Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DVDmartinDVD

#125
Ik had de Audioquest Hawkeye hiervoor.

plaatsing en zeker de details zijn toegenomen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Vraag,

Vandaag Qobuz 14 daagse gratis abonnement genomen en speelt op de computer en iPad goed af, op de Aries lukt het niet om geluid eruit te krijgen.

Het aanmelden is gelukt op de Aries kan ook een cd stream selecteren, op het schermpje zie ik de aantal tracks staan maar dan gebeurd er verder niks. Het vierkantje veranderd niet in een >

Wat doe ik fout?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Isflicka

Citaat van: DVDmartinDVD op mei  9, 2015, 20:38:07
Vraag,

Vandaag Qobuz 14 daagse gratis abonnement genomen en speelt op de computer en iPad goed af, op de Aries lukt het niet om geluid eruit te krijgen.

Het aanmelden is gelukt op de Aries kan ook een cd stream selecteren, op het schermpje zie ik de aantal tracks staan maar dan gebeurd er verder niks. Het vierkantje veranderd niet in een >

Wat doe ik fout?
Staat op de Aries wel de juiste uitgang geselecteerd?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

DVDmartinDVD

Citaat van: Isflicka op mei 13, 2015, 09:51:47
Staat op de Aries wel de juiste uitgang geselecteerd?

Ja er is maar 1 uitgang wat ik kan selecteren.
Alles werkt prima, behalve na het inlezen van de tracks moet hij gaan afspelen en dat doet hij dus steeds niet (alleen met Qobuz)

Heb al contact met iemand van Auralic, al wat tips gehad maar niets help.
Misschien dat er een nieuwe koppeling van Qobuz op de Aries gezet kan worden?

Wel jammer. Met Tidal Kan je niet met iDEAL betalen 😁

Gr.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Isflicka

Citaat van: DVDmartinDVD op mei 13, 2015, 17:13:24
Ja er is maar 1 uitgang wat ik kan selecteren.
Alles werkt prima, behalve na het inlezen van de tracks moet hij gaan afspelen en dat doet hij dus steeds niet (alleen met Qobuz)
Ik had hetzelfde probleem toen ik nog geen abbo had. (30sec tracks) Maar nu speelt Qubuz uitstekend.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Wat is de Aries duur geworden......
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

zoldar

 :withstupid:

1700 euri voor een streamer zonder dac?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Deleted User

Valt wel mee als je het vergelijkt met de Aurender N100

Mordante

Citaat van: Isflicka op mei 18, 2015, 17:00:30
Wat is de Aries duur geworden......

Met de zwakke euro is het een logisch gevolg.

DVDmartinDVD

Citaat van: Isflicka op mei 14, 2015, 12:00:22
Ik had hetzelfde probleem toen ik nog geen abbo had. (30sec tracks) Maar nu speelt Qubuz uitstekend.

Ik had een proef abbo ook dit werkte niet.

Contact gehad met Auralic, schijnt vaker voor te komen dat Qobuz niet werkt op de Aries.
Volgens Xuanqian Wang is dit te wijten aan Qobuz en niet aan hen.

Dus zal ik dan toch Tidal moeten gaan proberen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Isflicka

Citaat van: Mordante op mei 18, 2015, 21:25:07
Met de zwakke euro is het een logisch gevolg.
Daarmee wordt maar een deel verklaard. Ach, het is allemaal goed voor de Nederlandse export.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

manco401

Vind het toch een erg duur ding voor een digitaal transport. Dan mag je nog een DAC kopen, en je gaat er ook geen instapper aan verbinden.
Lijkt mij allemaal een beetje voodoo praat te worden met het zogezegd 'digital glare' laagje die het zo gezegd moet wegnemen enz..
Uiteindelijk spreken we hier over een apparaat die enkel 0tje sen 1tjes doorstuurt en er verder niks mee moet doen.

DVDmartinDVD

Geluids kwaliteit is echt wel goed te noemen van de Aries.
Na een paar firmware updates is het geluid alleen maar beter geworden.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

manco401

Citaat van: DVDmartinDVD op juni  9, 2015, 15:40:49
Geluids kwaliteit is echt wel goed te noemen van de Aries.
Na een paar firmware updates is het geluid alleen maar beter geworden.

Welja volgens mij speelt de software een veel grotere rol bij het transport dan de hardware.
Net zoals Audirvana wonderen doet op een mac mini..

frank2

Citaat van: DVDmartinDVD op juni  9, 2015, 15:40:49
Geluids kwaliteit is echt wel goed te noemen van de Aries.
Na een paar firmware updates is het geluid alleen maar beter geworden.

Ik zou jouw aries wel eens getest willen hebben tegenover een moon.
Ik heb nu 3 streamers gehoord en de moon was het beste. De Pioneer 70a viel tegen en de marantz 11 was gewoon niet goed, het geluid klopte niet. Kan aan de set of kabels hebben gelegen dat weet ik niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Isflicka

Citaat van: manco401 op juni  9, 2015, 12:39:46
Vind het toch een erg duur ding voor een digitaal transport. Dan mag je nog een DAC kopen, en je gaat er ook geen instapper aan verbinden.
Lijkt mij allemaal een beetje voodoo praat te worden met het zogezegd 'digital glare' laagje die het zo gezegd moet wegnemen enz..
Uiteindelijk spreken we hier over een apparaat die enkel 0tje sen 1tjes doorstuurt en er verder niks mee moet doen.
Was het leven maar zo eenvoudig. Kennelijk doet elk apparaat het toch net weer anders.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

twani

Citaat van: Isflicka op juni  9, 2015, 19:27:08
Was het leven maar zo eenvoudig. Kennelijk doet elk apparaat het toch net weer anders.

Gewoon geen enkele vergelijkingstest meer doen, lekker luisteren en tevreden zijn :)


manco401

Citaat van: Isflicka op juni  9, 2015, 19:27:08
Was het leven maar zo eenvoudig. Kennelijk doet elk apparaat het toch net weer anders.

Inderdaad, anders maar ook dikwijls staat anders op dit forum hier gelijk voor 'beter'.

Isflicka

Citaat van: twani op juni  9, 2015, 20:58:06
Gewoon geen enkele vergelijkingstest meer doen, lekker luisteren en tevreden zijn :)
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

twani

Citaat van: manco401 op juni 10, 2015, 07:59:57
Inderdaad, anders maar ook dikwijls staat anders op dit forum hier gelijk voor 'beter'.
klopt helemaal. Het is ook maar net hoeveel zin je hebt om jezelf helemaal gek te maken :alien:

Ik probeer vergelijkingen zoveel mogelijk te mijden. Klinkt het lekker is het al oké..

Nog steeds vind ik je eigen gemoedstoestand de belangrijkste factor om al dan niet te kunnen genieten van muziek.

Kostelijk kan ik dan ook lachen om lieden die hun eigen set de éne avond tóp vinden klinken en waarvan de volgende avond is het "beeld" compleet "ingekakt" (ook zo`n holle krachtterm hier vaak gebezigd :D)

En dan niet de helderheid hebben te bedenken dat dat toch echt tussen je eigen oren zit :nowink:  Man, wat ben je dan vér wéggezakt :D

 

evilniek

Citaat van: twani op juni 10, 2015, 09:21:38
klopt helemaal. Het is ook maar net hoeveel zin je hebt om jezelf helemaal gek te maken :alien:

Ik probeer vergelijkingen zoveel mogelijk te mijden. Klinkt het lekker is het al oké..

Nog steeds vind ik je eigen gemoedstoestand de belangrijkste factor om al dan niet te kunnen genieten van muziek.

Kostelijk kan ik dan ook lachen om lieden die hun eigen set de éne avond tóp vinden klinken en waarvan de volgende avond is het "beeld" compleet "ingekakt" (ook zo`n holle krachtterm hier vaak gebezigd :D)

En dan niet de helderheid hebben te bedenken dat dat toch echt tussen je eigen oren zit :nowink:  Man, wat ben je dan vér wéggezakt :D

 

Wie ben jij om te bepalen wát iemand wel of niet meent te horen, ook heel aardig dat je iedereen voor gek verklaart als men toch een verschil meent te horen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

#146
Citaat van: evilniek op juni 10, 2015, 10:39:04
Wie ben jij om te bepalen wát iemand wel of niet meent te horen, ook heel aardig dat je iedereen voor gek verklaart als men toch een verschil meent te horen.
Ik bepaal helemaal niets.  Doe ermee wat je wilt (of......, en dat is zo te merken veel waarschijnlijker :D, helemaal niets)

Dura

#147
Ik lees in dit interessante draadje veel over de Auralic Aries en alternatieven.
Een alternatief dat mij erg interessant lijkt mis ik nog; de Simaudio Mind http://www.wilbert.nl/streaming-audio/moon-180-mind-.
Mooi bakje in het zwart, iets meer dan €1000,- veel digitale aansluitingen en ook geen DAC.
Heeft iemand er ervaring mee?

Hier is al een interessant draadje met wat vergelijkingen: http://devialetchat.com/showthread.php?tid=253
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

mijkie

Prima ding maar, niet meer in mijn bezit, is nieuwe software en app, Onder013 ff vragen
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

Dura

De Mind bedoel je toch hè Mijkie? Waarom heb je 'm weggedaan?

Hier overigens nog een korte vergelijking: http://www.audiostream.com/content/auralic-aries-0

De Mind lijkt uit beide vergelijkingen wat voller/donkerder te klinken dan de Auralic.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.