aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Kerkhoffd

Wat een fanboy gepush van Roon zeg. Hartstikke mooie ontwikkeling, maar dan al het andere afdoen als rommelen (in de marge) of prut doet al mijn haren rechtop staan. Laat toch eens ruimte voor andere belevingen en ieder de ruimte om zelf te beslissen wat hij doet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

Heel dat ROON zegt mij niets. Ga het wel even bekijken .
Hoe dan ook , of een stream server /cd speler /lp speler of wat dan ook goed gaat klinken is compleet afhankelijk van je complete set en persoonlijke smaak.

Er is niets "beter " want uiteindelijk is het een persoonlijk smaak kwestie.

We praten over Hi res en 24 bit tig kh en tig keer upsampling terwijl de echte audiofiel prefereerd een goed plaat met een bit resolutie van like me ....

Een top cd speler gaat in mijn idee nogsteeds verder dan een streamer terwijl een cd maar 16 bit 48kh is?

Met al mij geswitch ben ik ondertussen achter. Een tig duizend euro apparaat /speaker Vv of wat dan ook  laat niet  ineens dingen horen die vroeger niet waren .
Wat je wel gaat horen is de manier waarop dit weergegeven wordt.
Ieder setup legt de nadruk op andere klankbeeld en toon weergave waardoor bepaalde dingen meer naar voren komen of meer naar de achtergrond schuiven.
Het is een kwestie van smaak.....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Mr.M

Zelfde geld voor stroom kabels en ethernet enz enz.

Kilometers door de grond en muur terwijl gekoppeld in een flat aan alle buren en de laatste meter afscherming moet een wereld van verschil maken?
Van meterkast tot aan de muur gaat via simpelste blauw /bruin/zwart kabel van paar milimeter en de polsdikke laatste meter vanaf de muur maakt verschil?
Zelfde is met stream, data (bron) komt van kilometers kabel uit de muur in een simpel thomson ruiter (goedkoopste ruiter ) en de streamer zou beter moeten klinken dan een cd speler ?
Niet dat het mij uitmaakt Hoe en wat ,maar laat ieder lekker zijn eigen ideologie volgen en blij zijn met zijn ding.

Als je erin geloof , lekker doen , maar laat een ander in zijn waarde.

Leef en laat leven.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

patsijb

Mr.M

Citaat van: cz79 op mei  1, 2016, 20:32:49
16bit en 44.1Khz  :D
Dat bedoel ik dus , al dat cijfertjes en resolutie en bits zegt me niet  , het moet GOED KLINKEN.

eigenlijk is het overal zelfde met , Als het om HIGH END gaat.

Ook met de glazen , MULTIFOCAAL MERK GLAZEN uit de hoger segment zijn ook zelfde.

Je betaald dubbel geld in de top segment voor een  glas  met waanzinnige  parameters die alleen zichtbaar zijn onder een JEZUS MEET INSTRUMENT .

Of je ogen die prachtige parameters kunnen waarnemen is nog maar de vraag. ;).

En ja er zijn zat mensen die er toch voor  betalen (anders had ik geen kharmas  hier)lol ,

twani

Citaat van: maz op mei  1, 2016, 20:33:29

Leef en laat leven.

Die uitspraak komt hier echt om de drie a vier postings voorbij, en dat al een kleine 400 pagina's lang. :tounge2:

Siddartha

Citaat van: twani op mei  1, 2016, 21:17:34
Die uitspraak komt hier echt om de drie a vier postings voorbij, en dat al een kleine 400 pagina's lang. :tounge2:

Dan móet het wel kloppen, toch? [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Mr.M

Citaat van: twani op mei  1, 2016, 21:17:34
Komt doordat men vergeetachtig is ;).

twani

Citaat van: maz op mei  1, 2016, 21:41:37
Komt doordat men vergeetachtig is ;).

Ik denk eerder dat er teveel mensen zijn, die iets wat zeer vanzelfsprekend is, kennelijk keer op keer denken te moeten herhalen......

We zijn niet achterlijk :tounge2:

Vik

Ach Maz...echt niets mis met het wisselen van een glimmend schijfje. Mooi excuus om weer een extra drankje in te schenken.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Mr.M

Citaat van: vik op mei  1, 2016, 22:00:40
Ach Maz...echt niets mis met het wisselen van een glimmend schijfje. Mooi excuus om weer een extra drankje in te schenken.  :D
Daarom. Je moet een excuus hebben om te wisselen.;)
.

PS @ twani... was ook niet voor ons bedoelt. Maar voor de rest van de wereld om te lezen. ;).

Jumping Jack

Citaat van: sultankat op mei  1, 2016, 08:13:20
Gefeliciteerd Maz! De tweede foto doet me denken aan de tuin van een verkoper vlakbij Den Haag die nogal "emotioneel" is  ;)

Citaat van: maz op mei  1, 2016, 10:15:34
Tnx sultan. Je bent weer zoals altijd scherp in zicht.
Jij hebt geen nieuwe bril nodig. ;).

Het scheelt dat de naam van de winkel gewoon in de foto staat  :sigh:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

Citaat van: Jumping Jack op mei  2, 2016, 09:06:30

Verdomd, je hebt gelijk, normaliter zie ik dat meteen, nu was ik kennelijk verblind door de Marantz  8)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op mei  2, 2016, 09:06:30
Jij hebt ieder geval geen leesbril nodig.
Citaat van: sultankat op mei  2, 2016, 09:18:39
Verdomd, je hebt gelijk, normaliter zie ik dat meteen, nu was ik kennelijk verblind door de Marantz  8)
Ik denk dat je toch een keer langs moet komen voor een oogmeting , lol.

Graphtuner

ik heb trouwens een nieuwe bril nodig, huidige glazen laat de topcoating los waardoor ik lichte vlekken krijg.
Maar daarvoor naar Rotterdam vanuit België bollen lijkt me wat gek, ondanks ik het een mede hifi liefhebber wel zou gunnen  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Maro

Citaat van: Xander32 op mei  1, 2016, 20:01:32
Betreft gebruiksgemak doet m.i. bijv. een IPeng niets onder voor Roon, maar die laatste heeft als 'extraatje' (a 120 dollar per jaar of 500 voor een lifetime abbo) achtergrond info over de uitvoerenden, alternatieven etc. En ook andere alternatieven zullen aangaande een gebruikersvriendelijke bediening, niets onder doen.

Ik ben het niet met je eens Robert. Ik heb jaren met iPeng gewerkt en dat werk ook gewoon goed maar je kunt het niet vergelijken met Roon. Ook heb ik vele UPnP netwerk spelers hier gehad en daar kan geen eentje ook maar tippen aan het gemak, snelheid, overzichtelijkheid ect van Roon. Je hebt het ook telkens over hoe duur Roon is maar vergelijk het nu eens met een all in one streamer alle Marantz NA11. Dan ben je doorgaans ook dik 2 K verder en dan zit je nog met die in mijn ervaring brakke UPnP server. Roon met bv een SBT plus fijne dac en je bent misschien hetzelfde kwijt maar dan heb je iig de veel mooiere, betere UI.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

We mogen van mening verschillen, slecht zijn geen van de genoemde stream set-ups.

Citaat van: Maro op mei  2, 2016, 15:59:48
Ik ben het niet met je eens Robert. Ik heb jaren met iPeng gewerkt en dat werk ook gewoon goed maar je kunt het niet vergelijken met Roon. Ook heb ik vele UPnP netwerk spelers hier gehad en daar kan geen eentje ook maar tippen aan het gemak, snelheid, overzichtelijkheid ect van Roon. Je hebt het ook telkens over hoe duur Roon is maar vergelijk het nu eens met een all in one streamer alle Marantz NA11. Dan ben je doorgaans ook dik 2 K verder en dan zit je nog met die in mijn ervaring brakke UPnP server. Roon met bv een SBT plus fijne dac en je bent misschien hetzelfde kwijt maar dan heb je iig de veel mooiere, betere UI.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

twani

Citaat van: Xander32 op mei  2, 2016, 18:56:33
We mogen van mening verschillen, slecht zijn geen van de genoemde stream set-ups.

UPNP is niks braks aan bovendien....  Mits in de juiste netwerkomgeving z'n diensten kunnen doen...

Maro

Citaat van: twani op mei  2, 2016, 21:19:04
UPNP is niks braks aan bovendien....  Mits in de juiste netwerkomgeving z'n diensten kunnen doen...

Het gaat ook voornamelijk mis bij het taggen/metadata. Als je een verzamel CD tekens weer terug ziet komen als 15 verschillende CD's en meer van dat soort ergernissen. Nu zal dat wel aan mijn verzameling liggen maar overal waar ik kom en een tablet in de handen krijg zie ik dat soort ongemakken. De een kan er prima mee leven en de ander ergert zich er groen en geel aan. Ik heb weer niks met kabeltjes ed dat vind ik al snel best en dat snapt een ander weer niet....
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

eddy135

Citaat van: Maro op mei  2, 2016, 21:28:49
Het gaat ook voornamelijk mis bij het taggen/metadata. Als je een verzamel CD tekens weer terug ziet komen als 15 verschillende CD's en meer van dat soort ergernissen. Nu zal dat wel aan mijn verzameling liggen maar overal waar ik kom en een tablet in de handen krijg zie ik dat soort ongemakken. De een kan er prima mee leven en de ander ergert zich er groen en geel aan.....
..geen idee wat je bedoelt... :huh2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maro

Citaat van: eddy135 op mei  2, 2016, 21:37:18
..geen idee wat je bedoelt... :huh2:

Nou precies zoals het er staat. Verzamel CD's die niet als een cd worden weer gegeven maar per artiest/nummer wordt er een apart "cd'tje" aangemaakt. Maar goed voor mij nooit meer een UPnP speler meer dat moge duidelijk zijn. Ik zie meer mensen overstappen naar Roon en niemand heb ik horen zeggen dat hun UPnP streamer fijner werkte. Als die er zijn mogen ze zich laten horen natuurlijk.

twani

Citaat van: Maro op mei  2, 2016, 21:41:40
Nou precies zoals het er staat. Verzamel CD's die niet als een cd worden weer gegeven maar per artiest/nummer wordt er een apart "cd'tje" aangemaakt. Maar goed voor mij nooit meer een UPnP speler meer dat moge duidelijk zijn. Ik zie meer mensen overstappen naar Roon en niemand heb ik horen zeggen dat hun UPnP streamer fijner werkte. Als die er zijn mogen ze zich laten horen natuurlijk.

Ik kan inderdaad niet uit eigen ervaring spreken, want nooit Roon gezien/gehad.

UPNP echter doet hier niets dat ik niet wil. :)

Maro

Citaat van: twani op mei  2, 2016, 22:21:09
Ik kan inderdaad niet uit eigen ervaring spreken, want nooit Roon gezien/gehad.

UPNP echter doet hier niets dat ik niet wil. :)

Maar jij bent dan ook easy going.... :tounge2:

twani

Citaat van: Maro op mei  2, 2016, 22:22:30
Maar jij bent dan ook easy going.... :tounge2:

Yes :).

Ik geloof overigens wel in Roon hoor.

Vond alleen de omschrijving 'brak" voor UPNP net iets té algemeen gesteld.   :)