Rythmik subwoofer topic

Gestart door Cobraatje, februari 25, 2015, 11:17:42

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

#1000
Idd en met een Europese dealer/verkooppunt in de UK.
Zou voor mij een serieuze optie zijn als ik alleen voor HT iets zocht.

Ik ken maar 1 reviewer die heeft vergeleken tussen Rythmik en PSA en dat is Zeosreviews.
Hij vond de Rythmik instapper beter.

https://www.youtube.com/watch?v=rdVosDJD52o
https://www.youtube.com/watch?v=Oallm7RiMPI



gast_001

Beter das altijd iets persoonlijks en hoe je het bekijkt
Persoonlijk denk ik dat PSA nogmaals meer "bang for the buck" brengt wat SPL betreft.

Echter beide merken maken leuk spul.

Succes ermee :)

morca

Citaat van: darkraver op maart 13, 2016, 08:43:20
Nu denk dat PSA een veel interessantere concurrent is.
Verbaast me enigzins dat er hier op het forum nauwelijks over PSA geschreven wordt.
http://www.powersoundaudio.com/collections/subwoofers
Ik heb in het verleden al eens een topic geopend over PSA,maar er is niemand die er 1 heeft
Dus het topic is zacht weer weggezakt.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=133991.msg2429626#msg2429626

Flavio

PSA heeft een dealer in Engeland maar die heeft helaas hogere prijzen t.o.v. Amerika onder het mom van transportkosten en douane etc.

Een S1800 kost US$1.300. Dat is exclusief transport ca. €1.500 inclusief BTW en invoerrechten.
De Engelse dealer rekent voor de S1800 GBP1.500, dat is bijna €2.000 inclusief BTW.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Cobraatje

#1004
Levert PSA nog factory direct met een distribiteur in Europa?
Wel een pittig verschil, maar kan mij goed voorstellen dat iemand liever Europese garantie heeft.
Persoonlijk denk ik, er kan al heel wat kapot gaan voordat je wat je extra moet betalen aan kosten maakt.

Ik zag net in het JL Audio topic dat de F212v2 €9.290,- als advies prijs heeft :o.
Dus dan ga je naar een factor 4 tot 5x duurder dan een vergelijkbare Rythmik.

morca

#1005
Prijzen worden vaak hoog gehouden.
Ik hoorde pas toevallig dat een zekere dealer van dure sub,s ook  Rythmik kan leveren.
Maar daar verdient hij te weinig op dus houd hij het bij ze dure merken.

Dat is geen verkopen met een passie, om mensen aan het beste geluid te helpen imo.
Allemaal zakkenvullers.......  :dry:


Citaat van: Cobraatje op maart 13, 2016, 13:54:42
Levert PSA nog factory direct met een distribiteur in Europa?
Wel een pittig verschil, maar kan mij goed voorstellen dat iemand liever Europese garantie heeft.
Persoonlijk denk ik, er kan al heel wat kapot gaan voordat je wat je extra moet betalen aan kosten maakt.

Ik zag net in het JL Audio topic dat de F212v2 €9.290,- als advies prijs heeft :o.
Dus dan ga je naar een factor 4 tot 5x duurder dan een vergelijkbare Rythmik.
Dat bedoel ik dus........

En die prijzen komen nog wel als  Rythmik bekent genoeg worden ze net zo duur als JL bv,en dan worden ze hier wel verkocht.
Zakenvullers.......

Flavio

Citaat van: Cobraatje op maart 13, 2016, 13:54:42
Levert PSA nog factory direct met een distribiteur in Europa?

Voor zover ik weet leveren ze niet rechtstreeks naar Europa.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Cobraatje

Ok, daar was ik bang voor.
Vaak zie je als er een distribiteur komt, de directe levering aan dat land/gebied wordt gestopt.
Dit is niet het geval bij Rythmik, die levert ook factory direct aan waar wel een distribiteur zit.

@Morca
Jammer dat die dealer alleen maar financiën bepalend laat zijn voor zijn segment.
Maar er is een markt voor dure hifispullen en het is zijn/haar goed recht om te verkopen waar de meeste marge op zit.

Ik hoop nog altijd op een Hifizaak die genoegen neemt met een redelijke marge en merken zoals Rythmik, PSA e.d. gaat voeren.
Ik weet zeker dat er een markt voor is.

Of Rythmik ook de weg van SVS en in overtreffende trap JL Audio gaat voeren, ik hoop en verwacht het eigenlijk niet.
Brian Ding is al heel lang bezig en heeft het tot nu toe betaalbaar gehouden.
Hij is juist subs gaan maken in een goedkoper segment dan waar hij zat.


gast_001

CitaatDit is niet het geval bij Rythmik, die levert ook factory direct aan waar wel een distribiteur zit.

Das enigzins vreemd. Waarom zou je dan als distributeur met Rythmik "zaken" willen doen ?
Enkel interessant dan als de distributeur ook verdient
.

Cobraatje

Het is ongebruikelijk, maar ik vind het wel prettig dat Rythmik het zo doet.
Kun je als klant kiezen, meer betalen en service en garantie in het land zelf nemen of minder betalen en kopen en garantie via Rythmik USA.

Zover ik weet is de distribiteur in Australië en ik meen ook in Azië ook de enige verkopende partij.
Aangezien Rythmik voor hun bedrijfspartners vast niet de normale verkoopprijzen hanteert en de subs via de distribiteurs ook duurder zijn, is er zeker wat te verdienen. Gelukkig geen normale opbouw van bedrijf-importeur-hifizaak, dan zouden de Rythmik 2x zo duur zijn.

morca

#1010
Citaat van: Cobraatje op maart 13, 2016, 14:18:25
Ok, daar was ik bang voor.
Vaak zie je als er een distribiteur komt, de directe levering aan dat land/gebied wordt gestopt.
Dit is niet het geval bij Rythmik, die levert ook factory direct aan waar wel een distribiteur zit.

@Morca
Jammer dat die dealer alleen maar financiën bepalend laat zijn voor zijn segment.
Maar er is een markt voor dure hifispullen en het is zijn/haar goed recht om te verkopen waar de meeste marge op zit.


Ik hoop nog altijd op een Hifizaak die genoegen neemt met een redelijke marge en merken zoals Rythmik, PSA e.d. gaat voeren.
Ik weet zeker dat er een markt voor is.

Of Rythmik ook de weg van SVS en in overtreffende trap JL Audio gaat voeren, ik hoop en verwacht het eigenlijk niet.
Brian Ding is al heel lang bezig en heeft het tot nu toe betaalbaar gehouden.
Hij is juist subs gaan maken in een goedkoper segment dan waar hij zat.
Hebben we het over dezelfde ?
Ach laat ook maar,ieder wat hij zelf wil verkopen idd.
Dan klopt alleen ze slagzin niet........

gast_001

#1011
CitaatZover ik weet is de distribiteur in Australië en ik meen ook in Azië ook de enige verkopende partij.

Geen snuggere mensen dan die distributeurs, immers wie wil er tijd en geld in iets steken als de fabrikant ook aktief is op dezelfde "markt"  ;D Echter als deze mensen dat gewoon willen doen nu dan zou Rythmik stom zijn om er niet van te willen profiteren.

Voor Rythmik zal de markt wel de VS zijn
Ze profiteren wellicht van mensen buiten de VS die op forums door hun enthousiasme voor extra verkopen kunnen zorgen in een bepaald land.
Dat is dan makkelijk verkopen en kost ze geen drol :) wellicht een shirtje of een cap met Rythmik erop.
Als je zo per land, buiten de VS, per jaar zeg maar 3 subs extra weet te verkopen dan is dat mooi meegenomen en kun je best wat artikelen slijten.

Cobraatje

#1012
Enthousiast over Rythmik ben ik zeker en al meerdere forumgenoten hebben een vracht met geld kunnen besparen(t.a.v. b.v. Velodyne, JL Audio, B&W etc.) en hebben toch een topkwaliteit sub.

Geen shirt of cap en zelfs geen extra korting voor gehad ;).
Maar ik ben geen merk gebonden type, als morgen een ander merk dezelfde kwaliteit levert voor minder dan koop ik dat.

