oorzaak is. Het is een actief proces wat op de achter grond mee draait.  (Ik heb dit vaker gehoord.)

Ik zou sowieso persoonlijk nooit kiezen voor een blok met enige vorm van surge protection of filtering.

Als het vaker voorkomt mag je van mij wel eens een passief blok testen om te kijken wat dit doet geen enkel probleem.  8)

Ja die kant was ik ook al aan het denken, heb al eens iets soortgelijks gehad met een surge protected USA 110V blok welke ik voor mijn arcadekasten gebruik.

Maar als je een blok hebt liggen, de koffie staat klaar  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: PascalP op mei 24, 2021, 10:42:30
Haha, gelukkig dat ik de zegen van de huisvrouwen heb :D
Zal ze gaan stacken in beide front hoeken, dus niet 4 stuks in iedere hoek trouwens.
We gaan het meemaken  :popcorn:

BRUUUT...
Nou dan kunnen er altijd nog twee achter als je die vind (in zes weken tijd)  :headbanging:
Bas meedraaiend met je surround sound, dat zal het helemaal afmaken... je trommelvliezen ook btw
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: buckler op mei 24, 2021, 11:47:15
BRUUUT...
Nou dan kunnen er altijd nog twee achter als je die vind (in zes weken tijd)  :headbanging:
Bas meedraaiend met je surround sound, dat zal het helemaal afmaken... je trommelvliezen ook btw

Precies, uitbreidingsmogelijkheden genoeg :D
Zou mooi zijn als je dan in de Acurus ook nog het laag van de surrounds naar de achterste subs zou kunnen routen maar helaas is dit geen optie...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: buckler op mei 24, 2021, 11:47:15
BRUUUT...
Nou dan kunnen er altijd nog twee achter als je die vind (in zes weken tijd)  :headbanging:
Bas meedraaiend met je surround sound, dat zal het helemaal afmaken... je trommelvliezen ook btw
Als de woofers in je fronts en surround groot genoeg zijn.
Zeg maar: Voldoende koppelen aan de ruimte TOV de sub.

Dan koppelt het laag vd sub aan de slambass van je surround.
En draait de sub al om je heen als het ware.

Dat heb ik hier thuis ook.
Bv Die hard 5 die scène dat die helicopter om het gebouw vliegt.
En ze met een punt 50 naar binnen schieten.
Is het net of de subs meedraaien in je heen.

De plaatsing vd sub verdwijnt net als bij muziek bv dat je niet hoort waar hij staat.
Zo hoor je dan ook niet waar hij staat.
Hij intregeert met de slambass vd surrounds.
En dan lijkt het sublaag ook opeens daar vandaan te komen.




Dirk

Citaat van: PascalP op mei 24, 2021, 11:59:01
Zou mooi zijn als je dan in de Acurus ook nog het laag van de surrounds naar de achterste subs zou kunnen routen maar helaas is dit geen optie...
Ik zeg niks  :-X :angel:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Citaat van: Dirk op mei 24, 2021, 13:02:57
Ik zeg niks  :-X :angel:

Doe maar niet, haha :P
Is inderdaad gewoon alle crossovers+LFE naar alle subs en verder niks.
Trinnov heeft deze optie wel dacht ik?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono