Audio En Zo

Gestart door AudioEnZo, november 12, 2014, 08:39:21

« vorige - volgende »

efsix, Utlover en 1 gast bekijken dit topic.

AudioEnZo

Oh ik ben ook erg van de wetenschap hoor, dus het strookt al vrij snel bij mij. Alleen ik ben wel van mening dat de wetenschap (nog) niet alles weet. Soms wordt op iets verder onderzocht en blijkt het toch ietsje anders en moeten ze eerder geponeerde stellingen bijstellen. Met gehoor en hoe hersenen zaken verwerken kan dat zomaar zo zijn.

Just saying

Kurt

Gelukkig weten we nog niet alles... Ik zou me anders rotvervelen, iederdag opnieuw. :)

AudioEnZo

Mooi, dan zitten we daarmee op 1 lijn 👍🏻

chansig

Citaat van: AudioEnZo op december 26, 2024, 14:51:16Oh ik ben ook erg van de wetenschap hoor, dus het strookt al vrij snel bij mij. Alleen ik ben wel van mening dat de wetenschap (nog) niet alles weet. Soms wordt op iets verder onderzocht en blijkt het toch ietsje anders en moeten ze eerder geponeerde stellingen bijstellen. Met gehoor en hoe hersenen zaken verwerken kan dat zomaar zo zijn.

Just saying

Ook mee eens. Er is wel een maar, maar die laat ik lekker maar zitten.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Blue Sound 132, Dirac Live tot 500 Hz,  Mac Mini M4 met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Je "maar" is voor mij geen probleem Hans  ;D

Maar zo eerst aan het 2e Kerstmaal!

chansig

Bij deze: maar.

Eet smakelijk. Ik ga mijn stoofvlees even opwarmen. 2e kerst is hier: eet wat je lekker vindt. Dochterlief..Biefstuk, Sushi, carpaccio, ijs, mijn vrouw....meloen met Ham, Sushi en suikervrij ijs. Ikzelf...normaal biefstuk met friet. Maar vandaag stoofvlees met friet, Carpaccio en Ijs.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Monitor Audio RXW12, Blue Sound 132, Dirac Live tot 500 Hz,  Mac Mini M4 met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: chansig op december 26, 2024, 17:01:45Bij deze: maar.

Eet smakelijk. Ik ga mijn stoofvlees even opwarmen. 2e kerst is hier: eet wat je lekker vindt. Dochterlief..Biefstuk, Sushi, carpaccio, ijs, mijn vrouw....meloen met Ham, Sushi en suikervrij ijs. Ikzelf...normaal biefstuk met friet. Maar vandaag stoofvlees met friet, Carpaccio en Ijs.

Gr. Hans

Stoof met friet?
Je zou zo hier, vlakbij België, kunnen komen wonen...

Smullen!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kurt

Citaat van: Hannibal_ op december 26, 2024, 17:52:28Stoof met friet?
Je zou zo hier, vlakbij België, kunnen komen wonen...

Smullen!
Met stoofvlees wordt in Be niet gelachen! :) Mijn ma (88j) maakt dat het best. Mijn vrouw probeert dat te imiteren, maar dat lukt niet. Wetende dat de klok tikt (van mijn ma)... DAT is pas een wereldprobleem! :)

Hannibal_

Citaat van: Kurt op december 26, 2024, 19:25:02Met stoofvlees wordt in Be niet gelachen! :) Mijn ma (88j) maakt dat het best. Mijn vrouw probeert dat te imiteren, maar dat lukt niet. Wetende dat de klok tikt (van mijn ma)... DAT is pas een wereldprobleem! :)

Ik lachte er ook niet mee hoor.
Is een kunst.

We hebben een kookclub waarin ook een Belgisch stel zit en de bedoeling is bijzondere gerechten zo veel mogelijk zelf te maken.

Dat stel maakte stoof friet en dat was het beste gerecht uit de tien jaar dat we dat al doen. En dat is niet door inferieure kwaliteit van de rest van de gerechten.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

AudioEnZo

Klinkt allemaal heerlijk!

Wij hebben bij Globe in Warmenhuizen gegeten, samen met zoonlief, schoondochter en de 2 kleinkids. Erg lekker en gezellig  :P

Theodorus

Citaat van: AudioEnZo op december 24, 2024, 09:11:03Inmiddels is de nieuwe Gentooplayer licentie actief en speelt er weer lustig op los. Het verschil met RoPieeeXL software is in mijn beleving wederom duidelijk. Gentooplayer geeft meer verfijning en inzicht in de muziek, er is meer rust (sorry Kurt  ;D )

Ik heb geen verschil in klank kunnen waarnemen tussen de RPi 3 en RPi 5. Wel reageert het allemaal veel rapper, vooral herstarten na een aanpassing en draait Gentooplayer probleemloos in het RAM geheugen zonder eerst allerlei software te de-ïnstalleren.

Ik ga nog wel wat experimenteren met Squeezelite. Dat wordt ook door ROON ondersteunt en maakt in dat geval geen gebruik meer van RAAT (Roon Advanced Audio Transport) maar van SlimProto tussen ROON server op de NUC en Gentooplayer op de Mano Ultra.
Het werkt sowieso al maar moet goed gaan zitten om op mijn gemak een en ander te beluisteren.

En Jos van Magna komt nog terug om een koelblokje te installeren in de Mano. De CPU wordt zo'n 64 graden. Op zich niet schokkend maar een koelelement kan zo'n 15 graden schelen en dat is wat beter voor de levensduur.

Hoi Rene,

Mijn opzet is zeer vergelijkbaar met die van jou. Na de verbetering van Gentooplayer te hebben ondervonden heb ik een volgende (mooie) stap gemaakt door Diretta te gaan gebruiken. Waar jij Squeezelite wil gaan gebruiken om Roon Raat te omzeilen heb ik dat gedaan met HQplayer. De resulaten zijn positief, met name het podium groeid naar alle kanten (ik gebruik geen upsampling en filters in HQplayer met de NOS Holo audio dac). HQplayer kan je gratis een maand resten testen (elk helft uur opnieuw opstarten), maar is wel wat duurder dan Gentooplayer en/of Dirac in aanschaf.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met Squeezelite.
Troels Gravesen Seas CNO-4, Townsend supertweeters, Naim NAP 250 new classic, HoloAudio Spring 3 KTE, Mano Ultra MKiiiv5 (Roon/Gentooplayer/Diretta/HQplayer), Audioquest Niagara 3000,  Network Acoustics ENO netwerkfilter

AudioEnZo

Diretta en HQplayer zijn zaken welke ik zeker ook nog eens ga uitproberen. Moet nog even uitvogelen wat daar voor nodig is, ben er niet zo op gebrand om de NUC waar Roon op draait om te bouwen of er nog meer hardware tegenaan te gooien.

AudioEnZo

Volgende week dinsdag wordt hier een Grimm Audio MU2 neergezet om eens uit te proberen, ben zeer benieuwd  ;D

AudioEnZo

Nou, de eerste luistersessie met de Grimm MU2 zit erop. Of het een verbetering zou worden, daar twijfelde ik wel een beetje over eerlijk gezegd, maar die kan ik afvinken en bij het eerste nummer al.

Maar wat voor verbetering, wow, op alle vlakken is de Grimm MU2 beter dan de complete trein van NUC (Roon), Mano Ultra, Holo Audio MAY KTE DAC en de Holo Audio Serene KTE voorversterker.
Ik was echt in de veronderstelling dat mijn set erg goed was (en dat is natuurlijk ook zo)  maar dit is zoveel beter. Het laag is fenomenaal strak en onder controle, prachtig vol midden, zeer detailrijk waardoor er veel meer dingen opvallen maar zonder ook maar enigszins de rust te verspelen, het hoog is gewoonweg een combinatie van fluweel en zijde, heel fraai.
Overall gezien/gehoord is de weergave rete strak maar ook soepel en vloeiend en zeer natuurgetrouw.

Dit fraaie apparaat blijft hier nog zo'n anderhalve week logeren en in die periode ga ik zeker nog een aantal keren wisselen om te kijken of deze eerste goede indrukken blijven bestaan. Wordt dus vervolgd.....

grimm_mu2_01.jpg

PatrickP

Lijkt me weer een dure test voor je te worden...  :smile:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Richi

Klinkt goed. Gaaf hoor! Je gebruikt hem dus als DAC en voorversterker?
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Rowdy

Citaat van: AudioEnZo op februari 11, 2025, 15:48:42Nou, de eerste luistersessie met de Grimm MU2 zit erop. Of het een verbetering zou worden, daar twijfelde ik wel een beetje over eerlijk gezegd, maar die kan ik afvinken en bij het eerste nummer al.

Maar wat voor verbetering, wow, op alle vlakken is de Grimm MU2 beter dan de complete trein van NUC (Roon), Mano Ultra, Holo Audio MAY KTE DAC en de Holo Audio Serene KTE voorversterker.
Ik was echt in de veronderstelling dat mijn set erg goed was (en dat is natuurlijk ook zo)  maar dit is zoveel beter. Het laag is fenomenaal strak en onder controle, prachtig vol midden, zeer detailrijk waardoor er veel meer dingen opvallen maar zonder ook maar enigszins de rust te verspelen, het hoog is gewoonweg een combinatie van fluweel en zijde, heel fraai.
Overall gezien/gehoord is de weergave rete strak maar ook soepel en vloeiend en zeer natuurgetrouw.

Dit fraaie apparaat blijft hier nog zo'n anderhalve week logeren en in die periode ga ik zeker nog een aantal keren wisselen om te kijken of deze eerste goede indrukken blijven bestaan. Wordt dus vervolgd.....

grimm_mu2_01.jpg

Het leest alsof je naar een analoge bron luistert.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

AudioEnZo

Citaat van: PatrickP op februari 11, 2025, 18:12:03Lijkt me weer een dure test voor je te worden...  :smile:
Die mogelijkheid zit erin ja, maar ach, geld moet wapperen, als het rolt is het te weinig :D

Citaat van: Richi op februari 11, 2025, 18:39:41Klinkt goed. Gaaf hoor! Je gebruikt hem dus als DAC en voorversterker?
Ja klopt Richi, en ook als streamer/Roon server en endpoint. De MU2 vervangt hier 4 apparaten.

Citaat van: Rowdy op februari 11, 2025, 19:26:25Het leest alsof je naar een analoge bron luistert.
Dat is prima verwoord Jan!

mmuetst

Ik ben serieus blij voor je, maar moest even slikken toen ik het bedrag zag wat dit schoons moet kosten bij een dealer: € 17.990,00
Nu weet ik niet of jij een betere deal hebt, maar we hebben het hier over een stukje elektronica wat verkocht wordt alsof het een complete auto is.
Nu gaat het deze snotneus natuurlijk geen ene flikker aan wat jij besteed aan audio, maar heb je dan zelf dan soms ook geen twijfels als je deze bedragen zien?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Wanneer je het geld ervoor hebt en er blij van gaat worden, lekker doen 👍🏻
Je kan het geld ook op je rekening laten staan tot het moment dat je in een kist komt te liggen ...

Citaat van: mmuetst op Vandaag om 01:10:35Ik ben serieus blij voor je, maar moest even slikken toen ik het bedrag zag wat dit schoons moet kosten bij een dealer: € 17.990,00
Nu weet ik niet of jij een betere deal hebt, maar we hebben het hier over een stukje elektronica wat verkocht wordt alsof het een complete auto is.
Nu gaat het deze snotneus natuurlijk geen ene flikker aan wat jij besteed aan audio, maar heb je dan zelf dan soms ook geen twijfels als je deze bedragen zien?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

Citaat van: mmuetst op Vandaag om 01:10:35Ik ben serieus blij voor je, maar moest even slikken toen ik het bedrag zag wat dit schoons moet kosten bij een dealer: € 17.990,00

De apparaten die de Grimm eventueel vervangen zijn wel wat goedkoper bij elkaar maar niet eens heel veel.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

AudioEnZo

Het is zeker veel geld maar vind het zeker waard. Zou eigenlijk het apparaat alleen beluisteren, maar was bij de eerste klanken eigenlijk al verkocht. En als ik 18K uitgeef en ik heb er 20K lol van, dan heb ik 2K winst :D
Citaat van: Xander32 op Vandaag om 06:02:49Wanneer je het geld ervoor hebt en er blij van gaat worden, lekker doen 👍🏻
Je kan het geld ook op je rekening laten staan tot het moment dat je in een kist komt te liggen ...
Zo is het ook, je laatste pyjama heeft geen zakken zegt mijn meisje altijd en ik steun haar daarin :D
Als je lichamelijk mee hebt gemaakt waar wij (beide helaas) doorheen zijn gegaan zit je er toch iets anders in.
Citaat van: Faxe op Vandaag om 07:07:50De apparaten die de Grimm eventueel vervangen zijn wel wat goedkoper bij elkaar maar niet eens heel veel.
Dat telt zeker mee natuurlijk, de nieuwprijs met de kabels meegerekend kom je aardig in de buurt, dus de verkoop van mijn "oude" spullen levert ook best een substantieel bedrag op.

Rowdy

Vind het jammer dat voor sommigen het bedrag wat iets kost belangrijker vinden dan het plezier wat iemand ermee heeft.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

hatfylld

Citaat van: Rowdy op Vandaag om 08:55:45Vind het jammer dat voor sommigen het bedrag wat iets kost belangrijker vinden dan het plezier wat iemand ermee heeft.
niemand zegt dit.
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

chansig

Het mag toch dat men het bedrag en hetgeen er geleverd wordt in twijfel trekt ?

Niemand zegt dat AudioEnZo het niet mag betalen.

Gr. Hans