Klankverschillen apparatuur, is er verschil tussen werkelijkheid en perceptie?

Gestart door MAW, september 26, 2016, 12:09:15

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: Ejorne op oktober 25, 2016, 17:23:32
Zoals ik al schreef, net zo kortzichtig als de bijdragen van Raphie...
kortzichtig? Je bedoelt helder?
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Ejorne op oktober 25, 2016, 17:05:28
...Het is enkel nog niet in een wetenschappelijk artikel beschreven. Maar dat zal vast nog wel een keer komen.

Ja hoor... Ik ben blij dat die onderzoeken van jou niet aan mijn ziekenhuisbed staan mocht ik mij in de positie bevinden.

Het zijn dus gewoon meninkjes. Niets meer en niets minder.

scrutinizer

Citaat van: Raphie op oktober 25, 2016, 17:30:10
kortzichtig? Je bedoelt helder?

Het enige dat helder is, hopelijk voor jou,is je zeik die de pot bereikt. Je intentie zeker niet.
Met veel GEBLAAT en zeer weinig wol ....weet je het toch iedere keer weer topic voor topic naar de klote te trekken. Be happy.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Ejorne

Citaat van: Baardmannetje op oktober 25, 2016, 17:35:45
Ja hoor... Ik ben blij dat die onderzoeken van jou niet aan mijn ziekenhuisbed staan mocht ik mij in de positie bevinden.

Het zijn dus gewoon meninkjes. Niets meer en niets minder.

Het zijn niet mijn onderzoeken. Maar ook al waren ze van mij, leg ze gerust naast je neer. Wellicht zul je ze ooit nodig hebben aan je ziekenhuisbed, ik hoop voor je van niet. Kortzichtigheid is daar veel gevaarlijker dan een onbelangrijk iets als eventuele audio verschillen. Inderdaad, niets meer, niets minder...

Markus2

De test met de kleurtjes is geen mening maar een gegeven.
De test met de hersenscans is geen menging maar een gegeven.
Dus dat er een grijsgebied ism, staat voor mij zo goed als vast. Het is enkel nog niet in een wetenschappelijk artikel beschreven. Maar dat zal vast nog wel een keer komen. Maar dit is natuurlijk een uiterst onbelangrijke discussie om tijd en energie is te stoppen dus misschien duurt het nog best wel lang. Maar goed, de test met de scans zijn er al. leg die naast je neer als je wil. Maar blijven verkondigen dat het niet bestaat is wellicht net zo kortzichtig als de bijdragen van raphie.

Even tussendoor;

Kan iemand mij helder omschrijven welk "grijsgebied" en binnen welk manco dan wel gebrek van een ABX test biedt dit fenomeen ruimte voor diens eigen manifestatie?

Groet, Mark
Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica - Celestion

Raphie

Sterker nog het zijn helemaal geen gerelateerde onderzoeken
Jij probeert een analogie te venten die er niet is. Puur om je eigen cynisme te voeden.
Je wilt ontkennen om het ontkennen en wilt niet ontdekken, hetzelfde als Anton.

Citaat van: Ejorne op oktober 25, 2016, 17:38:41
Het zijn niet mijn onderzoeken. Maar ook al waren ze van mij, leg ze gerust naast je neer. Wellicht zul je ze ooit nodig hebben aan je ziekenhuisbed, ik hoop voor je van niet. Kortzichtigheid is daar veel gevaarlijker dan een onbelangrijk iets als eventuele audio verschillen. Inderdaad, niets meer, niets minder...
JBL PRX Power!

RalphH

Goeien herder.....'t Salpeterzuur loopt over de toetsenborden..
Waar waren we ook alweer naar op zoek?
Keer met een paar man om tafel filosodingesen zou best wel eens beter kunnen werken dan hier blijven gallen...ik sponsor een kistje bier! :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raphie

Spijker op z'n kop, de 2 heren lopen al bijna 10 jaar!!! Te filosoferen (lees hun mening te ventileren zonder enige wetenschappelijke onderbouwing), zonder ook maar enigsinds de interesse te hebben concreet te willen worden.

Ik wil dan ook beide heren vragen zichzelf afzijdig van de discussie te houden, tot ze iets waardevols bij te dragen hebben. Iedere keer datzelfde betoog is als een sloopkogel aan de enkel en belemmert alleen maar de voortgang.
Dus step up, or step out.
Citaat van: RalphH op oktober 25, 2016, 19:02:48
Keer met een paar man om tafel filosodingesen zou best wel eens beter kunnen werken dan hier blijven gallen...ik sponsor een kistje bier! :thumbs-up:
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Raphie op oktober 25, 2016, 19:08:08

Ik wil dan ook beide heren vragen zichzelf afzijdig van de discussie te houden, tot ze iets waardevols bij te dragen hebben. Iedere keer datzelfde betoog is als een sloopkogel aan de enkel en belemmert alleen maar de voortgang.

