Subwoofer kopen welk merk

Gestart door Luciano2008, oktober 9, 2016, 08:59:07

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Luciano2008

Welk merk Subwoofer moet ik nemen?  bijvoorbeeld  de SVS  SB16 ULTRA ?   

Xander32

Wat is het budget, waar ga je de sub voor gebruiken, in welke ruimte (afmetingen), welke verwachtingen heb je van een sub?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Luciano2008

Gebruik in mijn home Cinema  ,ruimte is   6 x 5,5 meter  en 2,40 hoog 
ik heb geen sub nu , ik heb de B&W 803 s2  en ik wil een sub er bij voor film en muziek . maar voornamelijk voor film effecten.
maar wat is het beste merk voor een prijs tot max  2500 euro 
;D

yorkie13

Dan is deze nieuwe SVS toch zeker een serieuze kandidaat  :D

Xander32

#4
Ik zou de vraag anders formuleren;
bij welk merk krijg ik binnen mijn budget, de best passende sub bij mijn behoeften/mijn vereisten.


Citaat van: Luciano2008 op oktober  9, 2016, 10:28:50
Gebruik in mijn home Cinema  ,ruimte is   6 x 5,5 meter  en 2,40 hoog 
ik heb geen sub nu , ik heb de B&W 803 s2  en ik wil een sub er bij voor film en muziek . maar voornamelijk voor film effecten.

maar wat is het beste merk voor een prijs tot max  2500 euro 

;D


Merken die hier veel voorbij komen;
Rythmic
JL
Velodyne
Klipsch
Rel
Svs
BK

Een wat onbekende alhier; Nubert(.de)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

knubbe

Citaat van: RA SUBS op oktober  9, 2016, 10:35:16
Dan is deze nieuwe SVS toch zeker een serieuze kandidaat  :D

:withstupid:

Had hem meteen besteld als ik voor een dergelijk budget op zoek was :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Xander32

Waarom specifiek deze, wat doet deze anders dan wel beter dan de concurrentie binnen het budget?

Citaat van: knubbe op oktober  9, 2016, 10:44:35
:withstupid:

Had hem meteen besteld als ik voor een dergelijk budget op zoek was :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sjaak_Banaan

Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2016, 10:37:58
Ik zou de vraag anders formuleren;
bij welk merk krijg ik binnen mijn budget, de best passende sub bij mijn behoeften/mijn vereisten.



Merken die hier veel voorbij komen;
Rythmic
JL
Velodyne
Klipsch
Rel
Svs
BK

Een wat onbekende alhier; Nubert(.de)

De vraag zoals de ts die stelt is eigenlijk niet te beantwoorden, het beste merk voor wat?
Ik mis XTZ trouwens in je lijstje, de XTZ cinema 3x12 valt binnen zijn budget en is een beest van een sub.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Remco

Citaat van: Sjaak_Banaan op oktober  9, 2016, 10:58:13
De vraag zoals de ts die stelt is eigenlijk niet te beantwoorden, het beste merk voor wat?
Ik mis XTZ trouwens in je lijstje, de XTZ cinema 3x12 valt binnen zijn budget en is een beest van een sub.

Grappig.....deze wilde ik er net bij zetten in het rijtje. Als je de ruimte er voor hebt een serieuze kandidaat!! Te beluisteren in Eindhoven bij Intosurround. 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

morca

#9
Of 2 sub,s van rond de 1250 euro,verdeeld het laag vaak beter.
Hoe ziet je ruimte en setup eruit?

knubbe

Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2016, 10:49:41
Waarom specifiek deze, wat doet deze anders dan wel beter dan de concurrentie binnen het budget?

Voor mij persoonlijk lijkt me de app bediening heel handig.
Schappelijk qua formaat (de SB) en heb er hoge verwachtingen van :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Contour

Die nieuwe SVS SB16 woofer heeft een spreekspoel van maar liefst 8" diameter, dat is echt ziek! Dit geeft een enorme powerhandling maar veel belangrijker, een perfecte koppeling van de konus.

Groetjes Walter

martien

Verschillende merken mogelijk, hangt vooral van persoonlijke voorkeur af welke je neemt. Over smaak valt namelijk niet te twisten ;)
En het is rythmik, met een k.

