Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Vandaag flink ingeslagen bij Stassen, verdere verhaal en ervaringing volgen nog.

Een panasonic 42pw7 plasma (+ tuner, muurbeugel)
Arcam Diva avr 300 (zilver)
Phonar P300 UK MKIII

+ de nodige kabels...Morgen de tv ophangen  ;D

Helemaal blij
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

...dune...

Citaat van: 31143 op april 17, 2005, 00:15:57
nieuwe aanwinst is de hx910 van Sony, met een 25o Gb Schijf en Duallayer brander, echt toppie!!

HEY !!!

Waar heb je deze gekocht en wat moest ie kosten ??!  Zit al een paar maanden op dit apparaat te wachten namelijk !  :D

luistervinkje

Deze voor heel weinig geld overgenomen ,is 2 maanden oud. Omdat de vorige eigenaar  geschikt de "echte"integra research RDV-1( die hele dure ) kon kopen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=28965.msg377064#msg377064
Kijk ook hier
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

31143

Citaat van: ...dune...
Hi,

Ik ben erg benieuwd waar je deze Sony gekocht hebt, wij zitten er nl al maanden om te springen om onze oude VHS de deur uit te smijten. Wil je eventueel ook kwijt wat hij gekost heeft ?!

Greetz, ik hoor graag van je !

arjan

Ik heb hem bij Correct in Rotterdam gekocht, en hij was daar €899,-
www.correct.com

Ze hebben allebei de modellen al demo klaar staan, dus je kunt gewoon rustig alles bekijken. Zeer goed geholpen, het apparaat bevalt tot nu toe perfect.

greetz, jeroen

blacklotus

Hoi

Eindelijk is het zover ik heb vandaag de  :o Duson CD 150   :o op gehaald en hij klinkt als een
zwitsers uurwerkje  ;D .

Nu nog de tuner T100 zien op te snorren ergens in Nerderland en wat betere kabels en  dan moet het toch wel  keer compleet zijn toch ? ? ? ? ? ? ? ?   ;)

Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

TheSpeedSkater

Gisteren vertelde ik dat ik flink ingeslagen had bij Stassen Hifi.

Hierbij alvast een eerste foto van de tv :-)

groeten

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

graafke

Citaat van: TheSpeedSkater op april 17, 2005, 00:31:11
Vandaag flink ingeslagen bij Stassen, verdere verhaal en ervaringing volgen nog.

Een panasonic 42pw7 plasma (+ tuner, muurbeugel)
Arcam Diva avr 300 (zilver)
Phonar P300 UK MKIII

+ de nodige kabels...Morgen de tv ophangen  ;D

Helemaal blij

gefeliciteerd! die speakers zijn super! heb ze gohoord in een 5.1 opstelling met 5 stuks van phonar....geweldig  ;D

Oracle

Citaat van: Martin_M op april 17, 2005, 21:44:38
Hé, da's Garmt ;D >:D

Die met die koptelefoon op?  Ziet ie wel een beetje bleek.. ;)

Groet,
Mark

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blacklotus

Citaat van: Audiofiel op april 17, 2005, 22:51:54
Het is een nacht... :P

;D Die je alleen maar in films ziet  ;D

Mooi spul hoor allemaal gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

beunky

Citaat van: blacklotus op april 17, 2005, 23:28:25
Die je alleen maar in films ziet  ;D

Die je normaal alleen in films ziet ;)
Wel goed citeren he ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Sjors

Sjors

Citaat van: Audiofiel op april 16, 2005, 22:25:04
Gelukkig hoef je daar niet in huis naar te luisteren... ;D

Citaat van: Lynxxx op april 16, 2005, 22:26:40

subtiel hehehehehe  >:D

Citaat van: jowi op april 16, 2005, 23:13:17
Dat zijn toch van die dingen die elke 1e van de maand zo'n alarm geven ?  >:D

Citaat van: Lynxxx op april 16, 2005, 23:28:13
Nee, joh, het zijn de kleine broertjes van deze  >:D

Ghehehe zitten jullie die freespacejes weer belachelijk te maken?

Ze geven een verbazingwekkend goed geluid! het geluid is 360 graden horizontaal & verticaal versprijd en heeft een dekking van 4 mtr vanaf de luidspreker.

Normaal kosten ze €435,- p/st ik heb een set voor nog niet de helft van een  :D
Wie er weleens in de Efteling of Six Flaggs (Walibi World) is geweest heeft ze daar ongetwijfeld ook wel gezien :)

Groet, Sjors

Audiofiel

Citaat van: Sjors op april 17, 2005, 23:45:38
Normaal kosten ze €435,- p/st ik heb een set voor nog niet de helft van een  :D
Wie er weleens in de Efteling of Six Flaggs (Walibi World) is geweest heeft ze daar ongetwijfeld ook wel gezien :)
Bedoel je die aan dat touw naar boven en beneden gaat?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

visitor

Hi,

Uiteindelijk een eindversterker gevonden:  de Sherbourn 5/1500A  ;D
Dit is een 5x200 Watt eindversterker bestaande uit 5 aparte monoblokken.

Reviews van de 5/1500 en 5/1500A (de A versie is nieuwer en iets duurder maar qua specs identiek):

http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_3/sherbourn-1500-amplifier-9-2000.html
http://www.hometheatermag.com/poweramplifiers/127/
http://www.sherbourn.com/PDF/reviews/wide_screen_issue46.pdf

Erwin

Audiofiel

Ziet er uit als een flinke geweldenaar. Gefeliciteerd! met 2000 dollar nieuwwaarde in 2000 vraag ik mij af wat de prijs in de Benelux is geweest. ???

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 18, 2005, 10:06:40
Ziet er uit als een flinke geweldenaar. Gefeliciteerd! met 2000 dollar nieuwwaarde in 2000 vraag ik mij af wat de prijs in de Benelux is geweest. ???

Hi Audiofiel,

Bedankt  ;)
De prijs van de 5/1500A en van de opvolger (5/5210A) is 2799 euro dacht ik. De opvolger is volgens de importeur gelijk aan de 5/1500A qua geluid. Alleen hebben ze de modules wat kleiner gemaakt om ook een 7 kanaalsversie (7/2100A) in 1 kast te krijgen.

Een heel interessante maar uitgebreide thread op AVS forum is trouwens volgende: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=405527&highlight=sherbourn+5%2F1500A

Hier hebben ze een zevental meerkanaals versterkers vergeleken. Een aantal van de geteste versterkers zijn de Plinius Odeon, Theta Dreadnaught II, Bryston 9BSST, Lexicon LX7, Sherbourn 7/2100A, ... .

De Sherbourn komt hier heel goed uit (beter dan Bryston 9BSST, gelijk aan Theta Dreadnaught II en minder dan Lexicon LX7 en Plinius Odeon volgens de meeste reviewers),  zeker als men de prijs in rekening brengt  ;D

Erwin

Peerless Monster

Ff weekeinde bezig geweest met bouw speakers, dus misschien late reactie ;)...

CiteerEindelijk verstandig geworden  toch maar geen pleuris ehhmm Plinius meer voor jou dan?

Juist wel, je snapt het niet: de eindversterking van de Plinius gebruiken! Zit nml procloop op.
Je hebt zeker nog nooit een Plinius gehoord Raphie?
Kun je makkelijk integreren in je HT systeem. En in mijn geval: net andersom: een Ht integreren in je stereo...

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Zymotic

Ik heb van het weekend de philips hdd-720 aangeschaft, en ik ben er tot nu toe nog erg blij mee  ;D

Raphie

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2005, 10:28:41
Ff weekeinde bezig geweest met bouw speakers, dus misschien late reactie ;)...

Juist wel, je snapt het niet: de eindversterking van de Plinius gebruiken! Zit nml procloop op.
Je hebt zeker nog nooit een Plinius gehoord Raphie?
Kun je makkelijk integreren in je HT systeem. En in mijn geval: net andersom: een Ht integreren in je stereo...

Grtz,
Rens
Snap het wel hoor, Plinius heeft wel mooi spul, ben erg benieuws naar je bevindingen (in Stereo dan)
JBL PRX Power!

Peerless Monster

CiteerSnap het wel hoor, Plinius heeft wel mooi spul, ben erg benieuws naar je bevindingen (in Stereo dan)

Om een zo objectieve review te geven... Moelijk moeilijk. Ik ben zo weg van het geluid.
Ik weet waar hij in toe staat is en nu nog in laten spelen. Zo ook de LP speler (een pracht apparaat!).

Ik had een aantal foto's gemaakt, maar ik heb er op mijn werk geen... Foto's moeten ook nog worden bewerkt...
De speakers hebben een kegel vormig uiterlijk. Ze worden waarschijnlijk zwart of rood geverfd nog en het is een eerte opzet dus de drivers kunnen ook nog worden veranderd. Zo ook natuurlijk de inhoud van de kast. Er wordt achterop nog een kegel gedraaid (punt vorm) van een ander materiaal (aluminium of roest vast staal oid of messing...).
De tweeter heeft dezelfde vorm als de woofer en wordt er met een hoek op gezet. (30 graden oid)
De drivers komen overigens uit een oude Mission serie... Ga ook nog bezig met een Sub met XLS10 drivers... Misschien om het laag te funderen van deze speakers. Heb ze los met een simpel filter (condensator voor het hoog en spoel voor het laag) aangesloten gehad en ik moet zeggen, mwah klinkt niet on aardig voor mijn eerste setje speakers.
Misschien een idee om ze in productie te gaan nemen na uitgebreide testen. Veel mensen vinden het model leuk op zich en heb al aanvragen om ze verder te gaan ontwikkelen met betere drivers en filter...

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

visitor

Citaat van: Audiofiel op april 18, 2005, 10:06:40
Ziet er uit als een flinke geweldenaar.

Het is eigenlijk meer een subtiele kunstenaar met heel veel reserve  ;)

Erwin