Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: wil op april 25, 2005, 20:38:03
Blijkbaar is Sonus Faber helemaal in. Na Jeroenskie en Boubou nu ook FrankB en Garmt aan de SF. Maar net als eric_audio heb ik ze ook alleen maar gezien en nooit gehoord. Wordt nu wel benieuwd! Maar alleen de looks al van die Italianen maakt dat je al voor de helft om bent.

Zodra je de prijs ziet, blijft die andere helft aan de kant waar hij is. ;) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Lynxxx

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2005, 21:35:55

My thoughts exactly  ;D

Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

wil

Citaat van: Garmt op april 25, 2005, 21:16:40
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog nooit heb gehoord, maar ik weet wat non-oversampling DACs 'doen' en na wat ervaringen van gebruikers hem blind gekocht. Voor €350 kan ik me geen buil vallen, heb gewoon een DAC nodig!! ;)  Normaal niet mijn 'ding' om ongehoord te kopen, maar ach... Volgens een zeker persoon verslaat deze DAC vrij makkelijk DACs van > €2000.
Dan was mijn verbazing toch wel op zijn plek, sinds wanneer koop jij iets zonder te beluisteren?  :P ;)
crossdoubletopic

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2005, 21:35:55
Nou... ik ben ook wel gevoelig voor dit soort zaken  8)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

misteranderson

IK heb ze gekocht !!!!!!  ;D   ;D  ;D

Zo hehe, dat is eruit...  Ik heb mijn speakers besteld en alles...

Front :    JBl E80
Rear :     JBL E20
Center :  JBL EC25
Subw :   JBL E150P

En nu doorsparen voor mijn nieuw receiver.. Naar ik hoop de RXV1500 van Yamaha....

En dan nog een Beamer....

Ik hoop.... Binnen nu en een jaar compleet....
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Sjors

Citaat van: misteranderson op april 25, 2005, 23:10:42
IK heb ze gekocht !!!!!!  ;D   ;D  ;D

Zo hehe, dat is eruit...  Ik heb mijn speakers besteld en alles...

Front :    JBl E80
Rear :     JBL E20
Center :  JBL EC25
Subw :   JBL E150P

En nu doorsparen voor mijn nieuw receiver.. Naar ik hoop de RXV1500 van Yamaha....

En dan nog een Beamer....

Gefelici alvast! dat is een leuke speaker set  :)

Groet, Sjors

luistervinkje

Citaat van: misteranderson op april 25, 2005, 23:10:42
IK heb ze gekocht !!!!!!  ;D   ;D 

Zo dacht ik er ook al eens over  ;D ;D :'( :'(
Het is een virus
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

OscarTango

k' heb ook eens iets over eBay gekocht...spannend tot op de laatste seconde, maar ik bood net 1 euro meer op de een na laatste seconde :-)

Voor 60 euro :

En zeg nou niet dat 1 van jullie die dingen voor 35 euro weet te krijgen, he  :-\
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

NeonKnight

Een CD speler:

De Arcam DIVA CD73T (met dank aan Ruben voor de tip). Heb 'm een week op proef, maar de eerste indrukken (als transport) zijn al erg goed.

Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

garmtz

Ik heb de Ack dAck! beluisterd en direct gekocht bij Audio Cube in Utrecht. Niet zo goed als een zwaar gemodificeerde Shigaraki DAC, maar duidelijk wel uit hetzelfde hout gesneden. Dus ritmisch zeer mooi, NATUURLIJK, snel (minder snel in het hoog als de mod Shiek bij direct vergelijk, was het belangrijkste dat opviel), zonder dat vervelende synthetische laagje van de gemiddelde up/oversampling DAC. Heerlijk RELAXED luisteren. Ik ben tevreden. En mag ik ook eens een impulsieve aankoop doen... Tjeeez...  ::)  Niet alsof de wereld ervan op zijn kop staat toch...?  >:D

R

@neon

Mooi ding, ken hem erg goed. Niet als transport. Erg goede trouwens ook, maar wel een copy? Mijn origineel heeft geen cd text.

Wedden dat ie niet meer weg gaat, zeker niet voor dat geld.

Have fun ermee.

NeonKnight

Citaat van: Ruben op april 26, 2005, 14:58:28
@neon

Mooi ding, ken hem erg goed. Niet als transport. Erg goede trouwens ook, maar wel een copy? Mijn origineel heeft geen cd text.

Dat is me niet helemaal duidelijk, Ruben. In reviews worden de CD73 en de CD73T min of meer door elkaar gebruikt. Ik neem aan dat het een iets gewijzigde variant is van de CD73.
Ik kom net thuis, dus ik heb 'm even snel digitaal aangesloten (was het makkelijkst) om even een basale check te doen. Maar dat klinkt al erg goed (=veel beter dan de HTPC). Ben dan ook erg benieuwd naar de Wolfson DAC.
Mooi apparaat ook (om te zien) - mijn vriendin was erg positief.

Wedden dat ie niet meer weg gaat, zeker niet voor dat geld.

Zou een beetje dom van me zijn als ik daarom zou wedden  ;D
Als ik er geen vertrouwen in had gehad, dan was ik niet naar Sittard (ongeveer het einde van de wereld voor mij) gereden. Terugbrengen wordt sowieso geen pretje. Maar die kans lijkt me erg klein.
Is inderdaad een goede prijs. Verkoper was een erg sympathieke, enthousiaste audiofiel.

Have fun ermee.

Gaat wel lukken  8)
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

Peerless Monster

CiteerNiet alsof de wereld ervan op zijn kop staat toch...?

Sjit heeft Garmt er toch één gekocht?
Moet ik weer daarvoor gaan sparen  ;D ;D ;D

♪♪ Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

R

hmm foutje er had moeten staan:
Citeer
Mooi ding, ken hem erg goed. Niet als transport. Erg goede cd trouwens ook, maar wel een copy? Mijn origineel heeft geen cd text.
De t staat voor text. cd 73 zonder, cd 73 van de laatste jaren is met cd text. simpel.

NeonKnight

Citaat van: Ruben op april 26, 2005, 15:10:55
hmm foutje er had moeten staan:De t staat voor text. cd 73 zonder, cd 73 van de laatste jaren is met cd text. simpel.

Inderdaad  ;D

R

kit-kat

Citaat van: NeonKnight op april 26, 2005, 14:49:44
Een CD speler:

De Arcam DIVA CD73T (met dank aan Ruben voor de tip). Heb 'm een week op proef, maar de eerste indrukken (als transport) zijn al erg goed.

mmmm...Neonknight...je hebt hem inderdaad voor een erg gunstige prijs gekocht. Je was me 15 sec...ja ja...ik heb het nagekeken..voor (of na-- het is maar hoe je het bekijkt)!!!!

via ebay..zwarte cd73....in Sittard..zoveel zullen het er wel niet zijn...

veel plezier ermee... wel aardig dat je het als proef mee mag nemen een week :D
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

NeonKnight

Citaat van: kate op april 26, 2005, 15:25:49
mmmm...Neonnight...je hebt hem inderdaad voor een erg gunstige prijs gekocht. Je was me 15 sec...ja ja...ik heb het nagekeken..voor (of na-- het is maar hoe je het bekijkt)!!!!

via ebay..zwarte cd73....in Sittard..zoveel zullen het er wel niet zijn...

veel plezier ermee... wel aardig dat je het als proef mee mag nemen een week :D

Dan je wel, Kate  ;)

Hij stond inderdaad te koop of hifi.nl, maar het zal wel dezelfde zijn geweest neem ik aan. Inderdaad mooie prijs, mooi apparaat.
Verkoper deed niet moeilijk over proberen. Erg aardige man.

Audiofiel

Citaat van: NeonKnight op april 26, 2005, 14:49:44

Jij gaat helemaal de goede kant op! ;D Mooie speler, gefeliciteerd!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

NeonKnight

Citaat van: Audiofiel op april 26, 2005, 15:34:12
Jij gaat helemaal de goede kant op! ;D Mooie speler, gefeliciteerd!

Dank je, Audiofiel  ;D
Klinkt inderdaad als een klok  ;)

Peerless Monster

CiteerKlinkt inderdaad als een klok

Hoor je dan bitjes? Klick klack of Tic Tac?
;D  ;D  ;D

Gefeliciteerd maar weer. Een hele mooie aanwinst.

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Jiri

Citaat van: Garmt op april 26, 2005, 14:57:19
Ik heb de Ack dAck! beluisterd en direct gekocht bij Audio Cube in Utrecht. Niet zo goed als een zwaar gemodificeerde Shigaraki DAC, maar duidelijk wel uit hetzelfde hout gesneden. Dus ritmisch zeer mooi, NATUURLIJK, snel (minder snel in het hoog als de mod Shiek bij direct vergelijk, was het belangrijkste dat opviel), zonder dat vervelende synthetische laagje van de gemiddelde up/oversampling DAC. Heerlijk RELAXED luisteren. Ik ben tevreden. En mag ik ook eens een impulsieve aankoop doen... Tjeeez...  ::)  Niet alsof de wereld ervan op zijn kop staat toch...?  >:D

Mooi man...
Gefeliciteerd... Hoe is tie met de Lavardin?

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

NeonKnight

Citaat van: Peerless Monster op april 26, 2005, 15:56:26
Hoor je dan bitjes? Klick klack of Tic Tac?
;D  ;D  ;D

;D ;D ;D

Citaat van: Peerless Monster op april 26, 2005, 15:56:26
Gefeliciteerd maar weer. Een hele mooie aanwinst.

Grtz,
Rens
Thanks...  ;D

garmtz

Citaat van: Jiri op april 26, 2005, 15:59:19
Mooi man...
Gefeliciteerd... Hoe is tie met de Lavardin?

Geen idee, ben nog niet thuis geweest nadat ik hem vanmiddag opgehaald had. Maar denk vinyl, maar dan van CD... :)

reMC

Citaat van: Garmt op april 26, 2005, 14:57:19
Ik heb de Ack dAck! beluisterd en direct gekocht bij Audio Cube in Utrecht. Niet zo goed als een zwaar gemodificeerde Shigaraki DAC, maar duidelijk wel uit hetzelfde hout gesneden. Dus ritmisch zeer mooi, NATUURLIJK, snel

Maar hopen dat Patrick dit niet ziet....::), ;D

Citeer
(minder snel in het hoog als de mod Shiek bij direct vergelijk, was het belangrijkste dat opviel)

En verder, wat was er nog meer anders?

Gefeliciteerd trouwens en graag gedaan ;) Laat het weten als je met je nieuwe setje speelt.....wat voor interlinks gebruik je eigenlijk? MIT? En als luidspreker kabel gewoon de Blue Heaven?