Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

Vorige topic - Volgende topic

mijkie

ik bedoelde idd de Moon Mind !!

waarom ik hem weg deed, klonk goed, app was goed maar, ik wilde experimenteren met een MacMini icm Jriver, beetje zelf ontdekken...
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Deleted Member 2

Citaat van: Dura op juni 10, 2015, 15:42:04
Ik lees in dit interessante draadje veel over de Auralic Aries en alternatieven.
Een alternatief dat mij erg interessant lijkt mis ik nog; de Simaudio Mind http://www.wilbert.nl/streaming-audio/moon-180-mind-.
Mooi bakje in het zwart, iets meer dan €1000,- veel digitale aansluitingen en ook geen DAC.
Heeft iemand er ervaring mee?

Hier is al een interessant draadje met wat vergelijkingen: http://devialetchat.com/showthread.php?tid=253

bevalt mij erg goed. Ik heb wel een betere voeding aangeschaft. Met de TeddyPardo psu speelt hij de sterren van de hemel. Tot nu heb ik de standaard voeding, BOTW en de teradak psu's geprobeerd. De TP tilt de Mind naar een veel hoger niveau. Op het specifiek op stereo gerichte forum (url vermelden is strang verboden ;)) vind je verslagen van vergelijkende test van renderers en wat de TP doet.

Isflicka

Citaat van: Onder013 op juni 10, 2015, 16:52:12
Met de TeddyPardo psu speelt hij de sterren van de hemel.
Heb je de TP 12/2 of de 12/4?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted Member 2

Citaat van: Isflicka op juni 10, 2015, 17:06:05
Heb je de TP 12/2 of de 12/4?

De 12/2.
Eerder heb ik van teradak een zwaardere voeding getest. Deze presteerde minder goed.

Heb je ervaring met de mind en andere PSU's?

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juni 10, 2015, 09:21:38
klopt helemaal. Het is ook maar net hoeveel zin je hebt om jezelf helemaal gek te maken :alien:

Ik probeer vergelijkingen zoveel mogelijk te mijden. Klinkt het lekker is het al oké..

Nog steeds vind ik je eigen gemoedstoestand de belangrijkste factor om al dan niet te kunnen genieten van muziek.

Kostelijk kan ik dan ook lachen om lieden die hun eigen set de éne avond tóp vinden klinken en waarvan de volgende avond is het "beeld" compleet "ingekakt" (ook zo`n holle krachtterm hier vaak gebezigd :D)

En dan niet de helderheid hebben te bedenken dat dat toch echt tussen je eigen oren zit :nowink:  Man, wat ben je dan vér wéggezakt :D

Theo, jammer dat je met je laatste zinnen je mening ervoor kracht denkt bij te moeten zetten. Nergens voor nodig!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Isflicka

Citaat van: Onder013 op juni 10, 2015, 17:08:53
De 12/2.
Eerder heb ik van teradak een zwaardere voeding getest. Deze presteerde minder goed.

Heb je ervaring met de mind en andere PSU's?
Nee, alleen met verschillende PSU's oa. Teradak en Teddy's. Overigens is de 12/4 niet meer lineair.

CZ79

Of CZ79, die is er nog steeds erg blij mee. App werkt erg snel (nieuwe app) en het apparaatje zelf klinkt ook nog eens erg goed. Ik heb hem aan de TaCT en de W4S dac hangen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DVDmartinDVD

Het mooie van de Aries is dat hij nog steeds verbeterd wordt in gebruiksvriendelijkheid en geluidskwaliteit.

Na de update van het besturingssysteem Lightning DS, nu 2.0 ziet het er op de I Pad mooier, sneller en gebruiksvriendelijker uit.

Ook het geluid van de Aries wordt nog steeds aan gesleuteld. Dus vergelijkingen van geluid in reviews heeft geen waarden meer omdat het "steeds" veranderd.

Nog steeds blij met de Aries die eigenlijk steeds beter wordt.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Isflicka

Citaat van: DVDmartinDVD op juli 12, 2015, 12:18:22
Het mooie van de Aries is dat hij nog steeds verbeterd wordt in gebruiksvriendelijkheid en geluidskwaliteit.

Na de update van het besturingssysteem Lightning DS, nu 2.0 ziet het er op de I Pad mooier, sneller en gebruiksvriendelijker uit.

Ook het geluid van de Aries wordt nog steeds aan gesleuteld. Dus vergelijkingen van geluid in reviews heeft geen waarden meer omdat het "steeds" veranderd.

Nog steeds blij met de Aries die eigenlijk steeds beter wordt.
Ben na de update de mogelijkheid kwijt om bedraad af te spelen. Het geluid is er inderdaad weer een stukje op vooruit gegaan. Ongelofelijk wat een potentie heeft de Aries.

Kingpin

Hoe ziet de interface eruit?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Isflicka

Het probleem met bedraad spelen heeft zich bij firmware 2.7.1 opgelost. Het multiroom gedeelte werkt ook als een speer.

Isflicka

Het probleem met bedraad spelen heeft zich bij firmware 2.7.1 opgelost. Het multiroom gedeelte werkt ook als een speer. Voorlopig heb ik weer de Android app nodig voor de OpenHome streamers in huis (kan even niet meer via iPad) maar verder ben ik dik tevreden. Vooral JPlay werkt heel erg lekker met de Auralic app.

cable-guy

Heeft iemand van jullie de mini al binnen? Ik meen dat hij voor eind Juli beloofd was maar we gaan stilaan naar eind Augustus... Het viel me ook op dat de Audio vorige maand beloofde hem nu te testen maar ik zoek vergeefs naar een test... Leveringsproblemen bij Auralic??

Roeru117

Volgens mij hadden ze wat leveringsproblemen met bepaalde onderdelen. De verwachte leverdatum is nu eind september.
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

cable-guy

Citaat van: Roeru117 op augustus 15, 2015, 22:21:35
Volgens mij hadden ze wat leveringsproblemen met bepaalde onderdelen. De verwachte leverdatum is nu eind september.
WTF? Dat zijn twee maanden! Waar heb je dat gehoord? WiFiMedia heeft mij niets laten weten tot zover terwijl ze de BOTW voeding toch al een maand geleden geleverd hebben....

Roeru117

Staat hier aangegeven: https://www.wifimedia.eu/auralic-aries-mini-black-p-7092.html

En ik heb het van Wifimedia gehoord toen zij het van Auralic hebben vernomen. Is volgens mij nog geen 2 weken terug. Anders kun je ze het beste even bellen en het navragen.
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

cable-guy

Citaat van: Roeru117 op augustus 17, 2015, 15:54:13
Staat hier aangegeven: https://www.wifimedia.eu/auralic-aries-mini-black-p-7092.html

En ik heb het van Wifimedia gehoord toen zij het van Auralic hebben vernomen. Is volgens mij nog geen 2 weken terug. Anders kun je ze het beste even bellen en het navragen.
Bedankt voor de info. Ik hoef het niet na te vragen want ik merk dat ik het product nog niet heb. En ik zie idd de nieuwe tekst o de website. Maar ben jij actief geïnformeerd door WiFiMedia dat de mini later geleverd gaat worden?

Roeru117

Citaat van: cable-guy op augustus 18, 2015, 08:32:46
Maar ben jij actief geïnformeerd door WiFiMedia dat de mini later geleverd gaat worden?

Nee, dat niet. Ik ken de heren van Wifimedia erg goed en spreek ze dan ook regelmatig.  8)

Isflicka

Citaat van: cable-guy op augustus 18, 2015, 08:32:46
Bedankt voor de info. Ik hoef het niet na te vragen want ik merk dat ik het product nog niet heb. En ik zie idd de nieuwe tekst o de website. Maar ben jij actief geïnformeerd door WiFiMedia dat de mini later geleverd gaat worden?
Eind september is ook niet realistisch......

cable-guy

Citaat van: Isflicka op augustus 19, 2015, 09:20:25
Eind september is ook niet realistisch......
OK wat is hier gaande? Heeft Auralic een luchtbel gepromoot? Wat is wél realistisch?

Leeuwarden

Ik draai met een Mac Mini - Audirvana 2.2 en zit met een schuin oog wel eens te kijken naar de Aries. Nu wil het toeval dat ik mijn (zelfbouw) DAC net ge-upgrade heb waardoor het binnenkomende signaal ge-reclockt wordt. Volgens de makers van mijn DAC zijn de Femto clocks overbodig omdat het binnenkomende signaal ge-reclockt wordt. Het idee zou dus zijn op de LE eventueel aan te schaffen en daar een betere voeding op te zetten. Ik heb contact gehad met twee Auralic verkopers en die zijn het beide niet met mij eens. Maar ik ben een stugge Fries en ik snap niet waarom ze het niet met mij eens zijn. Zijn jullie het met de verkopers eens? (en ben ik dus gek :-) )

Roeru117

Wanneer je de LE voorziet van een goede voeding, dan denk ik dat de verschillen te verwaarlozen zijn. Voor zover ik weet zijn beide modellen, op de clock en de voeding na, gelijk.

Leeuwarden

Dat idee heb ik dus ook. Mochten mijn plannen duidelijker vormen aannemen dan moet ik maar eens met mijn DAC onder de arm er naar toe...

Isflicka

Citaat van: Leeuwarden op september  9, 2015, 15:18:52
Zijn jullie het met de verkopers eens? (en ben ik dus gek :-) )
Ben het met de verkopers eens maar het is echt marginaal. Een goede voeding heeft veel meer invloed. Ik heb beide varianten thuis gehad en ook verschillende voedingen gebruikt maar de Femto variant blijft voor mij toch nummer 1. In theorie zou er met asynchrone usb geen verschil mogen zijn maar op de een of andere manier hoor je toch verschil. Ik heb het vermoeden dat het verschil dermate klein is dat je het in een winkelomgeving niet gaat horen.