Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

OscarTango

Citaat van: Sjors op april 26, 2005, 23:20:06
Gefelici! erg mooi display  8)

Nee meestal zit het rond dat bedrag.. mijn 2e Bose display heb ik ook op de laatste minuut gewonnen  ;D €71,55  :)

Maarehh... wel even een foto als je hem binnen hebt hé

Tuurlijk.... :)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

el-jorge

Citaat van: OscarTango op april 27, 2005, 12:30:34
De zetels voor het Ht zijn ook uitgekozen en besteld...2 exemplaren van deze "loveseat". Kunnen we toch met 4 film kijken en als ik alleen kijk heb ik lekker veel plaats  ;D

Waar haal je die, en wat kost dat zo ongeveer zo'n love-seat?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

OscarTango

Dit zijn zetels van Montel ( www dot montel dot nl ), kosten in stof 499,- per stuk + 60 euro voor de kussens. Ze worden zoals op de foto, rood met zwarte kussens. Dit zal het enige rood zijn in het HT wat verder zwart en 2 tinten grijs wordt. Een eye-catcher, zeg maar :-)

Op de site moet je effe op collectie 2005 klikken, dan banken...het is het model rechtsonder ( model genua ). Wij hebben ze bij de woonboulevard in Heerlen besteld, maar ze hebben winkels door heel het land geloof ik.

Qua design niet onze stijl ( we hebben meer moderne meubelen in huis ), maar ze zitten zoooooo comfortabel. We hebben in de winkel een half uur mogen uitproberen, met een tasje koffie erbij... en comfort heeft prioriteit over looks, zeker als je in het donker zit, dus...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

FrankB

Dat was geen plastic tasje hoop ik ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Egwin

Citaat van: Egwin op maart  8, 2005, 10:53:45
even van mijn kant ook een update:

Joehoe, een Ah! Njoe Tjoeb 4000!!! (2dehands)
incl. TjoUpsampler!!!

De set bestaat nu inmiddels uit:

Ah! Njoe Tjoeb 4000
Marantz SR 14ex en DV 17
Sonus Faber Concertino, Solo Home en The Wall
Rell Quake en Strata II (ter ondersteuning van de Concertino's)
Bekabeling van MIT, Transparent en Ixos

mvrgr. egwin

En sinds gisteravond een Krell KAV 300i weten te integreren...

Mvrgr. egwin
Falcon Acoustics LS3/5A Gold Badge # Primaluna evo 300i #  Audia Flight FL CD THREE S # Auralic Aries G 2.1 # Driade Flow Reference 808 ls & rca # Gigawatt PF-1 MK2 & LC-2 Evo Powercords

garmtz

Citaat van: SpeedyAndré op april 26, 2005, 22:57:47
Hier behelp ik me met slechts 180 m2 woonoppervlakte en 45 m2 tuin ::)
Alleenstaand wonen is mijn volgende stap, maar dat duurt nog ff  :-X

100 m2 woonoppervlak, GEEN tuin, 2 personen, aparte HT, aparte stereo. Moet je verdomd goed omspringen met de ruimte kan ik je vertellen... Midden in 'een' stad, dus > €200.000...  :o

blue-eyes

Och Garmt, dan hoeven we toch geen medelijden met je te hebben. Modaal inkomen geeft een hypotheek van 125000 euro. Dus > 200.000 euro zit je aan de goede kant van het leven ;)

O0
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

R

OscarTango

200.000 euro voor 100 m2 ?  :o holy shit... waarom wonen er nog mensen in de stad dan ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

OscarTango

Citaat van: FrenkB op april 27, 2005, 13:51:25
Dat was geen plastic tasje hoop ik ;D

-zucht- een "kopje" koffie  ::) :P ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

FrankB

Citaat van: OscarTango op april 27, 2005, 15:04:53
200.000 euro voor 100 m2 ?  :o holy shit... waarom wonen er nog mensen in de stad dan ?

Tja, ik kan me niet voorstellen om in de middle of nowhere te wonen met een groot huis en een tuin. Liever een apparatement in de stad, alles dichtbij, lekker wandelend naar het centrum etc.

beunky

Citaat van: Jack van Dijk op april 27, 2005, 15:11:36
Ik woon totaal niet in een grote stad, maar een beetje fatsoenlijk appartement van zo'n 100m2 in de omgeving waar ik woon doet toch ook gauw 300.000 euro. Ben zelf nog wel eens naar een appartement van 157m2 wezen kijken, vragen ze toch echt 500.000 voor (von, zonder keuken en badkamer ) :o

Jack

Das vrij fors :o
Ik ga samen met mijn ouders (nou ja, eigenlijk mijn ouders met mij ;) ;D) verhuizen van een tussenwoning naar een vrijstaande woning met een vrij groot grondoppervlak (zo'n 400 m2 geloof ik, das dus wel inclusief tuin ;) ;D) met een garagebox en dat huis kostte bepaald geen 500.000 euro ;)
Dus ik zou zeggen: sla je slag in Twente! ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Ik wil gewoon in de stad, het leven om me heen. Liefst ga ik in het centrum van New York wonen, maargoed, beetje HEEL erg duur vrees ik...

OscarTango

Hm...ik ga die wei achter ons eens verdelen in 10 stukken van 400m2... uitsluitend voor Nederlandse bouwkandidaten. Voor 150.000 mag je zo'n stuk hebben :-)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

jowi

Citaat van: OscarTango op april 27, 2005, 15:04:53
Das normaal hoor... zelfs aan de goedkope kant! Op toplocaties, bijvoorbeeld Kop van Zuid in Rotterdam, zit je al gauw aan 275.000 tot 300.000+ voor een beetje appartement...

beunky

Citaat van: Garmt op april 27, 2005, 15:20:28
Ik wil gewoon in de stad, het leven om me heen. Liefst ga ik in het centrum van New York wonen, maargoed, beetje HEEL erg duur vrees ik...

Dank je Garmt ;D
Maar Twente is geen ingedommelde, achtergebleven streek ;)

FrankB

Citaat van: Garmt op april 27, 2005, 15:20:28

Oh yeah, ik zou ook dolgraag in Manhattan willen wonen. Fantastisch!!

OscarTango

Maar...zelfs als dat "relatief" goedkoop is, dan moet je het toch nog kunnen opbrengen. Iemand die alleen woont, trekt dat toch nooit ? Maar jullie lossen de hypotheek niet echt af, geloof ik, he ? Alleen de intrest wordt betaald, toch ? Maar hoe zit dat dan op't einde van de hyptheek, dan moet je toch in een keer je kapitaal betalen  ???
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

FrankB

Citaat van: OscarTango op april 27, 2005, 15:25:08
Maar...zelfs als dat "relatief" goedkoop is, dan moet je het toch nog kunnen opbrengen. Iemand die alleen woont, trekt dat toch nooit ? Maar jullie lossen de hypotheek niet echt af, geloof ik, he ? Alleen de intrest wordt betaald, toch ? Maar hoe zit dat dan op't einde van de hyptheek, dan moet je toch in een keer je kapitaal betalen  ???

Je mag niet eindeloos aflossingsvrij betalen. De meeste wonen slechts een paar jaar in het huis, waardoor alleen interest betalen wel zo interessant is. Het huis wordt meer waard en bij verkoop los je de hypotheek af en de overwaarde stop je in je nieuwe huis.

jowi

Over een kleine 26 jaar is mijn stulpje van 200000 gewoon afbetaald hoor... en tot nu in mijn eentje...  ;D