Hahahahahahahaha, de pot verwijt de ketel...
Kortzichtige raphie door de bocht.

Vraag rustig. Maar het is misschien beter zelf gehoor aan je vraag te geven...

Markus2

Kom op heren. Op deze wijze komt niemand verder, elkaar met verwijtende toon betijgen zal niet leiden tot een constructief iets.

Groet, Mark

Ejorne

Citaat van: Markus2 op oktober 25, 2016, 19:16:04
Kom op heren. Op deze wijze komt niemand verder, elkaar met verwijtende toon betijgen zal niet leiden tot een constructief iets.

Groet, Mark

Nee, inderdaad.
Laat raphie eens de vragen van anton beantwoorden. Dat draagt bij. Niet de insteek die raphie al een jaar of wat toepast. Of hij nu aan de kant van de believer staat, zoals toen, of aan de kant van de scep, zoals nu, het blijft hakken met een botte bijl dat hij doet...

flakkees

ik meld me aan  ;D :smile: ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Markus2

Uitkijken! Drank maakt meer kapot dan je lief is...

;D

Groet, Mark

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

morca

:headbanging:
Met jouw is goed filosoferen weet ik Maistro .
Met bosche bollen erbij   ;D

Er lijken veel toetsenborden schade te hebben van al dat zuur .

flakkees

Raphie

We hebben een test track, een abx tool, 3 molex kabels
Ik vraag nu al 3 dagen om 3 kabels te nomineren.
Niemand die met zijn favoriete kabel de proef op de som wil nemen?
JBL PRX Power!

RalphH

Insteek van de TS was natuurlijk wel of er verschil in apparatuur is, gaat m niet om kabels ;)

morca

Citaat van: RalphH op oktober 26, 2016, 12:13:37
Insteek van de TS was natuurlijk wel of er verschil in apparatuur is, gaat m niet om kabels ;)
Had ik ook al paar keer aangegeven.
Zo word het topic bedolven onder posts die de vraagstelling vd TS voorbij gaan.
En leden die hiermee willen testen of meedoen ook denken ,laat maar we gaan weer oftopic.

Knor

Citaat van: Raphie op oktober 24, 2016, 14:20:50
Maar ik wil even terug naar het begin, kan een ieder die een power, usb of analoge interlink ter berschikking wil stellen, deze hier nomineren? Dan kunnen we het eerst eens worden welke het moeten worden en daarna files gaan maken.

Ah, de nivellerende randvoorwaarden voor de abx worden in stelling gebracht... :)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

flakkees

Citaat van: morca op oktober 26, 2016, 12:37:23
En leden die hiermee willen testen of meedoen ook denken ,laat maar we gaan weer oftopic.

toch niet .
als er verschil in kabels hoorbaar is
dan zeg ik , niet alle fabrikanten van componenten zullen gebruik maken van dezelfde kabels ............. :D

morca

Aangezien niemand anders het aangeeft:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83645.0

Volgens mij was er nog een topic,die kan ik zo niet vinden.

Citaat van: RalphH op oktober 26, 2016, 12:13:37

Citaat van: morca op oktober 26, 2016, 12:37:23

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Knor op oktober 26, 2016, 12:46:42
Ah, de nivellerende randvoorwaarden voor de abx worden in stelling gebracht... :)

Huh?

Wat zijn die dan?

Markus2

Citaat van: Baardmannetje op oktober 26, 2016, 13:45:42
Huh?

Wat zijn die dan?

Wat bedoel je exact met "nivellerende" binnen de context?

Groet, Mark

MAW

De test met de kleurtjes is geen mening maar een gegeven.
De test met de hersenscans is geen menging maar een gegeven.
Dus dat er een grijsgebied ism, staat voor mij zo goed als vast. Het is enkel nog niet in een wetenschappelijk artikel beschreven. Maar dat zal vast nog wel een keer komen. Maar dit is natuurlijk een uiterst onbelangrijke discussie om tijd en energie is te stoppen dus misschien duurt het nog best wel lang. Maar goed, de test met de scans zijn er al. leg die naast je neer als je wil. Maar blijven verkondigen dat het niet bestaat is wellicht net zo kortzichtig als de bijdragen van raphie.

Citaat van: Markus2 op oktober 25, 2016, 18:22:01
Even tussendoor;

Kan iemand mij helder omschrijven welk "grijsgebied" en binnen welk manco dan wel gebrek van een ABX test biedt dit fenomeen ruimte voor diens eigen manifestatie?

Groet, Mark

Ik ben ook benieuwd van welk grijsgebied er sprake zou zijn. Ik zie het niet namelijk..
Gr. Martijn