Contour

Als ik zo de specs van die nieuwe SVS bekijk, gaat Rythmik daar een zware kluif aan hebben, SVS haalt 78mm konus uitslag uit deze nieuwe monster 16 inch driver, 200mm spreekspoel en 4 gestapelde magneten. Geloof me, dit is echt een extreme unit.

Ejorne

#14
Citaat van: Contour op oktober  9, 2016, 11:31:44
4 gestapelde magneten. Geloof me, dit is echt een extreme unit.

Als ze een straat verderop toevallig nog een oude crt-tv hebben staan dan trekt het beeld daar helemaal groen weg...  :hehe: :hehe:

Xander32

K.. met een 'k' dus 8).
Citaat van: knubbe op oktober  9, 2016, 11:22:14
Voor mij persoonlijk lijkt me de app bediening heel handig.
Schappelijk qua formaat (de SB) en heb er hoge verwachtingen van :)


Zelf heb ik er geen drol verstand van  :blush:, maar op basis van verwachtingen een ander adviseren, lijkt mij op z'n minst tricky voor die ander.

Citaat van: martien op oktober  9, 2016, 11:24:09
Verschillende merken mogelijk, hangt vooral van persoonlijke voorkeur af welke je neemt. Over smaak valt namelijk niet te twisten ;)
En het is rythmik, met een k.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

martien

Rythmik fv25 word binnenkort verwacht 108db @12hz kan ook leuk zijn :headbanging:

knubbe

Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2016, 11:41:25
K.. met een 'k' dus 8).

Zelf heb ik er geen drol verstand van  :blush:, maar op basis van verwachtingen een ander adviseren, lijkt mij op z'n minst tricky voor die ander.

Ik adviseer ook niks. Zeg alleen wat ik zelf zou doen..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Luciano2008

ik heb al veel gelezen ,steeds komt de SVS als beste uit de bus voor home cinema. ik spaar door voor de 16 ultra denk ik.

knubbe

Dat lijkt me sterk,  zijn er al reviews van dan?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Ejorne

Citaat van: Luciano2008 op oktober  9, 2016, 11:51:47
ik heb al veel gelezen ,steeds komt de SVS als beste uit de bus voor home cinema. ik spaar door voor de 16 ultra denk ik.

Ik heb ook veel gelezen en lang niet altijd komt svs als beste uit de bus.

jvanhambelgium

Citaat van: Luciano2008 op oktober  9, 2016, 11:51:47
ik heb al veel gelezen ,steeds komt de SVS als beste uit de bus voor home cinema. ik spaar door voor de 16 ultra denk ik.

Mischien kan je de PB13 Ultra overwegen ? Mischien komen er enkele op de 2e hands markt als de Ultra16 goed leverbaar is.
Voor jouw ruimte heb je met 1 x PB13-Ultra al héél wat in huis. Ik heb lang met 1 PB13-Ultra gewerkt in soortgelijke ruimte.

Ik heb nu 2 x PB13 Ultra's maar dat is meer voor een egalere weergave, niet zozeer omdat ik bruut geweld te kort kwam.

Mah bon, er zijn natuurlijk nog andere alternatieven : XTZ , ...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Luciano2008

#22
Dit lijkt me ook wel een goede  XTZ Cinema SUB 3x12

Sjaak_Banaan

#23
Behalve dat die iets moeilijker te positioneren is, zal je er veel plezier van hebben, af en toe word ik er bang van.
Eerder las ik dat je 'm in Eindhoven bij IntoSurround kunt luisten/voelen. ;)

Zelf heb ik weinig ervaring met subs, ik heb ervoor alleen een Klipsch SW-115 (voorganger van de R-115SW) gehad, maar dan is de XTZ wel van een ander kaliber.
De Klipsch R-115SW moet wel awesome zijn, misschien dat meerdere een optie is, of bijvoorbeeld twee of drie XTZ Cinema 1x12's.  :D

Als ik het nog eens moest doen zou ik denk ik voor meerdere kleine subs gaan, de 3x12 past namelijk niet onder mijn scherm wat positioneren 'moeilijk' maakt (of ik moet 'm op z'n kant leggen).
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

flakkees

persoonlijk zou ik voor 3 x de r-115sw gaan
onverdraagzaam veel laag als het moet en €700 over om andere leuke dingen mee te doen
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx