Audio En Zo

Gestart door AudioEnZo, november 12, 2014, 08:39:21

Vorige topic - Volgende topic

AudioEnZo

Nieuw. En een kortingscode gebruikt. Er is 60 dagen geld terug garantie.

chansig

Mmmmm..oké. Aparte mix up dan.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioEnZo

Ja zeker apart. Heeft iemand met z'n takken in een verkeerd bakje zitten graaien.
Ze hadden het ook over een refund als genoegdoening voor de vergissing, dus ben benieuwd waar ze mee komen.

Spijkie

Citaat van: AudioEnZo op april 14, 2025, 14:18:22Zie ook HIER

Auva's zijn binnen. Alleen in een van de sets zit één M6 adapter en drie M8 adapters. Die laatste zijn de goede, dus er wordt een juiste set nagestuurd. Bummer, want ik had er zin in  ::)

auva100.jpg

Deze ga ik even goed volgen!
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

AudioEnZo

Zo de juiste adapter is binnen en de Auva 100's zijn gemonteerd. NU maar eens rustig muziek beluisteren  ;D auva100_xanadu_hrs22yh-mg_01.jpg

addesmo

Hoop dat ze veel goed doen voor de klank want voor het mooi neem je ze niet (geheel subjectief uiteraard).

AudioEnZo

Ha ha ja zoveel mensen zoveel smaken  :bigsmile:
Vind ze wel stoer staan.

Spijkie

Citaat van: AudioEnZo op april 16, 2025, 16:34:31Ha ha ja zoveel mensen zoveel smaken  :bigsmile:
Vind ze wel stoer staan.

Zijn best grote pucks  :ohmy: , ik vind t niet raar staan hoor. Benieuwd naar je eerste indrukken.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Je leeft zo wel op grote voet  ;) Oogt mooi, we lezen het resultaat wel.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Xander32

Voor 't oog vind ik het geen verrijking (over smaak ...), hopelijk compenseren ze dat met een boost van de sq  🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Dura

Ik vind het prima kunnen, maar die zilverkleurige doppen aan de bovenkant, kunnen die misschien kleiner of ook antraciet?
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

AudioEnZo

Ja dat is wel goeie. Het stoort mij op zich niet maar wellicht wel leuk om te kijken of dat beter staat.
Is RVS en heb ik op mijn werk laten draaien. Zal er eens donkere tape op plakken als proef!

AudioEnZo

@Dura even quick & dirty in de fotobewerker, zo beter? Ik vind het wel wat hebben, rustiger, dus dank voor de tip. Nu nog in het echie uitvoeren  ;D

auva100_xanadu_hrs22yh-mg_donker_01.jpg

addesmo

Maar de hamvraag is natuurlijk.....klinkt het nu (veel) beter?
Of houdt je ze voor de looks  ;)

AudioEnZo

Ja het klinkt zeker beter, ik ga daar binnenkort op terugkomen.
Voor alleen de looks vind ik ze te duur.

AudioEnZo

Mijn beleving van de Auva100's: de muziek klinkt voller zonder wollig te worden. Het laag heeft een behoorlijk verbeterde gelaagdheid en onderscheidend vermogen, zoals bijvoorbeeld een basdrum beter loskomt van een tegelijkertijd spelende basgitaar.
Overall is er meer rust zonder ook maar enigszins diffuse te worden. Door de rust is er meer ruimte voor details waardoor een toename van de 3D bubbel welke zich aan alle kanten uitbreidt. Maar ook daarbinnen is  de plaatsing nauwkeuriger.
Muziek vloeit en klinkt zeer natuurlijk. Ook lekker pittige attacks komen fel door om daarna lang uit te klinken. Het oh zo belangrijke middengebied wint aan gloed waardoor stemmen en instrumenten in dat gebied een fraaie body hebben.

Na de komst van de Stack Audio Auva 100 vielen mij niet alleen de verbeteringen op zichzelf op, maar tevens iets anders: het wordt bijna lastig om technisch te luisteren, zo vanzelfsprekend, natuurlijk en vloeiend klinkt het. Zodra ik op specifieke zaken ga letten word ik eigenlijk al snel weer in de muziek getrokken en dat is eigenlijk een heel fijne gewaarwording.

De mate van verandering/verbetering is niet in de orde van grote zoals na de komst van de Grimm MU2, maar wel in de soort verbetering en dat is dat de gehele weergave beter wordt en niet maar een paar aspecten. Voor mijzelf luistert het alsof het totale oplossend vermogen van de set is toegenomen met behoud van de rust. En dat is best bijzonder door een paar nieuwe voeten die eigenlijk niet ontkoppelen maar ook niet koppelen. Volgens Stack Audio worden de maskerende en dus ongewenste trillen door de Auva's geabsorbeerd (Auva is dan ook kort voor Audio Vibration Absorber) waardoor de muziek vrije ruimte krijgt en dat is ook precies wat ik hier hoor. Ik ben dan ook  "bang" dat de Auva 100's niet meer terug gaan als de 60 dagen retour periode om is.

Spijkie

Dat klinkt als en hele goede upgrade! En mooi omschreven van dat technisch luisteren naar volledig opgaan in de muziek.

addesmo

Mooi opgeschreven en leuk resultaat!
Wat jij in je tweede alinea schrijft had ik 1op1 kunnen zeggen over het aandeel wat de Plixir heeft in de stroomvoorziening bij mij.

RZeemering

Dat klinkt heerlijk!
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

Mooie ervaringen. En een mooie set. Maar dat heb ik volgens mij al vaker laten weten.

Wel een vraag:

Waar zouden de geabsorbeerde trillingen terecht komen als ze niet werden geabsorbeerd ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioEnZo

Dank heren!

@chansig : de ongewenste trillingen/vibraties zullen zonder absorbers normaal gesproken ook uiteindelijk wel uitdempen in de luidsprekerkast, eventuele voet en wellicht in de vloer, maar dan hebben ze hun maskerende effect al gedaan. Denk ik....

chansig

Ik ben ook geen tril expert. Dus geen idee. Ik ga er nog even over nadenken.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: AudioEnZo op april 25, 2025, 13:37:54Dank heren!

@chansig : de ongewenste trillingen/vibraties zullen zonder absorbers normaal gesproken ook uiteindelijk wel uitdempen in de luidsprekerkast, eventuele voet en wellicht in de vloer, maar dan hebben ze hun maskerende effect al gedaan. Denk ik....

Ik meende eens gelezen te hebben, dat het omgezet wordt in warmte.
Nu zullen de pucks m.i.z. niet warmer aanvoelen, hiervoor is de energie-omzetting
te gering en wordt de ontstane warmte, snel afgevoerd aan de omgevingslucht.

Als je op een geluidsniveau afspeelt zoals ondergetekende veelal prettig vindt,
kan je de cv-thermostaat, wellicht 1 graadje lager zetten  :D

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

AudioEnZo

Ja omzetten in warmte klopt. Maar zoals ik het lees bedoelde Hans juist wat er met de trillingen gebeurt zonder de Auva's eronder.

Vhond

En (hoeveel) beter dan de Gaia's??