beunky

Citaat van: OscarTango op april 27, 2005, 15:25:08

Oscar, we kennen in Nederland (helaas..) de mogelijkheid tot belastingaftrek van de betaalde hypotheekrente. Of het wel of niet goed is wil ik het dan nu maar even niet hebben maar ik moet moeite doen om me in te houden ;D
Dat is de reden waarom er andere hypotheekvormen ontstaan naast de bekende lineare aflossingshypotheek en de annuïtaire aflossingshypotheek.
Eventjes heel kort door de bocht gezegd kun je dus óf kiezen voor een van de genoemde twee hypotheekvormen maar dan heb je niet gedurende de hele looptijd maximale renteaftrek óf je kiest voor een zogenoemde 'aflossingsvrije' hypotheek.
Uiteraard is deze niet aflossingsvrij ;)
Er zijn een aantal varianten op, maar de bekendste twee zijn de spaarhypotheek en de beleggingshypotheek.
Wat houdt dit nu in?
Bij de spaarhypotheek betaal je gedurende de looptijd van de hypotheek (zeg dat je 100.000 euro leent tegen 5% rentevast gedurende de hele looptijd van 20 jaar) het volgende:
Jaarlijks betaal je rente: 5% x € 100.000= € 5.000
Daarnaast stort je een bepaald bedrag aan premie op een spaarrekening waar je rente over krijgt, laten we voor het gemak zeggen dat je geen rente krijgt, anders moet ik nog gaan rekenen ook ;D
Jaarlijks stort je dus aan premie: € 100.000 / 20 = € 5.000
Het maximale belastingvoordeel bij deze constructie is (bij een IB-tarief van 52%) 52% x € 5.000 = € 2.600.
Jaarlijks betaal je dus bruto € 10.000 en netto € 7.400.
In de praktijk zal echter de te storten premie lager zijn omdat je natuurlijk wel rente krijgt, maar ik heb nu geen zin (en tijd) om die bedragen contant te gaan maken en zo de premie te bepalen.
De andere bekende variant is de beleggingsvariant, waarbij je je premie dus niet op een spaarrekening, maar op een beleggingsdeposito stort waarmee men een hoger rendement probeert te behalen waardoor dus de maandlasten dalen (maar ook dit kan ik je nu niet zo snel even voorrekenen, dat kost wat meer tijd).

Ik hoop dat een en ander zo een beetje duidelijk is.

OscarTango

Ja, een beetje duidelijker wel, ja...bedankt.

@ Rowi : Dan doe je het goed... ik mag absoluut niet klagen, maar ik vraag me soms af hoe mensen het allemaal doen, hoor. Wat ik betaal aan de hypotheek is zo ongveer toch wel een degelijk maandloon voor iemand anders. En ik weet hoeveel ik betaald heb voor ons huis...dus dan vraag me ik soms gewoon af hoe ze het allemaal doen... that's it.

Maar iedereen woont dus lekker waar ie wil wonen. Voor de ene is dat de stad, voor de ander ( mij dus ) is dat tussen de velden en de bossen waar geen kip voorbijkomt, lekker rustig  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

AppleMies

Citaat van: OscarTango op april 27, 2005, 15:38:40
Maar iedereen woont dus lekker waar ie wil wonen. Voor de ene is dat de stad, voor de ander ( mij dus ) is dat tussen de velden en de bossen waar geen kip voorbijkomt, lekker rustig  ;D

Mijn idee.  Ik heb ook zo'n beetje mijn hele leven in de drukke delen van NL gewoond en vond dat tot voor kort ook lekker. Op dag waren ik en mijn vrouw dat gewoon zat. Bevolkingsdichtheid in vergelijking met waar wij gaan wonen is 1:26.  Dat is ABSURT rustig dus. Waar wij gaan wonen hoor je geen vliegtuigen, geen verkeer, geen in de verte razende snelwegen en de lucht is er nog (relatief?) schoon.  Het weer is er in de regel ook nog mooier en de zomers langer.  En mijlen verwijderd van industrie dus SCHONE STROOM voor mijn AV setje  ;D

gr

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

kit-kat

Citaat van: AppleMies op april 27, 2005, 07:23:04
Ik kan mij je gevoel van geluk heel goed indenken.  Ik ga deze zomer ook verkassen naar nog zuiderlijke oorden...Frankrijk.  Daar is de grond zonodig nog goedkoper om eem mooi stulpje op te bouwen............en dan heb je nog geld over voor HT ook 8)

Gefeliciteerd............er gaat niets boven ruimte en vrijheid.

Hieronder mijn stulpje, zelf ontworpem met een vriend die architect is en zoals uitgewerkt door de lokale architect voor het geld waar je in Nederland een modale tussenwoning voor koopt in de Randstad.

gr

AppleMies

Hoi Applemies,

Ik denk dat er op langere tijd wel degelijk iets te boven gaat .
Heel cliche hoor.......maar vrienden en familie zijn nog belangrijker.

Je kan nog de mooiste zonsondergang op een prachtige tropische eiland hebben...maar als je niemand hebt om het mee te delen...tja...

"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

OscarTango

Dan is ie helemaal voor jou alleen !  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500