aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: holco op augustus  9, 2016, 12:33:39
Ik zou zeggen ooit mooi geweest, Maz heeft een mooi CEC loopwerk en niet de minste DAC, die CD12 gaat dat echt niet verbeteren.

Wellicht wordt het anders, maar "beter" ??? Ik betwijfel het ook. Maar Maz kennende wil hij het gewoon uitproberen. Niks mis mee en voor ons weer volop leesvoer.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

i2Paq

Citaat van: holco op augustus  9, 2016, 12:33:39
Ik zou zeggen ooit mooi geweest, Maz heeft een mooi CEC loopwerk en niet de minste DAC, die CD12 gaat dat echt niet verbeteren.

Dat ben ik niet met je eens.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

Met de sound van de CEC en RESONNESANCE LABS INVICTA  DAC ben ik best blij .Echter,  ik weet dat het " beter" /"anders" kan wat iets meer naar mijn  smaak is.

Heb laatst en betere cec loopwerk gehad op de dac en dat klonk iets "muzikaler"/ lekkerder  in mijn oren/ naar mijn smaak, dan de huidige CEC loopwerk.

Dus het kan anders /meer naar me zin ;).

Om die reden wil ik een ander bron proberen en kijken hoe en wat.

De CD 12 COMBI lijkt mij een leuke experiment om te kijken hoe goed eigenlink een vintag cd loopwerk/dac combi  is /kan zijn ,vergeleken met de nieuwste dac /cd loopwerk .

Dit Lijkt me leuk probeersel Om eens old school en nieuwste spul naast elkaar te horen.

Zoals altijd is dit meer nieuwsgierigheid / hebben ding dan ontevredenheid over wat ik heb. ;).

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Als dat niets wordt dan ga ik misschien kijken voor een neiuwere cd speler/dac zoals een ACCUPHASE dp500. Niet te prijzig en toch een mooie dac /cd speler combi.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ps. De marantz sa7 heb ik ook al gekocht maar kan hem nog niet ophalen omdat ze bij kharma nog geen vervangend cd speler hebben dus die kmt ook hopelijk binnenkort in huize MAZ. ;)

Mr.M

Net bericht gehad dat de REF 110 onderweg is naar HUIZE Maz. Vanavond voor het eerst luistert maz naar een reference buizen eindbak.

BEN BENIEUWD wat die doet tov de BOULDER.

michel69

Citaat van: maz op augustus 10, 2016, 10:20:22
Net bericht gehad dat de REF 110 onderweg is naar HUIZE Maz. Vanavond voor het eerst luistert maz naar een reference buizen eindbak.

BEN BENIEUWD wat die doet tov de BOULDER.

Nice Maz en nu maar hopen dat hij in je rack past  ;) ik denk/vermoed dat deze combo wel eens hemels kan klinken voor jouw, wel nog ff een paar uurtjes werken en dan horen we het vanavond wel van je ;D have fun alvast met sjouwen/aansluiten en vooral luisteren.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op augustus 10, 2016, 10:49:50
Nice Maz en nu maar hopen dat hij in je rack past  ;) ik denk/vermoed dat deze combo wel eens hemels kan klinken voor jouw, wel nog ff een paar uurtjes werken en dan horen we het vanavond wel van je ;D have fun alvast met sjouwen/aansluiten en vooral luisteren.

tnx Michel,

ik denk zelf ook dat dit weleens een hele mooie combi kan zijn.We gaan het meemaken, gelukkig hoef ik deze keer niets te sjouwen ;) , ben op de zaak en Toni komt de versterker persoonlijk brengen ,:) hij was toch in de buurt vandaag dus dat scheelt mij weer een dag rijden en sjouwen.

Moet alleen zorg dat me vader naar mijn huis gaat zodat Toni naar binnen kan, hij weet waar alles ligt dus dat is makkelijk.

wat een service! hoef er niet eens te zijn. lol

Mr.M

Citaat van: i2Paq op augustus  9, 2016, 14:34:29
Dat ben ik niet met je eens.

we gaan het meemaken hopelijk....er is maar een manier om achter te komen. naast elkaar leggen en luisteren.

michel69

Citaat van: maz op augustus 10, 2016, 11:00:14
tnx Michel,

ik denk zelf ook dat dit weleens een hele mooie combi kan zijn.We gaan het meemaken, gelukkig hoef ik deze keer niets te sjouwen ;) , ben op de zaak en Toni komt de versterker persoonlijk brengen ,:) hij was toch in de buurt vandaag dus dat scheelt mij weer een dag rijden en sjouwen.

Moet alleen zorg dat me vader naar mijn huis gaat zodat Toni naar binnen kan, hij weet waar alles ligt dus dat is makkelijk.

wat een service! hoef er niet eens te zijn. lol

Haha dan heeft je rug ook een keer rust ;D Dus Maz komt thuis en gaat zitten me AB in de hand en gaan me die banaan :headbanging: en idd heel netjes van Tony en uiteraard je pa. Heeft Tony een winkel of gaat het op afspraak? is namelijk bij mij omde hoek zijn dorpje en aangezien ik sinds een week gestopt ben met roken gaan die centjes naar mijn hobby toe ;) is toch ruim 2.5K per jaar en met wat erbij kan ik wel wat leuks proberen op de 2e hands markt ;D. afin nog 6 uurtjes Maz en dan kan je hem gaan beluisteren vanuit je stoel.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline

Jumping Jack

Op afspraak. Hij heeft een ruime luisterruimte bij hem thuis, tjokvol lekkers.  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

michel69

Citaat van: Jumping Jack op augustus 10, 2016, 12:27:56
Op afspraak. Hij heeft een ruime luisterruimte bij hem thuis, tjokvol lekkers.  ;D

Ok thx gaat lekker het geld v d sigaretjes op zij zetten en volgend jaar maar eens kijken naar ARC pf Pass ;)

patsijb

i2Paq

Citaat van: maz op augustus 10, 2016, 11:01:40
we gaan het meemaken hopelijk....er is maar een manier om achter te komen. naast elkaar leggen en luisteren.

Kijk dan zeker eens naar de Cambridge CD CXC.

Mr.M

Citaat van: michel69 op augustus 10, 2016, 11:49:55
Haha dan heeft je rug ook een keer rust ;D Dus Maz komt thuis en gaat zitten me AB in de hand en gaan me die banaan :headbanging: en idd heel netjes van Tony en uiteraard je pa. Heeft Tony een winkel of gaat het op afspraak? is namelijk bij mij omde hoek zijn dorpje en aangezien ik sinds een week gestopt ben met roken gaan die centjes naar mijn hobby toe ;) is toch ruim 2.5K per jaar en met wat erbij kan ik wel wat leuks proberen op de 2e hands markt ;D. afin nog 6 uurtjes Maz en dan kan je hem gaan beluisteren vanuit je stoel.

Idd.  Maz komt straks thuis en alles staat klaar voor gebruik. Lol.

Toni heeft een luisterruimte aan "huis" dus alles gaat op afspraak.

Citaat van: michel69 op augustus 10, 2016, 12:33:42
Ok thx gaat lekker het geld v d sigaretjes op zij zetten en volgend jaar maar eens kijken naar ARC pf Pass ;)
Dat is echt zonde van het geld , letterlijk  verbranden van geld en jezelf blootstellen aan allemaal ellende in de toekomst.

Heel verstandig keuze om te stoppen met roken.met dat geld kan je makkelijk 2x op vakntie per jaar.
Citaat van: patsijb op augustus 10, 2016, 12:40:05
zo dais ook weer erg mooi die 110
Tnx. Heb hoge verwachtingen van deze amp dus heel erg benieuwd.

Mr.M

Citaat van: i2Paq op augustus 10, 2016, 12:48:29
Kijk dan zeker eens naar de Cambridge CD CXC.

Met alle respect naar Cambridge maar dat past niet echt bij mij in het straatje. Ik probeer langzamerhand alles naar een REFERENCE klasse te UPGRADEN en Cambridge valt daar niet tussen in mijn beleving.

de cec loopwerk wat ik nu al heb is beetje in zelfde klasse als niet " beter '' dus dat kan je dan niet echt een upgrade noemen.

bedoeling is straks om van alles een beetje de mooiste te ''Hebben''. met nadruk op hebben. ;)

i2Paq

Citaat van: maz op augustus 10, 2016, 13:20:53
Met alle respect naar Cambridge maar dat past niet echt bij mij in het straatje. Ik probeer langzamerhand alles naar een REFERENCE klasse te UPGRADEN en Cambridge valt daar niet tussen in mijn beleving.

de cec loopwerk wat ik nu al heb is beetje in zelfde klasse als niet " beter '' dus dat kan je dan niet echt een upgrade noemen.

bedoeling is straks om van alles een beetje de mooiste te ''Hebben''. met nadruk op hebben. ;)

Haha, aha, duidelijk

Mr.M

Ref 110 is gearriveerd  heb ik net begrepen dus dat wordt straks snel naar huis en aansluiten.

ducman748

Ben erg benieuwd Maz,keep us posted.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

flakkees

kun je er geen live stream van maken maz  ;D
kunnen we mee kijken
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

michel69

patsijb

Raymond187

eMVe

j
Citaat van: chansig op augustus 10, 2016, 15:39:56
Hoelang moet je nog wachten ?

Gr. Hans
Belangrijker: hoe lang moeten wij nog wachten. . . ;) ?