aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

take5

En wat ik me dan afvraag.. wordt er in zulke boten ook een beetje een puike stereotoren ingebouwd?

Mr.M

Citaat van: Contour op mei 16, 2016, 08:44:57
Vraagje, heb je liever een harem dames om je heen of een harem Kharma Enigma Veyron?

P.S. dit is een strikvraag!

[emoji23]
Als je een harem enigma veyrons kan aanschaffen dan hoef je die keuze niet  te maken denk ik want dan heb je ook de harem dames al .;).
Citaat van: take5 op mei 16, 2016, 10:17:20
En wat ik me dan afvraag.. wordt er in zulke boten ook een beetje een puike stereotoren ingebouwd?
Dat vroeg ik mij ook af Jan

Hebben jullie een standaard "speakers" uitrusting / merk waar jullie mee werken op jachten?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

twani

Citaat van: maz op mei 16, 2016, 23:29:49
Als je een harem enigma veyrons kan aanschaffen dan hoef je die keuze niet  te maken denk ik want dan heb je ook de harem dames al .;). Dat vroeg ik mij ook af Jan

Hebben jullie een standaard "speakers" uitrusting / merk waar jullie mee werken op jachten?

Dat zullen vast speakers van dit merk zijn :D

YamahaRXV

Citaat van: maz op mei 16, 2016, 23:29:49
Dat vroeg ik mij ook af Jan

Aangezien deze jachten volledig ''custom build'' zijn kan de eigenaar daar uiteraard zelf de keuze in maken, maar ik zie de laatste tijd wel zeer vaak componenten van Linn en Mark Levinson toegepast worden  ;)

Onderstaand jacht moet naar mijn sterke verwachting zeker wel Devialet ''aan boord'' hebben aangezien de Franse eigenaar de grootste aandeelhouder bij Devialet is.... :headbanging:
Doet o.a. ook nog iets met tasjes en champagne.... :)

Feadship ''Symphony''

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kjelt

Citaat van: YamahaRXV op mei 17, 2016, 00:03:58
Onderstaand jacht moet naar mijn sterke verwachting zeker wel Devialet ''aan boord'' hebben aangezien de Franse eigenaar de grootste aandeelhouder bij Devialet is.... :headbanging:
Wat ik dan wel erg jammer vind is dat dit schip niet onder de franse vlag vaart. Het zal wel weer met de belastingbte maken hebben maar dat vind ik dus triest, wel geld voor zon schip maar niet je verantwoordelijkheid nemen om terug te geven aan de samenleving waar je ook alles aan te danken hebt  :(

Raphie

Ik vind die matching speedboat op de voorgrond wel grappig.
Ziet er bijna uit als een ginnegapje, zo van "ok ik teken wel voor dat bootje, maar dan wil ik er wel een gratis sloep bij voor die 115m$" :D
JBL PRX Power!

YamahaRXV

Citaat van: Kjelt op mei 17, 2016, 07:32:28
Wat ik dan wel erg jammer vind is dat dit schip niet onder de franse vlag vaart. Het zal wel weer met de belastingbte maken hebben maar dat vind ik dus triest, wel geld voor zon schip maar niet je verantwoordelijkheid nemen om terug te geven aan de samenleving waar je ook alles aan te danken hebt  :(

Klopt, heeft dus primair met belastingtechnische voordelen te maken. Nagenoeg alle jachten in deze klasse staan geregistreerd op George Town (Cayman Islands).
Ben het overigens wel met jouw mening eens  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

morca

Citaat van: Kjelt op mei 17, 2016, 07:32:28
Mensen met zoveel geld laten je voor dood liggen en zullen nooit een euro teveel aan de gewone man uitgeven.
Hun vinden dat ze er hard voor gewerkt hebben,maar ondertussen zijn het die mensen uit de samenleving.
En kijk maar we worden steeds verder uitgeknepen,en de rijke worden rijker ten koste van .........  ;)

Daarom vind ik zo,n boot al niet eens mooi meer.
De eigenaren zijn walgelijke geldwolven.
meer meer meer....bah

Kjelt

Een vreemde wereld die superyacht wereld. Wat dacht je van een bootje als dit, al jaren in aanbouw, ik vraag me serieus of het ooit af komt, kost 1 miljard en ach het is meer een drijvend eiland dan een boot.
Heeeel erg ver over the top, het schijnt dat mensen met veel te veel geld daar wel eens last van hebben  :wacko: .

YamahaRXV

Citaat van: morca op mei 17, 2016, 10:38:02
Mensen met zoveel geld laten je voor dood liggen en zullen nooit een euro teveel aan de gewone man uitgeven.
Hun vinden dat ze er hard voor gewerkt hebben,maar ondertussen zijn het die mensen uit de samenleving.
En kijk maar we worden steeds verder uitgeknepen,en de rijke worden rijker ten koste van .........  ;)

Daarom vind ik zo,n boot al niet eens mooi meer.
De eigenaren zijn walgelijke geldwolven.
meer meer meer....bah

Dat is het beeld wat heel veel mensen hebben, en in zekere zin is het natuurlijk ook wel zo.
Toch heb ik er persoonlijk een ander beeld bij; je zal hoe dan ook altijd ''baas boven baas'' situaties blijven houden met een absurde verdeeldheid tussen arm en rijk, maar vergeet niet dat de personen die zich dit soort luxe middelen kunnen permitteren ook zorgen voor een niet te onderschatten grote mate van werkgelegenheid in deze branche waar Nederland op dit moment tot de top van de wereld behoort.
Uiteindelijk zorgen dit soort klanten er dus wel voor dat vele bedrijven werkgelegenheid hebben en werknemers een goede boterham kunnen verdienen  ;)
Dat de Nederlandse staat hier logischerwijs ook van mee profiteert hoeft eigenlijk niet eens benadrukt te worden...

sultankat

Citaat van: YamahaRXV op mei 17, 2016, 11:20:17
Dat is het beeld wat heel veel mensen hebben, en in zekere zin is het natuurlijk ook wel zo.
Toch heb ik er persoonlijk een ander beeld bij; je zal hoe dan ook altijd ''baas boven baas'' situaties blijven houden met een absurde verdeeldheid tussen arm en rijk, maar vergeet niet dat de personen die zich dit soort luxe middelen kunnen permitteren ook zorgen voor een niet te onderschatten grote mate van werkgelegenheid in deze branche waar Nederland op dit moment tot de top van de wereld behoort.
Uiteindelijk zorgen dit soort klanten er dus wel voor dat vele bedrijven werkgelegenheid hebben en werknemers een goede boterham kunnen verdienen  ;)
Dat de Nederlandse staat hier logischerwijs ook van mee profiteert hoeft eigenlijk niet eens benadrukt te worden...

Ik ben het helemaal met je eens. Bovendien: beschikken over zeer veel geld betekent nog niet dat je per definitie weinig geeft om je medemens. Kijk bijvoorbeeld naar Bill Gates: schatrijk en doet tegelijkertijd onnoemelijk veel voor de minder bedeelden.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

eddy135

Wat een flauwekul; exorbitante rijkdom van een klein groepje, ontstaat JUIST door loonmatiging en uitknijpen van de grote massa en klanten! :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HJ

Citaat van: YamahaRXV op mei 17, 2016, 11:20:17
Werk je in Aalsmeer of op kaag eiland?

take5

Citaat van: YamahaRXV op mei 15, 2016, 13:42:50
''Officieel'' weet ik niet wie de eigenaar is aangezien privacy waarborging betreffende de klant nergens zo hoog in het vaandel staat als bij ons, maar ik kan alleen zeggen dat het geen Rus is  ;) Heeft zijn geld met volledig hard en slim werken verdiend in een branche die jou en zeer zeker je vriendin ook zeker aanspreekt.

Citaat van: YamahaRXV op mei 15, 2016, 13:42:50Onderstaand jacht moet naar mijn sterke verwachting zeker wel Devialet ''aan boord'' hebben aangezien de Franse eigenaar de grootste aandeelhouder bij Devialet is.... :headbanging:
Doet o.a. ook nog iets met tasjes en champagne.... :)

Feadship ''Symphony''

Dat was makkelijk!  ;D (geintje..)

sultankat

Citaat van: eddy135 op mei 17, 2016, 17:38:52
Wat een flauwekul; exorbitante rijkdom van een klein groepje, ontstaat JUIST door loonmatiging en uitknijpen van de grote massa en klanten! :devil:

Het is geen "flauwekul", maar een andere mening. Maar ik begrijp, refererend aan mijn voorbeeld Bill Gates, dat hij naar jouw mening rijk is geworden door loonmatiging en het uitknijpen van de grote massa en klanten. Dat mag je vinden, net zo goed als dat ik vind dat zijn verdienste toch wat positiever is.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Citaat van: hans. op mei 17, 2016, 19:45:05
Werk je in Aalsmeer of op kaag eiland?

Papendrecht/Aalsmeer/Makkum (Feadship Koninklijke de Vries)  Kaag eiland betreft Feadship v. Lent  ;)

HJ

Leuk, heb ik ook 2.5jr gewerkt. Mooi bedrijf!

YamahaRXV

Citaat van: hans. op mei 18, 2016, 13:56:29
Leuk, heb ik ook 2.5jr gewerkt. Mooi bedrijf!

Ah, interessant  :)  Welke afdeling als ik het vragen mag ?

michel69

Allemaal leuk en aardig die bootjes en auto's zo  ;) ;D maar Maz heb je nu al de Marantz cd speler binnen? zo ja ben wel benieuwd hoe hij presteert tov de Cec.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

HJ

Citaat van: YamahaRXV op mei 18, 2016, 17:31:38
Ah, interessant  :)  Welke afdeling als ik het vragen mag ?
Ja hoor dat mag. Bankwerkerij bij ron en jan, tegenwoordig exterieur.   En jij?

Mr.M

Citaat van: michel69 op mei 18, 2016, 18:55:34
Allemaal leuk en aardig die bootjes en auto's zo  ;) ;D maar Maz heb je nu al de Marantz cd speler binnen? zo ja ben wel benieuwd hoe hij presteert tov de Cec.
Ben ik weer. ;)

De marantz is nog niet binnen. Heb nog geen tijd gehad om het op te halen.
Ga het zo snel mogelijk doen als ik tijd heb.

Laatste tijd is het stukken drukken dan vorige jaar op de zaak dus kan geen kant op en zondags zijn ze er niet bij kharma als ik vrij ben.

Dinsdag over 2 weken is me eerste doordeweekse dag vrij.
Hopelijk heb ik dan tijd om even naar Breda te rijden.

Laatste tijd sowieso weinig muziek geluisterd , even druk met voorbereiding voor de zomer en de collectie en toeren met de auto. Lol.

Ook druk heen en weer met de verzekering helaas. Dus even genoeg te doen.

Vanavond ga ik weer eens lekker zitten luisteren.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Staaled

Citaat van: sultankat op mei 17, 2016, 21:37:48
Het is geen "flauwekul", maar een andere mening. Maar ik begrijp, refererend aan mijn voorbeeld Bill Gates, dat hij naar jouw mening rijk is geworden door loonmatiging en het uitknijpen van de grote massa en klanten. Dat mag je vinden, net zo goed als dat ik vind dat zijn verdienste toch wat positiever is.
Ik heb laatst gelezen dat de weg naar een dergelijke (markt)positie neerkomt op het bereiken van een monopolie na uitschakelen van concurrentie.
BG zal  niet over lijken zijn gegaan, itt tot een flink gedeelte van dergelijke booteigenaren  ;), maar heeft bovenstaande wel zeer te harte genomen.

Dat je eerst vergaart over de ruggen van anderen om vervolgens wat uit te delen
, zeg Robin Hood al pakte die niet van de gewone mens  ;), doet m.i. weinig af aan de eerste intentie nl. ikke eerst. :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: eddy135 op mei 17, 2016, 17:38:52
Jij snapt het aardig goed Eddy !!  ;)
Daarbij die mensen zorgen voor banen waar ze het goedkoopste krachten kunnen krijgen.
Dat is niet hier denk ik  ;)

Bill Gates als voorbeeld noemen,die ging over lijken om bedrijven over te nemen zoals google bv.
Wat hem bij google voor het eerst niet lukte.
Dat kleine beetje geld gaf hij weg toen hij voor moest komen omdat hij windows zo wilde maken dat er geen 3e partij software kon/mocht leveren.
Echt een slecht voorbeeld imo.lees wat meer rond voor je iemand als voorbeeld noemt zou ik zeggen.

morca

Citaat van: sultankat op mei 17, 2016, 21:37:48
Flauwekul, lees bovenstaande,en lees en kijk wat meer docu,s hierover voor je 1 vd grootste uitzuigers opnoemt.
Een mening ....je bedoelt waarschijnlijk dat je net als de meeste mensen geen mening hebt en gelooft wat je vaak in het nieuws ziet.

sultankat

Citaat van: morca op mei 22, 2016, 10:32:41
Flauwekul, lees bovenstaande,en lees en kijk wat meer docu,s hierover voor je 1 vd grootste uitzuigers opnoemt.
Een mening ....je bedoelt waarschijnlijk dat je net als de meeste mensen geen mening hebt en gelooft wat je vaak in het nieuws ziet.

Lekker bezig zeg op de zondagochtend: bol van de vooroordelen, alsof je me kent. Ik ga hier naar niet verder op in.