Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

DrSmith

Citaat van: RonG op oktober 18, 2016, 11:41:06
Vreems idd en lijkt mij een BUG te zijn.

Weet niet wat een kaby lake ermee te maken heeft, maar wanneer ik een voorbeeldbestand heb kan ik het voor je testen.
Kabi Lake wordt dan de processor in mijn nieuwe HTPC. Wel wat omslachtiger werken (wil geen Kodi) maar uiterst flexibel.
Voor het gebruiksgemak kijk ik nu naar de Dune omdat die in ieder geval chapters in mkv ondersteunt.

Fijn dat je wilt testen maar ik heb geen kleine testbestanden, alleen de volledige afleveringen.
Kan ik je ook de namen doorgeven zodat jij je zelf binnentrekt? Of anders een plek waar ik die bestanden kan droppen?
Alvast bedankt!

Robbo

Is het iemand gelukt om in Full BR mode de subtitle hoogte aan te passen ?

riwi

Citaat van: DrSmith op oktober 18, 2016, 01:18:49
Kan de Solo ook Hi10P x264 bestanden aan?
Heb hier de nodige anime in dat formaat staan.

Anders toch maar wachten op Kaby Lake.

Ik had wat afleveringen van The Man in the High Castle in Hi10p x264 en die speelden nergens op (behalve op een PC). Zagen er ook niet uit dus, door een prutser in elkaar geflanst.

Akosoft

Nee, wat mij betreft ook een puntje voor Erik om aan Dune door te geven. Bij mkv gewoon aan te passen, maar bij bd een rommeltje.

Citaat van: Robbo op oktober 18, 2016, 19:38:18

riwi

Citaat van: Robbo op oktober 18, 2016, 19:38:18
Mij niet gelukt. Vroeger kon dat door met een mkv of andere file de subtitles te shiften en dan de bluray weer te starten. Maar dat lukt nu niet meer met de Solo. Bij de Full Bluray worden de titles weer op standaard hoogte geplaatst.
Het valt me ook op bij bv een mkv dat je tijdens het shiften met de titel hoogte niet ziet wat je doet als er toevallig niet gesproken wordt. Vroeger met oudere Dunes kreeg je dan een ---subtitle--- of iets dergelijks te zien als er geen subtitle in beeld was op dat moment. Zou handig zijn als ze dat weer toevoegen.

Lucky.L

Als ik zo lees hoeveel problemen er nog zijn met deze mediaplayer,dan hoop ik dat mede8er snel met een 4k mediaplayer komt.

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Akosoft

Wat een onzin zeg. Het zijn maar zeer kleine probleempjes nog die zeker opgelost gaan worden. Je maakt jezelf bang om niets...en heb nog nooit 1 mediaspeler gehad en gezien die gelijk perfect was.

EricR

Klopt het dat het probleem dat de film aan het einde of halverwege begint zich alleen voordoet bij BD ISO's?

Aan het einde van de maand kunnen we een beta verwachten met een aantal subtitle gerelateerde fixes. Kans is groot dat bovenstaande opmerkingen hierin al zijn opgelost.
Zo niet, dan zal ik dit zeker aan Dune doorgeven.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Citaat van: EricR op oktober 19, 2016, 10:25:52
Klopt het dat het probleem dat de film aan het einde of halverwege begint zich alleen voordoet bij BD ISO's?

Vooralsnog bij mij wel.

Zal ook eens MKV's testen.

EricR

Het doet zich niet bij alle BD ISO's voor toch? En bij bepaalde bestanden altijd? In dit geval zou ik graag weten welke zodat ik de bug kan dupliceren.
                       --> Mordaunt Short MS504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Citaat van: EricR op oktober 19, 2016, 10:40:14
Het doet zich niet bij alle BD ISO's voor toch? En bij bepaalde bestanden altijd? In dit geval zou ik graag weten welke zodat ik de bug kan dupliceren.

Volgens mij wel. Zal straks eens testen met MKV alsook BD folder structuur.
Ik had er al 3 opgesomd waar het bij gebeurd is,
3D ISO Warcraft
3D ISO Capt. America
3D ISO X-Men

Akosoft

Mkv is het mij nog nooit overkomen. Gebeurt bij zowel complete bd met mapstructuur dus en stream, als bd in iso structuur.

Lucky.L

Citaat van: Akosoft op oktober 19, 2016, 08:13:08
Wat een onzin zeg. Het zijn maar zeer kleine probleempjes nog die zeker opgelost gaan worden. Je maakt jezelf bang om niets...en heb nog nooit 1 mediaspeler gehad en gezien die gelijk perfect was.
Ik heb met mijn mede8er nog geen problemen gehad voor die 139,- euro en heb hem al een jaar of 4.
En als ik iets koop voor 350,- euro verwacht ik wel dat hij gewoon goed werkt.

Gr.Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

RonG

Citaat van: Lucky.L op oktober 19, 2016, 11:46:14
Ik heb met mijn mede8er nog geen problemen gehad voor die 139,- euro en heb hem al een jaar of 4.

Gr.Michel

Van bepaalde key features verwacht ik idd ook dat het goed moet werken. Wat ik nu vooral zie is dat wanneer het ene probleem aangepakt is er een ander volgt. Zoals bv de hickups bij TrueHD/Atmos etc wat voorheen niet was. En nu nadat dit aangepakt is dit weer volgt.

Maar dan nog vind ik het een pracht apparaat gezien nu het afspelen gewoon goed werkt. Ook de mede8er had in het begin veel updates nodig volgens mij (heb een 800xd gehad).

Akosoft

Ontgaat mij welke toegevoegde waarde dit heeft in dit draadje aangezien elke speler eerst bijgeschaafd moet worden. :)

Citaat van: Lucky.L op oktober 19, 2016, 11:46:14

Gr.Michel

Lucky.L

Citaat van: Akosoft op oktober 19, 2016, 12:19:50
Ontgaat mij welke toegevoegde waarde dit heeft in dit draadje aangezien elke speler eerst bijgeschaafd moet worden. :)
Gaf gewoon een antwoord op jouw reactie en in elk 'draadje' op dit forum wijken we wel eens af  ;) !

master30

Van Dune is te verwachten dat dit met een firmware update zal worden verholpen.
Heb al jaren verschillende gehad en ze vallen mij nooit tegen, ze zijn ook veel waardevaster dan andere merken.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Eric,

Gisteren nog eens getest, het komt niet altijd voor.
bij MKV's geen probleem.
1x een 3D iso (gods of egypt) en daar ging het goed
1x 3D iso Capain America nog eens, die startte niet van het begin

volgens mij is er iets mis me de auto resume oid. Wat ik wel handig zou vinden, zoals bij de mede8er en ook Kodi is dat men de keuze krijgt, "resume or start from the beginning"

EricR

Bedankt voor het testen! Heb je misschien enig idee waar ik de bestanden waarbij dit probleem zich voordoet kan downloaden? Kan geen torrents vinden en heb momenteel niet de mogelijkheid het via nieuwsgroepen te doen.
                       --> Mordaunt Short MS504

riwi

Ik heb het nog helemaal niet gemerkt / ervaren dat de film niet aan het begin begint (tenzij ik hem zelf ergens halverwege gestopt had).

Ik remux films/series altijd naar een losse m2ts of mkv file. Dus ik speel niet vaak iso of BDMV folders. Met m2ts en mkv heb je dus geen last hiervan.

De vraag is ook of het voorkomt bij full bluray menu? Of via het bd lite menu?

Ik heb ook met de scraper gespeeld en moet zeggen dat die er erg goed uitziet. Ik had media van 2 NAS plekken geindexed. Gisteren 1 NAS uit en je ziet dan alleen de media die op de NAS staat die bereikbaar is. Dat is handig (voor mij). Grafisch ziet het er ook mooi uit met de film info, acteur info, etc.

@EricR weet jij waar de info/plaatjes wordt opgeslagen die ge'scrape't is? Ik kan het op de NAS niet terug vinden. Dus ergens in de Dune op flash? of wordt het telkens opnieuw gedownload?

EricR

De info/plaatjes worden inderdaad op het flashgeheugen van de Dune opgeslagen. Ik vermoed dat hij niet alles bewaard en bepaalde data af en toe weer opnieuw downloadt, hier heb ik echter geen info over van Dune.
                       --> Mordaunt Short MS504

Mausman

Citaat van: Mausman op oktober  6, 2016, 12:38:02
Nou dit is het dus ook niet. Had nu de map die als netwerkkoppeling staat gekozen om te laten indexeren, maar nog steeds de melding dat de afspeellijst leeg is zodra ik op 'play' druk.

Werkt de scraper bij jullie wel goed? Ik heb nog steeds het probleem dat het niet werkt. Volgens mij doe ik niets verkeerd. Moeten de bestanden en/of mappen misschien aan bepaalde voorwaarden voldoen of zo.
Kan iemand misschien anders even stap voor stap uitleggen hoe je het werkend hebt gekregen? Misschien heb ik toch iets over het hoofd gezien of zo. Misschien is het wel een instelling o.i.d.

Alvast bedankt.

EricR

Ik heb de Solo vele malen laten indexeren en dit is bij mij nog nooit voorgekomen, kan mij ook niet bedenken wat er fout zou kunnen gaan.
Heb je al geprobeerd alle indexresultaten te verwijderen, de unused cache te clearen en vervolgens opnieuw te indexeren?
Heb je gewacht tot het indexeren helemaal voltooid is? Heb je een Solo4K en geen Lite? Welk soort bestanden betreft het (alleen BD's of ook andere bestanden)?
Gebruik je een NAS en zo ja, welk protocol en is het (in het geval van SMB) beveiligd met een wachtwoord? Welke firmware versie gebruik je?
Ik heb Dune gevraagd of zij bekend zijn met het probleem maar ik denk het niet, in dat geval zullen ze waarschijnlijk vragen om een volledige reset te doen.
                       --> Mordaunt Short MS504

Mausman

Citaat van: EricR op oktober 20, 2016, 15:47:10
Ik heb de Solo vele malen laten indexeren en dit is bij mij nog nooit voorgekomen, kan mij ook niet bedenken wat er fout zou kunnen gaan.
Heb je al geprobeerd alle indexresultaten te verwijderen, de unused cache te clearen en vervolgens opnieuw te indexeren?
Heb je gewacht tot het indexeren helemaal voltooid is? Heb je een Solo4K en geen Lite? Welk soort bestanden betreft het (alleen BD's of ook andere bestanden)?
Gebruik je een NAS en zo ja, welk protocol en is het (in het geval van SMB) beveiligd met een wachtwoord? Welke firmware versie gebruik je?
Ik heb Dune gevraagd of zij bekend zijn met het probleem maar ik denk het niet, in dat geval zullen ze waarschijnlijk vragen om een volledige reset te doen.

Je eerste 4 vragen kan ik met ja beantwoorden. Ik heb wel degelijk een Solo4K. Het betreft mkv bestanden maar ook iso's. Ik gebruik dus een Nas van Qnap de TS219P.
Wat bedoel je met 'welk protocol'. De laatste firmware staat op de dune.
Het indexeren lukt allemaal wel. Ik krijg gewoon die covers etc. te zien en als ik daarop klik krijg ik ook gewoon netjes de film info etc. Echter zodra ik dus afspelen kies zegt ie dat de afspeellijst leeg is. Echt heel vreemd.

xynyx

IP Control vraagje (bug?)

Ik stuur mijn Dune's aan middels IP control. Op de oude 3.0 geeft ik het commando

http://"MIJN IPadres"/cgi-bin/do?set_playback_state&speed=256&position="tijd" (waarbij "Mijn IPadres" en "tijd" natuurlijk de juiste getallen zijn)

de Dune 3.0 gaat dan vanaf dat moment de file afspelen. Dit werkt bij alle soorten files (BR, mkv, dvd...)
De Solo 4K pakt dit commando niet op? Is dit een bug of moet het commando anders worden geformuleerd?

EricR???