Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sebassie

Heb sinds kort ook de Auralic Aries. Wat n fijn apparaat. En wat n gebruiksvriendelijkheid (als je n Naim streamer gewend bent!). Maar klopt t dat Lightning DS (nog) niet aangeboden wordt voor de iPhone? In de Quick Start Guide staat dat ie eind 2014 beschikbaar zou zijn voor iPhone. Maar kan niets vinden in de Appstore. Of zoek ik niet goed...?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

hifi-annemie

Dat kan ik mij niet voorstellen, als hij op de Ipad werkt dan moet hij het op Iphone toch ook doen.

sebassie

Vind jij de app dan wel in de Appstore van je iPhone? Waar zoek je dan op? Want op zoekwoord Lightning DS krijg ik geen resultaten in de iPhone, wel op de iPad.
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Roeru117

Ze hebben alleen een app voor de ipad. De iPhone moet het nog zonder doen.

En ik lees net op hun facebookpagina dat ze de support voor Android laten vallen. Daar zullen sommige mensen helemaal niet blij mee zijn.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Spijkie

Citaat van: Leeuwarden op september  9, 2015, 15:18:52
Ik draai met een Mac Mini - Audirvana 2.2 en zit met een schuin oog wel eens te kijken naar de Aries. Nu wil het toeval dat ik mijn (zelfbouw) DAC net ge-upgrade heb waardoor het binnenkomende signaal ge-reclockt wordt. Volgens de makers van mijn DAC zijn de Femto clocks overbodig omdat het binnenkomende signaal ge-reclockt wordt. Het idee zou dus zijn op de LE eventueel aan te schaffen en daar een betere voeding op te zetten. Ik heb contact gehad met twee Auralic verkopers en die zijn het beide niet met mij eens. Maar ik ben een stugge Fries en ik snap niet waarom ze het niet met mij eens zijn. Zijn jullie het met de verkopers eens? (en ben ik dus gek :-) )

Heb je dan niet een extra schakel? Ik neem aan dat je de muziek op de Mac hebt staan of gebruik je een nas? Ik kan niet achterhalen of de aries opslag capaciteit heeft namelijk.

Gr . Spijkie ( ook lwd)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Leeuwarden

Aries zou letterlijk in de plaats komen van wat nu de MacMini is. Dus Harde schijf > Aries > DAC. Nu wil het toeval dat ik een tijdje terug een 2TB schijfje in mijn Mac Mini heb gezet (ik gebruik zo'n OWC data doubler, systeem staat op een ssd) Dus in principe heb ik een "doosje" minder zichtbaar. Moet trouwens zeggen dat de enige reden waarom ik een Aries zou willen het verbeterde gebruiksgemak is. Qua geluidskwaliteit is het voor mij ook een optie om een lineaire voeding (Teradak) te gaan gebruiken als upgrade. Ik schat in dat ik dan heel dicht bij de Aries in de buurt kom. (Damien van Audirvana ziet nog steeds kans om de geluidskwaliteit beter te krijgen.) Ik zou ook een klein scherm aan mijn MacMini kunnen hangen om een en ander wat makkelijker bedienbaar te krijgen. Ipad app werkt trouwens prima maar de headless Mac Mini benaderen met (in mijn geval) Splashtop vind ik niet geweldig. Het kinkt allemaal wat op twee benen.

Voorlopig staat alles overigens even op de pauzeknop want 1: de woonkamer moet leeg want de vloer wordt maandag geschuurd en in de was gezet. 2: mijn Buffalo IIISE DAC weigert om 32/384 af te spelen en de spdif ingang heeft plots ook de geest gegeven.

Groet, Jan. (En ik vermoed dat ik ook in Lwd woon... )

Spijkie

Hier speelt alles vanaf de macmini dus geen nas in huize Spijkie . Ik vraag me af of daar nog wat winst in te behalen is maar t klinkt nu eigenlijk meer dan prima en heb t liefst zo min mogelijk kastjes en overgangen. Wel n gaaf ding om te zien btw 😊
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

fietser

Heb nu een set Auralic Aries/Vega in huis. Kijk in mijn showcase voor de bevindingen. :worship:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Isflicka

Tijdelijk weer als advents-deal voor 1.499 en natuurlijk gaat daar nog 5% vanaf bij inschrijven op de nieuwsbrief. Wel opschieten want nog 17 uur de tijd om te beslissen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

StereoMike

Citaat van: Isflicka op december  7, 2015, 20:42:05
Tijdelijk weer als advents-deal voor 1.499 en natuurlijk gaat daar nog 5% vanaf bij inschrijven op de nieuwsbrief. Wel opschieten want nog 17 uur de tijd om te beslissen.
Thx
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

#185
Nogmaals dank..... kreeg nog eens 74, 95 euro en 43,72 korting. De Aries komt nu op 1.381,33 euro. Supertip!
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Citaat van: StereoMike op december  8, 2015, 12:19:21
Nogmaals dank..... kreeg nog eens 74, 95 euro en 43,72 korting. De Aries komt nu op 1.381,33 euro. Supertip!
Heb je de deal via google gevonden?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

StereoMike

Google Advents-deal en Aries doet wonderen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DVDmartinDVD

Er komt voor de Aries een MQA update.

wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Ron_Z


DVDmartinDVD

Met de laatste update is hij nu Roon ready.

Nu nog spotify en Imusic onboard voor beter geluid dan nu via airplay te horen.

Toppertje.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Isflicka

#191
Citaat van: DVDmartinDVD op februari  4, 2016, 15:34:35
Met de laatste update is hij nu Roon ready.

Nu nog spotify en Imusic onboard voor beter geluid dan nu via airplay te horen.

Toppertje.
Prima opgelost door Auralic. Roon vinkje omzetten = spelen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

hifi-annemie

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van Roon  tov  Lightning Ds dat  in combinatie met Minim server  op mijn Synology Nas draait?


frank2

Roon is een dure oplossing om muziek te streamen, maar heeft wel als voordeel dat het snel is en dat je mooie plaatjes en songteksten krijgt, en alternatieve muziek laat zien, oh en muziek diensten zijn geïntegreerd.

Maar als je gewoon je eigen muziek wilt beluisteren is er eigenlijk geen voordeel. Maar de fanatieke Roon aanhangers zullen het zeker anders zien.

Ik heb bovenstaande uit alle antwoorden kunnen destilleren, heb zelf geen Roon geprobeerd, kan ook niet, ik gebruik een Moon streamer
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Citaat van: hifi-ralph op februari  4, 2016, 16:49:30
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van Roon  tov  Lightning Ds dat  in combinatie met Minim server  op mijn Synology Nas draait?

Citaat van: frank2 op februari  4, 2016, 17:59:29
Roon is een dure oplossing om muziek te streamen, maar heeft wel als voordeel dat het snel is en dat je mooie plaatjes en songteksten krijgt, en alternatieve muziek laat zien, oh en muziek diensten zijn geïntegreerd.

Maar als je gewoon je eigen muziek wilt beluisteren is er eigenlijk geen voordeel. Maar de fanatieke Roon aanhangers zullen het zeker anders zien.

Ik heb bovenstaande uit alle antwoorden kunnen destilleren, heb zelf geen Roon geprobeerd, kan ook niet, ik gebruik een Moon streamer

Zo nu heb je uitleg van de expert.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: Maro op februari  4, 2016, 19:04:21
Zo nu heb je uitleg van de expert.  :D

:D

.....maar ik mis nog de uitleg over die ingebouwde equalizer in Roon waardoor het zo goed klinkt  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

dream1

Ik heb inmiddels ook de Auralic aries. Mijn vraag is welke uitgang kun je het beste gebruiken welke merk / type kabel hebben jullie tussen de dac en Auralic zitten. De USB aansluiting kan ik helaas niet gebruiken omdat ik elke keer een foute melding krijg met mijn dac Nad M51.

Xander32

Wow, Roon ready :worship:. Mijn SBT, een ontwerp van jaren terug, is dat ook 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op februari  5, 2016, 07:49:00
Wow, Roon ready :worship:. Mijn SBT, een ontwerp van jaren terug, is dat ook 8).

Ja idd maar je dure, vrij recente NA11 niet.  ::)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Dus?  ???

Wellicht doet die enkel dienst als dac  ;).

Citaat van: Maro op februari  5, 2016, 07:52:59
Ja idd maar je dure, vrij recente NA11 niet.  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT