Stefan's Stereo Setup, Accuphase

Gestart door beetle99, januari 6, 2015, 20:08:48

Vorige topic - Volgende topic

beetle99

Citaat van: Maro op augustus  8, 2015, 23:47:54
Prachtige versterker hoor en de dac board is zeker aan te bevelen. veel beter is er niet te koop. Geniet er van.  :pompom:

Tx Maro! De zoektocht naar het DAC board kan beginnen na verkoop van mijn Bel Canto, eerst weer wat cash genereren  ;D

Citaat van: HappySound op augustus  9, 2015, 00:07:52
Goed bezig!!  :)

Tx!

Citaat van: morca op augustus  9, 2015, 00:12:01
Mooie opbouw heeft die amp,en wappers :wub:

Tsja, die wappers  O0, verzetten meer werk dan die van de Pass.

Citaat van: bert50 op augustus  9, 2015, 08:06:54
Heel veel plezier met de E 460 daar ga je absoluut geen spijt van krijgen ik heb zelf de dac 30 gehad is kwa geluid hetzelfde als de dac 40 .
Erg mooie versterker heb zelf de E 450 gehad speel nu met de klasse à E 600
Nogmaals Accuphase speelt grandioos met Dynaudio .
Veel plezier

Tx Bert. Kan helaas mijn dynaudios nog niet aansluiten, staan nog in de opslag. Kon vanochtend niet beheersen en de accuphase aan de minpods gehangen, onze bouwplaats speakers  ;D. Moest toch even kijken of hij het doet. Klinkt toch niet verkeerd.

Citaat van: sultankat op augustus  9, 2015, 08:19:45
Zo'n E-460 laat je niet meer uit huis gaan. Bij mij staat hij rotsvast, geen moment twijfel. Gefeliciteerd.

Tx! Ik ben ook helemaal blij....wat een machine...

Fotootje van deze ochtend..... ;D

sultankat

Ik kan je aanraden een naar de DP-510 cd speler van Accuphase te kijken. Prachtige evenwichtige combi met de 460 amp. Gemaakt voor het leven en met mogelijkheid benutting sublieme interne dac voor een andere bron.
EDIT: een dac van Accuphase inbouwen in de versterker is ook een fraaie optie als je daarmee ook de cd speler kunt opwaarderen. Hou er wel rekening mee dat je maar één apparaat tegelijk op de interne dac kunt laten spelen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

beetle99

Citaat van: sultankat op augustus  9, 2015, 12:30:59
Ik kan je aanraden een naar de DP-510 cd speler van Accuphase te kijken. Prachtige evenwichtige combi met de 460 amp. Gemaakt voor het leven en met mogelijkheid benutting sublieme interne dac voor een andere bron.
EDIT: een dac van Accuphase inbouwen in de versterker is ook een fraaie optie als je daarmee ook de cd speler kunt opwaarderen. Hou er wel rekening mee dat je maar één apparaat tegelijk op de interne dac kunt aansluiten.

Ik kan dus niet de Mac via USB en evt een ander apparaat op de coaxiale ingang aansluiten? Dat wist ik niet....moet me er nog helemaal in gaan verdiepen. Bedankt voor de tip. Tsja de DP-510  :wub:. Sparen, sparen.....

sultankat

Citaat van: beetle99 op augustus  9, 2015, 12:51:36
Ik kan dus niet de Mac via USB en evt een ander apparaat op de coaxiale ingang aansluiten? Dat wist ik niet....moet me er nog helemaal in gaan verdiepen.

Volgens mij kan het toch: lees maar

http://www.accuphase.com/model/dac-40.html
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Gefeliciteerd joh. Wat een mooie upgrade :thumbs-up:.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen t.z.t.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

beetle99

Tx Sander! Op mijn bevindingen helaas nog wat weken wachten.

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2015, 13:39:35
Gefeliciteerd joh. Wat een mooie upgrade :thumbs-up:.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen t.z.t.

Xander32

Ik hang er wel een Bookmark aan, dan komen jouw bevindingen vanzelf een x voorbij :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

abbcdcg

Citaat van: sultankat op augustus  9, 2015, 12:58:03
Volgens mij kan het toch: lees maar

http://www.accuphase.com/model/dac-40.html

Ik zie dat jij (ook) een DP-510 hebt.
Die heeft een coaxial en optical input. ik gebruik beide voor de TV en een simpele Sonos connect streamer. De DP-510 gebruik ik daarom als cd-speler, en DAC voor streaming en TV.

De DAC-40 lijkt me coaxial, optical en USB te lusten.

Zoals eerder gezegd, die doe je niet meer weg....

beetle99

Inmiddels de DAC-40 en AD-30 phono module binnen. Deze laatste ga ik voorlopig toch niet verkopen maar zelf gebruiken. Via MP een leuke "beginners" speler gevonden. Een Lenco L-75, in redelijk goede staat. Weet er nog niks vanaf, maar een heel forum erover gevonden: lencoheaven.net.

Dit weekend de insteekplaatsen monteren in de E-460 en de platenspeler aansluiten. Eerst maar weer eens wat vinyl kopen  ;D

Zijn er meer forumleden met ervaringen met de Lenco?

advr

Heel heel heel heel vroeger ook een Lenco gehad en enorm veel plezier aan gehad!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

beetle99

Gisteren wat eerder thuis en de set maar even tijdelijk in een van de kleine slaapkamers gezet.
Het plaatsen van de DAC-40 en AD-30 in de Accuphase was een eitje. Insteken en klaar. De phonokaart zelfs vanaf de 460 te schakelen tussen MM en MC. In geval van MC moet je via dip-switches alleen nog wat instellingen op de kaart zelf doen.

De Lenco aangesloten.....en het werkt  :clapping:. Klinkt aardig, maar moeilijk te beoordelen want de hele bovenverdieping is nog leeg dus het galmt behoorlijk. Een paar oude platen en 1 nieuwe gekocht om te proberen. Daar hoor je wel duidelijk verschil tussen. Misschien de oude platen eens een keer laten wassen.

advr

Mooi! ! Als het element wat er in zit oud is kunnen rubber delen in het element stug geworden zijn door de uv.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

beetle99

Citaat van: advr op augustus 30, 2015, 10:34:51
Mooi! ! Als het element wat er in zit oud is kunnen rubber delen in het element stug geworden zijn door de uv.

Tx! Kan ik dit checken of dit aan de hand is, of is de enige manier om erachter te komen een nieuw element plaatsen?

Gr,
Stefan

advr

Er komt vooral weing dynamiek naar boven en bij drukke stukken ook vervorming.
Wat voor element zit et in.?

Ad.

beetle99

Een Shure m95glm of zoiets, erg kleine lettertjes  ;D

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

beetle99

advr

Ok. Weet je enige geschiedenis van te tafel?  Je kunt beginnen met een Denon DL110 en dan de 'lp' gaan ontdekken.
Da's gewoon een goed element.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

advr

Mogelijkheden genoeg om te beginnen en je in build phono amp kan het allemaal aan da's het mooie[emoji41]

beetle99

beetle99

Tijd voor een kleine update.

De stucadoor en vloerenbedrijf zijn eindelijk de deur uit. Na het volledig uitharden van de troffelvloer kunnen eindelijk onze spullen erin.
Nu alleen nog de nieuwe groepenkast inclusief audiogroep laten installeren en dan kunnen we eindelijk de set weer in de woonkamer gaan opbouwen.

De Lenco heeft de afgelopen maanden zijn best gedaan op de studeerkamer, en ben toch wel gegrepen door het vinyl gebeuren.
Dus de Lenco wordt binnenkort omgeruild voor iets anders..........

Groet,
Stefan

R

beetle99

Citaat van: R op november 17, 2015, 20:34:29
Gaaf, wat mooi zeg!

Tx!

Sinds kort een nieuwe aanwinst, een Clearaudio Champion limited. Helaas niet meer met de originele arm, maar een Jelco 250st, als element een Nagaoka MP300.
Erg blij mee  ;D

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs