Stefan's Stereo Setup, Accuphase

Gestart door beetle99, januari 6, 2015, 20:08:48

Vorige topic - Volgende topic

beetle99

Na lange tijd toch maar eens plek maken voor mijn eigen showcase.

Op jonge leeftijd al begonnen met muziek luisteren. Eerst op zo'n 3 in 1 apparaat van Philips (tapedeck/tuner en draaitafel) gekregen van mijn ouders.
Daarna via diverse krantenwijken doorgespaard voor een uitgebreide Technics set, versterker met wappers en zo'n equalizer met tig schuifjes.

In 2002 de smaak van surround te pakken gekregen, en ook lid geworden van dit forum.
Complete bioscoop gebouwd inclusief zwarte wanden en bioscooptoestellen, de volgende apparatuur gebruikte ik toen:
Versterker: Sony STR-DA50ES
DVD: Sony DVD7700 met PSM-1
Speakers: Boston Acoustics
Barco 808

Later de Sony versterker omgewisseld voor Rotel voor en eindversterkers.

Sinds een jaar of 3 surround gedag gezegd en me op stereo gaan richten met de Primare I32 versterker met mediamodule en Marantz UD-8004 aangevuld met Dynaudio Focus 220 mkII speakers.

Sinds dit jaar speel ik met onderstaande set:

Bel Canto Dac 2.5 met uLink Asynchronous USB converter als voorversterking
Pass Labs X150.5 eindversterker
Marantz UD8004 Bluray speler
Dynaudio special 25 speakers
Ocos Pro luidsprekerkabel, de overige bekabeling is van MIT.
Mac Mini met Amarra voor streaming
Het audiomeubel is een eigen ontwerp en is gemaakt door een meubelmaker.

gr,
Stefan

Mitch--

Prachtige set en erg mooie speakers ! :) Verdienen die niet iets meer 'ademruimte' ??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Joris1971

Erg mooie set, maar waarom heb je Pass Labs in de verkoop gezet?

beetle99

Citaat van: Mitch-- op januari  6, 2015, 20:24:48
Prachtige set en erg mooie speakers ! :) Verdienen die niet iets meer 'ademruimte' ??

Dank! Deze foto is genomen toen het meubel net geleverd was, inmiddels staan ze ongeveer 60 cm van de muur af.

Citaat van: Joris1971 op januari  6, 2015, 20:32:53
Erg mooie set, maar waarom heb je Pass Labs in de verkoop gezet?

Bedankt, maar wil graag een x250.5 of de X260.5 mono's  O0 Verwacht dat dit de Dynaudio's nog beter doet presteren.

Joris1971

Volgens mij is deze Pass Labs ruim voldoende, ik denk dat je er weinig mee opschiet als je een andere Pass Labs eraan hangt.

YamahaRXV

Citaat van: beetle99 op januari  6, 2015, 20:46:21
Bedankt, maar wil graag een x250.5 of de X260.5 mono's  O0 Verwacht dat dit de Dynaudio's nog beter doet presteren.

Wat zou je graag anders willen qua sound, of beter gezegd: wat verwacht je dat de X250.5 of de X260.5,s extra gaan opleveren ?
Heb je al eens getest met een andere voorversterker, want de invloed daarvan is vaak een erg onderschatte  ;)
De X150.5 is toch zeker in staat om hele mooie dingen te kunnen laten horen hoor...

De X250.5 is overigens wel een erg mooie eindversterker, klinkt ontzettend mooi uitgewogen met erg veel controle en kracht.
Heeft ook een mooie warme wat buizenachtige glans in zijn sound, maar ook veel ''slam''.
Staat nog een mooi exemplaar te koop in Groningen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

beetle99

Heeft ook geen haast Joris, maar zal er niet op achteruitgaan.

beetle99

Citaat van: YamahaRXV op januari  6, 2015, 22:52:48
Wat zou je graag anders willen qua sound, of beter gezegd: wat verwacht je dat de X250.5 of de X260.5,s extra gaan opleveren ?
Heb je al eens getest met een andere voorversterker, want de invloed daarvan is vaak een erg onderschatte  ;)
De X150.5 is toch zeker in staat om hele mooie dingen te kunnen laten horen hoor...

