Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Dan moet je dus zonder problemen de NFS exports van de NAS handmatig aan de Dune kunnen toevoegen.

denoontje

#801
Je moet idd in de dune handmatig de nfs share aanmaken (volume1/movie) en in de synology ook rechten toekennen aan "dune". Zal vanavond als ik het niet vergeet wel ff screenshot maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Mijn thecus is gewoon zichtbaar in mijn dune
Heb gewoon in netwerk de thecus nas gekozen en dan de film map aan favorieten toegevoegt
Meer niet
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

EricR

Citaat van: Raymen op mei 15, 2017, 20:00:15
Ik heb nu
Videoverbinding op digital (hdmi)
Videomodus.   Aut(edid)
Beeldverhouding. 16:9
Vxp. (Uit)

Meer instellingen:

Beeldfrequentie alle (24/25/30/50/60hz)
Autoresolutie. Ingeschakeld
Hdmi kleurdiepte auto(edid)
Kleurcodering. Auto
Standaard decoder auto
Hdmi 3d support ja

En ik weet niet of er iets fout staat,maar bijna alles geeft de dune door zoals de bron is
Behalve afwijkende resoluties

Heb nu een film die is 1920x 796(23.976hz)
Deze wordt dan 4k 2160p 23.976

Gewone 1080/p 23.976 stuurt hij wel hetzefde door

Waarom is dat

Zou je het 1920x796 bestand kunnen delen? Dune zou het graag willen testen maar heeft geen bestanden met een dergelijke resolutie.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Heb het even getest met andere afwijkende resoluties, met de volgende instellingen lijkt het te werken zoals gewenst:
Resolution: 4k30Hz (Video Mode)
Aspect ratio: Auto
AutoResolution: Enabled
De rest van de video settings: Auto
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Raymen

#805
oke dank je.

ik zal die ook eens testen

wat doet die resolutie eigenlijk.

kan jij eens uitleg geven van de video modus die er zijn
ik denk niet dat iederen weet wat ze precies doen eric

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

N1v3K

Handmatig NFS instellen is gelukt!
Omslachtig gedoe hoor. Mijn Mede8er was daar toch handiger in  :wacko:

N1v3K

Indexeert ie bij jullie sommige films ook met een NL cover?  :dry:

Als ik trouwens via My Collection de wall bekijk, laat ie netjes al mijn films zien.
Maar ga ik via het hoofdmenu naar Films, dan zie ik een hele collectie op de wall die ik helemaal niet heb  ???

gerard1

Citaat van: gerard1 op mei 12, 2017, 22:02:53
Oke, dank je wel.
Morgen heb ik gelukkig de tijd om de dune aan te sluiten en te testen.
Dat kabeltje wat bijgeleverd is, is een dropvetertje, dan lijkt mij de Apogee Wyde Eye aardig nutteloos geworden.
Kan je in plaats van de meegeleverde kabel ook gewoon dit gebruiken? : https://www.amazon.com/Micca-Premium-SPDIF-Digital-Coaxial/dp/B00V436UQU


Citaat van: EricR op mei 18, 2017, 11:42:55
Mocht je dit willen testen dan hoor ik graag wat de uitkomst is!

Het kabeltje heb ik niet om te testen, de reden namelijk dat ik het vraag is mocht het werken dan koop ik dat type kabel.
Vind het wel heel knullig hoor, met dat dropvetertje.

gerard1

Citaat van: N1v3K op mei 18, 2017, 20:21:08
Indexeert ie bij jullie sommige films ook met een NL cover?  :dry:

Als ik trouwens via My Collection de wall bekijk, laat ie netjes al mijn films zien.
Maar ga ik via het hoofdmenu naar Films, dan zie ik een hele collectie op de wall die ik helemaal niet heb  ???

Ja, hier ook soms met een nederlandse cover

Klopt dat zijn niet jouw films, is ook zo met audio , speel er maar mee dan ontdek je het wel.

denoontje

#810
Als beloofd nog even waar je in de synology nas het instelt:

aak "dune" aan als gebruiker en dan bij bewerken:

En dan de rechten van de mappen instellen die je wiilt dat de dune kan benaderen bij "machtigingen"

EricR

Citaat van: N1v3K op mei 18, 2017, 20:21:08
Indexeert ie bij jullie sommige films ook met een NL cover?  :dry:

Als ik trouwens via My Collection de wall bekijk, laat ie netjes al mijn films zien.
Maar ga ik via het hoofdmenu naar Films, dan zie ik een hele collectie op de wall die ik helemaal niet heb  ???

Dit klopt inderdaad, de Movies optie geeft de optie om door de gehele film database heen te browsen. Dit staat buiten de MyCollection feature.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: gerard1 op mei 18, 2017, 20:23:12
Citaat van: gerard1 op mei 12, 2017, 22:02:53
Oke, dank je wel.
Morgen heb ik gelukkig de tijd om de dune aan te sluiten en te testen.
Dat kabeltje wat bijgeleverd is, is een dropvetertje, dan lijkt mij de Apogee Wyde Eye aardig nutteloos geworden.
Kan je in plaats van de meegeleverde kabel ook gewoon dit gebruiken? : https://www.amazon.com/Micca-Premium-SPDIF-Digital-Coaxial/dp/B00V436UQU


Het kabeltje heb ik niet om te testen, de reden namelijk dat ik het vraag is mocht het werken dan koop ik dat type kabel.
Vind het wel heel knullig hoor, met dat dropvetertje.

Denk haast dat het wel moet werken, misschien weet iemand hier er meer over?
Lijkt mij kijkend naar de kabel logisch dat hij simpelweg het linker en rechter kanaal van de jack samenvoegt en over de RCA stuurt.
De uitgang van de Dune heeft nog een extra kanaal voor het analoge videosignaal maar deze slaat de kabel denk ik over aangezien daar geen ader en plaats op de connector voor beschikbaar is.
Het linker kanaal dat wordt gebruikt voor het digitale signaal is de tip van de connector, ik neem aan dat deze kabel dit signaal zonder problemen door kan geven.
Het rechter kanaal zal geen problemen opleveren aangezien deze wordt uitgeschakeld door de Dune wanneer SPDIF als audio-uitgang wordt geselecteerd.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

SpeedingWilly

Ik heb de Dune HD Solo 4K verbonden met mijn nieuwe LG OLED 55C7 die alle gangbare HDR formaten afspeelt. HDR afspelen via een USB stick in de TV werkt prima, maar via de Dune niet? Doe ik iets fout of ondersteund de Dune geen HDR?

Ik heb het over 4K 30fps materiaal (of lager). Ik weet dat 60fps niet ondersteund wordt voor 4K.

N1v3K

HDMI 1.4 dus geen ondersteuning voor 4K60fps of HDR inderdaad.

ief

Heeft iemand de Solo 4k en de Solo Lite al eens vergeleken qua geluid en beeldkwaliteit?
Zijn deze identiek?

MaxxMark

Heb recent mijn Dune 3.0 Prime vervangen voor de Solo 4K. Alles ging eigenlijk heel erg smooth. Maar ik kan, for the love of it, niet de logica (of settings) vinden met betrekking tot wanneer hij nou upscaled naar 4K en wanneer niet.

Mijn JVC kan met eshift 4K aan. Maar ik wil eigenlijk alleen dat als de content 4K is, hij ook daadwerkelijk een 4K signaal uitstuurt (dit omdat 4k upscaled content op JVCs nogal fuzzy gaat ogen, evenals dat het switchen van resolutie altijd een baard duurt).

Als het 1080p of 720p is, wil ik dat hij maar maximaal 1080p uitstuurt. En als dat niet kan zou ik het ook prima vinden als hij altijd de native resolutie uitstuurt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

denoontje

#817
vraag mbt de mycollection:


ik heb een gekochte file muziek video  op de nas staan van de band rodrigo y gabriela.
Echter bij het scannen van de drive vindt hij alles, maar niet deze mp4.

Even via handbrake op de macbook de mpb4 omgezet naar mkv, dan ziet hij deze specifieke file wel.

Echter een 3 tal andere mkv's die al op de schijf staan vindt hij niet.
Als ik deze  andere mkv's omzet vind hij die ook niet....

Tijdens het scrape proces ziet de dune wel dat deze 4 nieuwe "films", maar dan geeft hij bij afsluiten van het scrapen het gevonden aantal film minus de 4 hier genoemde.

Ik maak verbinding via nfs op volume1/video/muziek video

Maak ik een share aan via smb op video/muziek video dan geeft hij aan "geen acces"  bij het netwerkshare aanmaken en kan dus de schijf ook niet toevoegen aan de my collection als smb om te testen.

verder speuren in de nas mbt rechten:
De dune heeft netjes nfs share net als mijn andere dune (de D1)
ls ik in de nas de squash (geen id wat het is ;-) ) op "toewijzing aan admin"  ipv" geen toewijzing" zet (zie pic zoals bij mijn oude dune ingesteld staatboven en de nieuwe solo onder) vindt hij nog minder files.

Wat zou het kunnen zijn en kan ik de missende files ergens handmatig toevoegen?

SpeedingWilly

Citaat van: N1v3K op mei 22, 2017, 14:40:18
HDMI 1.4 dus geen ondersteuning voor 4K60fps of HDR inderdaad.

Dat weet ik. HDMI 1.4, dus max 4K@30fps, maar HDR zou toch moeten kunnen?

Ik wacht met smart op een Dune mediaspeler die 60fps kan en HDR.

MaxxMark

Citaat van: SpeedingWilly op mei 23, 2017, 07:38:58
Dat weet ik. HDMI 1.4, dus max 4K@30fps, maar HDR zou toch moeten kunnen?

Ik wacht met smart op een Dune mediaspeler die 60fps kan en HDR.

Nee hij kan (helaas) ook geen HDR. Als hij het wel zou kunnen middels een omweg, dan zal het ook heel foutgevoelig zijn. Ik merk dat het nu al lastig kan zijn om met een goede HDR bron, afspeelapparaat en weergaveapparaat het goed werkend te krijgen. Soms schakelt ie niet over naar het juiste gamma-profiel. Of heeft het afspeelapparaat niet goed geschakeld. Ik ben bang dat het afwachten is tot (en of) HDI een nieuwe dune uitbrengt
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

EricR

Citaat van: ief op mei 22, 2017, 14:41:53
Heeft iemand de Solo 4k en de Solo Lite al eens vergeleken qua geluid en beeldkwaliteit?
Zijn deze identiek?

Deze zijn identiek, het betreft dezelfde chipset.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: denoontje op mei 22, 2017, 23:54:23
vraag mbt de mycollection:


ik heb een gekochte file muziek video  op de nas staan van de band rodrigo y gabriela.
Echter bij het scannen van de drive vindt hij alles, maar niet deze mp4.

Even via handbrake op de macbook de mpb4 omgezet naar mkv, dan ziet hij deze specifieke file wel.

Echter een 3 tal andere mkv's die al op de schijf staan vindt hij niet.
Als ik deze  andere mkv's omzet vind hij die ook niet....

Tijdens het scrape proces ziet de dune wel dat deze 4 nieuwe "films", maar dan geeft hij bij afsluiten van het scrapen het gevonden aantal film minus de 4 hier genoemde.

Ik maak verbinding via nfs op volume1/video/muziek video

Maak ik een share aan via smb op video/muziek video dan geeft hij aan "geen acces"  bij het netwerkshare aanmaken en kan dus de schijf ook niet toevoegen aan de my collection als smb om te testen.

verder speuren in de nas mbt rechten:
De dune heeft netjes nfs share net als mijn andere dune (de D1)
ls ik in de nas de squash (geen id wat het is ;-) ) op "toewijzing aan admin"  ipv" geen toewijzing" zet (zie pic zoals bij mijn oude dune ingesteld staatboven en de nieuwe solo onder) vindt hij nog minder files.

Wat zou het kunnen zijn en kan ik de missende files ergens handmatig toevoegen?

Handmatig toevoegen van enkele bestanden kan helaas niet. Kan het zijn dat hij deze wel indexeert maar onder een andere filmnaam? Dus dat hij het bestand verkeerd associeert?
Via SMB zou je de schijf ook moeten kunnen benaderen via de netwerkbrowser, misschien is dat een poging waard. Zou je 1 van de bestanden misschien kunnen delen zodat ik uit kan zoeken waar het probleem zit?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: MaxxMark op mei 22, 2017, 16:47:32
Heb recent mijn Dune 3.0 Prime vervangen voor de Solo 4K. Alles ging eigenlijk heel erg smooth. Maar ik kan, for the love of it, niet de logica (of settings) vinden met betrekking tot wanneer hij nou upscaled naar 4K en wanneer niet.

Mijn JVC kan met eshift 4K aan. Maar ik wil eigenlijk alleen dat als de content 4K is, hij ook daadwerkelijk een 4K signaal uitstuurt (dit omdat 4k upscaled content op JVCs nogal fuzzy gaat ogen, evenals dat het switchen van resolutie altijd een baard duurt).

Als het 1080p of 720p is, wil ik dat hij maar maximaal 1080p uitstuurt. En als dat niet kan zou ik het ook prima vinden als hij altijd de native resolutie uitstuurt.

Precieze instellingen hiervoor zou ik zo snel niet weten maar hoop dat het hiermee wat makkelijker wordt:
De Dune is zo geconfigureerd dat hij het dubbel upscalen van videomateriaal voorkomt. Wanneer je bijvoorbeeld een 1500x1000 file hebt schaalt de Dune dit op naar 4K ipv bijvoorbeeld 1920x1080 om te voorkomen dat de tv/projector het vervolgens opschaalt naar 4K. Dit doet hij omdat de verschillende upscaling algoritmes niet altijd compatible met elkaar zijn. Wanneer het bronmateriaal bijvoorbeeld 1920x800 is hoeft de Dune niet op te schalen voor een 1920x1080 output dus zal de output 1920x1080 zijn.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

denoontje

Citaat van: EricR op mei 25, 2017, 12:09:01
Handmatig toevoegen van enkele bestanden kan helaas niet. Kan het zijn dat hij deze wel indexeert maar onder een andere filmnaam? Dus dat hij het bestand verkeerd associeert?
Via SMB zou je de schijf ook moeten kunnen benaderen via de netwerkbrowser, misschien is dat een poging waard. Zou je 1 van de bestanden misschien kunnen delen zodat ik uit kan zoeken waar het probleem zit?

`hoi gaat u even niet lukken. maar zijn vrij grote bestanden (compleet concert in hd kwaliteit).
Als ik thuis ben zal ik eens een poging wagen. Welicht even via pm even aangeven hoe ik het bestand het beste kan delen.

thx

riwi

#824
Het enige waar de indexing/collection management naar kijkt is de foldernaam en de bestandsnaam.
Misschien zitten er rare karakters in? Verander de folder en bestandsnaam eens.

Als ik een film heb die niet gevonden wordt dan edit ik de matching en voer ik de imdb ID in van de film. Dat is soms nodig met erg korte titels.