Kaleidescape Strato, Industry's First 4K Ultra HD High-Dynamic-Range Movie Playe

Gestart door home@the movies, oktober 15, 2015, 18:24:10

Vorige topic - Volgende topic

home@the movies

Nog nieuws heet van de naald,

Strato is designed to provide an immersive home-cinema experience, with playback quality that matches or surpasses that of commercial theaters. Each movie is downloaded and stored on a local hard drive—either on a Strato, or on a Terra Movie Server. Strato plays back the movie in full 4K Ultra HD, at up to 60 frames per second, without the startup delays, buffering messages, or quality drops that are so common with streaming services. Strato supports lossless multichannel audio, and is capable of playing HDR content on televisions and projectors that can process open standard 10-bit HDMI® 2.0a HDR. The Strato onscreen user interface is also displayed in full 4K Ultra HD, at 60 frames per second, resulting in fluid animation and a stunning visual impact.

Strato can be purchased with or without an internal 6 TB hard drive that can store up to 100 4K Ultra HD movies, 150 Blu-ray quality movies, or 900 DVD quality movies. Strato equipped with an internal hard drive can be used standalone or in a system comprised of other Encore components. The Strato without internal storage plays back from a movie server.

The company also announced two new models of the Kaleidescape Alto Movie Player. One comes with a 6 TB internal hard drive; the other has no internal movie storage and plays back from a movie server. Alto plays Blu-ray and DVD quality movies downloaded from the Kaleidescape Movie Store. It can also play Blu-ray discs and DVDs via its built-in Blu-ray drive or from a Kaleidescape Disc Server.

Kaleidescape Alto and the Kaleidescape Disc Server are available now. Kaleidescape Terra will be available in November. Kaleidescape Strato will be available in the United States, Canada, and U.K. in early Q1, 2016. In the United States and Canada, the Strato MSRP will be $4,495 for the model with an internal 6 TB hard drive, and $3,495 for the model with no internal movie storage.

Mediasluis

Tja, in D-Cinema theaters werken ze ook zo en ik vind het wel een mooie oplossing.
Mijn Blu-Ray kast puilt nu ook alweer uit en dan straks weer in Ultra HD en geen reclame en verplichte waarschuwingen meer.
Voor demonstraties is dit zeker ook erg mooi.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

home@the movies

Citaat van: Mediasluis op oktober 15, 2015, 18:49:06
Tja, in D-Cinema theaters werken ze ook zo en ik vind het wel een mooie oplossing.
Mijn Blu-Ray kast puilt nu ook alweer uit en dan straks weer in Ultra HD en geen reclame en verplichte waarschuwingen meer.
Voor demonstraties is dit zeker ook erg mooi.

Ik gebruik al lang de Kaleidescape Alto en die bevalt mij prima, de aankopen via de Kaleidescape store zijn dan ook nog een keer goedkoper dan het effectieve schijfje zelf en je krijgt een ultra Violet copy van al je aankopen. Voor mij geen streaming maar dit systeem met een één op één digitale aankoop van de Blu ray ben ik helemaal voor gewonnen. Ik heb nu denk ik een 80 tal films aangekocht via de store, het aanbod groeit dagdagelijks en zal alleen maar groter worden, nu er ook nog een keer een 4K met HDR aan zit te komen ben ik helemaal gewonnen hiervoor.

home@the movies

Ook nog interessant is dat vaak de release op de store sneller is dan de Blu ray, ik heb nu net inside out aangekocht die staat binnen een uur en 15 min op mijn alto speler.

donaldk

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

home@the movies

Citaat van: rovinggecko op oktober 15, 2015, 21:54:57
Jammer dat de store in NL niet beschikbaar is.

Dat is geen probleem, ik gebruik al meer dan een jaar gewoon een VPN en dat werkt perfect, Kaleidescape weet ook dat dit de manier is waarop ze het in Europa doen. Er was eerst een plan om ook een Europese shop op te richten maar dat gaan ze niet doen, er is wel een UK store maar die is veel minder uitgebreid dan de US store.

Geen enkel probleem dus om het systeem ook hier te gebruiken, op ons event staat de alto ook werkend opgesteld dus iedereen die interesse heeft kan hem daar in demo zien.
Gr
Werner

MaxxMark

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

road rebel

home@the movies

Citaat van: MaxxMark op oktober 15, 2015, 22:41:24
Wat kosten items in de store zo gemiddeld?

Heel erg afhankelijk van film tot film en of je hem direct bij de release koopt, The Dark Knight Rises koop je bvb nu voor 12 dollar, een nieuwe tittel rond de 20 dollar, er zijn ook vaak koopjes te doen.
Maar wat heel erg interessant is dat is de DVD to digital Blu ray optie, als je een bestaande dvd hebt die ook in blu ray op de store aanwezig is dan kan je deze voor gemiddeld rond de 6 dollar upgraden.
Het werkt zo simpel als wat, je stopt de dvd in de Alto en je krijgt melding of hij in de store op Blu ray aanwezig is, wil je hem kopen dan wordt hij direct op je systeem gedownload van zodra je bevestiging geeft.

donaldk

Ah daarom zijn ze zo goedkoop geworden, ze spelen nu itunes-je;-).

Robbo

Ik heb Kaleidescape altijd zeer mooie producten maar de Alto heb ik helemaal over het hoofd gezien.  Waarschijnlijk omdat de verwachting met dit merk is dat alles big bucks kost.   Ik vermoed dat dit bij meer HT-ers zo zal zijn.

Maar zo'n Alto met online store is wel een mooi concept, en ook nog enigszins te betalen.  Al moet je dan weer niet een te grote library hebben anders kun je 10K+ voor een Kaleidescape server neer tellen.  Ik neem aan dat je zaken lokaal kun verwijderen en later weer kunt downloaden ? 

Ik zie zelf meer toekomst in 4K download dan in 4K Blu-Ray.   Dus wat dat betreft mooie ontwikkelingen daar bij Kaleidescape.

home@the movies

Citaat van: Robbo op oktober 16, 2015, 10:06:58
Ik heb Kaleidescape altijd zeer mooie producten maar de Alto heb ik helemaal over het hoofd gezien.  Waarschijnlijk omdat de verwachting met dit merk is dat alles big bucks kost.   Ik vermoed dat dit bij meer HT-ers zo zal zijn.

Maar zo'n Alto met online store is wel een mooi concept, en ook nog enigszins te betalen.  Al moet je dan weer niet een te grote library hebben anders kun je 10K+ voor een Kaleidescape server neer tellen.  Ik neem aan dat je zaken lokaal kun verwijderen en later weer kunt downloaden ? 

Ik zie zelf meer toekomst in 4K download dan in 4K Blu-Ray.   Dus wat dat betreft mooie ontwikkelingen daar bij Kaleidescape.

Klopt, je kan als de schijf vol staat gewoon verwijderen wat je wil, alles blijft je eigendom en je kan het verwijderde materiaal ten allen tijde weer terug downloaden. Mocht je wat meer centen willen uitgeven kan je tot 4 Alto's in netwerk zetten en dan heb je één grote gedeelde library.

home@the movies

Nog even melden, de gewone Alto kost 2900 Euro, en dat is toch een mooie prijs voor een Kaleidescape product dat zeer gebruiksvriendelijk is  met een zeer mooie user interface en gewoon goed werkt.

THX-UltraII

Citaat van: home@the movies op oktober 16, 2015, 10:59:33
Nog even melden, de gewone Alto kost 2900 Euro, en dat is toch een mooie prijs voor een Kaleidescape product dat zeer gebruiksvriendelijk is  met een zeer mooie user interface e
Citaat van: home@the movies op oktober 16, 2015, 10:59:33
Nog even melden, de gewone Alto kost 2900 Euro, en dat is toch een mooie prijs voor een Kaleidescape product dat zeer gebruiksvriendelijk is  met een zeer mooie user interface en gewoon goed werkt.
Nee, die is flauw. Ziet er goed uit voor een mooie prijs Werner! Goed om te weten dat jij het kan leveren voor degenen die interesse hebben.

Mediasluis

De films zijn dan allemaal zonder NL Subs?
ik moet zeggen dat ik hier, buiten een volle kast met Blu-Ray' s, ook al 14 Tb aan blu-Ray kopietjes en 1080P MKV's heb liggen.
Ik zou het dus enkel voor demo films en 4K doen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

home@the movies

Citaat van: Mediasluis op oktober 16, 2015, 12:24:51
De films zijn dan allemaal zonder NL Subs?
ik moet zeggen dat ik hier, buiten een volle kast met Blu-Ray' s, ook al 14 Tb aan blu-Ray kopietjes en 1080P MKV's heb liggen.
Ik zou het dus enkel voor demo films en 4K doen.

Op de UK store zijn er heel veel met nl subs, op de US inderdaad zonder

Mediasluis

Bedankt Werner.
Een beetje zoals bij HMV toen. Daar werd het niet altijd goed op de cover aangegeven en soms zat ik met een film waarbij er alleen NL Subs op de Bonusschijf zat.
Ik ga mij er in ieder geval eens meer in verdiepen.

Robbo

De metadata zit bij Kaleidescape wel goed.  Dat is juist ook hun kracht.  Bijvoorbeeld meteen alle intros, warning, legal messages etc. skippen en meteen na 'klik' de film bij het begin laten beginnen. 

bmateijsen

Citaat van: Robbo op oktober 16, 2015, 14:37:03
De metadata zit bij Kaleidescape wel goed.  Dat is juist ook hun kracht.  Bijvoorbeeld meteen alle intros, warning, legal messages etc. skippen en meteen na 'klik' de film bij het begin laten beginnen. 

Er is geen officieel product die deze kracht heeft... 8) Maar geldt ook als je gewoon een blu-ray in de Alto stopt. Direct wordt alle metadata opgevraagd en start van film kan direct beginnen.

home@the movies

Citaat van: Robbo op oktober 16, 2015, 14:37:03

Absoluut, dat is waar je ook een stuk voor betaald alles is gewoon heel erg gebruiksvriendelijk zonder dat je als eindgebruiker zelf moet gaan lopen klooien met allerlei software. De grote systemen waren wat mij betreft veel te duur maar deze Alto en de komende ULTRA HD speler kunnen mij echt wel bekoren. Dat vooral in combinatie met de store is een heel mooi gegeven.

Mediasluis

home@the movies

Ik zal op ons event een aantal effectieve demo sessie organiseren met de Alto, er is blijkbaar wel wat interesse en veel mensen kennen het product blijkbaar nog niet echt dus bij deze gaan we daar iets aan doen :-)

home@the movies

Kaleidescape, Inc., the leading manufacturer of premium movie players and servers for the home, today announced the third generation of the Kaleidescape Movie Store. The company has licensed over 11,000 movies and 1,500 television seasons from a majority of the major motion-picture studios, in the highest available quality. The selection now includes over 100 4K Ultra HD titles for download to the company's new Encore line of movie players and servers. Kaleidescape will also offer high-dynamic-range (HDR) titles as they become available.

Sony Pictures 4K Ultra HD titles will be available in the Kaleidescape Movie Store for customers in the United States, Canada, and UK. Retail prices will be around $30 per movie in the United States and Canada, and about £20 in the UK. Kaleidescape's Strato Movie Players are expected to ship in early Q1 2016.

Kaleidescape customers can also upgrade their previously purchased UltraViolet SD and HD Sony Pictures titles to 4K Ultra HD format, where available.

MaxxMark

Ik las hier en daar dat Kaleidescape vrij snel was met het aanbieden van nieuwe films. Hoe 'snel' is dat? Is dat tegelijk met BluRay release? Voor de BluRay release? Tegelijk met de bioscoop release (one can dream)?. Persoonlijk zou ik dat een geweldige USP vinden waar ik graag voor zou betalen.

De enige reden dat ik naar de bioscoop ga is omdat het eerder is dan dat ik hem thuis kan kijken. Als ik een week na Bioscoop release thuis de film zou kunnen kijken voor 2x (of 3x) het bedrag van een bioscoopkaartje, dan lijkt me dat zeer schappelijk. Zeker kijkend naar wat ik voor een bioscoop-dagje in Antwerpen betaal (3 films a +-15 eu, exclusief eten/drinken)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com