aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: maz op april 12, 2016, 22:02:20
Ik heb nooit gezegd dat ik hem onaardig vindt.
Sterker nog ik ben aan overwegen om me reclame matriaal /posters door hem te laten drukken.
Als ik het geld toch aan besteden ben dan maar aan een bekende. Bv zoals joris.

Dank je, wordt gewaardeerd.

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Joris1971

Het was ook niet afzeikerig bedoeld mijn voorgaande postings, maar eerder verbazing en misschien ook wel een stukje jaloezie...

VlisChris

Citaat van: maz op april 12, 2016, 22:02:20
Ik heb nooit gezegd dat ik hem onaardig vindt.
Sterker nog ik ben aan overwegen om me reclame matriaal /posters door hem te laten drukken.
Als ik het geld toch aan besteden ben dan maar aan een bekende. Bv zoals joris.

Nog een fotograaf nodig?

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

DofN

Lees ik het nou goed dat je de Kharma excuisite hebt binnengehengeld? Proficiat. Ik moet echt binnenkort weer eens langskomen!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op april 12, 2016, 22:44:07
Lees ik het nou goed dat je de Kharma excuisite hebt binnengehengeld? Proficiat. Ik moet echt binnenkort weer eens langskomen!
Nog niet abel. Maar sta er niet ver vandaan. Bij wijze van.

Voorlopig ben ik hier met de DB7S. De bedoeling is om straks te upgraden naar een EXQUISITE GALILEO. ;).

patsijb

sultankat

Citaat van: chansig op april 12, 2016, 21:47:00
Neuuuhh...ik verdien veel meer alleen mijn baas denkt daar anders over.

Gr Hans

Da's een goeie  :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

BuSpu

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Mr.M

Alweer een paar dagen verder en de kharmas klinken mooier en mooier.

Vers uit de doos waren ze waanzinnig en nu nog beter.

De sweet spot van deze combi is echt behoorlijk groot .
De combi van bryston kharma is zeer muzikaal te noemen en "lekker luisteren".
Ik zit nu op de bank en ben aan luisteren terwijl ik in de hoek zit van de hoekbank.
Zelfs vanaf hier hoor ik de speakers niet en ik heb diepte en soundstage!
Het is gewoon een golf van geluid uit een gat wat mijn keuken hoort te zijn.

Eerste keer dat ik niet op me "sweet spot "zit en echt muziek aan luisteren ben zonder maar een moment de drang te hebben om naar de sweet spot toe te willen .

Nice!....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Mr.M

De db7s is echt een upgrade tov de db7.  Je zou het haast niet geloven en denken aan marketing techniek maar de extra aandacht "kast behamdelinh" en "hogere klasse" units werpen in dit geval een positief effect op geluid.

Maro

Citaat van: maz op april 16, 2016, 00:12:25

Eerste keer dat ik niet op me "sweet spot "zit en echt muziek aan luisteren ben zonder maar een moment de drang te hebben om naar de sweet spot toe te willen .

Nice!....

Je zou eens naar Meridian Trifield moeten luisteren, dan had je die ervaring met alle luidsprekers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raphie

Beleving is een mooi iets, maar nullen in kamers zijn zwarte gaten, die laten zich niet vullen door een andere speaker of versterker. Je hebt nu een schitterende set Maz, behalve het prestige dat het nog een paar prijsklasses hoger kan valt qua real life audio performance niet veel meer te winnen.
Grootste winst zit hem nu in akoestiek, bijv een luister ruimte
JBL PRX Power!

sultankat

Citaat van: Raphie op april 16, 2016, 08:09:53
Beleving is een mooi iets, maar nullen in kamers zijn zwarte gaten, die laten zich niet vullen door een andere speaker of versterker. Je hebt nu een schitterende set Maz, behalve het prestige dat het nog een paar prijsklasses hoger kan valt qua real life audio performance niet veel meer te winnen.

Wijze woorden.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: Raphie op april 16, 2016, 08:09:53
Dat besef ik ook wel raphie,  ik wil ook graag een apart luister ruimte maar dat laat mijn huis niet toe helaas.
Tot dan blijven we hobbyen met apparatuur en speakers.
Wat de exquisite betreft , het Is niet zozeer dst ik hem wil hebben omdst die zoveel beter zal klinken, nee, het is gewoon een speaker waar ik blij van wordt als ik er naar kijk.
Ik denk dat het ook grotendeels tussen me hoofd zit, het is een sport voor mij om me doelen te bereiken, geeft mij een ontzettend voldoening als ik mijn doel bereik.
Plus dst de hele traject tot bereiken van mijn doel gewoon een sport is.

Citaat van: sultankat op april 16, 2016, 08:18:04
Wijze woorden.
Zegt de wijze meester. ;)

scrutinizer

Het is zeer gemakkelijk iemand te wijzen op wat hij niet heeft.........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Als dat heel zichtbaar is dan is het niet moeilijk nee...dat klopt. Zo is het nu dus heel makkelijk om te zeggen dat Maz niet de speakers die hij echt wilt hebben.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 16, 2016, 11:26:24
Als dat heel zichtbaar is dan is het niet moeilijk nee...dat klopt.

Gr Hans

....ook als het niet zichtbaar is, Hans ...Dat noemt men afgunst.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Raphie

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2016, 11:14:51
Het is zeer gemakkelijk iemand te wijzen op wat hij niet heeft.........
volgens mij wijs ik Maz juist op hetgeen hij wél heeft?
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2016, 11:28:33
....ook als het niet zichtbaar is, Hans ...Dat noemt men afgunst.
leg uit, ik volg je even niet......
JBL PRX Power!

Jumping Jack

Citaat van: maz op april 16, 2016, 10:17:48
Dat besef ik ook wel raphie,  ik wil ook graag een apart luister ruimte maar dat laat mijn huis niet toe helaas.
Tot dan blijven we hobbyen met apparatuur en speakers.
Wat de exquisite betreft , het Is niet zozeer dst ik hem wil hebben omdst die zoveel beter zal klinken, nee, het is gewoon een speaker waar ik blij van wordt als ik er naar kijk.
Ik denk dat het ook grotendeels tussen me hoofd zit, het is een sport voor mij om me doelen te bereiken, geeft mij een ontzettend voldoening als ik mijn doel bereik.
Plus dst de hele traject tot bereiken van mijn doel gewoon een sport is.

Zegt de wijze meester. ;)

Dan is dat toch geen duursport  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear