Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

N1v3K

Ik heb mijn marmitek infrarood extender oogje op de sensor van de Dune geplakt  :thumbs-up:

denoontje

Citaat van: N1v3K op mei 12, 2017, 23:36:36
Heb de Dune vandaag opgehaald en moet hem nog aansluiten, maar hoe zit het precies met die licentie. Zag er niks over in de doos. Is dat standaard op de Dune ingeregeld, of...?  :unsure:
Volgens mij (heb hem ook alleen kort aangesloten) via internet connection en dan wellicht direct op het apparaat. Ik kreeg nadat ik een share had gelinkt en ik drukte op de optie (hij ging internet op) een moviewall en dat was niet de dunex moviewall.
Maar ik moet vandaag ook verder kijken en vergelijken......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gerard1

Na eerst geprutst te hebben en niks lukte, maar eens helemaal opnieuw begonnen ( fabrieksinstellingen)
Andere switch,andere kabels en ja verbinding ;D

Naar de netwerkverkenner, en teleurstelling maar zag de dune wel.
Keer of 10 op vernieuwen gedrukt, en ja eindelijk daar kwam het eindelijk te voorschijn meteen de netwerkkoppelingen met de schijven gemaakt
want na een keer aan en uit moet je weer vele malen op vernieuwen drukken.
Met andere woorden die herkenning is ruk.
Maar alles werkt nu naar behoren.


denoontje

Hier geen probleem met herkenning.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

N1v3K

Bij mij herkende hij geen NFS.. Alleen SMB  :mellow:

denoontje

Heb je nfs server aan op je nas en toegewezen aan de dune


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

N1v3K

Citaat van: denoontje op mei 14, 2017, 15:37:53
Heb je nfs server aan op je nas en toegewezen aan de dune


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Uiteraard

denoontje

Juiste setting op de dune?
/volume1/movies


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

stootvoeg

Ik heb nu bij video output de Dune op 1080p 60Hz staan..........

Heb begrepen dat dit bij "normaal" materiaal de resolutie op 1080p 23.976 moet staan en bij 4k op 2160p 23.976.

Is dit helemaal juist??

Echter dan gaat de Dune bij me wat geluid maken. Hoort dat zo??? OOK als ik hem op Auto zet......

Hoe moet ik de Dune instellen bij materiaal als er Re-encode 10 bit achter staat???

Groetjes Marco

Raymen

Haha ik heb ook van alles geprobreerd om het goed te krijgen
Maar het lukt me ook niet goed
Ik wil de resolutie die de bron is ook zo uitgestuurt door de dune

Nu heb ik bij sommige rare resoluties dat hij er toch 4 K van maakt
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

denoontje

Ik had de resolutie op 23.976 gezet (heb geen 4k), maar toen werd menu heel traag. Staat nu op auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Ik heb nu
Videoverbinding op digital (hdmi)
Videomodus.   Aut(edid)
Beeldverhouding. 16:9
Vxp. (Uit)

Meer instellingen:

Beeldfrequentie alle (24/25/30/50/60hz)
Autoresolutie. Ingeschakeld
Hdmi kleurdiepte auto(edid)
Kleurcodering. Auto
Standaard decoder auto
Hdmi 3d support ja

En ik weet niet of er iets fout staat,maar bijna alles geeft de dune door zoals de bron is
Behalve afwijkende resoluties

Heb nu een film die is 1920x 796(23.976hz)
Deze wordt dan 4k 2160p 23.976

Gewone 1080/p 23.976 stuurt hij wel hetzefde door

Waarom is dat
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

EricR

Citaat van: gerard1 op mei 12, 2017, 22:02:53
Oke, dank je wel.
Morgen heb ik gelukkig de tijd om de dune aan te sluiten en te testen.
Dat kabeltje wat bijgeleverd is, is een dropvetertje, dan lijkt mij de Apogee Wyde Eye aardig nutteloos geworden.
Kan je in plaats van de meegeleverde kabel ook gewoon dit gebruiken? : https://www.amazon.com/Micca-Premium-SPDIF-Digital-Coaxial/dp/B00V436UQU

Mocht je dit willen testen dan hoor ik graag wat de uitkomst is!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: N1v3K op mei 12, 2017, 23:36:36
Heb de Dune vandaag opgehaald en moet hem nog aansluiten, maar hoe zit het precies met die licentie. Zag er niks over in de doos. Is dat standaard op de Dune ingeregeld, of...?  :unsure:

Momenteel is er een tijdelijke licentie geactiveerd die zeer spoedig om zal worden gezet naar een definitieve licentie. Tijdens de huidige tijdelijke licentie werkt alles ook al naar behoren.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

N1v3K

#789
Ik heb van de week geprobeerd om via "my collection" de boel te indexeren, maar hij zegt iedere keer dat ik ie geen schijven herkent.
Ook de netwerkschijf niet, die ik wel kan benaderen via "bronnen".
M.a.w. My collection werkt niet. NFS werkt niet. Ondertitels downloaden heb ik ook nog niet kunnen vinden. Net die zaken waarvoor ik hem juist heb aangeschaft. Grote kans dat ik hem terug ga sturen...

fredenivanca

Ik neem aan dat je hiermee een usb stick bedoeld? wat hij niet herkent. Je moet de usb wel door de dune laten formatteren en niet door je pc. Ik heb het ook al eens gehad dat hij mijn nas wel herkend maar dat ik hem niet kon benaderen. Ik heb toen pop up menu gedrukt en op vernieuwen, toen kwam ik er wel weer in. Het was voor mij ook allemaal even zoeken maar uiteindelijk werkt het wel
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

EricR

Citaat van: N1v3K op mei 18, 2017, 11:49:36
Ik heb van de week geprobeerd om via "my collection" de boel te indexeren, maar hij zegt iedere keer dat ik ie geen schijven herkent.
Ook de netwerkschijf niet, die ik wel kan benaderen via "bronnen".
M.a.w. My collection werkt niet. NFS werkt niet. Ondertitels downloaden heb ik ook nog niet kunnen vinden. Net die zaken waarvoor ik hem juist heb aangeschaft. Grote kans dat ik hem terug ga sturen...

Bedoel je dat hij geen schijven herkent wanneer je nieuw geheugen voor het indexeren wil toewijzen of vind hij de mappen met films niet? Als het netwerkmappen betreft moeten deze eerst via de bestandsbrowser toegevoegd worden als netwerklocatie. NFS zou moeten werken, wat is hier het probleem mee? En ondertitels downloaden is momenteel nog geen functie op de Dune, dit zal binnenkort wel toegevoegd worden.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

N1v3K

Hij herkent geen netwerkschijf. Usb heb ik nog niet geprobeerd, maar de films staan dan ook op de nas.
NFS doet het prima op mijn oude mediaspeler en mijn laptop en mijn telefoon en mijn Nvidia Shield tv, maar de dune ziet het dus niet..

riwi

Ik denk dat N1v3k bedoeld dat de netwerkbrowser niet automagisch de NFS shares detecteert.
Die voeg ik met de hand altijd toe deze netwerk shares met NFS.

Daarna kan ik in de media collection management gedeelte gewoon de mappen met de films selecteren en scannen.
Maar ik heb geen lite ,maar de normale solo 4k. Dus mogelijk zou dit iets met de licentie kunnen zijn?

EricR

Aha dat klopt inderdaad. Hij detecteert ze niet automatisch, ze moeten als netwerk share toegevoegd worden.
Hierbij is het wel aan te raden goed naar het pad te kijken dat ingevuld moet worden om de NAS te benaderen, bij Synology is dat geloof ik /Volume1/Media bijvoorbeeld.
Kan ook Volume2 zijn wanneer het de tweede schijf betreft als ik mij niet vergis.

De licentie kan hier op geen enkele manier invloed op hebben. De Solo Lite zou in dit geval precies hetzelfde moeten werken als de Solo4K.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

N1v3K

Juist een NFS zou normaliter toch automatisch moeten werken?
Maar met handmatig toevoegen, wordt dan bedoeld op de Dune? Of op de nas?
Standaard is het op de synology trouwens..
volume1/video
volume1/music
volume1/photo

Rielplayer

Citaat van: N1v3K op mei 18, 2017, 14:01:24
Juist een NFS zou normaliter toch automatisch moeten werken?
Maar met handmatig toevoegen, wordt dan bedoeld op de Dune? Of op de nas?
Standaard is het op de synology trouwens..
volume1/video
volume1/music
volume1/photo

Als ik me niet vergis moet je op de synology de dune toegang geven om de gedeelde mappen te benaderen. Je zult dus ergens het ip-adres van de dunemoeten toevoegen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

riwi

Ik heb toevallig een Oppo UHD203 die de NFS shares wel automagisch herkent. Maar Bij de Dune heb ik dit nog nooit gezien.
Dus die zal je zelf moeten toevoegen. : Gewoon in het hoofdmenu van de bronnen : popup en Add netwerk verbinding. Dan ip en NFS + TCP of UDP  en zo invullen met de mount naam op je Synology

Of je wat in moet stellen op de Syno ligt aan de security van de Syno. Normaliter geeft een NFS server aan welke IP range gebruik mag maken van de "exports". Ik neem aan dat alles op je prive netwerk (dus ook de Dune) toegang hebben gekregen tot de Syno NFS exports.

Op een linux servertje zou je dat instellen in je /etc/exports file :
# This file contains a list of all directories exported to other computers.
# It is used by rpc.nfsd and rpc.mountd.
/share 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check,crossmnt,async)

Zodat alles met een 192.168.1.* adres er bij mag.

Rielplayer

Onder geelde mappen, bewerken en dan NFS machtigingen.

Maken en dan het ip van je dune en rechten toewijzen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

N1v3K

#799
Misschien was ik niet duidelijk, maar ALLES op het lokaal netwerk heeft al rechten. Zo heb ik het in de synology ingesteld. Alle machtigingen staan goed. Alle apparaten kunnen erop, alleen de Dune ziet het niet.
Dus wat doe ik niet goed in de Dune?

Edit: ok handmatig een netwerkschijf toevoegen volgens riwi. Ga ik vanavond even proberen.