Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: reMC op april 26, 2005, 19:06:23
En verder, wat was er nog meer anders?

De klankbalans was verrassend gelijk aan die van de Shigaraki DAC, alleen was de Shiek nog iets doorzichtiger. Het hoog (een bel) was minder versmeerd en stabieler in zijn afbeelding. Eigenlijk kreeg ik een idee van totale perfectie met de Shiek. Ik wacht wel tot ze zijn uitgetweakt en dan koop ik hem... (na een goed vergelijk natuurlijk)

CiteerGefeliciteerd trouwens en graag gedaan ;) Laat het weten als je met je nieuwe setje speelt.....wat voor interlinks gebruik je eigenlijk? MIT? En als luidspreker kabel gewoon de Blue Heaven?

Doe ik. Ik speel met v.d. Hul Bay C5 als interlink en Royal Jade als luidsprekerkabel. Geweldig al! ;D  Zal er eens Blue Heaven aan hangen. MIT hoort in de HT, niet in mijn stereo-set.

Jiri

Citaat van: Garmt op april 26, 2005, 20:12:08
Doe ik. Ik speel met v.d. Hul Bay C5 als interlink en Royal Jade als luidsprekerkabel. Geweldig al! ;D  Zal er eens Blue Heaven aan hangen. MIT hoort in de HT, niet in mijn stereo-set.

Ik weet nog wel een mooie interlink... Kimber KS1030 misschien? ;)
Space wilde er ook nog 1 hebben en ik ook wel. Powerbuy?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Citaat van: Jiri op april 26, 2005, 20:18:28
Ik weet nog wel een mooie interlink... Kimber KS1030 misschien? ;)
Space wilde er ook nog 1 hebben en ik ook wel. Powerbuy?

Werkte in jouw set, hoeft met mijn DAC niet persé ook te werken... Ik ben daar heel skeptisch over geworden. Eerst horen, dan geloven... :) 

Jiri

Citaat van: Garmt op april 26, 2005, 20:38:06
Werkte in jouw set, hoeft met mijn DAC niet persé ook te werken... Ik ben daar heel skeptisch over geworden. Eerst horen, dan geloven... :) 

Idd, maar werkt de Lavardin in jou set? daar ben ik zo benieuwd naar!
IK WIL HET WETEN!!!!!!!!!!!!!!!! >:( ;D

Grrr,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

patrick_vdb

Hi Remko,

Citaat van: reMC op april 26, 2005, 19:06:23
Maar hopen dat Patrick dit niet ziet....::), ;D

Ik zie alles ;D

mvrg

Patrick

garmtz

Citaat van: Jiri op april 26, 2005, 20:39:47
Idd, maar werkt de Lavardin in jou set? daar ben ik zo benieuwd naar!
IK WIL HET WETEN!!!!!!!!!!!!!!!! >:( ;D

Misschien ga ik volgende week nog even wat luisteren...  >:D

Jiri

Citaat van: Garmt op april 26, 2005, 21:16:57
Misschien ga ik volgende week nog even wat luisteren...  >:D

Is goed...
Ik ga denk ik toch maar een Gaincard kopen..... :P >:D

Groet,
Jiri

garmtz

Citaat van: Jiri op april 26, 2005, 21:21:16
Is goed...
Ik ga denk ik toch maar een Gaincard kopen..... :P >:D

Ja, ik ook denk ik, om af te wisselen...  >:D

DaveClarke

Vandaag de philips 963SA gekocht op mn werk tegen een lekker prijsje. Zo op het eerste gezicht geeft hij beter beeld en geluid dan mn dvd22, en upscalen van cd's + sacd :D Ik ben een gelukkig mens  :D Nu nog ff erachter zien te komen waarom hij bij incredibles de domentery geluid + subtitles laat zien tijdens de film. Zal wel een verkeerd knopje hebben ingedrukt. Hoort het dat er altijd dat witte lampje blijft branden?

Yanmik

Wellicht voor de meesten, en dus ook voor mij, de duurste aankoop die een mens kan doen in zijn leven:
een nieuwe woning
Natuurlijk nog een tijdje geduld hebben tot we definitief de sleutel hebben.
Alleenstaande woning met grote tuin (1700 m2)
Veel woonoppervlakte (420 m2) met een aparte ruimte voor HT van 6 op 4 meter  8)
Na de verbouwingen is de bedoeling om te verhuizen einde dit jaar.
Sonos

NeonKnight

Citaat van: Yanmik op april 26, 2005, 22:28:23
Wellicht voor de meesten, en dus ook voor mij, de duurste aankoop die een mens kan doen in zijn leven:
een nieuwe woning
Natuurlijk nog een tijdje geduld hebben tot we definitief de sleutel hebben.
Alleenstaande woning met grote tuin (1700 m2)
Veel woonoppervlakte (420 m2) met een aparte ruimte voor HT van 6 op 4 meter  8)
Na de verbouwingen is de bedoeling om te verhuizen einde dit jaar.

Sodeju zeg, wat een afmetingen!  :o
420m2 en een tuin van 1700m2  :P
Je woont vast niet in Amsterdam...  ;D
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

garmtz

...dune...

Citaat van: Garmt op april 26, 2005, 22:40:06
België...

Tja... buiten nederland liggen dit soort prijzen héél anders...   :'(

R

Feli yanmik. klinkt erg goed.

