Kaleidescape Strato, Industry's First 4K Ultra HD High-Dynamic-Range Movie Playe

Gestart door home@the movies, oktober 15, 2015, 18:24:10

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: MaxxMark op oktober 16, 2015, 19:33:40
Ik las hier en daar dat Kaleidescape vrij snel was met het aanbieden van nieuwe films. Hoe 'snel' is dat? Is dat tegelijk met BluRay release? Voor de BluRay release? Tegelijk met de bioscoop release (one can dream)?. Persoonlijk zou ik dat een geweldige USP vinden waar ik graag voor zou betalen.

Bij sommige films zelfs voor de US blu-ray release...

CiteerDe enige reden dat ik naar de bioscoop ga is omdat het eerder is dan dat ik hem thuis kan kijken. Als ik een week na Bioscoop release thuis de film zou kunnen kijken voor 2x (of 3x) het bedrag van een bioscoopkaartje, dan lijkt me dat zeer schappelijk. Zeker kijkend naar wat ik voor een bioscoop-dagje in Antwerpen betaal (3 films a +-15 eu, exclusief eten/drinken)

MaxxMark

En om een heel oneerlijke vergelijking te maken; is dat ook eerder dan de minder-legale versies? (en met minder legaal bedoel ik de versies die 1 tot 2 weken vóór de BR release uitkomen en die 1:1 rips zijn).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

Citaat van: MaxxMark op oktober 16, 2015, 19:45:34
En om een heel oneerlijke vergelijking te maken; is dat ook eerder dan de minder-legale versies? (en met minder legaal bedoel ik de versies die 1 tot 2 weken vóór de BR release uitkomen en die 1:1 rips zijn).

Ja dus, ze zijn echt wel heel snel en de kaleidescape is dus ook een 1:1 van de Blu ray maar dan wel legaal ;-)

Mediasluis

JA, ik kan me zo voorstellen dat als de filmtransfer klaar is, hij gereleased kan worden voor download, terwijl ze voor de Blu-Ray's nog geperst moeten worden voor distributie, wat weer extra tijd kost.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

donaldk

Mediasluis persen kost geen geld en geen tijd;-). Als je vertraagde release hebt zoals met windows, heb je dat al geregeld. Day&Date komt volgend jaar als je een dikke Barco hebt met de benodigde beveiligde DCi server/DMB. Ook met streamingdiensten zijn er day & date releases geweest.

bmateijsen

Citaat van: MaxxMark op oktober 16, 2015, 19:45:34

Je geeft het zelf al aan.... oneerlijk ;)

MaxxMark

Dat het een oneerlijke vraag is betekent niet dat ik (of men) er geen rekening mee houdt :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

s.t.

Ik snap deze prijzen niet. Als ik voor 26 euro per maand pathe unlimited kan kijken waarom dan 30$  per film bekijken?

Ik sta erg open voor een video mogelijkheid met Bluray kwaliteit maar met dit soort prijzen gaat het nergens over.

bmateijsen

Citaat van: s.t. op oktober 17, 2015, 13:35:21
Ik snap deze prijzen niet. Als ik voor 26 euro per maand pathe unlimited kan kijken waarom dan 30$  per film bekijken?

Ik sta erg open voor een video mogelijkheid met Bluray kwaliteit maar met dit soort prijzen gaat het nergens over.

Pathe unlimited is geen volledig blu-ray met HD-Audio. Het is maar net welke kwaliteitseis jij zelf hebt...

s.t.

Pathe unlimited is de mogelijkheid om onbeperkt naar de bioscoop te gaan. Het gaat mij meer om wat je betaald om de content te mogen zien. En ja ik kijk in principe alleen blu rays vanwege kwaliteit met hd audio.

papaleo

Citaat van: home@the movies op oktober 16, 2015, 15:07:37
Ik zal op ons event een aantal effectieve demo sessie organiseren met de Alto, er is blijkbaar wel wat interesse en veel mensen kennen het product blijkbaar nog niet echt dus bij deze gaan we daar iets aan doen :-)

Ik heb destijds de Kaleidescape wel eens in actie gezien,prachtig apparaat/systeem maar vond deze 'te' duur om zelf aan te schaffen.
Nu ik dit topic lees,Is het een heel inerressant en betaalbaar systeem aan het worden....4K60fps met HDR  8) 8)
Het enige wat mij er denkelijk van weerhoud is het feit dat er te weinig titels met NL subs voorhanden zijn,of heb ik dit mis?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Citaat van: papaleo op oktober 17, 2015, 20:08:45
Ik heb destijds de Kaleidescape wel eens in actie gezien,prachtig apparaat/systeem maar vond deze 'te' duur om zelf aan te schaffen.
Nu ik dit topic lees,Is het een heel inerressant en betaalbaar systeem aan het worden....4K60fps met HDR  8) 8)
Het enige wat mij er denkelijk van weerhoud is het feit dat er te weinig titels met NL subs voorhanden zijn,of heb ik dit mis?!

Dat van de Nederlandse subs klopt inderdaad, op de UK store zijn er wel wat te vinden maar de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat de US store gewoon vele malen groter is, voor diegenen die NL subs echt nodig hebben is het jammer maar helaas niet aanwezig.
We zullen op de beurs zowel de full option kaleidescape als de Alto "betaalbare oplossing" hebben staan.

Homethx

Is het mogelijk om zomaar films te kopen uit de US-store? Geen regio restricties?

home@the movies

Citaat van: s.t. op oktober 17, 2015, 13:35:21

CiteerHet gaat mij meer om wat je betaald om de content te mogen zien.

Om te beginnen is er nergens een prijs van 30 Dollar per film maar gemiddeld rond de 15 Dollar, en voor alle duidelijkheid je KOOPT de film, je huurt hem niet of je betaald niet voor de mogelijkheid om hem te bekijken maar om hem te kopen net zoals je een Blu Ray schijfje zou kopen. Ik zie dus het punt niet wat je tracht te maken, of je nu een Blu ray koopt in de winkel of via de kaleidescape store dat is toch net hetzelfde?
Als ik je opmerking lees dan ga ik ervan uit dat je ook geen Blu rays koopt of zie ik dat verkeerd? ander snap ik totaal niet wat je punt is eigenlijk.

home@the movies

Citaat van: Homethx op oktober 17, 2015, 20:52:46
Is het mogelijk om zomaar films te kopen uit de US-store? Geen regio restricties?

Dat kan inderdaad perfect, wel via een VPN verbinding maken met de store.

allineedisbass

Inderdaad interessant om films 1op1 te kunnen kopen.

Echter dan heb ik direct wat vragen.

De 6TB zijn dit de beschikbare ruimte of gaat er nog iets vanaf voor een vorm van RAID? Als ik het goed lees heeft Kaleidescape een "eigen" RAID versie ontwikkeld?

Hoe breid je de opslag mogelijkheid uit? En aan welke prijzen moet je hierbij denken?

Wat gebeurt er indien je je data kwijtraakt? Kun je de films opnieuw downloaden, zonder opnieuw te betalen?

Wellicht lees ik het verkeerd, maar is de Strato nu puur en alleen voor downloads of kun je nog je eigen BD's erop zetten?
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

home@the movies

Citaat van: allineedisbass op oktober 17, 2015, 22:03:58
Inderdaad interessant om films 1op1 te kunnen kopen.

Echter dan heb ik direct wat vragen.

De 6TB zijn dit de beschikbare ruimte of gaat er nog iets vanaf voor een vorm van RAID? Als ik het goed lees heeft Kaleidescape een "eigen" RAID versie ontwikkeld?

Hoe breid je de opslag mogelijkheid uit? En aan welke prijzen moet je hierbij denken?

Wat gebeurt er indien je je data kwijtraakt? Kun je de films opnieuw downloaden, zonder opnieuw te betalen?

Wellicht lees ik het verkeerd, maar is de Strato nu puur en alleen voor downloads of kun je nog je eigen BD's erop zetten?

De 6 TB is volledig beschikbaar, er is geen raid op de "goedkopere" spelers

Uitbreiding bij de "kleine"spelers als de Alto en Strato via externe schijven is (voorlopig) niet mogelijk, wel kan je X aantal Alto's of Strato's in een netwerk zetten en zo je capaciteit uitbreiden. Niet goedkoop natuurlijk maar wel mogelijk op dien manier.

Films blijven steeds je eigendom en kunnen op elk moment terug kosteloos worden gedownload

jammer genoeg heeft Kaleidescape een toegeving moeten doen ivm het rippen van je eigen collectie, dit was op de vorige versie nog mogelijk maar nu niet meer.

Eigenlijk willen ze met deze spelers een nieuwe markt aanboren nl die van de digitale online aankoop, en ook mensen overtuigen om hun oude collectie dvds om te zetten naar Blu Ray via de store, zoals eerder aangehaald is dit een vrij goedkope manier om je bestaande dvds naar Blu Ray om te zetten.

bmateijsen

Citaat van: s.t. op oktober 17, 2015, 13:45:20
Pathe unlimited is de mogelijkheid om onbeperkt naar de bioscoop te gaan. Het gaat mij meer om wat je betaald om de content te mogen zien. En ja ik kijk in principe alleen blu rays vanwege kwaliteit met hd audio.

Ik was in de war met een andere on-line service... Snap dan totaal je vergelijking niet.... ::)

s.t.

:pompom:
Citaat van: home@the movies op oktober 17, 2015, 21:40:44
Om te beginnen is er nergens een prijs van 30 Dollar per film maar gemiddeld rond de 15 Dollar, en voor alle duidelijkheid je KOOPT de film, je huurt hem niet of je betaald niet voor de mogelijkheid om hem te bekijken maar om hem te kopen net zoals je een Blu Ray schijfje zou kopen. Ik zie dus het punt niet wat je tracht te maken, of je nu een Blu ray koopt in de winkel of via de kaleidescape store dat is toch net hetzelfde?
Als ik je opmerking lees dan ga ik ervan uit dat je ook geen Blu rays koopt of zie ik dat verkeerd? ander snap ik totaal niet wat je punt is eigenlijk.

Ik hoef ook niet een blu ray te bezitten. Meestal kijk ik een film 1 keer met sommige films meerdere keren. Als ik kijk naar Tidal dan kan je voor 20 euro per maand onbeperkt hoogste kwaliteit luisteren. En ja ik vind de prijs van een blu ray ook te hoog in vergelijk met een bioscoop kaartje

jaco

Citaat van: s.t. op oktober 18, 2015, 07:14:07
Ik hoef ook niet een blu ray te bezitten. Meestal kijk ik een film 1 keer met sommige films meerdere keren. Als ik kijk naar Tidal dan kan je voor 20 euro per maand onbeperkt hoogste kwaliteit luisteren. En ja ik vind de prijs van een blu ray ook te hoog in vergelijk met een bioscoop kaartje
De muziek industrie heeft dit model al omarmt, de film industrie nog niet, die willen nog steeds full controll en meer meer meer verdienen.

En je zou inderdaad betalen voor het recht om te kijken, en niet voor het medium, dus dan kan een online downloadable film goedkoper zijn dan bioscoop bezoek.

Raphie

Citaat van: home@the movies op oktober 17, 2015, 21:40:44
wat nou als K volgende maand "tits up" gaat? Dan ben je alles, behalve de 5 films die wél op je lokale schijf staan kwijt. cloud services zijn leuk voor huur of pay as you go, maar voor koop?
JBL PRX Power!

home@the movies

Citaat van: s.t. op oktober 18, 2015, 07:14:07

Ik heb alle respect voor het feit dat jij geen media wil bezitten en maar één keer iets wil bekijken,maar de vergelijking met streaming diensten als Netflix Itunes Tidal, Spotify enz is dan niet correct. Ik en zoveel mensen met mij wil graag betalen om de media te bezitten, zeker op een moment dat het absoluut onmogelijk is om dezelfde kwaliteit (films) via eender welke online streamingdienst te kunnen bekijken.
Je vergelijkt steeds prijzen van iets wat je eenmalig (bioscoopkaartje) kan bekijken tov iets wat je aankoopt en je eigendom is, dat is toch niet correct?
Ik heb een collectie van bijna 500 effectieve Bly ray's allemaal netjes aangekocht en dat zal ik blijven doen, of ik dat dan bij Bol.com, de media markt of via de Kaleidescape  store doe maakt in prijs niets uit.

Iedereen maakt uiteraard voor zich uit welk model hem het beste past maar als je gaat vergelijken moet je toch wel de juiste vergelijkingen maken en een onderscheid maken tussen online streaming (huur) en fysieke aankoop waarbij iets je eigendom is.

home@the movies

Citaat van: Raphie op oktober 18, 2015, 08:58:46
wat nou als K volgende maand "tits up" gaat? Dan ben je alles, behalve de 5 films die wél op je lokale schijf staan kwijt. cloud services zijn leuk voor huur of pay as you go, maar voor koop?

Er kunnen wel iets meer dan 5 films op de schijf hé, ongeveer 100 Blu ray's op de Alto, daar komt bij dat je over een officiële aankoop beschikt en(met ook een UV licentie) mocht het bedrijf over de kop gaan(wat zeer onwaarschijnlijk is) dan heb je nog steeds recht op die aankoop en zal dat ook netjes geregeld worden.

jaco

Citaat van: home@the movies op oktober 18, 2015, 11:46:08
Iedereen maakt uiteraard voor zich uit welk model hem het beste past maar als je gaat vergelijken moet je toch wel de juiste vergelijkingen maken en een onderscheid maken tussen online streaming (huur) en fysieke aankoop waarbij iets je eigendom is.
Maar je koopt het niet als echt eigendom, je mag er alleen maar mee doen wat de studio wil, dus prive bekijken, je mag je buurman niet uitnodigen voor een filmavond. Geen animatie film aanzetten bij feestje van je kind etc.
Verder mag je niet eens de drager met jouw persoonlijke recht om te kijken doorverkopen als je de voorwaarden strikt naleeft.

Bij de eerste online diensten mocht je maar 24 of 72 uur of zo kijken. Dat vond men toen een ruim aanbod omdat je inde bioscoop maar 1 keer mocht kijken.
Als je het daar mee vergelijkt is dit model inderdaad beter..

home@the movies

Citaat van: jaco op oktober 18, 2015, 11:56:02
Maar je koopt het niet als echt eigendom, je mag er alleen maar mee doen wat de studio wil, dus prive bekijken, je mag je buurman niet uitnodigen voor een filmavond. Geen animatie film aanzetten bij feestje van je kind etc.
Verder mag je niet eens de drager met jouw persoonlijke recht om te kijken doorverkopen als je de voorwaarden strikt naleeft.

Bij de eerste online diensten mocht je maar 24 of 72 uur of zo kijken. Dat vond men toen een ruim aanbod omdat je inde bioscoop maar 1 keer mocht kijken.
Als je het daar mee vergelijkt is dit model inderdaad beter..

Dat klopt maar dat heeft niets met het kaleidecape systeem of de store op zich te maken, dat geld evenzeer voor de aankoop van om het even welke dvd of Blu Ray waar of hoe je die ook aankoopt.