Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: N1v3K op augustus 15, 2017, 11:37:32
De verleiding was te groot  :laugh:
Toch even een doos open gemaakt. Nog niet uitgepakt, maar zag dat er geen EU stekker aan de voedingskabel zit (natuurlijk). Dus zal een tweetal kabels moeten bestellen met Schüko en C13.
Iemand hier tips voor een degelijke kabel? Ik zie dat de prijzen voor die dingen aardig snel oplopen  :crazy:, maar zo'n Audioquest NRG, is dat iets? Of is het allemaal onzin en kan ik net zo goed een budget kabel nemen?
Veel gemaakte fout.
Een kennis die ik ze pas tip kreeg ook al de verkeerde versie binnen.

Dirk

is volgens Rythmik niet "verkeerd", dus dan houdt het op.
'k heb nu al 2 keer wat bij ze besteld (één keer DIY-parts incl plate amps en de 2e keer een set kant en klare subs) en beide malen waren er enkel US-powerleads bijgeleverd.
Ook telkens ff die opmerking naar hen toe gemaakt, maar ze blijven droogweg zeggen dat het voor hen niet loont om voor die "paar klanten" buiten de US wat anders te voorzien... :dry:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

N1v3K

Daar kan ik wel inkomen, maar dan denk ik.. lever dan gewoon zonder voedingskabel. Nu "gooien ze er weer 2 weg"..  :sleep:

morca

Ah ok.
Thanks Dirk weet ik dat van die kabels iig als ik weer iemand wat tip.
De subs geven bulderend niet hoorbaar laag door hoorde ik van hem.
Hij was zeer content met de tip.
Hij had nog niet eerder zulke goeie subs gehoord.

tdbakker

Hallo Kevin,
Waarom heb je niet voor de gepoorte versie gekozen,als ik het vragen mag.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

N1v3K

Citaat van: tdbakker op augustus 15, 2017, 22:10:33
Hallo Kevin,
Waarom heb je niet voor de gepoorte versie gekozen,als ik het vragen mag.
1. Vanwege afmeting, gewicht en dus kosten.
2. Omdat mijn ervaring is dat gesloten subs beter werken in een akoestisch imperfecte ruimte (mijn woonkamer).
3. Omdat ik met 2 gesloten subs ook de output kan genereren van 1 gepoorte sub (wat voldoende is).
4. Waarom dan niet gewoon 1 gepoorte sub? Omdat ik last heb van pieken en dips en ik op deze manier een betere verdeling van het laag kan genereren.

;)

tdbakker

Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

RvD

Ik zou gewoon een Lapp of Belden kabel gebruiken deze kun je met gewenste stekkers als doe het zelf pakket of afgemonteerd kopen bij forumsponsor Jouw Hifi bijvoorbeeld.

Veel plezier met de subs.  :music:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

raindog

Citaat van: N1v3K op augustus 15, 2017, 09:52:12
Na alle positieve ervaringen en verhalen hier, toch ook overstag gegaan en dual E15's besteld.
Vandaag binnen gekomen. Nu alleen nog de hele dag de verleiding weerstaan om ze uit te pakken, aangezien ik natuurlijk gewoon moet werken  :crazy: ;D



:clapping: :clapping:

Mooi hoor! Goede keuze lijkt me, deze Rytmiks. Ben wel benieuwd of je de subs een beetje makkelijk afgeregeld krijgt met de Anthem. Zal nog wel een paar avonden kosten denk ik  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

N1v3K

Citaat van: raindog op augustus 16, 2017, 15:51:23
:clapping: :clapping:

Mooi hoor! Goede keuze lijkt me, deze Rytmiks. Ben wel benieuwd of je de subs een beetje makkelijk afgeregeld krijgt met de Anthem. Zal nog wel een paar avonden kosten denk ik  ;D
Moet nog een Anti-mode tussen komen. Daarna pas de Anthem zijn ding laten doen. ;)
Ik houd gewoon de instellingen in de handleiding aan (pre Room EQ).

morca

Citaat van: N1v3K op augustus 16, 2017, 16:02:26
Moet nog een Anti-mode tussen komen. Daarna pas de Anthem zijn ding laten doen. ;)
Ik houd gewoon de instellingen in de handleiding aan (pre Room EQ).
Je laat rew de settings vd anti mode bepalen.
Vaak moet je op het oor bijregelen omdat elk automatisch systeem je akoestisch mee meer.

En of gelijkwaardige driver bij 2 gesloten met zoveel output / film ervaring leveren als 1 gepoorte...
Druk gevoel enzo betwijfel ik wel iets

yorkie13

Hij laat eerst de Antimode meten, dus dan heb je DSP op de Rythmiks.

Vervolgens ARC van de Anthem laten meten.

N1v3K

#1737
Citaat van: morca op augustus 16, 2017, 16:20:02
Je laat rew de settings vd anti mode bepalen.
Vaak moet je op het oor bijregelen omdat elk automatisch systeem je akoestiek mee meet.
Dat is wel zo handig,  toch?

Citaat van: Ralf67 op augustus 16, 2017, 16:32:04
Hij laat eerst de Antimode meten, dus dan heb je DSP op de Rythmiks.

Vervolgens ARC van de Anthem laten meten.

Exactly :)

AirTimeDMC12

Citaat van: Dynky op augustus 15, 2017, 21:26:56
is volgens Rythmik niet "verkeerd", dus dan houdt het op.
'k heb nu al 2 keer wat bij ze besteld (één keer DIY-parts incl plate amps en de 2e keer een set kant en klare subs) en beide malen waren er enkel US-powerleads bijgeleverd.
Ook telkens ff die opmerking naar hen toe gemaakt, maar ze blijven droogweg zeggen dat het voor hen niet loont om voor die "paar klanten" buiten de US wat anders te voorzien... :dry:

Vreemd, met de Powerbuy vorig jaar heb ik na mn bestelling even een mailtje gestuurd met vriendelijk verzoek een EU-cord mee te sturen. Was geen probleem. En ook netje ontvangen bij alle spulletjes.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -


tdbakker

Ben benieuwd hoe het gaat klinken Kevin. :headbanging:
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

solitaire

Citaat van: morca op augustus 16, 2017, 16:20:02
Je laat rew de settings vd anti mode bepalen.
Vaak moet je op het oor bijregelen omdat elk automatisch systeem je akoestisch mee meer.

...

Aangezien ik binnenkort ook 'aan de sub ga' volg ik gerelateerde threads, waaronder deze.

Kan je me uitleggen wat je met gequote uitspraak bedoeld ?

dank je



soli

Hinterm Horizont geht's weiter.

N1v3K

Citaat van: RvD op augustus 15, 2017, 23:17:38
Ik zou gewoon een Lapp of Belden kabel gebruiken deze kun je met gewenste stekkers als doe het zelf pakket of afgemonteerd kopen bij forumsponsor Jouw Hifi bijvoorbeeld.

Heb er 2 (Belden) in bestelling staan bij Erik :clapping:

RvD

Citaat van: N1v3K op augustus 16, 2017, 17:56:34
Heb er 2 (Belden) in bestelling staan bij Erik :clapping:

Goed bezig.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

morca

Citaat van: solitaire op augustus 16, 2017, 17:29:12
Aangezien ik binnenkort ook 'aan de sub ga' volg ik gerelateerde threads, waaronder deze.

Kan je me uitleggen wat je met gequote uitspraak bedoeld ?

dank je



soli
Je akoestiek mee meet
Had er moeten staan.

In me onderschrift linkje staat er meer over.
Maar het komt er kort op neer:
Als je ruimte nagenoeg akoestisch perfect is kan je die settings van rew idd zo overnemen.
Als je daarna meet is hij vaak meteen netjes vlak.

Maar als je ruimte dat niet is meet je als het ware de akoestische effecten van je ruimte mee.
Een gemiddelde huiskamer bv.
En als je dan de voorspelling van rew in de dsp laad.
Is je meting verre van vlak en klinkt nog niet goed.
Dan moet je op het oor finetunen eigenlijk.

N1v3K

#1745
Inmiddels staan beide subs in te spelen. Maar heb gemerkt dat 1 van de 2 een brom heeft.  :dry:
Haal ik de subwoofer interlink uit deze sub is het een heel stuk minder, maar nog steeds aanwezig.
Wat is in deze acceptabel? Zonder interlink moet ik echt mijn oor tegen het frontje houden om het te horen, met de signaalkabel erin hoor ik de brom terwijl ik er een paar meter vanaf sta.

Heb even op de site van Rythmik gekeken, waar ik het volgende lees:

To identify the cause of hum, one needs to unplug signal cables from the subwoofer amplifier and only connect the power cord.

First put the power slide switch to OFF position (red light). If the hum noise occurs at this position and appears only come from the transformer, the hum is most likely from a smaller amount of DC offset injected by small appliances such as toast oven, hair dryer, and others that draw large current and yet use less expensive circuit to regulate the power. Some computer printers (for instance, Brothers MFC7360) have been shown to inject small amount of DC offset back to wall power.. On the other hand, there are printers (for instance, Samsung MFC that we tested) that do not inject DC offset. It is an issue in the switch mode power supplier design. Alternative, one can also buy a power conditioner that specifically removes the DC offset to get rid of the hum noise.

Next put the power slide switch to ON position (green light). If the hum noise is absent and only come back after you plug in the signal cables, the cause can be one of the three: 1) ground loop, 2) broken grond connection on the signal cable, or 3) poor cable shielding on the signal cable. If the hum noise is present even when no signal cable is plug-in, the customer should contact us immediately for a further investigation.


Moet ik hier nou over mailen, of is dit een gevalletje pech?
Een andere subwoofer kabel proberen heeft niet zoveel zin. Heb nu een Audioquest Black Lab liggen naar deze sub, omdat ik die kon wegwerken achter de plint..  :whatsthat:

EDIT: de brom is er overigens ook als de receiver uit staat en er dus geen signaal door de kabel gestuurd wordt.
EDIT 2: bij mijn vorige sub had ik met deze kabel geen last van een brom.

Dirk

Citaat van: N1v3K op augustus 17, 2017, 21:34:38
...
EDIT: de brom is er overigens ook als de receiver uit staat en er dus geen signaal door de kabel gestuurd wordt.
of je receiver aan staat of niet maakt insé niet veel uit (er even van uitgaande dat de brom z'n oorsprong daar niet heeft), want als je kabel een slechte shielding heeft zal hij zelfs wat oppikken als 'ie aan de kant van je receiver los hangt.
het is maw niet omdat er geen signaal wordt "gestuurd" dat er geen signaal kan worden "ontvangen" door je sub ;)

lijkt me een probleem wat vrijwel zeker door je (type) kabel veroorzaakt wordt, maar je kan ze natuurlijk altijd ff mailen om eea aan te voor te leggen, 't zijn de beroerdste niet  :D

dat je de sub ook hoort brommen als de signaalkabel aan de sub-zijde los is klopt iig niet, dus daar zou ik in de eerste plaats even naar informeren
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

N1v3K

Ik zal om te beginnen dit weekend beide subs eens wisselen van plaats.

Als die andere (de "stille") dan ook gaat brommen, is het de kabel.
Gaat deze sub met de andere interlink ook brommen, is het de plate.

Toch?

CJ

Ik heb in het verleden ook last van een brom gehad, toen had ik nog de REL Strata 2
De oplossing was de stekker van een schemerlamp (gewone met standaard lamp), die in de zelfde stekker doos zat, deze heb ik omgedraaid, en toen was de brom weg, het maakte niet uit of de lamp aan of uit stond.
Zoiets simpels, dat verwacht je toch niet.

CJ

O ja, even vermelden dat ik sinds een maand ook mijn Velodyne spl 1200 ultra heb vervangen.
Weliswaar weer voor een Velodyne , de DD10+
Kon ik voor een mooie prijs aanschaffen (nog wel prijzig)
Servo gecontroleerd met dsp aan boord.
Het is een beest van een sub, klinkt mooi onder alle omstandigheden.
of deze beter of slechter is dan de rythmik ???
Hij is kleiner dan de spl 1200 ultra, ook kleiner dan de rythmik
Kleiner was een pre, maar moest wel beter klinken.
Ik ben dus geslaagd (en een blij man)