Verschillen in kabels ja/nee

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2009, 22:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Total Members Voted: 515

J.A.F._Doorhof

Aub ALLEEN antwoorden als je ZEKER WEET dat je JA/NEE een verschil hoort.
Laten we er geen discussie bij maken, maw iedereen die een reply post die op een discussie lijkt word automatisch verwijderd tenzij het iets toevoegt, maw geen discussie over of het wel of niet kan

Laten we ook de stelling simpel houden.
Ik wil geen opmerkingen over kabel x vs kabel y of een kabel van 10.000,00 vs een kabel van 9999,00.

Simpelweg wie hoort verschil tussen de bekende dropveters die standaard bij een set geleverd worden en WILLEKEURIG ELKE andere kabel van een beetje kwaliteit.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

audiolover

Om toch een duidelijke vraag te stellen:

Is het nu wel of niet de bedoeling om naast het beantwoorden van de poll ook je ervaringen c.q. motivatie c.q. ervaringen te delen middels een reply?
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

J.A.F._Doorhof

Je mag je ervaring motivatie geven natuurlijk maar GEEN discussie over welles nietes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KillerbeeNL


Mijn antwoord is JA en hier mijn motivatie


Standaard line kabeltje  pre-out naar sub=hangende bas

Canare 77 S                Pre-out naar sub= en nou citeer ik mijn vrouw De bas komt niet meer uit de hoek maar uit de 2 speakers

Dus een duidelijker oordeel/motivatie kan ik niet geven  ;)

Een echte d.h.z'ver kent niet zonder de Gamma:

Standaard 0,75mm2  :blush: (tijdelijk) naar Mordaunt Short 902             = lijkt gewoon goed
Gamma zilver/koper kleur 2,5 mm2 naar Mordaunt Short 902             = ook bij laag volume is "alles" er

Laatste is niet echt een vergelijking tussen standaard en zeer goede kabels maar aangezien ik anderhalve meter per speaker heb liggen hoor ik toch verschil tussen de twee.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

ajbeefde

#4
Ja gestemd.

Reden, de afgelopen jaren nogal wat gewisseld met kabels... iedere keer weer anders of een verbetering.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

S@m

#5
Bij tijdelijke afwezigheid van een 'betere' interlink een tijdje gespeeld met de standaard dropveter. Prima geluid...tot ik een eenvoudige vdH aansluit. Toch echt een muzikale vooruitgang...

Het verschil tussen een eenvoudige vdH en dure exotische hoor ik overigens niet.

JeKa

Samen met forumlid sr7000 eens een interlink shoot-out gedaan. Verschillen was er duidelijk.

audionut

Ja, ik hoor verschillen. Echter is het bij mij zeker niet altijd zo dat een duurdere kabel ook beter klonk.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

solitaire

beantwoord gebaseerd op luidspreker-kabel; een interconnect-kabel heb ik niet 'as is', zonder connectoren, kunnen beluisteren



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

sr7000

Quote from: JeKa on January 18, 2009, 20:42:30
Samen met forumlid sr7000 eens een interlink shoot-out gedaan. Verschillen was er duidelijk.
True: Het was zowiezo duidelijk dat er hoorbare verschillen zitten in interlinks.

denoontje

#10
Toen ik een set WB's op bezoek had kreeg ik die niet qua geluidsbeeld naar mijn zin op mijn primare set

BB&G is langsgeweest en heeft ze beter geplaatst. Verder wat andere tweaks geprobeerd,
waaronder
ls kabel: QED SA biwi vs Oelbach koper vs Cardas
Interlinks :zelfbouw, cardas, Monster en zo'n blauw rode massief koper breed platte (naam even kwijt)  met bulletpluggen 
Netstroom :  kabels (lavardin, MIT, diy)
Stroom uit de muur of via een verdeeldoos

Alles gaf een verandering, de een wat subtieler dan de andere.
Het karakter van de sound veranderde ook met name bij de interlink/ls kabel.

Kabel varianten een paar weken gehad, dus zelf weer heen en weer getest.

Dus mijn mening is dat er verschil kan zijn tussen een dropveter en een (dure) interlink...of het beter is dat is ook met name een smaakkeuze. --> de een vind B&W speakers geweldig, de andere juist niet ;-)

Ik stem dus ja


boes66

Na het testen/proberen van diverse kabels zowel speaker, interlinks en stroom 100% JA.

Cyreg

JA, grote verschillen in alle soorten kabels, dus netkabel, interlink en luidspreker.  :smile:

- eerst het voedingsnet aandacht en op orde: wcd, verlengblok met toevoerkabel, netkabels, juiste fase.
- dan luidsprekerkabels voor het gewenste totaal resultaat voor de doorsnee van de bronnen.
- dan finetunen van de bronnen naar smaak met interlinks met aandacht voor de aansluitrichting.

Daarna desgewenst eventueel een herhaalde verfijnde slag.  :huh2:

Er zijn wel wat verschillende merken/types kabels bij nodig, maar die hoeven niet speciaal duur te zijn.

Zelfs freebee netsnoeren klinken al allemaal anders, dus......  :confused:

VrGr Han
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Peerless Monster

Ik hoor de verschillen en iedereen die bij mij heeft getest met kabels ook.
Zelfs mijn vriendin hoort het verschil. (en dat is toch wel de graadmeter).
Dus Ja gestemd. (onderbouwing is niet echt nodig denk ik ;) ).
Wel goed initiatief. Maar meestal zeg ik het tegenovergestelde dan wat de meerderheid zegt...
Alleen moet ik nu wel eerlijk zijn  :devil:...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jean Sibelius

Ja, zelfs mijn vriendin hoorde de verschillen, terwijl die oorspronkelijk onwijs sceptisch was over kabels.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Peerless Monster

Quote from: Jean Sibelius on January 19, 2009, 19:36:32
Ja, zelfs mijn vriendin hoorde de verschillen, terwijl die oorspronkelijk onwijs sceptisch was over kabels.

Mijn vriendin is niet sceptisch.
Ze weet gewoon wat ze hoort.
(ze heeft muziekale oren, ja! (gequote van dat ze net zei)...

Maar het is wel een graadmeter he Jean ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

roeleken

eenvoudig interlinkje van m'n audioboertje vervangen door taralabs spectrum 1a van 100 euro voor m'n cd speler. Wereld van verschil.
Nu ook Coax luidsprekerkabels, ook goed
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

ShellBeach

#17
Mijn eerste ervaring gaat terug sinds 1997 toen ik als student een interlink van instap kocht van een halve meter. Het was zo'n semi balanced geval van de Duitse kabelmaker Monitor. Budget prijsklasse.

Het verschil tov de dropveter was behoorlijk, en dat was toen op en eenvoudige set met componenten van +- 250/stuk. Enkel de gebruikte speakers (Celestion Ditton 33) waren van een veel hogere klasse tov wat je toen voor 250 eur aan speakers nieuw kon kopen.

Dus voor mij een definitieve JA
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

molle

#18
Is wel al even geleden dat ik overgestapt ben van mijn DIY interlinks of full Nordost en JA er is een zeer duidelijke verbetering ;)
(zowel in mijn HT als stereoset)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Tube-freak

Ik merk wel degelijk verschillen in kabels.  Ik heb echter wel de indruk dat analoge kabels veel verschil maken.  Misschien dat dit bij digitale kabels ook het geval is maar heb er eerlijk gezegt weinig ervaring mee, maar gevoelsmatig heb ik het idee dat analoge kabels meer verschil maken.

Ik heb gewoon al een heel aantal verschillende kabels en kabel merken geprobeerd. (met als uiteindelijke conclusie: "een verschil van dag en nacht" ).

Ik zie het zelf zo (gericht aan de non-believers):   Je gelooft bijvoorbeeld niet dat er UFO's bestaan "TOTDAT" je er een hebt gezien, dan verander je ineens 180 graden van mening.  Zoiets is het misschien net als met kabels, je gelooft niet in kabels totdat je wat hoort wat je compleet van je gedachte verandert. Toevallig ben ik zelf zowel van UFO's als van kabels overtuigt omdat ik beide heb ervaren maar laten we het vooral op de kabels houden in dit topic (voor UFO's PM me gerust als je serieus bent, maar aub niet in dit topic).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Dropveter in de trend van de bekende rood/witte dunne kabels die gratis bij de meeste spelers/cam camera's zitten.

Bias, in ieder geval niet van mijn kant.
Ik ben daar heel nuchter in.

De reden dat ik geen discussie in deze thread wil is dat ik niet wil dat de boel uit de hand loopt, en dat gebeurt nogal snel met dit soort topics en dat is jammer. Jammer genoeg worden er nu bans opgelegd door het lik op stuk beleid en soms aan mensen die normaliter misschien geen ban zouden krijgen, jammer dat het zo moet, maar goed het is voor het groter goed.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#21
Van de week een dropveter achter de set gehangen. Geen verschil met mijn zilver kabel. Toch voor mijn eigen gevoel weer de zilver kabel erachter...Ik snap mezelf niet.

Ohh mijn vrouw hoort het ook niet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

er is een duidelijk verschil te horen tussen analoge en digitale kabels waarbij opgemerkt dient te worden dat de set waar de kabels op aangesloten worden deze ( soms)  kleine verschillen ook kunnen weergeven.

Wel is het zo dat naarmate de kabels duurder worden de verschillen weer kleiner worden, het wordt vaak subtieler.
Men noemt dit vaak emotie (of muzikaal klinkende kabels)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Gerrit RSV Mille

Jazeker er zijn grote verschillen tussen kabels waarneembaar.

stone56

Met MIT kabels ervaar ik vrij duidelijk een verschil. Het hoog wordt iets ingetogener waardoor een systeem met te veel scherpte wat aangenamer kan klinken. Met andere kabels gaat het volgens mij om nuances, voor zover ik heb kunnen constateren. Ben er nog mee bezig om een en ander duidelijker te krijgen. Zo nu en dan vergelijk ik wat. Nu ben ik bezig met LS-kabels vergelijken.
It's only rock 'n roll (but I like it)