Kaleidescape Strato, Industry's First 4K Ultra HD High-Dynamic-Range Movie Playe

Gestart door home@the movies, oktober 15, 2015, 18:24:10

Vorige topic - Volgende topic

williams

Hoi Vic het is erg moeilijk te achterhalen wat de jvc intern nu werkelijk gaat doen als je hem RGB met chroma 4.4.4. aanbied . Het zou niet zo handig zijn al hij hier intern weer downscaled naar 4.2.2.  Want wat is dan de winst van de nieuwe Kaleidescape (K) met de Cinematic files die 4.4.4. zijn .
Als alles goed gaat bij Reza zijn poolparty dan kunnen we het zelf beoordelen alleen heeft hij op dit moment nog geen madVR en of we dan RGB 4.4.4. kunnen insturen naar zijn JVC valt nog te bezien .
Wordt Vervolgd 😊
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Vik

4:4:4 RGB voorkomt extra chroma conversie aan de ingang, maar de JVC doet intern nog steeds beeldverwerking zoals HDR/tonemapping, e-shift, motion processing en kleur en gammacorrectie, voordat het beeld digitaal naar analoog wordt omgezet voor de D‑ILA-panelen. Terug naar 4:2:2 gaat hij daarbij niet.  :)

Van wat ik ervan begrijp, zit er ook bij Kaleidescape 4K Cinematic files voordeel in, zelfs als die in 4:2:2 worden doorgegeven. De files zijn gemiddeld ongeveer 1,5x groter dan de standaard 4K titels en de bitrates liggen hoger. Je voert de JVC dus gewoon een betere bron aan dan met een standaard 4K titel.

Ik ben erg benieuwd naar de Kaleidescape we gaan het zien.  8)

Citaat van: williams op juli  6, 2026, 15:47:17Hoi Vic het is erg moeilijk te achterhalen wat de jvc intern nu werkelijk gaat doen als je hem RGB met chroma 4.4.4. aanbied . Het zou niet zo handig zijn al hij hier intern weer downscaled naar 4.2.2.  Want wat is dan de winst van de nieuwe Kaleidescape (K) met de Cinematic files die 4.4.4. zijn .
Als alles goed gaat bij Reza zijn poolparty dan kunnen we het zelf beoordelen alleen heeft hij op dit moment nog geen madVR en of we dan RGB 4.4.4. kunnen insturen naar zijn JVC valt nog te bezien .
Wordt Vervolgd 😊
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

PascalP

Die 4K Cinematic files zijn idd een pak groter, toevallig gisteren bij een forumlid nog gespeeld met een Strato E, daar zie je de 4K Cinematic optie wel staan bij de verschillende versies van de film die je kunt downloaden, echter kan deze speler ze niet afspelen.

Maar om een voorbeeld te noemen waar een gemiddelde 4K HDR10 film zo'n 90-95GB is, is dezelfde film in 4K Cinematic richting de 140-150GB.

Bovendien ook wel interessant om te zien dat je binnen 4K Cinematic ook nog verschillende smaakjes hebt, zo kan je nog kiezen voor 4K Cinematic SDR of 4K Cinematic Dolby Vision bij de meeste films en een enkele die we gecheckt hebben nog een 3e keuze 4K Cinematic HDR10.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Citaat van: Vik op Gisteren om 08:41:204:4:4 RGB voorkomt extra chroma conversie aan de ingang, maar de JVC doet intern nog steeds beeldverwerking zoals HDR/tonemapping, e-shift, motion processing en kleur en gammacorrectie, voordat het beeld digitaal naar analoog wordt omgezet voor de D‑ILA-panelen. Terug naar 4:2:2 gaat hij daarbij niet.  :)
Uiteindelijk moet het altijd naar RGB worden omgezet, want je hebt 3 panelen : 1x rood, 1x groen en 1x blauw die individueel hun signaal moeten krijgen. Ik denk dat de interne bewerking in de projector met voldoende bit diepte wordt gedaan om geen verliezen te krijgen (dwz signaal 10 bit, rekenenen/bewerkingen met 12bit).

reza

KS is echt een mooi product.
Gisteren in de weer geweest met een externe losse drive. Die koppel je aan de KS en dan voer je die een BD toe. De KS weet dan dat je de BD hebt gekocht, verwerkt dit in de KS store en je krijgt echt een mega korting.
Waarbij soms wel 20 dollar korting.
De meeste films kosten tussen de 10 en 25 dollar maar met dit "trukje" betaal je 4.95 dus omgerekend naar euro is dat op het moment iets van 4,50 euro. Echt waanzinnig.
Gisteren binnen 30 min een titel of 50 ingevoerd en binnen een aantal min kan je ze met korting kopen.
Werkt waanzinnig en super smooth.
We hadden een aantal titels die die niet herkende, dan vul je de barcode in en herkent die ze alsnog,echt top.
Met 4 titels had ik al 75 dollar bespaard.
Ik heb er inmiddels 16 gekocht  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Refie

Citaat van: reza op Gisteren om 14:26:09KS is echt een mooi product.
Gisteren in de weer geweest met een externe losse drive. Die koppel je aan de KS en dan vier je die een BD toe. De KS weet dan dat je de BD hebt gekocht, verwerkt dit in de KS store en je krijgt echt een mega korting.
Waarbij soms wel 20 dollar korting.
De meeste films kosten tussen de 10 en 25 dollar maar met dit "trukje" betaal je 4.95 dus omgerekend naar euro is dat op het moment iets van 4,50 euro. Echt waanzinnig.
Gisteren binnen 30 min een titel of 50 ingevoerd en binnen een aantal min kan je ze met korting kopen.
Werkt waanzinnig en super smooth.
We hadden een aantal titels die die niet herkende, dan vul je de barcode in en herkent die ze alsnog,echt top.
Met 4 titels had ik al 75 dollar bespaard.
Ik heb er inmiddels 16 gekocht  :D

reken je rijk  :tongue2:
Marantz AV10 + Dirac ART, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. 2x Dayton MX15-22, Dynacord L1800FD, ButtKicker Pro + BKA1000,  ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"