Auralic Aries

Gestart door Isflicka, januari 6, 2015, 17:23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mordante

A10 in Amsterdam audio heeft de Auralic Aries op voorraad als ik mij niet vergis.

Isflicka

Citaat van: jazzman op maart  9, 2015, 20:07:50
Ik was dit draadje een beetje aan het volgen, omdat ik wellicht mijn PC (Streaming4home music server) wil vervangen. Waarom een NAS tov een harde schijf?

Begrijp ik het nu goed dat er op de schijf/NAS software moet draaien om de Auralic draaiende te krijgen?
Een NAS is niet noodzakelijk om de Auralic te laten spelen maar er zijn een paar nadelen aan het gebruik van een externe usb harddisk. Een belangrijk nadeel is de toenemende traagheid bij het uitlezen van het index bestand door de Aries. Het indexeren gaat verhoudingsgewijs erg snel maar afhankelijk van je geduld loopt het bij pakweg 2TB al aardig op. Daarnaast hoor ik zelf behoorlijk verschil tussen het gebruik van een NAS en een externe harddisk. Vooral een harddisk met een geschakelde voeding geeft de Aries een digitaal randje en dat is gewoon jammer van zo'n mooi product. Een USB Y-kabel met een scheiding tussen stroom en data geeft wel verbetering.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Citaat van: DVDmartinDVD op maart 10, 2015, 09:43:58
Heb zelf al wat mooie kabels besteld een AQ Carbon USB3.0 voor tussen harde schijf en de Aries en AQ Cinnamon Cat 7 netwerkkabels, verwacht dat hiermee de kwaliteit nog verder omhoog gaat.

Martin,

Ben wel nieuwsgierig naar de kwaliteitsverbetering. Je maakt best vreemde keuzes. De AQ Carbon USB3.0 is vooral geschikt voor gebruik van de Aries naar een USB DAC maar wie weet hoor je ook verschil van de harddisk naar de Aries. Een Y-USB lijkt mij een verstandiger keus. De AQ Cinnamon Cat 7 moet dan verschil maken bij het beluisteren van Tidal, Qobus en Wimp?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

DVDmartinDVD

Hoi  :angel:

Ik vreemde keuzes maken ;)

De netwerkkabels is eigenlijk ter vervanging van wat er nu lig, er is er 1 tekort en die lig dwars door de huiskamer heen en de ander is van dermate slechte/goedkope kwaliteit.

Dus om het nu wat mooier en netter weg te werken heb ik voor wat beter materiaal gekozen. Door netwerk kabels gaat ook gewoon digitaal geluid doorheen dus waarom zou je hier niet wat geld in stoppen, een digitale coax tussen de Aries en versterker/Dac wil je toch immers ook kwaliteit, Toch?

Het kabeltje die bij de hard disk geleverd was is een gevouwen dropveter. Een betere kabel hier tussen plaatsen lijkt me echt noodzaak.

Ik krijg vandaag de kabels aangeleverd, dus ik hoop ik gelijk heb :)

Heb wel een mooie internet zender gevonden met 320kb dat is LinnRadio, lekkere jazzy luistermuziek in goeie kwaliteit.

Groet.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Citaat van: Liefhebber op maart 10, 2015, 11:17:45
Wie levert deze in NL , is dit alleen Wifimedia?

Ook AudioAanZee in Den Helder.

Aardige man, heb zeker een half uur aan de telefoon gezeten voor info over de Aries, alleen is het aanleveren van de Aries een probleem.

Wifimedia heeft ze gewoon op voorraad, en deze wordt zeer snel geleverd (de volgende dag mits voor 18:00 besteld)

Heb hem dus bij wifimedia gekocht.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

De nieuwe kabels geven een behoorlijke verbetering t.o.v. oude standaard kabeltjes, dus ook hier is flinke winst te behalen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Deleted User

En hoe bevalt de Auralic? Is dit je eerste streamer?

Isflicka

Vandaag de Aries een dagje Spotify laten spelen. Of spotify is beter geworden of de Aries trekt de boel een stuk strakker.....het was echt genieten. Zowel de Auralic Vega als de Metrum Hex hebben het erg naar hun zin met de Aries.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

AudioEnZo

Vind het wel een interessant apparaat. Ik heb alleen geen Ipad en er is nog geen Android app. Weet je of de Aries via een algemene upnp/dlna app aan te sturen is? Dat ie dus als afspeel (renderer) apparaat herkent wordt op het netwerk?

Je schrijft dat je Spotify kan afspelen, is dat via de app of ondersteunt de Aries nu Spotify?

Alvast dank voor je antwoord!

DVDmartinDVD

Citaat van: jazzman op maart 15, 2015, 20:02:29
En hoe bevalt de Auralic? Is dit je eerste streamer?

Nog steeds zéér tevreden met de Aries. Nu ik hem een beetje door heb is hij ook lekker makkelijk te bedienen. Geluidskwaliteit is met goede kabels om te smullen.

Nu moet ik zeggen dat de Nad M17 wel als dac wordt gebruikt, en dat doet hij goed. Dus het geluid wordt ook mede bepaald door de Nad M17.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Liefhebber

Begin wel steeds meer te kriebelen en warm te lopen voor de Aries, alleen jammer dat het apparaat werkt met een losse voeding.
Een ander merk dat ongeveer hetzelfde  biedt is Aurender (X100), iemand toevallig daar ervaring mee, is in ieder geval wel duurder als de Auralic Aries.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

DVDmartinDVD

Denk dat een losse voeding alleen maar voordelen heeft. Ook het formaat van de Aries zelf zal er wel mee te maken hebben dat zo'n grote voeding er niet in past.

Ik zou mij er niet weerhouden vanwege de voeding, je kan dat ding makkelijk ergens wegwerken of netjes prominent neerzetten.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Deleted User

Citaat van: Liefhebber op maart 16, 2015, 16:48:08
Begin wel steeds meer te kriebelen en warm te lopen voor de Aries, alleen jammer dat het apparaat werkt met een losse voeding.
Een ander merk dat ongeveer hetzelfde  biedt is Aurender (X100), iemand toevallig daar ervaring mee, is in ieder geval wel duurder als de Auralic Aries.

Ik denk zelfs dat je de Aries moet vergelijken met de Aurender N100 (2890 euries), dan is de Aries vele malen goedkoper. Mooie schijf of NAS erbij, dan ben je echt goedkoper uit denk ik. Deze vergelijking staat bij mij op mijn netvlies.

DVDmartinDVD

Zo stond het ongeveer, al staat het nu wel weer iets anders (netter)


Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Kerkhoffd

Las (op DevialetChat geloof ik) een vergelijk met de Auralic Aries en de Aurender, waarbij de Aurender klaarblijkelijk toch beter presteerde. Geloof dat Eric er bij was. Misschien dat hij hier iets zinnigs over kan vertellen uit eigen ervaring?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Liefhebber

Martin jij hebt een fraaie set zo, met nieuwe Nad apparaten.

Ik vroeg me ook af hoe een Auralic zou klinken in een set met actieve Dynaudio Focus XD speakers, is lekker simpel, weet alleen niet of dit als Hifi gezien kan worden, met al die electronica onderhevig aan trillingen en of de ingebouwde Dac te vergelijken is met mijn Metrux Hex.

Voordeel is wel dat je veel minder apparaten hebt, nadeel is misschien ook de langere digitale Coax kabel(s) en de verouderde digitale interface.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

AudioEnZo

Citaat van: remoss op maart 16, 2015, 15:26:45
Vind het wel een interessant apparaat. Ik heb alleen geen Ipad en er is nog geen Android app. Weet je of de Aries via een algemene upnp/dlna app aan te sturen is? Dat ie dus als afspeel (renderer) apparaat herkent wordt op het netwerk?

Je schrijft dat je Spotify kan afspelen, is dat via de app of ondersteunt de Aries nu Spotify?

Alvast dank voor je antwoord!
Martin, kan jij hier iets over zeggen?

Isflicka

Citaat van: remoss op maart 16, 2015, 15:26:45
Vind het wel een interessant apparaat. Ik heb alleen geen Ipad en er is nog geen Android app. Weet je of de Aries via een algemene upnp/dlna app aan te sturen is? Dat ie dus als afspeel (renderer) apparaat herkent wordt op het netwerk?

Je schrijft dat je Spotify kan afspelen, is dat via de app of ondersteunt de Aries nu Spotify?

Alvast dank voor je antwoord!
Er is al een Android app beschikbaar http://www.auralic.com/download/LightningDS_0216b_nosign.zip. De mogelijkheden van deze app zijn heel beperkt maar na het instellen kun je de Aries prima met algemene upnp/dlna en openhome apps aansturen. Met Songcast van Linn kun je bijvoorbeeld alles vanaf een windows omgeving streamen (dus ook Spotify, Youtube etc etc). Zelf draai ik alles (ook spotify) via de synology nas.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Citaat van: Kerkhoffd op maart 16, 2015, 21:18:40
Las (op DevialetChat geloof ik) een vergelijk met de Auralic Aries en de Aurender, waarbij de Aurender klaarblijkelijk toch beter presteerde. Geloof dat Eric er bij was. Misschien dat hij hier iets zinnigs over kan vertellen uit eigen ervaring?
Volgens mij is deze vergelijking gedaan met een Aurender X100L. Dat was nog een Aries met de oude Kernel en sindsdien is de Aries er flink op vooruit gegaan (vooral het middengebied en ruimtelijke weergave). Neemt niet weg dat Aurender geweldige streamers in het assortiment heeft.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kerkhoffd

En niet te vergeten dat het in een set met Devialet en Magico was geloof ik. Dan gaat het ook over smaak en match met de overige componenten. Altijd leuk om de ervaringen uit eerste hand te horen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Isflicka

Citaat van: Kerkhoffd op maart 17, 2015, 15:48:29
En niet te vergeten dat het in een set met Devialet en Magico was geloof ik. Dan gaat het ook over smaak en match met de overige componenten. Altijd leuk om de ervaringen uit eerste hand te horen.
Binnenkort komt er een Aurender S10 op bezoek dus eens kijken wat dat gaat brengen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

AudioEnZo

Citaat van: Isflicka op maart 17, 2015, 12:37:29
Er is al een Android app beschikbaar http://www.auralic.com/download/LightningDS_0216b_nosign.zip. De mogelijkheden van deze app zijn heel beperkt maar na het instellen kun je de Aries prima met algemene upnp/dlna en openhome apps aansturen. Met Songcast van Linn kun je bijvoorbeeld alles vanaf een windows omgeving streamen (dus ook Spotify, Youtube etc etc). Zelf draai ik alles (ook spotify) via de synology nas.
Kijk aan , dank je!

DVDmartinDVD

Heb er speciaal en iPad mini voor gekocht, en het is gewoon een heel handig ding die IPad zo wie zo.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

AudioEnZo

Daarover zit ik nog op de wip. We hebben twee android tablets en twee android telefoons. Dus een ipad erbij puur voor de bediening is wat overdone naar mijn idee. Alhoewel de mini 3 niet zo heel duur is. Keuzes, keuzes ;)

Deleted User

Ook ik heb een Ipad mini bij mijn streamer. Als afstandsbediening wil ik hem nooit meer kwijt.