Audio En Zo

Gestart door AudioEnZo, november 12, 2014, 08:39:21

Vorige topic - Volgende topic

AudioEnZo

Voor the record:  van mij mag iedereen vinden wat hij/zij wil hoor. Iedereen heeft z'n eigen grenzen/mogelijkheden/wensen.

Persoonlijk vind ik de weergave met de MU2 een dusdanige upgrade dat het mij het geld waard is. Met aftrek van de verkoopwaarde van de "oude" spullen valt het naar mijn idee allemaal best mee en een kleinigheid in vergelijk wat sommige audio/muziek liefhebbers soms uitgeven. En die laatste mogen het ook allemaal lekker zelf weten van mij :)

Verdere bevindingen zal ik zonder enige terughoudendheid hier neerpennen.

blue-eyes

Toch prima zo?

Vragen dat het belachelijk is, of niet gegund worden is wat anders.
Maar vragen of dit bedrag het rechtvaardigt is een normale vraag toch?

Gefeliciteerd!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

chansig

Citaat van: AudioEnZo op februari 13, 2025, 11:27:11Voor the record:  van mij mag iedereen vinden wat hij/zij wil hoor. Iedereen heeft z'n eigen grenzen/mogelijkheden/wensen.

Persoonlijk vind ik de weergave met de MU2 een dusdanige upgrade dat het mij het geld waard is. Met aftrek van de verkoopwaarde van de "oude" spullen valt het naar mijn idee allemaal best mee en een kleinigheid in vergelijk wat sommige audio/muziek liefhebbers soms uitgeven. En die laatste mogen het ook allemaal lekker zelf weten van mij :)

Verdere bevindingen zal ik zonder enige terughoudendheid hier neerpennen.

Hear hear.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioEnZo

Citaat van: blue-eyes op februari 13, 2025, 11:28:45Toch prima zo?

Vragen dat het belachelijk is, of niet gegund worden is wat anders.
Maar vragen of dit bedrag het rechtvaardigt is een normale vraag toch?

Gefeliciteerd!
Is inderdaad geen enkel probleem BE!

Dank je :)

mmuetst

Citaat van: AudioEnZo op februari 13, 2025, 07:45:12Het is zeker veel geld maar vind het zeker waard. Zou eigenlijk het apparaat alleen beluisteren, maar was bij de eerste klanken eigenlijk al verkocht. En als ik 18K uitgeef en ik heb er 20K lol van, dan heb ik 2K winst :DZo is het ook, je laatste pyjama heeft geen zakken zegt mijn meisje altijd en ik steun haar daarin :D
Als je lichamelijk mee hebt gemaakt waar wij (beide helaas) doorheen zijn gegaan zit je er toch iets anders in.Dat telt zeker mee natuurlijk, de nieuwprijs met de kabels meegerekend kom je aardig in de buurt, dus de verkoop van mijn "oude" spullen levert ook best een substantieel bedrag op.
Dan snap ik je keuze, bedankt voor je antwoord. En als de kogel door de kerk is en je gaat hem kopen, heel veel luister plezier.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioEnZo

Een update:
Na een aantal keer heen en weer schakelen tussen de "oude" opstelling en de Grimm MU2 heeft dit geresulteerd in een bestelling van de MU2  ;D

bert 65

Gefeliciteerd René een goede en mooie aanschaf.🎶🎶

blue-eyes

Citaat van: AudioEnZo op februari 16, 2025, 11:22:09Een update:
Na een aantal keer heen en weer schakelen tussen de "oude" opstelling en de Grimm MU2 heeft dit geresulteerd in een bestelling van de MU2  ;D

Wat een verrassing :D

Gefeliciteerd ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

AudioLaan

Gaaf hoor!

Heb je nog een idee waar dat inzit? Je oude streamer, dac, voorversterker, of het geheel tussen oud en nieuw?
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Canor | Fischer&Fischer | Gato-audio | Isotek | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Morel | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone |  QED | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Xander32

Gefeliciteerd, heel veel plezier ermee gewenst 🎶

Na alles wat ik heb gelezen over de MU1 en nu de nóg weer verbeterde MU2, is dat een benchmark betreffende de streamers.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

blue-eyes

Van de website, een verkoper:
De Grimm Audio MU1 is een streaming bridge waar elke d/a-converter achter geplaatst kan worden.

De Grimm Audio MU2 voegt niet alleen een d/a-converter toe. Er is ook een complete analoge voorversterker en hoofdtelefoonversterker aan toegevoegd.

Dan zijn het toch echt wel 2 evident verschillende apparaten ;)

AudioEnZo

Citaat van: bert 65 op februari 16, 2025, 12:26:31Gefeliciteerd René een goede en mooie aanschaf.🎶🎶
Dank je Bert!
Citaat van: blue-eyes op februari 16, 2025, 12:27:26Wat een verrassing :D

Gefeliciteerd ;)
Thanks, ja het zat er aan te komen hè  ;D

Citaat van: Laan op februari 16, 2025, 13:13:31Gaaf hoor!

Heb je nog een idee waar dat inzit? Je oude streamer, dac, voorversterker, of het geheel tussen oud en nieuw?
Dank je Marc, ik heb eigenlijk alleen het geheel vergeleken en ben niet meer aan het schakelen geweest tussen bv alleen de DAC of voorversterkers.
Citaat van: Xander32 op februari 16, 2025, 13:30:56Gefeliciteerd, heel veel plezier ermee gewenst 🎶

Na alles wat ik heb gelezen over de MU1 en nu de nóg weer verbeterde MU2, is dat een benchmark betreffende de streamers.

Dank je! De MU2 is een MU1 vwb het stream deel, er is "alleen" een dac, voorversterker en hoofdtelefoonversterker aan toegevoegd

Citaat van: blue-eyes op februari 16, 2025, 13:36:15Van de website, een verkoper:
De Grimm Audio MU1 is een streaming bridge waar elke d/a-converter achter geplaatst kan worden.

De Grimm Audio MU2 voegt niet alleen een d/a-converter toe. Er is ook een complete analoge voorversterker en hoofdtelefoonversterker aan toegevoegd.

Dat dus  ;D

Nieuwe opstelling, is nu een "kleine" stereotoren geworden, er is ook een mooi plekje vrijgekomen voor de Cambridge BlueRay speler  ;)

chansig

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik had er ws een 🚙 van gekocht.😂

Nee ik vind het mooi dat je je nergens wat van aantrekt en gaat voor wat jij wilt. Het besef dat anderen het wel/niet leuk vinden en jij daar niets aan verandert maakt je, wat mij betreft, leuk om te volgen en je alleen maar te feliciteren ipv zeikerige vragen te stellen of een mekkerige reactie te plaatsen punt. 😁

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

fietser

Ik zie een minder kastjes trend ontstaan op het forum. Veel luisterplezier.

Xander32

Okey, ik meende dat de 2 de opvolger was. Het verschil in prijs vind ik dan enigszins meevallen in het licht van de toevoegingen. Koop maar eens een separate dac welke recht doet aan het potentieel van de MU1 🙄

Citaat van: blue-eyes op februari 16, 2025, 13:36:15Van de website, een verkoper:

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

... in dezelfde prijsklasse en splinternieuw; AURALiC AQUILA X3
Heb je die wellicht ook overwogen?

AudioEnZo

Citaat van: chansig op februari 16, 2025, 15:42:39Gefeliciteerd met de aankoop. Ik had er ws een 🚙 van gekocht.😂

Nee ik vind het mooi dat je je nergens wat van aantrekt en gaat voor wat jij wilt. Het besef dat anderen het wel/niet leuk vinden en jij daar niets aan verandert maakt je, wat mij betreft, leuk om te volgen en je alleen maar te feliciteren ipv zeikerige vragen te stellen of een mekkerige reactie te plaatsen punt. 😁

Gr. Hans
Een hele knappe auto hadden we al Hans  ;)
Maar dank je, ik kan idd wel eens wat eigenwijs zijn maar geniet over het algemeen wel van mijn besluiten.
Maar een zeikerige vraag kan ik ook wel waarderen hoor  ;D
Citaat van: fietser op februari 16, 2025, 16:37:17Ik zie een minder kastjes trend ontstaan op het forum. Veel luisterplezier.

Ik ben al een tijdje bezig met het minimaliseren vraagstuk. Dat begon een tijdje terug met de aanschaf van de NAD M33 wat uiteindelijk echt niet mijn ding was.
Deze MU past voor mij perfect in het plan, simpel, flexibel en kwalitatief fantastisch.
Citaat van: Xander32 op februari 16, 2025, 17:19:13... in dezelfde prijsklasse en splinternieuw; AURALiC AQUILA X3
Nee, ben zo overdondert door de kwaliteiten van de MU2 dat ik er meteen vol voor ben gegaan.

Utlover

Citaat van: Xander32 op februari 16, 2025, 17:19:13... in dezelfde prijsklasse en splinternieuw; AURALiC AQUILA X3
Zo nieuw dat hij nog niet verkrijgbaar is! Eind maart op zijn vroegst.

Xander32

Wanneer je (zo'n bedrag) gaat investeren in je hobby, zullen die paar weken niet het verschil maken.

Citaat van: Utlover op februari 17, 2025, 18:10:05Zo nieuw dat hij nog niet verkrijgbaar is! Eind maart op zijn vroegst.

Marco66

Va harte met deze mooie machine!
Woonkamer: Laiv Crescendo Verse & Chorus mono amps, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

AudioEnZo

Zo, mijn eigenste MU2 heb ik gister opgehaald en meteen het kastje opnieuw ingedeeld. Lekker inspelen nu  :P
grimm_mu2_04.jpggrimm_mu2_05.jpggrimm_mu2_06.jpggrimm_mu2_07.jpg   

vanzomereng

Citaat van: AudioEnZo op februari 19, 2025, 11:26:59Zo, mijn eigenste MU2 heb ik gister opgehaald en meteen het kastje opnieuw ingedeeld. Lekker inspelen nu  :P
grimm_mu2_04.jpggrimm_mu2_05.jpggrimm_mu2_06.jpggrimm_mu2_07.jpg   

Ben jij van plan een glas bier op je streamer zetten, want ik zie er een ronde onderzetter op liggen  :ohmy:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

AudioEnZo

Ha ha, dat is een hele intuitive bedienigschijf  :clapping:

mu2_schijf.jpg

JoWa

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ziet er mooi uit.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

vanzomereng

Was dah?

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless