Onkyo dvd 502 of de 939

Gestart door luistervinkje, april 15, 2005, 09:37:12

Vorige topic - Volgende topic

luistervinkje

Nu had ik een Onkyo 502 in bestel bij mijn leverancier i.v.m. component aansluiting voor mijn plasma. ;) ;)
maar nu doet de gelegenheid zich aan om een paar maanden oude onkyo 939 te kopen voor weinig meer geld en nu zit ik te twijfelen wat te doen .

HELP HELP ,wat zouden jullie doen !!! ,super audio CD vindt toch ik niet intressant!!

De 502 koop ik zowie zo (had ik al besteld maar kan dan weer in de verkoop!!)
Besteld is besteld !!!
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Vincent

Hi

sowieso de 939 das echt een high end spler die een veel betere beeldkwaliteit heeft
dan de 502..  als je de 502 laat vallen blijft ie bijna zweven in vergelijk met de 939 .. om
het een beetje cru te zeggen haha.

Grtz

Vincent

Rence

Koop de 939, absoluut niet te vergelijken.
Plus de 939 is een zeer goede cd speler, die menig hi-end cd speler het leven zuur kan maken.
Het is een speler van 3000,- euro geweest.
Ideaal in combinatie met jouw 989, heeft dezelde 21pins aansluiting,top ;D
Hierbij nog een linkje voor een leuke aanbieding,
http://www.radioroelandschap.nl/rr/audio.asp
Met het feit dat je hier op deze aanbiedieng 24 maanden garantie hebt.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
ATOLL ST 300,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
LG Oled EVO G4,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Audiotwin

Ik zou voor de 939 gaan maar controleer hem wel eerst.

Ar
Tevredenheid!!!

luistervinkje

Ik geloof dat ik het maar doe 8) 8)
Zo duur heb ik hem toch niet denk ik :-X :-X
Heb ik straks een 502 nieuw in doos in de verkoop en een 535  2 de hands ;D ;D
O ja, ook nog een cd speler van onkyo ;D ;D

Wel jammer dat er niet een DTS decoder in zit ,maar die heeft de 989 wel en is denk ik wel van de zelfde kwaliteit!!
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

luistervinkje

Citaat van: luistervinkje op april 15, 2005, 13:14:43
Ik geloof dat ik het maar doe 8) 8

Ik heb het gedaan ;D ;D ;D ;D

Moet hem morgen ophalen  :) :) :)

luistervinkje

Bijna spiksplinternieuw , ga hem na de koffie even instaleren ;D ;D ;D

quipmk

Ha die luistervinkje.

Ik zou ook voor de 939 gaan. Ik zie dat je de speler al hebt laat je even horen of het een verbetering is ik ben erg nieuwschierig. Want mijn DVD speler de 525 van onkyo moet er in de toekomst ook aan geloven. Je had het over een koopje. ;D Daar ben jij wel goed in. Weer en rest partij met brand en rook schade.  ;) ;).

groet MK.
MK

Rence

Gefeliciteerd er mee, top combinatie heb je nu ;D
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
ATOLL ST 300,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
LG Oled EVO G4,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Johnny_Bravo

Waarom nou weer die foto erbij ?!?!?!?!
Ik heb hem ook gehad en heb tot de dag van vandaag spijt dat ik hem heb weggedaan. Nu ik hem zo op de foto zie, komt het weer boven.....kost me weer een sessie bij de psych  ;D

Gefeliciteerd met het apparaat....
en ehhh....niet meer wegdoen (of het moet voor de opvolger DV-SP1000E zijn).

luistervinkje

Nu ben ik bezig de dvd onkyo 939 te instaleren en dan natuurlijk component op de plasma ,maar hij geeft op de andere kanalen aan bij RGB signalen aan info 625i

En bij component is mijn beeld slecht en geeft hij maar 525i aan
Heb op de plasma bij video select "component"aan gegeven en in de dvd speler "video".
Er staat in de gebruiksaanwijzing dat ik geen RGB mag instellen omdat er dan geen videosignaal wordt geproduceerd via component video aansluitingen!!!

HELP HELP wat doe ik niet goed  :-[ :-[

Johnny_Bravo

Klopt....Composite of S-video moet ingesteld worden om de component uitgang goed te laten werken.
Je kunt bij de 939 ook nog een voorkeur opgeven (beeld of geluid), maar al heb je geluid geselecteerd, mag het beeld niet drastisch slechter worden....

- progressive ingeschakeld ?
- Kabel goed aangesloten (waarschijnlijk overbodige vraag)

Probeer anders eens een reset.

luistervinkje

Nu heb ik opgemerkt dat als ik niet progressieve aangeef er in het info blok van de plasma staat "component 525p"  doe ik nu gewoon interlaced dan geeft hij aan "component 625i" welk beeld mooier is .
Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn ???? ik gebruik op de plasma extr 2 welke component is ,anders kan ik beter extr 1 of 3 pakken en dan RGB aansturen.

WAT DOE IK NIET GOED :-[ :-[ :-[ :-[

Johnny_Bravo

converteer jij van component naar scart of component rechtstreeks ?

luistervinkje

Citaat van: Johnny_Bravo op april 18, 2005, 09:19:35
converteer jij van component naar scart of component rechtstreeks ?

11 Kilo gewicht ,ook 11 kilo hoofdpijn ;) ;).
Ik moet het apparaat natuurlijk ook even kennen leren , ga gelijk van component dvd naar component plasma .
Wat mij gewoon opvalt is dat ik "progressieve 525p" zo mooi niet vindt dan "interlaced 625i".
Misschien heb ik nog iets verkeerd ingesteld ,maar zou iemand van jullie eens op zijn Pioneer plasma willen kijken wat voor info je krijgt bij progr/inter en dit aan mij willen doorgeven hier,
Die 525p ,moet dat niet hoger zijn met progressief??? 

( wat ik trouwens even vergeet door dat ik even gespitst ben op het beeld, het geluid uit dit apparaat is voor zover ik het heb beluisterd in een woord geweldig :) :))

Kronzilla

Als je plasma 525P aangeeft is dat hij de processor van de dvdplayer gebruikt, geeft ie 625i aan,dan wordt het beeld interlaced van de dvdplayer gebruikt,en dan gebruik je de processor in je plasma zelf. In jou geval is je videoprocessor in je plasma van betere kwaliteit dan van de dvdplayer...

Mvd David

luistervinkje

hoi David,

Inderdaad geeft hij bij progresief 525p aan en van slechte kwaliteit en op interlaced geeft hij 625i aan bij component op het scherm welke wel goed is.

Bij mijn buurman die een Rotel dvd speler heeft geeft hij met de zelfde plasma bij progresief wel 625p aan !!!

heb je hier een verklaring voor , zit het hen er in dat het model Onkyo 939 al een paar jaartjes oud is  en op video gebied achterkomt of maakt dit niets uit .
Het beeld is op interlaced wel goed !!! en kwa geluid super goed !!

Kronzilla

Zoals je al zelf zegt,die Onkyo 939 heeft een mindere kwaliteit processor, technologie staat niet stil  :)
Je buurman zijn Rotel dvd is dus beter dan die van jou. En wat is dan zijn beste beeldkwaliteit, zijn plasma progressief uitsturen of interlaced?
Als het progressief is,dan is zijn rotel wel beter dan de scaler in de plasma...

Johnny_Bravo

Lijkt me erg sterk dat de Rotel de Onkyo verslaat....

Kijk eens hier.

Ik kan niks terugvinden over de progressive aansturing.
Ik heb altijd de progressive scan van mijn plasma gebruikt (Onkyo interlaced).
Lijkt me in alle gevallen wel een betere oplossing als de TV een gelijkwaardige of betere videoprocessor heeft.

luistervinkje

Mijn buurman Bigdipper heeft zijn Rotel dvd speler uitgetest zowel component interlaced als progressief op de Pioneer 435 plasma en kwam tot de conclusie dat hij geen verschil kon opmerken , het info blok gaf ook beide keren 625i of 625p aan .

Het zal dus waarschijnlijk wel zo wezen dat je al met een zeer hoog waardige dvd speler moet aankomen wil je het beeld van de 435 nog verbeteren , of HDMI uitgang.
Ik heb er verder ook geen verstand van, ik heb de Onkyo 939 nu component aangesloten en dan gewoon interlaced 625i en dat geeft een beter beeld dan progessief 525p.