De X250.5 is overigens wel een erg mooie eindversterker, klinkt ontzettend mooi uitgewogen met erg veel controle en kracht.
Heeft ook een mooie warme wat buizenachtige glans in zijn sound, maar ook veel ''slam''.
Staat nog een mooi exemplaar te koop in Groningen  ;)

Meer dynamiek vooral. De x250.5 schijnt toch nog een flinke stap vooruit te zijn

Xander32

Een fraaie set bezit je Stefan. En de uitstraling van de living spreekt mij ook zeer aan.

Bij de door jou nu aangeboden Pass Labs EV zullen de meesten al gaan watertanden, maar jij denkt toch nog weer een stap vooruit te kunnen maken? Dat is ook het verradelijke van deze hobby; daar is altijd meer en beter, ook weer na die x250.5 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

beetle99

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2015, 07:02:41
Een fraaie set bezit je Stefan. En de uitstraling van de living spreekt mij ook zeer aan.

Bij de door jou nu aangeboden Pass Labs EV zullen de meesten al gaan watertanden, maar jij denkt toch nog weer een stap vooruit te kunnen maken? Dat is ook het verradelijke van deze hobby; daar is altijd meer en beter, ook weer na die x250.5 8).

Tx, we zijn er content met onze living. Mijn vriendin moet nog wel erg wennen aan de kleur van de Dynaudio's, was toch meer een liefhebber van de witte.
Ik heb zelf het standpunt dat hobby's geld mogen kosten  ;D, daarbuiten is het ook leuk om af en toe eens van setup te wisselen.

gr,
Stefan

Barbapappa

Mooie set! Heb je in de zoektocht naar meer dynamiek ook het proberen van een losse voorversterker geprobeerd?
Muziek

chansig

Mooie set om te zien, zeker in combinatie met dat meubel.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

beetle99

Citaat van: Barbapappa op januari  7, 2015, 09:12:05
Mooie set! Heb je in de zoektocht naar meer dynamiek ook het proberen van een losse voorversterker geprobeerd?

Tx, ben een voorstander van zo min mogelijk componenten (maar geen alles in 1 box als Devialet). De Bel Canto heeft als voordeel dat hij ook een analoge ingang heeft, hier is de UD8004 op aangesloten voor de SACD weergave. Een extra VV is weer een schakel in de keten en weer een set kabels erbij.

Citaat van: chansig op januari  7, 2015, 09:41:29
Mooie set om te zien, zeker in combinatie met dat meubel.

Gr Hans

Bedankt Hans!

Barbapappa

Citaat van: beetle99 op januari  7, 2015, 10:04:34
Tx, ben een voorstander van zo min mogelijk componenten (maar geen alles in 1 box als Devialet). De Bel Canto heeft als voordeel dat hij ook een analoge ingang heeft, hier is de UD8004 op aangesloten voor de SACD weergave. Een extra VV is weer een schakel in de keten en weer een set kabels erbij.

Was duidelijk nog niet helemaal wakker vanmorgen, wat een draak van een zin :unsure:

Ik deel jouw streven naar minimale compomenten, maar zou je toch aanraden om een vv te proberen (bijvoorbeeld door een vv te lenen). De aansturing van een eindversterker speelt naar mijn ervaring een belangrijke rol (in de dynamiek van het geluid). Als je merkt dat je dynamiek erop vooruit gaat maar de sound er op andere punten op achteruit gaat kan je hem altijd weer weghalen, toch?   
Muziek

beetle99

Citaat van: Barbapappa op januari  7, 2015, 11:34:31
Was duidelijk nog niet helemaal wakker vanmorgen, wat een draak van een zin :unsure:

Ik deel jouw streven naar minimale compomenten, maar zou je toch aanraden om een vv te proberen (bijvoorbeeld door een vv te lenen). De aansturing van een eindversterker speelt naar mijn ervaring een belangrijke rol (in de dynamiek van het geluid). Als je merkt dat je dynamiek erop vooruit gaat maar de sound er op andere punten op achteruit gaat kan je hem altijd weer weghalen, toch?

Was ook niet helemaal wakker, heb die zin gewoon gelezen en het was me niet opgevallen  ???
Andere VV kan ik inderdaad nog wel eens proberen

John Aries

Dat meubel is echt heel fraai. Komt je nieuwe platenspeler daar ook op te staan of heb je daar een andere oplossing voor?
SOTA | Lyra | Bryston | Relco

beetle99

Citaat van: John Aries op januari  7, 2015, 13:26:04
Dat meubel is echt heel fraai. Komt je nieuwe platenspeler daar ook op te staan of heb je daar een andere oplossing voor?

Bedankt John. Euhh, platenspeler is aan mij niet besteed, staat ook niet op de planning om aan te schaffen.
Ik luister heel veel via spotify, en regelmatig naar High res bestanden op mijn NAS en (SA)CD's.

John Aries

Citaat van: beetle99 op januari  7, 2015, 14:23:28
Bedankt John. Euhh, platenspeler is aan mij niet besteed, staat ook niet op de planning om aan te schaffen.
Ik luister heel veel via spotify, en regelmatig naar High res bestanden op mijn NAS en (SA)CD's.

Oh, excuus, ik haal je door de war met een ander lid. ^^
SOTA | Lyra | Bryston | Relco

beetle99

Grote verandering op komst.

Ons huis is verkocht (sneller dan gedacht), we moeten er per 1 mei as uit. Inmiddels druk zoekende naar een nieuw onderkomen voor de set.

gr,
Stefan

beetle99

Inmiddels een kleine maand de sleutel van ons nieuwe huis. Druk aan het verbouwen, huis was helemaal uitgeleefd. Hier gaan nog wat maandjes werk in zitten.

Op stereo gebied ondanks alle verbouwingen niet stilgezeten. De Pass X150.5 is verkocht en een zo goed als nieuwe Accuphase E-460 aangeschaft. Wat een apparaat, afwerking en bouwkwaliteit geweldig. Kan helaas nog niet thuis aansluiten, geduld hebben tot de verbouwing klaar is. De Bel Canto DAC gaat waarschijnlijk in de verkoop. Wil eens kijken naar het DAC-40 input board. Weer een kastje en kabeltje minder.

Gt,
Stefan

Maro

Prachtige versterker hoor en de dac board is zeker aan te bevelen. veel beter is er niet te koop. Geniet er van.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HappySound

Citaat van: beetle99 op augustus  8, 2015, 22:55:12
Inmiddels een kleine maand de sleutel van ons nieuwe huis. Druk aan het verbouwen, huis was helemaal uitgeleefd. Hier gaan nog wat maandjes werk in zitten.

Op stereo gebied ondanks alle verbouwingen niet stilgezeten. De Pass X150.5 is verkocht en een zo goed als nieuwe Accuphase E-460 aangeschaft. Wat een apparaat, afwerking en bouwkwaliteit geweldig. Kan helaas nog niet thuis aansluiten, geduld hebben tot de verbouwing klaar is. De Bel Canto DAC gaat waarschijnlijk in de verkoop. Wil eens kijken naar het DAC-40 input board. Weer een kastje en kabeltje minder.

Gt,
Stefan

Goed bezig!!  :)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

bert50

Heel veel plezier met de E 460 daar ga je absoluut geen spijt van krijgen ik heb zelf de dac 30 gehad is kwa geluid hetzelfde als de dac 40 .
Erg mooie versterker heb zelf de E 450 gehad speel nu met de klasse à E 600
Nogmaals Accuphase speelt grandioos met Dynaudio .
Veel plezier
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

sultankat

Zo'n E-460 laat je niet meer uit huis gaan. Bij mij staat hij rotsvast, geen moment twijfel. Gefeliciteerd.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock