aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Rusher op augustus  5, 2016, 12:07:26
Gaaf hè!!!!

Jij bent ook een beetje een Luke Atkins, maar dan op hifi audio gebied... [emoji23][emoji4]

Veel plezier, succes en wijsheid toegewenst met het vinden van een nieuw huis! Ik gun je dat jouw nieuwe huis daarna heel snel een heerlijk "thuis" wordt waar je rust hebt en veel kan genieten (wij ook) van "audiospulletjes"...

Je kan zeggen wat je wilt wat berekeningen enz enz enz en veeel ervaring en training  maar hier heb je toch ECHT BALLEN voor nodig hoor.

Pffffffffff

Tnx Rush, dat is een grote compliment.[emoji109] [emoji109] [emoji109] [emoji109]
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

eddy135

Citaat van: maz op augustus  5, 2016, 12:10:24
Je kan zeggen wat je wilt wat berekeningen enz enz enz en veeel ervaring en training  maar hier heb je toch ECHT BALLEN voor nodig hoor.

Pffffffffff...
...en anders  had hij iig. de Darwin-award gehad!  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

brtram

Citaat van: eddy135 op augustus  5, 2016, 12:25:23
...en anders  had hij iig. de Darwin-award gehad!  ;)

Wordt die award, i.t.t. de Nobelprijs, wel postuum uitgereikt?  :angel:

eddy135

Citaat van: brtram op augustus  5, 2016, 12:32:26
Wordt die award, i.t.t. de Nobelprijs, wel postuum uitgereikt?  :angel:

Uitsluitend en alleen postuum...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eduard

Misschien ook wel een idee om eerst nog een paar jaar flink tegaan sparen. En dan vervolgens een wat oudere vrijstaande woning tekopen. En die flink tegaan verbouwen en misschien een luister ruimte aan telaten bouwen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Contour

Rusher

Citaat van: Contour op augustus  6, 2016, 17:12:41
Maz en wachten/geduld...?  :P
Voordeel van een snelle beslissing voor een groter en mooier huis, ondanks onze wijze adviezen, is dat hij méér forumgenoten tegelijkertijd kan uitnodigen voor een muziekavondje...

remco320

Tja jongens, die Atkins is ook een prima kerel en een ontzettend ervaren springer. Als klimmer loop ik vaak tegen dit soort (voor)oordelen aan, zeker nu er een paar Nederlanders zijn verongelukt in de bergen. Uiteindelijk voel je met extreme sporten dat je leeft.. Maar dat is slechts mijn mening;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

take5

Citaat van: Bama op juli 21, 2016, 21:23:52
Ik ga ook een beetje rommelen Maz, kijken wat het beste klinkt bij mij in de kamer :)
Na een intermezzo over huizen en vliegtuigspringers, ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoe het verhaal met de Vivids verder is verlopen..  8) Of mis ik nu een ander topic, nee toch?

Mr.M

Citaat van: Contour op augustus  6, 2016, 17:12:41
Maz en wachten/geduld...?  [emoji14]
Das inderdaad niet mijn sterkste punt.

Als maz iets wil dan moet het snel voor elkaar. "Helaas" /"gelukkig". ;).

Citaat van: Rusher op augustus  6, 2016, 21:52:39
Voordeel van een snelle beslissing voor een groter en mooier huis, ondanks onze wijze adviezen, is dat hij méér forumgenoten tegelijkertijd kan uitnodigen voor een muziekavondje...
Dat sowieso. Als ik een groter huis had met evt een tuin dan had ik zeker een gezellige dagje borrelen geregeld.

Van gezond gezzelschap en gelach blijf je jong zeggen ze?

Citaat van: remco320 op augustus  6, 2016, 23:08:03
Tja jongens, die Atkins is ook een prima kerel en een ontzettend ervaren springer. Als klimmer loop ik vaak tegen dit soort (voor)oordelen aan, zeker nu er een paar Nederlanders zijn verongelukt in de bergen. Uiteindelijk voel je met extreme sporten dat je leeft.. Maar dat is slechts mijn mening;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik deel jouw MENING helemaal..... alleen ik doe meer aan "EXTREME AANKOPEN". Lol

Dan voel ik ook dat ik leef!!!!!

Citaat van: take5 op augustus  8, 2016, 20:41:08
Na een intermezzo over huizen en vliegtuigspringers, ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoe het verhaal met de Vivids verder is verlopen..  8) Of mis ik nu een ander topic, nee toch?
Er is nog geen vivid in komst in huize maz. Wel een REF 110 / en misschien een mooie MARANTZ CD12 DAC/CD speler. Als de eigenaar het wilt loslaten ......

Verder excuses voor laat reactie,  Maz zit even met familie ellende.

Vriendin kwam achter bij aankomst in huize PA EN MA In Letland dat papa al een week opgenomen zit door een vasgelopen propje in de HERSENEN. Dus haar "vakantie" is  een beetje k.t gelopen helaas.

Pa was gezond en wel en net met pensioen en nu dit. Pffffff

Mooi je huis afbetaald en een mooie vakantie huis gebouwd langs een meer voor je oude dag om lekker te kunnen genieten van iets waar je 45 jaar voor heb gewerkt / gespaard en nu dit!

Tis Nu  hopen dat hij nog beetje normaal kan praten en lopen !!!!

Pffffff

Jongens geniet van die handel want niemand garandeert je dat je je pensioen gezond en wel haalt. Vandaag heb je GEGARANDEERD, morgen ook hopelijk.

De rest is maar een gok.

ieder keer als ik aan de toekomst wil denken en verder wil kijken dan me neus lang is komt weer zoiets op me pad en maz krijgt weer de SCH..T aan de toekomst.

Tis nu of nooit.....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Ondertussen heb ik  besloten om een cd speler en dac in een te kopen ipv aparte cd speler en dac. Dit omdat ik ruimte gebrek heb op de rack.

Dus met beetje geluk komt er een marantz cd 12 cd /dac combo in huize maz. Is niet de nieuwste spul met tig jaar op de teller maar wel een "bijzonder" en vrij zeldzaam spul. Dus investering zeker waard denk ik.
Bevalt het niet dan is doorverkoop geen enkel probleem denk ik.

Mr.M

Heren , sorry als ik binnenkort per letter post, ik moet 20.000 posts halen binnen korte tijd.lol

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

mijkie

mijkie

Xander32

Maz, sterkte met jouw schoonvader. Dit is voor mij een zoveelste voorbeeld welke pleit voor jouw levensvisie, jouw levensstijl. En op die wijze probeer ik ook deels te leven, maar veel minder uitgesproken dan dat jij doet ;).

Een aantal jaren heb ik als verpleegkundige op een revalidatie afdeling gewerkt en daar heb ik zo vaak een gelijke situatie als die van jouw schoonvader voorbij zien komen; een leven lang hard werken en zuinig aan doen, om er later van te kunnen genieten. En toen het later was, overkwam men iets ...

Dat laatste kan je nauwelijks beïnvloeden, maar hoe je jouw leven leeft, zeker wel; Genieten moet je doen in het hier en nu en niet uitstellen tot later.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

sultankat

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2016, 06:34:09
Maz, sterkte met jouw schoonvader. Dit is voor mij een zoveelste voorbeeld welke pleit voor jouw levensvisie, jouw levensstijl. En op die wijze probeer ik ook deels te leven, maar veel minder uitgesproken dan dat jij doet ;).

Een aantal jaren heb ik als verpleegkundige op een revalidatie afdeling gewerkt en daar heb ik zo vaak een gelijke situatie als die van jouw schoonvader voorbij zien komen; een leven lang hard werken en zuinig aan doen, om er later van te kunnen genieten. En toen het later was, overkwam men iets ...

Dat laatste kan je nauwelijks beïnvloeden, maar hoe je jouw leven leeft, zeker wel; Genieten moet je doen in het hier en nu en niet uitstellen tot later.

Wijze woorden!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

i2Paq

Citaat van: maz op augustus  9, 2016, 00:29:00
Ondertussen heb ik  besloten om een cd speler en dac in een te kopen ipv aparte cd speler en dac. Dit omdat ik ruimte gebrek heb op de rack.

Dus met beetje geluk komt er een marantz cd 12 cd /dac combo in huize maz. Is niet de nieuwste spul met tig jaar op de teller maar wel een "bijzonder" en vrij zeldzaam spul. Dus investering zeker waard denk ik.
Bevalt het niet dan is doorverkoop geen enkel probleem denk ik.

De waarde van een Marantz cd 12 zit in de compleetheid, dus incl. dozen.

En meer dan 2000,- zou het niet moeten kosten.

Het is wel de mooiste CD weergave die ik tot nu toe gehoord heb.

Spijt dat ik hem verkocht heb.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

take5

Citaat van: maz op augustus  9, 2016, 00:29:00
Je hebt toch sowieso al een separate DAC, die je eventueel ook voor de cd speler zou kunnen gebruiken?

Mr.M

Citaat van: Xander32 op augustus  9, 2016, 06:34:09

Tnx. Xander.

Dit is voor mij Alweer de tigste keer dat ik zoiets meemaak en dit is weer  een SHit voorbeeld van hoe leven  de rug  naar je toe kan keren ineens en uit het niets , zonder enige waarschuwing.

Me moeder zelf is hoofd van OPERATIE KAMER geweest en maakte zulke dingen dagelijks mee dus het zit een beetje in de familie dat besef van hoe fragiel we eigenlijk als mens zijnde zijn. Alleen we DENKEN Groot en onverslaanbaar te zijn.

Maargoed eenmaal in de kreukels en je gaat er heeel anders naar kijken dan eerst. JAMMER is dat ! Dat men eerst moet voelen voordat die het beseft!

Vaker heb ik gedacht om iets te minderen aan" MEER NU DOEN en MINDER LATER "maar ieder keer dat ik een beetje denk dit te willen uitvoeren wordt ik met een vuist op de gezicht herinnert door een nare ervaring dat we van vlees en bloed zijn en dat morgen geen zekerheid is.

Nu weer! Mijn Vriendin is / was altijd beetje tegenstrijdig betreft mijn doen , laten , en levensstijl.Maar nu VOELT ze eerste hand  wat ik bedoel helaas.!

Dat de dingen waar ze zich over druk  maakte en mij mee confronteerde eigenlijk geen ruk voorstelden en dat die  dingen wat toen "naar en vervelend" waren nu een zaligheid zullen zijn om mee te maken.

Ik heb haar gister gezegd , snap /voel je nu wat ik bedoel ? Je bent nooit ziek geweest,  en nooit iemand uit je familie is echt ziek geweest . Nu wel helaas !

Hoeveel lol is het nu om wat leuks te doen? Bv een schoen kopen voor jezelf? 

Ze antwoorde : " NIET ". Zelfs niet die dure JIMMY CHOO die ik graag al een jaar wil zou me blij maken.  Jammer zei ik , had je die toen al gekocht dan had niemand die plezier van je af kunnen pakken.

Papa van haar  wilde al een tijdje een andere auto maar wilde de spaargeld niet aanraken , ik had al een discusie met haar waarom ze pa niet motiveert om lekker te doen, beide kinderen zijn oud en zelfstandig dus spaargeld voor wanneer???? In de kist? ! Dit heb ik haar zo LETTERLIJK gezegd toen en nu dit ! Pfffffff

Uiteindelijk hebben ze dit jaar een nieuwe VOLVO gekocht, Papa helemaal  happy en blij dat ze met de spaargeld een leuke auto hebben gekocht en geen 3 maanden later is het maar de vraag of hij ooit nog die auto kan rijden!

LIFE IS A BITCH , HE!

DAN rij ik liever NU die 1 op 4 rijdend, BENZINE SLURPENDE, 5 LITER V8 , Dan dat ik ga sparen en hopen dat het straks ook nog kan!

Citaat van: i2Paq op augustus  9, 2016, 09:05:42
De waarde van een Marantz cd 12 zit in de compleetheid, dus incl. dozen.

En meer dan 2000,- zou het niet moeten kosten.

Het is wel de mooiste CD weergave die ik tot nu toe gehoord heb.

Spijt dat ik hem verkocht heb.
Ik weet nog niet wat dat ding zal gaan kosten , hopelijk niet te veel. Ik heb gekeken en normale dagwaarde is tussen 2 en 2.5 afhankelijk van staat en compleetheid.
Ben benieuwd met welke bedrag hij over de brug komt straks als die weg mag.

Citaat van: take5 op augustus  9, 2016, 09:36:26
Je hebt toch sowieso al een separate DAC, die je eventueel ook voor de cd speler zou kunnen gebruiken?
Ik heb een separate dac maar wil graag een dac cd in een . Scheelt weer een plek op de rack!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

i2Paq

Citaat van: maz op augustus  9, 2016, 11:20:26

Ik weet nog niet wat dat ding zal gaan kosten , hopelijk niet te veel. Ik heb gekeken en normale dagwaarde is tussen 2 en 2.5 afhankelijk van staat en compleetheid.
Ben benieuwd met welke bedrag hij over de brug komt straks als die weg mag.

Ik heb een separate dac maar wil graag een dac cd in een . Scheelt weer een plek op de rack!

Die CD12 (CD12LE) zijn 2 losse kasten zoals je weet?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mr.M

Citaat van: i2Paq op augustus  9, 2016, 11:37:15
Die CD12 (CD12LE) zijn 2 losse kasten zoals je weet?

Owjaaa je heb helemaaal gelijk. Zijn ook twee kasten ! Lol. Helemaal vergeten. Hahahah.....

Dan is het niet ruimte besparend , maargoed , altijd leuk zoeen ding te hebben gehad.;)

patsijb

holco

Ik zou zeggen ooit mooi geweest, Maz heeft een mooi CEC loopwerk en niet de minste DAC, die CD12 gaat dat echt niet verbeteren.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ducman748