Een bepaald merk kopen omdat het high end is en 'status' geeft, interesseert mij helemaal niet ;D.
Ik zoek goed spul voor een nette prijs.

martien

 ^^

Het enige wat ik daar aan toe kan voegen is dat ik vind dat mijn set ook kwa looks zoveel mogelijk moet matchen.

Cobraatje

Er staat een Rythmik F12 te koop op eBay met een startprijs van 299 pond.
Gemaakt door Salk Audio in het prachtige dark curl cherry.
Nadeel alleen ophalen in Peterbrough.

pameijer

#1015
Elk nadeel heb zijn voordeel, van het geld dat je uitspaart op een nieuwe Rythmik kun je gemakkelijk een leuk lang weekend naar Engeland toe. Mooie omgeving daar dus sla je slag! Schitterende fineer zeg  :clapping:

Ik kan hem trouwens niet vinden op ebay.co.uk. Heb je een directe link?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!


eMVe

Collection only.  This seller doesn't offer international postage.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Cobraatje

Een ramprijs, denk dat de sub incl. importeren het 3 tot 4-voudige heeft gekost.

Zat zelf nog even te twijfelen om de F12 te kopen, een kameraad van mij is toevallig in Engeland en kon de sub wel ophalen.
Maar qua kleur en geen xlr kon ik er eigenlijk niets mee.

Cobraatje

Ik las wat info over de nieuwe subs, de info komt van Rythmik zelf(technische medewerker Enrico):

'The FV18 will have more output below 20Hz, around 3dB - 4dB more than FV15HP @ 12Hz.
Above 20Hz it will be very similar to FV15HP.
However, if somebody is looking for massive output at 12Hz I would save more money and hold on to the FV25HP.
The FV25HP would have around +9dB more than FV15HP @ 12Hz, so we are talking 108dB @ 12Hz. Kinda Danley DTS-10 output numbers.'

'As Brian mentioned before, the FV25HP will use a mod DS1510 driver (2ohms) so it can handle more power.
The amp on the FV25HP is the HX2000XLR3 with two (02) 900 watts Hypex modules.'

'FV25HP available between end of summer and early fall 2016.'
 


martien

Wellicht een leuke kerstbonus voor in je set, een echte filmsub! :headbanging:
Nearfield plaatsen voor het optimale 'in de film' gevoel :D
Wat een monster.

pameijer

Leuk, nog meer output, zoveel dB bij zo'n lage frequentie. Maar hoe heeft de soundengineer het bedoeld? Ik zou graag een sub willen die gewoon die frequenties op de juiste niveau's afspeelt zoals het bedoeld is. Zijn er ergens eigenlijk referentie-opnames zodat je weet hoe je je sub in moet stellen? In de zin van dat bij de opname op papier is vermeld hoe luid bepaalde frequenties moeten klinken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Flavio

#1023
Citaat van: pameijer op april  2, 2016, 10:58:06
Leuk, nog meer output, zoveel dB bij zo'n lage frequentie. Maar hoe heeft de soundengineer het bedoeld? Ik zou graag een sub willen die gewoon die frequenties op de juiste niveau's afspeelt zoals het bedoeld is. Zijn er ergens eigenlijk referentie-opnames zodat je weet hoe je je sub in moet stellen? In de zin van dat bij de opname op papier is vermeld hoe luid bepaalde frequenties moeten klinken.

Dat bestaat natuurlijk niet want dat is subjectief. Wat een soundmixer mooi vindt klinken kan jij niet mooi vinden. Natuurlijk zijn er bepaalde frequentiecurves die door de meeste mensen mooi gevonden worden maar uiteindelijk zal je het zo moeten afstellen dat je het zelf het best vind klinken.

Even googlen op 'best sounding frequency response' dan kom je genoeg leesvoer tegen.

https://forums.audioholics.com/forums/threads/a-flat-in-room-frequency-response-may-not-sound-the-best.89329/
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

morca

Citaat van: martien op april  2, 2016, 09:32:17
Wellicht een leuke kerstbonus voor in je set, een echte filmsub! :headbanging:
Nearfield plaatsen voor het optimale 'in de film' gevoel :D
Wat een monster.
Bij die lage freq corner je hem het beste goed tov je luisterplek.
Dat geeft de meeste impact denk ik,hier thuis wel iig.