Yanmik

Thanx Ruben.
Is vanaf nu volop plannen maken en rekenen en minder DVD's kopen  ;)

Citeerbuiten nederland liggen dit soort prijzen héél anders
Het blijft natuurlijk altijd een pak geld.
Met dank aan de bank voor de lening komen we er wel.
Maar toegegeven, de prijs voor zo'n huis met zoveel grond was een koopje.
Volgens ons de kans van ons leven om zoiets op de kop te tikken wat toch nog redelijk betaalbaar is.
Sonos

reMC

Citaat van: Garmt op april 26, 2005, 20:12:08
Ik wacht wel tot ze zijn uitgetweakt en dan koop ik hem... (na een goed vergelijk natuurlijk)

Geloof me, dan je erg lang wachten. Maar ja, ik weet zelf echt ook nog niet wat ik moet doen, die DAC kopen en dan dus met een kutloopwerk erbij spelen, een goed loopwerk met een simpel DACje of gewoon een goede CDspeler....

Financieel gezien is 't makkelijkste om een 47 DAC te kopen...die doe ik toch niet meer weg, dan komt het loopwerk later wel...misschien maar een dvdspeler van €100 kopen met pioneer loopwerk er in..

SpeedyAndré

420 m2  :o
Dan duurt de lente-schoonmaak een maand!  ;D
Ik hoef de exacte prijs niet te weten, maar hij zal wel onNederlands laag zijn  :P
Hier behelp ik me met slechts 180 m2 woonoppervlakte en 45 m2 tuin ::)
Alleenstaand wonen is mijn volgende stap, maar dat duurt nog ff  :-X

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

jowi

Citaat van: SpeedyAndré op april 26, 2005, 22:57:47
Hier behelp ik me met slechts 180 m2 woonoppervlakte en 45 m2 tuin ::)
Dat is nog steeds bijna 2x zoveel dan de gemiddelde woning hoor dus niet zeuren. En de meeste mensen hebben niet eens een tuin...

Sjors

Citaat van: OscarTango op april 26, 2005, 14:30:14
k' heb ook eens iets over eBay gekocht...spannend tot op de laatste seconde, maar ik bood net 1 euro meer op de een na laatste seconde :-)

Voor 60 euro :

En zeg nou niet dat 1 van jullie die dingen voor 35 euro weet te krijgen, he  :-\

Gefelici! erg mooi display  8)

Nee meestal zit het rond dat bedrag.. mijn 2e Bose display heb ik ook op de laatste minuut gewonnen  ;D €71,55  :)

Maarehh... wel even een foto als je hem binnen hebt hé

SpeedyAndré

Citaat van: jowi op april 26, 2005, 23:04:28
Dat is nog steeds bijna 2x zoveel dan de gemiddelde woning hoor dus niet zeuren. En de meeste mensen hebben niet eens een tuin...

Ik had de car-port en de ruime schuur nog niet genoemd  ;D
Tja, er zijn genoeg mensen die het met véél minder moeten doen  :-\
Als ik de HT-hokjes hier af en toe voorbij zie komen ....  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Jean Pierre

Citaat van: jowi op april 26, 2005, 23:04:28

Dit valt ook wel mee imo... Misschien enkel in de grotere steden denk aan flats enzo....

FrankB

Citaat van: Jean Pierre op april 27, 2005, 07:18:49
Dit valt ook wel mee imo... Misschien enkel in de grotere steden denk aan flats enzo....

Valt niet mee hoor, in de steden is zo'n huis flink aan de prijs. Afhankelijk van de buurt uiteraard maar dan nog.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

AppleMies

Citaat van: Yanmik op april 26, 2005, 22:54:19
Thanx Ruben.
Is vanaf nu volop plannen maken en rekenen en minder DVD's kopen  ;)
Het blijft natuurlijk altijd een pak geld.
Met dank aan de bank voor de lening komen we er wel.
Maar toegegeven, de prijs voor zo'n huis met zoveel grond was een koopje.
Volgens ons de kans van ons leven om zoiets op de kop te tikken wat toch nog redelijk betaalbaar is.

Ik kan mij je gevoel van geluk heel goed indenken.  Ik ga deze zomer ook verkassen naar nog zuiderlijke oorden...Frankrijk.  Daar is de grond zonodig nog goedkoper om eem mooi stulpje op te bouwen............en dan heb je nog geld over voor HT ook 8)

Gefeliciteerd............er gaat niets boven ruimte en vrijheid.

Hieronder mijn stulpje, zelf ontworpem met een vriend die architect is en zoals uitgewerkt door de lokale architect voor het geld waar je in Nederland een modale tussenwoning voor koopt in de Randstad.

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

patrick_vdb

Hi,

Hmmm ziet er veelbelovend uit AppleMies...En dat voor de prijs van een Nederlandse tussenwoning :o

Yanmik, van harte met het nieuwe huis...spannende tijden gaan aanbreken.

@SpeedyAndre,

CiteerAls ik de HT-hokjes hier af en toe voorbij zie komen .... ::)

Je moet de situatie beoordelen naar de mogelijkheden, niet de situatie veroordelen naar de mogelijkheden ::)

mvrg

Patrick

OscarTango

De zetels voor het Ht zijn ook uitgekozen en besteld...2 exemplaren van deze "loveseat". Kunnen we toch met 4 film kijken en als ik alleen kijk heb ik lekker veel plaats  ;D

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround