Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Mausman

Citaat van: RonG op oktober  5, 2016, 11:45:31

Ik moest wel bv de gedeelde map "FIlms" als netwerk koppeling toevoegen.

Mmmm, misschien gaat dat bij mij niet echt goed. Ik heb de films zeg maar ook wel in aparte mappen staan, echter ik heb de map waarin die film mappen staan niet als netwerk koppeling. Die map staat weer in een map die wel als netwerk koppeling staat. Bij het indexeren kies ik echter de map waarin de filmmappen staan en dus niet de boven liggende map die ik als netwerk koppeling heb staan. (snappen jullie 'm nog  :D).
Ik zal vanavond anders even proberen die map te kiezen die ik als netwerkkoppeling heb staan. Misschien dat het dan wel werkt, maar dat laat ik morgen dan wel weten.

Raymen

Gisteren de dune weer opgehaald van de reparatie(aan/uit)knop was kapot

Kreeg een nieuwe dune toegestuurt

Gisteren aangesloten alle mappen weer toegevoegt alle instellingen weer goed gezet
En de laatste firmware er weer op
Tot nu toe werkt alles weer top
Ook ziet de dune mijn mappen op de pc in 1.keer
Dat was eerst een probleem
Uitzetten door de powerknop 5. Sec in te houden werkt ook goed
Bij een vastloper 5. Sec vast houden en hij start opnieuw op

Dus ben weer een tevreden dune bezitter
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

RonG

jurgman

Citaat van: RonG op oktober  5, 2016, 15:17:13
:thumbs-up:
RonG, jij had ook zo'n zidoo x6 begreep ik. Hoe verhoudt zo'n dune solo zich tot dat apparaat qua beeldkwaliteit?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

EricR

Citaat van: RonG op oktober  5, 2016, 09:56:54
Vraagje m.b.t. de optie wifi access point. Dit werkt goed, maar niet wanneer deze uit of in de stand=by staat. Bij geheel uit kan ik me dat nog wel voorstellen :turn:. Maar is het niet mogelijk dat het accesspoitn actief te houden wanneer de Dune in standby staat?

Jazeker, door de "Standby-modus" aan te zetten zou deze moeten werken. Standaard staat hij geloof ik op "Systeem UIT".
Dit kan door in de instellingen naar "Diversen" en dan naar "Energiebeheer" te gaan. Als je hier "Actie <<POWER>> toets" naar "Standby-modus" veranderd moet hij het blijven doen.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Mausman

Citaat van: Mausman op oktober  5, 2016, 12:46:32
Mmmm, misschien gaat dat bij mij niet echt goed. Ik heb de films zeg maar ook wel in aparte mappen staan, echter ik heb de map waarin die film mappen staan niet als netwerk koppeling. Die map staat weer in een map die wel als netwerk koppeling staat. Bij het indexeren kies ik echter de map waarin de filmmappen staan en dus niet de boven liggende map die ik als netwerk koppeling heb staan. (snappen jullie 'm nog  :D).
Ik zal vanavond anders even proberen die map te kiezen die ik als netwerkkoppeling heb staan. Misschien dat het dan wel werkt, maar dat laat ik morgen dan wel weten.

Nou dit is het dus ook niet. Had nu de map die als netwerkkoppeling staat gekozen om te laten indexeren, maar nog steeds de melding dat de afspeellijst leeg is zodra ik op 'play' druk.

RonG

Citaat van: jurgman op oktober  6, 2016, 12:16:28
RonG, jij had ook zo'n zidoo x6 begreep ik. Hoe verhoudt zo'n dune solo zich tot dat apparaat qua beeldkwaliteit?

Ik heb de zidoo niet in mijn HT aangesloten gehad, enkel op de tv in de woonkamer en daar ziet het er goed uit, echter ben daar wel minder kritisch  ;).
Heb dus nog geen vergelijk gemaakt.

Citaat van: Mausman op oktober  6, 2016, 12:38:02
Nou dit is het dus ook niet. Had nu de map die als netwerkkoppeling staat gekozen om te laten indexeren, maar nog steeds de melding dat de afspeellijst leeg is zodra ik op 'play' druk.

Gisteren helaas niet aan toe gekomen, ik moet de beamer ook aangooien om dat even te checken.

Citaat van: EricR op oktober  6, 2016, 12:25:56
Jazeker, door de "Standby-modus" aan te zetten zou deze moeten werken. Standaard staat hij geloof ik op "Systeem UIT".
Dit kan door in de instellingen naar "Diversen" en dan naar "Energiebeheer" te gaan. Als je hier "Actie <<POWER>> toets" naar "Standby-modus" veranderd moet hij het blijven doen.

Hij gaat bij mij in de standby (rode lampje gaat aan na uitzetten) maar de wifi valt dan uit.

EricR

Zojuist getest met de nieuwste FW (160831_0240_r11) en werkt hier prima.
Gebruik je Wi-Fi N of AC modus?
                       --> Mordaunt Short MS504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

jurgman

Gisteren maar eens een Dune Solo aangeschaft om te gaan testen. Kijken of die mijn htpc/kodi/madvr kan gaan vervangen. Dat zou betekenen dat ik dan wel van kodi af stap en naar een yadis/dune scraper zou gaan over stappen. Is die dune scraper al goed genoeg? Kan je ook handmatig zaken toevoegen? Zoals home video's? Eigen nfo/jpg bijvoorbeeld?
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

james_bond

Citaat van: jurgman op oktober  8, 2016, 08:18:28
Gisteren maar eens een Dune Solo aangeschaft om te gaan testen. Kijken of die mijn htpc/kodi/madvr kan gaan vervangen. Dat zou betekenen dat ik dan wel van kodi af stap en naar een yadis/dune scraper zou gaan over stappen. Is die dune scraper al goed genoeg? Kan je ook handmatig zaken toevoegen? Zoals home video's? Eigen nfo/jpg bijvoorbeeld?
Met Yadis kun je handmatig je eigen teksten en jpg info toevoegen. Ik heb alleen geen idee of Yadis ook werkt op de Dune Solo; ben hier wel benieuwd naar. Gebruik nu nog naar alle tevredenheid de Dune D1.
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

xynyx

jurgman

Bedankt voor de info. Ben nu alvast in een Virtual Machine Yadis aan het installeren.

Robbo

Het navigeren met de Solo op Blu Ray menus gaat echt prima. Zowel bij reguliere films als ook series.
Helaas heb ik nu al 3 keer meegemaakt dat het afspelen ineens afgebroken wordt. 

RonG

Citaat van: EricR op oktober  6, 2016, 15:31:38
Zojuist getest met de nieuwste FW (160831_0240_r11) en werkt hier prima.
Gebruik je Wi-Fi N of AC modus?

Mijn fout, dacht dat ik ingesteld had dat hij in de standby moest maar was dus niet zo :blush:. Werkt dus idd nu :)

Weet je al iets van 3D subtitle support?

Citaat van: Robbo op oktober 12, 2016, 09:14:52
Het navigeren met de Solo op Blu Ray menus gaat echt prima. Zowel bij reguliere films als ook series.
Helaas heb ik nu al 3 keer meegemaakt dat het afspelen ineens afgebroken wordt. 

Oei, dit nog niet gezien bij mij.

EricR

Er is mij een tijd geleden verteld dat we aan het einde vd maand een beta kunnen verwachten met 3D subtitles.
In deze beta zouden ook een aantal andere subtitle gerelateerde updates verwerkt zijn.
                       --> Mordaunt Short MS504

RonG

Citaat van: EricR op oktober 13, 2016, 11:28:42
Er is mij een tijd geleden verteld dat we aan het einde vd maand een beta kunnen verwachten met 3D subtitles.
In deze beta zouden ook een aantal andere subtitle gerelateerde updates verwerkt zijn.

Thnx voor de update :)

vincenthoh

Beste Mensen

Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de 4k solo?  Kan ze nergens vinden :bored:

grt en dank
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

riwi

Citaat van: vincenthoh op oktober 17, 2016, 21:55:25
Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de 4k solo?  Kan ze nergens vinden :bored:

Ik dacht die kan niet lezen... :) Zelf gezocht op de Dune site... Staat er echt niet op  ;D
13cm breed, 13,5cm diep (inc aansluitingen excl stekkers) en ongeveer 3cm hoog. Met de rolmaat gemeten.

vincenthoh

Citaat van: riwi op oktober 17, 2016, 22:13:06
Ik dacht die kan niet lezen... :) Zelf gezocht op de Dune site... Staat er echt niet op  ;D
13cm breed, 13,5cm diep (inc aansluitingen excl stekkers) en ongeveer 3cm hoog. Met de rolmaat gemeten.

Dank U...   ^^
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

DrSmith

Kan de Solo ook Hi10P x264 bestanden aan?
Heb hier de nodige anime in dat formaat staan.

Anders toch maar wachten op Kaby Lake.

RonG

Ik heb nu al een paar keer gehad dat wanneer ik een film, welke ik nog niet gezien heb, start deze ergens achteraan begint.

Bij warcraft 3D ISO, de laatste X-men 3D ISO alsook de laatste Captain America. Ik moet dan "terug spoelen" om van voren te kunnen  beginnen.

Iemand anders ook dit vreemde euvel ervaren misschien?

Robbo

Ja, had ik van de week ook bij BD lite afspelen van The Commitments.  Maar omdat er nog wel eens fake playlists op een BR geplaatst worden, heb ik er verder geen aandacht aan besteed.  Daarna via full BR ging het wel goed.

RonG

Citaat van: Robbo op oktober 18, 2016, 11:35:11
Ja, had ik van de week ook bij BD lite afspelen van The Commitments.  Maar omdat er nog wel eens fake playlists op een BR geplaatst worden, heb ik er verder geen aandacht aan besteed.  Daarna via full BR ging het wel goed.

Vreems idd en lijkt mij een BUG te zijn.

Citaat van: DrSmith op oktober 18, 2016, 01:18:49
Kan de Solo ook Hi10P x264 bestanden aan?
Heb hier de nodige anime in dat formaat staan.

Anders toch maar wachten op Kaby Lake.

Weet niet wat een kaby lake ermee te maken heeft, maar wanneer ik een voorbeeldbestand heb kan ik het voor je testen.

Akosoft

Ik heb regelmatig als een bluray wil afspelen dat de Dune bij hoofdstuk 2 begin en ik dus ff op << moet drukken om bij hoofdstuk 1 te beginnen. Niet echt een ramp, maar wel lastig soms...

RonG

Citaat van: Akosoft op oktober 18, 2016, 12:57:33
Ik heb regelmatig als een bluray wil afspelen dat de Dune bij hoofdstuk 2 begin en ik dus ff op << moet drukken om bij hoofdstuk 1 te beginnen. Niet echt een ramp, maar wel lastig soms...

Precies dit, moet dan wel een bug zijn m.i.
Misschien dat Eric dat kan doorgeven :)