aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

Vorige topic - Volgende topic

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

audionut

Heeft ook meerdere malen aangegeven dat hij handig weet te (onder)handelen en dat de hobby hem dus helemaal niet zoveel kost als dat de mensen inschatten.
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

twani

Citaat van: audionut op april 17, 2016, 10:38:11
Heeft ook meerdere malen aangegeven dat hij handig weet te (onder)handelen en dat de hobby hem dus helemaal niet zoveel kost als dat de mensen inschatten.

Wat denk je zelf als je een paar 2 weken oude Kharma speakers van 18 K gaat inruilen? :D

6 K afschrijving komt eerst, hoe goed je ook kunt onderhandelen.

Als ik overigens de bouwer van deze speakers was, ze met heel veel liefde heb gebouwd, zou ik me behoorlijk in de zeik genomen voelen als ze vrijwel direct weer de handelskanalen in werden gepompt..

Hij kocht van mij geen speakers meer deze klant, zoveel is zeker...  Je doet het merk gewoon imagoschade aan....

Lijkt me ook geen probleem gezien MAZ keer op keer meldt dat de fabrikant het zó druk heeft dat je er bijna een jaar op moet wachten. 

Dat geeft dan genoeg ruimte om een klant als MAZ de deur te wijzen als zijnde iemand mijn speakers niet waard.

Ik leverde hem niets meer....

DofN

Dat is ook weer een manier om ernaar te kijken. Ik weet niet anders dan dat de relatie tussen Kharma en Maz innig is.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

twani

Citaat van: doorofnight op april 17, 2016, 11:00:49
Dat is ook weer een manier om ernaar te kijken. Ik weet niet anders dan dat de relatie tussen Kharma en Maz innig is.

Ik heb geen oordeel over MAZ' handelswijze, is het onderwerp ook niet interessant genoeg voor.

Wel heb ik m'n bedenkingen als mensen gaan roepen dat je speakers van 2 weken oud en 18K nieuw, zonder verlies "ergens" kunt inruilen.

Dat is reine BS.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Leeuwarden

Stelletje wijven die lijden aan chocolade gebrek. Ga ergens anders ongesteld zijn en stop met zuur naar je eigenbankrekening kijken...  :nopompom:

twani

Citaat van: Leeuwarden op april 17, 2016, 11:07:36
Stelletje wijven die lijden aan chocolade gebrek. Ga ergens anders ongesteld zijn en stop met zuur naar je eigenbankrekening kijken...  :nopompom:

Geen problemen dáár ;)

Maro

Nee jij bent het zonnetje van het forum.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

Citaat van: Maro op april 17, 2016, 11:11:55
Nee jij bent het zonnetje van het forum.  :pompom:

Leuk ook de reactie van Hans.

Wíe? Ja Hans....   Over moeimakers gesproken :D

Lex Groningen

Is ook zo, helemaal vergeten dat een kritische noot hier niet mag. Mensen mogen toch hun bedenkingen hebben en bepaalde zaken vreemd vinden? Of is dit het grote hosanna topic met de woorden oeh, aaah en wat mooi, Maz?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

chansig

Nou,nou....die Hans toch.
Om de tien pagina's lekkker over de  instelling/intentie van een ander lopen mekkeren...wat een fun.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Leeuwarden

Joris1971

Ga jij maar een reep Milka eten en je maandverbandje wisselen.

Sirius666

Afgezien van de nieuwe speakers wordt er volgens mij enkel in ouder high end spul gehandeld. Het verlies tov de aanschafwaarde is dan écht niet groot bij doorverkopen. Buiten de Kharmas om denk ik niet dat Maz afgelopen jaar meer dan 10k heeft besteed aan de rest

Daarbij weet je simpelweg na een weekje toch wel of een nieuw component bevalt ja/nee? Valt het tegen dan gaat het direct weer in de verkoop.

Citaat van: Joris1971 op april 17, 2016, 11:42:38
Ga jij maar een reep Milka eten en je maandverbandje wisselen.

:popcorn:

Persoonlijke aanvallen! Waar zijn de mods?? :D

YamahaRXV

Ik snap eerlijk gezegd niet dat telkens weer dezelfde discussie komt bovendrijven in dit topic  :crazy:
Eén ding weet ik wel, en dat is dat Maz er werkelijk waar geen seconde van wakker ligt en in het geval van reacties van bepaalde personen mogelijk zelfs nog wat olie op het vuur gooit, met (uiteraard) daaropvolgend weer dezelfde reacties waardoor het cirkeltje weer rond is  :D

Zelf plaats ik natuurlijk ook wel de nodige vraagtekens bij het waarom verder upgraden (met de daarbij gepaard gaande kosten) als het nu gewoon heerlijk naar wens klinkt  :angel:
Maar het ''hoe en wat'' v.w.b. het financieel kunnen permitteren en de bereidwilligheid hebben om m.i. normaal gesproken een onvermijdelijke (flinke) afschrijving voor lief te nemen is ieders eigen situatie en zeer zeker eigen keuze en het boeit mij persoonlijk eerlijk gezegd totaal niet hoe, of waarom iemand dit doet.

Ook hier weer zou het motto ''leven en laten leven'' moeten zijn...  Mocht het teveel ergernis of frustratie geven dan toch gewoon dit topic mijden ?

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

scrutinizer

Volgens mij had hij zichzelf in eerste instantie als doel de Exquisite line gesteld......

Dat deze eerder binnen zijn 'bereik' komt dan verwacht .........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

mijkie

Citaat van: YamahaRXV op april 17, 2016, 12:09:46
Ook hier weer zou het motto ''leven en laten leven'' moeten zijn...  Mocht het teveel ergernis of frustratie geven dan toch gewoon dit topic mijden ?

+1
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Dolby

Als ik aan Maz en zijn topic denk komt er bij mij die reclame bovendrijven van een telecombedrijf. Niet om de reclame, maar om dat ene zinnetje...........

Niet omdat het moet, maar omdat het kan!  ;D

Mvrgr, Peter

brtram

Joris op dinsdag:
Citaat van: Joris1971 op april 12, 2016, 22:16:54
Het was ook niet afzeikerig bedoeld mijn voorgaande postings, maar eerder verbazing en misschien ook wel een stukje jaloezie...

Joris op zondag:
Citaat van: Joris1971 op april 17, 2016, 10:05:20
Upgraden na een lange tijd kan ik begrijpen maar niet als je spullen niet eens ingespeeld zijn en dan ook nog eens vermeld dat het geweldig klinkt!
Komt bij mij over als ik wil en moet alsmaar beter, vind het als stront verwend overkomen.. Kijk eens wat ik allemaal heb en kan kopen..
Maar laat maar ik blijf het gewoon raar en vreemd vinden dat iemand zoveel geld te besteden heeft met een net startende eigen zaak .. Just my 2 cents

Hoezo zijn je postings niet afzeikerig en jaloers bedoeld?

Maro

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2016, 12:40:14
Volgens mij had hij zichzelf in eerste instantie als doel de Exquisite line gesteld......

Dat deze eerder binnen zijn 'bereik' komt dan verwacht .........

Nou jah, bereik?? Hij moet eerst €18000,- inruilen...maar daar trapt de verkopende partij blijkbaar niet in.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kerkhoffd

Citaat van: YamahaRXV op april 17, 2016, 12:09:46
Ik snap eerlijk gezegd niet dat telkens weer dezelfde discussie komt bovendrijven in dit topic  :crazy:
Eén ding weet ik wel, en dat is dat Maz er werkelijk waar geen seconde van wakker ligt en in het geval van reacties van bepaalde personen mogelijk zelfs nog wat olie op het vuur gooit, met (uiteraard) daaropvolgend weer dezelfde reacties waardoor het cirkeltje weer rond is  :D

Zelf plaats ik natuurlijk ook wel de nodige vraagtekens bij het waarom verder upgraden (met de daarbij gepaard gaande kosten) als het nu gewoon heerlijk naar wens klinkt  :angel:
Maar het ''hoe en wat'' v.w.b. het financieel kunnen permitteren en de bereidwilligheid hebben om m.i. normaal gesproken een onvermijdelijke (flinke) afschrijving voor lief te nemen is ieders eigen situatie en zeer zeker eigen keuze en het boeit mij persoonlijk eerlijk gezegd totaal niet hoe, of waarom iemand dit doet.

^^
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sirius666

Citaat van: Maro op april 17, 2016, 16:11:48
Nou jah, bereik?? Hij moet eerst €18000,- inruilen...maar daar trapt de verkopende partij blijkbaar niet in.

Het lyrische betreffende Kharma begrijp ik niet zo (even puur qua genoemde bedragen). Door hun kleinschalige karakter zit je simpelweg met dergelijke prijzen en er zal uiteraard een extra high end (gebakken lucht) marge opzitten. Daarom zeggen dit soort aankoopbedragen mij geen ene donder.

En net of het Kharma interesseert dat Maz in wil ruilen. Die knakkers gaat het enkel om de euro's en kom op zeg....hij heeft er een jaartje op moeten wachten. In gedachten is Maz met de volgende stap bezig. Ik begrijp dat wel.

Struis

Nou ja, ik heb iig de phono pre van Maz overgenomen. Perfect ding! En allemachtig zeg, kan niet iedereen op zijn/haar eigen manier van audio genieten? Ik vind het wel wat hebben om van alles te proberen. Meestal is het toch een gok, hij weet van al die dingen hoe ze klinken in zijn omgeving met zijn combinaties. En daar ook nog eens leuk over schrijven. Geweldig toch? :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Tribute (made in Grunn) voorversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Meitner MA-2 CD speler en DAC, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer, PS Audio Power Plant. Interconnects van Oyaide, Audioquest (Sky en Earth), power zelfmaak, Puritan en nog wat random spul, ethernetkabels van QED en Audioquest (Carbon).

eddy135

Citaat van: Maro op april 17, 2016, 16:11:48
En terecht! Die weten ondertussen dat die centjes toch wel komen! :tounge:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN