Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

martien

Het volume van de reciever moet heel ver open om een fv15hp zo te laten klappen, ik kan me zo niet meer terug halen dat ik dat zo gezien heb bij mij. Als ik een keer het rijk alleen heb thuis, ga ik dat eens proberen :headbanging:

morca

Citaat van: pameijer op mei 12, 2016, 20:09:44
Welke scene dan ongeveer? Ik kan me niet herinneren dat die film mij zo veel bas gaf. Kan aan mijn herinnering liggen, of aan mijn instellingen.
1:25 aanzetten ,dan begint de bass pas van die film idd.
Echt ultralaag  :headbanging: bijna alsof de hulk zelf je huis wil slopen  :popcorn:

GPO

Citaat van: pameijer op mei 12, 2016, 20:09:44
Welke scene dan ongeveer? Ik kan me niet herinneren dat die film mij zo veel bas gaf. Kan aan mijn herinnering liggen, of aan mijn instellingen.
Deze film is gruwelijk qua LFE. Van de diepe lach van Abomination t/m het stampen vd Hulk. Als je dat niet gemerkt hebt dan heb je idd iets gemist... :)
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

morca

Moet er wel bijzeggen dat ik de sub,s en en het infrasoon laag wel wat hot heb staan.
Dan heb je die sensatie zonder de set echt open te moeten draaien,maar op een gewoon lekker volume.

GOOS88

Citaat van: GPO op mei 12, 2016, 23:28:55
Deze film is gruwelijk qua LFE. Van de diepe lach van Abomination t/m het stampen vd Hulk. Als je dat niet gemerkt hebt dan heb je idd iets gemist... :)

^^

Gebruik geregeld het stukje vanaf ong. 1u30m om de sub te testen. Heerlijk die klappen van het lopen/rennen van Hulk & abomination
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Cobraatje

Ik ben benieuwd wat de FV18 gaat teweegbrengen bij de Hulk :D.

bask04

zijn er nog forum leden die een rythmik willen bestellen,
zo ja dan kunnen we met meerdere mensen
wat karting krijgen.

altijd goed

Arcenon

Ik ben hoogstwaarschijnlijk in de markt zodra de 18'' variant het licht ziet.. Zo een beetje het ultieme wat je kunt hebben voor de gewone mens imo.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Cobraatje

Het kan nog gekker :D, er zijn ook plannen voor een FV25HP.
Dat monster zal 108db@12hz gaan halen.
Kan mij niet voorstellen wat voor een geweld dat moet zijn.

'The FV18 will have more output below 20Hz, around 3dB - 4dB more than FV15HP @ 12Hz. Above 20Hz it will be very similar to FV15HP.
However, if somebody is looking for massive output at 12Hz I would save more money and hold on to the FV25HP.
The FV25HP would have around +9dB more than FV15HP @ 12Hz, so we are talking 108dB @ 12Hz. Kinda Danley DTS-10 output numbers.
 
Best Regards,

Enrico Castagnetti
Rythmik Audio'

bask04

#1059
Citaat van: Arcenon op mei 15, 2016, 12:04:25
Ik ben hoogstwaarschijnlijk in de markt zodra de 18'' variant het licht ziet.. Zo een beetje het ultieme wat je kunt hebben voor de gewone mens imo.


das prima,
kunnen we samen bestellen.
Wanneer zou die 18 te bestellen zijn ?

En voor de kenners,
mijn MRX 710 kan niet met een xlr de Rythmik aansturen maar gewoon rca ??

eisha2002

Ben benieuwd nog eventjes en heb de FV15 in huis. Zal hij werkelijk zo goed zijn als ze zeggen opd dit forum en dat hij beter is dan mijn Piega sub (muzikale sub)

Shoalinmonk

Citaat van: j elbers op mei 15, 2016, 16:22:22
Ben benieuwd nog eventjes en heb de FV15 in huis. Zal hij werkelijk zo goed zijn als ze zeggen opd dit forum en dat hij beter is dan mijn Piega sub (muzikale sub)
Ben reuze benieuwd wat jij van de sub gaat vinden. Met name hoe hij zich meet met het spelen van muziek.
Film hoef je je geen zorgen te maken!!
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

martien

Muziek ook niet, echt een topsub!

eisha2002

Is het resultaat groter als ik samen met de piega Sub een configuratie maak

Arcenon

#1064
Citaat van: Cobraatje op mei 15, 2016, 12:38:41
Het kan nog gekker :D, er zijn ook plannen voor een FV25HP.
Dat monster zal 108db@12hz gaan halen.
Kan mij niet voorstellen wat voor een geweld dat moet zijn.

'The FV18 will have more output below 20Hz, around 3dB - 4dB more than FV15HP @ 12Hz. Above 20Hz it will be very similar to FV15HP.
However, if somebody is looking for massive output at 12Hz I would save more money and hold on to the FV25HP.
The FV25HP would have around +9dB more than FV15HP @ 12Hz, so we are talking 108dB @ 12Hz. Kinda Danley DTS-10 output numbers.
 
Best Regards,

Enrico Castagnetti
Rythmik Audio'

Haha feit blijft dat weinig vrouwmenschen de 18'' zouden accepteren in de living (vrijwel iedereen in de omgeving schrikt al van mijn 15'' klipsch), de 25'' is helemaal uit den boze tenzij ik ooit over een ruime dedicated kamer zou beschikken maar in dit dicht bevolkte kikkerlandje zal dat niet gebeuren of nog een hele tijd op zich laten wachten.

Citaat van: bask04 op mei 15, 2016, 13:00:32

das prima,
kunnen we samen bestellen.
Wanneer zou die 18 te bestellen zijn ?

En voor de kenners,
mijn MRX 710 kan niet met een xlr de Rythmik aansturen maar gewoon rca ??

Ik heb nog geen precieze datum meegekregen, eens deze maanden (dit jaar nog). Eigenlijk zou elk forumlid / personen die meelezen op dit forum allemaal wachten met hun aanschaf zodat we eventueel weer een powerbuy kunnen opstarten later dit jaar..
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Arcenon

Citaat van: j elbers op mei 15, 2016, 18:30:49
Is het resultaat groter als ik samen met de piega Sub een configuratie maak

Hoogstwaarschijnlijk kan je Piega Sub gewoon naar zolder :coffee:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

bask04

Kan er iemand (ik denk cobraatje)
Een berekening maken en een pagina openen
Voor een powerbuy?
Wat heeft dat vorige x gescheeld

martien

Bij gloss black 16%
Bij andere kleuren 20%

Dit hangt af van het aantal deelnemers. Ik denk dat je er een 4 of meer voor nodig hebt. Je kan het ook even bij rythmik navragen denk ik.

bask04

#1068
Arcenon, bask04
Dat zijn we al op de helft

Heb Rythmik een vraag gesteld wanneer de 18" versie
leverbaar is en wat de korting is bij 4 subwoofers.

Ik ben benieuwd.

Nu nog 2 leden die ook willen bestellen.



Cobraatje

#1069
Citaat van: bask04 op mei 16, 2016, 18:29:17
Kan er iemand (ik denk cobraatje)
Een berekening maken en een pagina openen
Voor een powerbuy?
Wat heeft dat vorige x gescheeld

Weer een powerbuy :pompom:.

Jij hebt meer dan 50 posts, dus je kunt zelf een powerbuy openen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=73.0
Even toestemming vragen aan admin @Christiaan S

Er zijn meerdere forumgenoten die ervaring met een powerbuy en/of bestellen bij Rythmik hebben,
o.a. martien, Rvd, Raphie, ik.
Mocht je nog vragen hebben dan wordt je vast door één van ons geholpen.
Succes!

Sirius666

http://invoercalculator.nl/

En:

Bonvu.com voor het aanmaken van een account. Van daaruit kan je de verzending aanmelden en de vervoerder kiezen. Afleverpunt zit redelijk om de hoek bij Rythmik en bij ons hebben ze de subs daar persoonlijk afgeleverd.

bask04

Citaat van: Sirius666 op mei 17, 2016, 09:23:55
http://invoercalculator.nl/

En:

Bonvu.com voor het aanmaken van een account. Van daaruit kan je de verzending aanmelden en de vervoerder kiezen. Afleverpunt zit redelijk om de hoek bij Rythmik en bij ons hebben ze de subs daar persoonlijk afgeleverd.


Jij woont in amerika ?

road rebel

#1072
Ik overweeg een E15 black oak in mijn nieuwe woning, afhankelijk van totale prijs (uit ervaring werd ik altijd gecontroleerd bij de douane, zeker bij lage-waarde verklaringen).
Alleen weet ik nog niet hoe deze presteert tov de Monitor Audio GW15


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cobraatje

Met 10% korting en de wisselkoers van vandaag: €1495,-
http://www.invoercalculator.nl/

Ik heb de gok wel eens genomen door verzending via een tussenpersoon laten verlopen en dat is bij 2 Rythmik subs goed gegaan.
De tussenpersoon doet het niet meer omdat zij gesnapt zijn en een pittige boete hebben gehad.
Groot risico bij de lagere waarde opgeven is dat je ook verzekerd bent voor de lagere waarde.

Ik heb de GW15 gehad, ik wilde 2 GW15's gaan gebruiken, maar toch weer bij Rythmik uitgekomen (zie ook pag.1 van dit topic).
Rythmik vind ik gewoon strakker, beter klinken en gaat dieper.
Volgorde van subs die ik heb gehad Rythmik E15- Monitor Audio GW15-2x Rythmik F12

De GW15 is fraaier afgewerkt en een goede sub, wel erg plaatsingsgevoelig.
Voor HT wint de E15 het duidelijk van de GW15, met muziek zijn beide goed.

Sirius666

Citaat van: bask04 op mei 17, 2016, 09:42:02

Jij woont in amerika ?

Nee, ik deed ook mee met de vorige powerbuy ;)